MSZ-LN25 Måling av romtemperatur

Powerrunner

nykommer
Tilbakemelding Score
1
12.10. Installatørene installerte maskinvaren som avtalt. Innendørsenhet over skuldervinduet fordi det eneste fornuftige stedet og det fungerer ganske ok .. jeg ser funksjonen unngår folk nesten hele tiden .. i husets mekanisk ventilasjon. Det eneste problemet er at når du ser på MELCloud, kaller du det en innetemperatur på 15-17 når det nå er omtrent 14 grader. Og på bordet i rommet ser måleren ut som 23,5. Som et eksperiment åpnet jeg det tilstøtende pølsevinduet, og etter 15 min viste MELCloud allerede 21 grader inne. Jeg lukket vinduet og etter 15 minutter var innetemperaturen igjen 17 grader ... noe som gir ingen mening i driften av enheten, noe jeg mistenker skyldes en lekker veggvegg utenfra. Har jeg rett?
Et annet mindre rart, hvordan dukker det opp MELCloud-været? Jeg oppga nøyaktig adresseinformasjon og intet vær vist.

Powerrunner

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Vs: MSZ-LN25 romtemperaturmåling

I går 15.10. Guttene gikk til en spillejobb og forseglet gjennomveggens gjennomføring med kanaltape og silikon. (Hadde ikke blitt forhindret at det var nok uretan inn i hullet fra utsiden ?!). Siden den gang har innetemperaturen holdt seg på 21-22 grader celsius, ifølge MELCloud, med fangster på 22 grader celsius. Rommets måler er over 23 grader. Er det normalt at det er et par graders forskjell mellom den faktiske temperaturen på maskinen og rommet.
Det ville fortsatt være fint å forstå hvorfor MELCloud ikke viser værdata, noe som er irrelevant gjennom hele programmet.

Powerrunner

nykommer
Tilbakemelding Score
1

Går litt alene, men kanskje noen vil ha fordel.
Jeg sendte et rally på engelsk spørsmål til MELCloud teknisk support, som du finner nederst til høyre, og der nede teknisk support eller noen, og jeg fikk umiddelbart svaret. Nå spiller været.

[Hei,
Vår tjeneste med værtemperaturen er en automatisk tjeneste som peker ut adressen din som ble skrevet ut på et kart. Men noen ganger kan den ikke finne adressen, og den må angis manuelt.

Jeg har nå gjort dette manuelt, slik at du skal kunne se værmeldingen fra nå av.]

poker

medlem
Tilbakemelding Score
4

Powerrunner sa:
I går 15.10. Guttene gikk til en spillejobb og forseglet gjennomveggens gjennomføring med kanaltape og silikon. (Hadde ikke blitt forhindret at det var nok uretan inn i hullet fra utsiden ?!). Siden den gang har innetemperaturen holdt seg på 21-22 grader celsius, ifølge MELCloud, med fangster på 22 grader celsius. Rommets måler er over 23 grader. Er det normalt at det er et par graders forskjell mellom den faktiske temperaturen på maskinen og rommet.
Det ville fortsatt være fint å forstå hvorfor MELCloud ikke viser værdata, noe som er irrelevant gjennom hele programmet.
Flammemålerne er så nøyaktige ....

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

Powerrunner sa:
Det er ikke maskinen vet ikke mye av den faktiske romtemperaturen når målingen er i innedelen. Typisk satser widgeten på at siden av innendørsenheten er 2-3 grader varmere enn rommet og justerer seg deretter.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19

Hvis pumpen er av, er varmen det som skjer med melcloud. Nå som oktobervarmen var oppe, var den +25 på dagtid og 21,5 ifølge pumpen da den ikke var på. Nå er slagene så varme, ganske jevn ifølge målere. Generelt viser to grader høyere målinger i minusgrader .. Jeg har tenkt på det slik at det alltid er varmere nær taket. Med varmere klima ønsker du sannsynligvis ikke å slippe nok kraft når romtemperaturen ønsker å stige et par grader over fangsten. Så litt saging i den varmen.
Jeg vet ikke om disse værdataene når jeg ikke har oppgitt den nøyaktige adressen og jeg har den. Det kan være at de kommer til deg med en forsinkelse. Visst har jeg en 4G-tilkobling til den pumpen. Det er kanskje lettere å få nøyaktig posisjonsinformasjon enn andre kablede tilkoblinger.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

Juhanisto sa:
Hvis pumpen er av, er varmen det som skjer med melcloud. Nå som oktobervarmen var oppe, var den +25 på dagtid og 21,5 ifølge pumpen da den ikke var på. Nå er slagene så varme, ganske jevn etter meterne. Generelt viser to grader høyere målinger i minusgrader .. Jeg har tenkt på det slik at det alltid er varmere nær taket. Med varmere klima ønsker du sannsynligvis ikke å slippe kraft nok når romtemperaturen ønsker å stige et par grader over fangsten. Så litt saging i den varmen.
Jeg vet ikke om disse værdataene når jeg ikke har oppgitt den nøyaktige adressen og jeg har den. Det kan være at de kommer til deg med en forsinkelse. Visst har jeg en 4G-tilkobling til den pumpen. Det er kanskje lettere å få nøyaktig posisjonsinformasjon enn andre kablede tilkoblinger.
Med et lite (hvilende) slag kan lufttemperaturen på siden av innendørsenheten faktisk være liten, men tøffere sirkulasjon stabiliserer den vanligvis langs taket for å komme tilbake til den varme luften.

Geolokeringstjenester, ifølge IP, er mange og varierte. De mest nøyaktige vil sannsynligvis kjøpe samlet informasjon fra Google eller noe sånt - der du kan få gate og husnummer når gateadressen du oppgir for en ordre, er tilknyttet den nåværende IP-adressen.

Powerrunner

nykommer
Tilbakemelding Score
1

Takk for kommentaren.
Jeg har egentlig ikke så mye erfaring med temperaturen som varmen beveger seg i forhold til den faktiske temperaturen i leiligheten, men den klare endringen skjedde etter at passasjen var forseglet at innetemperaturen som oppgis av maskinen ikke lenger beveger seg med temperaturendringen utvendig, men holder seg innenfor en grad.
Og faktisk ser det ikke ut til at den værleverandøren har stedsinformasjon for alle bosteder med mindre du oppgir den der, slik den svenske støttepersonen gjorde for meg.

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18

Om den offtopiske, eller MelCloud sin stedsinformasjon: Jeg gikk ikke med på å sette sommerhuspumpen på kartet, så ingenting, selv om jeg prøvde en velprøvd hjemmeadresse (hvilke pumper som kan finnes på samme tjeneste). "Overraskende" fungerte heller ikke værinformasjonen. Selve MelCloud-kartet er basert på et Google-kart, men det er tydelig noen feil i systemet. Støtten fikk Sverige til å få adressen jeg ønsket å jobbe, og været begynte å spille. Så som en leksjon: Hvis du ikke fungerer som den værinformasjonen, kan det være litt skjevheter i systemet, og da vil MelCloud-støtten fikse det veldig raskt (mindre enn en time etter at jeg gjorde undersøkelsen).
Tilbakemelding Score
5

Takk Powerrunner og dumo. Jeg pleide å se værinformasjonen med en omtrentlig adresse, men nå gikk jeg for å endre riktig adresse, og siden har ingenting hjulpet å få den til å vises igjen.

Forespørsel om støtte fra vakten og informasjon vises allerede. Dette ser ut til å bli spurt regelmessig, og det er kanskje ikke mulig å få det til.

MiZuPissi

medlem
Tilbakemelding Score
2

Hva som er skrevet i adressefeltet som viser værinformasjonen. En direkte adresse for teknisk support hvis noen ville komme inn.
Tilbakemelding Score
5

Brannmannen sa:
Hva i all verden gjør det melcloud til og med?
Ingenting i det hele tatt. Men det er fremdeles hyggeligere enn tomme bokser på det tidspunktet. Ingen dårligere værmeldinger blir overvåket andre steder, så noen ganger bør du se den.

Powerrunner

nykommer
Tilbakemelding Score
1

viljate sa:
Ingenting i det hele tatt. Men det er fremdeles hyggeligere enn tomme bokser på det tidspunktet. Ingen dårligere værmeldinger blir overvåket andre steder, så noen ganger bør du se den.
Og på samme måte, hvis det er en slik tjeneste, skal den fungere. Jeg antar at det vil være nyttig hvis for eksempel denne hytta et sted langt borte og ønsker å forutse varmekontrollen.

MiZuPissi

medlem
Tilbakemelding Score
2

Brannmannen sa:
Hva i all verden gjør det melcloud til og med?
Bare å tenke på det samme. Så på installasjonsprogrammet fungerer nå tillatelsen til å kontakte importøren ;-)
opp Bunn