muz-fh35vehz opptining

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Hei,

Mitsu-pumpen fra høsten 2018 måtte innføres.

Nå har frosten kommet under kontrollen av den aktiviteten, og de ganske korte smelteintervallene er bedøvet, spesielt når det er lite vann i utendørsenheten, og det er svært lite i utendørsenheten, knapt døv.
Jeg leser en kjede herfra, og tilsynelatende det samme har blitt sett av noen andre.
Jeg slått av testen for strøm fra maskinen og kaken på / av puls. I dette tilfellet økte intervallet mellom smeltingstider med 60 minutter, men nå over natten er det 40 minutter. På dette punktet er n-6c utetemperaturen. Peisen oppvarmer også huset, så med en liten belastning vil pumpen trolig være.
Det viste seg at varmeproduksjonen av pumpen hadde liten effekt på avfrostingstiden da 40 min avrimningsintervall ble nådd.

Spilleren var et servicevirksomhet og kommentaren var at det høres normalt ut, at 40 minutter besøk og mindre enn 10 minutter avrimning.
Enheten griper mye, og mitsuet burde ikke vært et kvalitetsmerke, ikke en billig fyr i denne forbindelse. Svingningen av Samo ekspansjonsventilen reduserer litt følelsen av "kvalitetsstempel".

Hva tror du, jo mer de fulgte, om det er noe å gjøre med smelting, eller er dette en funksjon av enheten? Temperaturen på innendørsenheten med transduseroverføringen Jeg leste at noen hadde en forbedring. Å bringe sensoren til et utvendig sted ville være interessant, og få temperaturen bedre uten hjelp av en peis.

Enheten oppvarmer n 120 kvadratmeter på to nivåer. innedelen er mindre enn en halv meter fra høyre sidevegg. Luften sirkulerer godt i huset, pumpen blåser kan komme opp fra åpningen av taket på halmen.

Utendørsenheten er inne i den "kalde trekanten" ovenpå, beskyttet mot snø, etc. Årsaken til denne installasjonen er at i våren vil den varme luften som stiger fra den vestlige veggen, bli brukt til pumpen. Utendørsenheten bryr seg ikke i det hele tatt, det er liten lyd inni. Kanskje en del av grunnen er at maskinen er på taket, i en opphengt tre vugge ...
Vel, utendørsenheten viften og kompasset er balansert, vibrasjonen er knappt følt på maskinen, det var likevel strøm / rotasjon uansett.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19
Noen få spørsmål.
- Bruker du peisfunksjonen når peisen er på?
- Hvor mye holder du innendørsenheten blåser mens peisen er på, og når peisen er slått av?
- Hvor mye plass er det mellom utendørsenheten og veggen?
- Kan utendørsenhetens deksel åpnes i forbindelse med mulig vedlikehold?

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Hvordan ville "Peisfunksjonen" (se blåsfunksjonen du er sikker på) påvirke smelteområdene i oppvarming? Annet enn det, så er det ikke mye behov for å fordøye om enheten ikke virker. Det er vanskelig å se hvilken som helst annen bruk av denne "jakkefunksjonen" enn å holde viften på (det vil si varmen fra peisbredden) hvis enheten begynner å løpe i tilfelle lavt oppvarmingsbehov. Ved -6C har disse spekulasjonene nesten ingen sorg.

Jeg har ikke lingered på egen hånd, men de samme lengdene av smelting synes å holde.

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Er det fh35-enens peisfunksjon? Jeg-den har blitt slått av.
Blåsene er vanligvis 2 i posisjon / automat når de er på plass og ellers 3
Utendørsenheten blåser gjennom endevegget med kald luft og erstatningsluften kommer fra under takterrassen i et stort område. Begrenser ikke strømmen.
Ja, litt trang er skelen åpen. Men skal ikke Mitsu vare i 5 år?
Jeg har bare testet full kraft. Picks 31c, utenfor -4c, blåser 52c, blåser i full fart. Er det på linje?
Før det ble kaken resettled. Pumpen smelte ikke i minst en time, og cellen hadde et godt lag av dugg før avrimning, men ikke blokkert. Rundt når du spiller hele tiden.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Er det fh35-enens peisfunksjon?
Jeg har bare testet full kraft. Picks 31c, utenfor -4c, blåser 52c, blåser i full fart. Er det på linje?
Det er ingen egentlig "peis-funksjon", bare et normalt spyleslag.

Effekter synes å være trygge.

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Takk for svaret ditt.
Jeg åpnet innendørsenhetens venstre ende og ga ut den interne temperatursensoren. Jeg var en overraskende enkel ting.
Det mitsu er laget slik at selv med et lite grille absorberer viften litt luft, og sensoren mottar relativt uavhengig temperaturinformasjon fra temperaturen på mekanikken.
Fullkile test rørisolasjonen med et stykke tape på toppen av rutenettet og røret til gulvlinjen, om operasjonen endres.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Hei,

Spilleren var et servicevirksomhet og kommentaren var at det høres normalt ut, at 40 minutter besøk og mindre enn 10 minutter avrimning.
Enheten griper mye, og mitsuet burde ikke vært et kvalitetsmerke, ikke en billig fyr i denne forbindelse. Svingningen av Samo ekspansjonsventilen reduserer litt følelsen av "kvalitetsstempel".
Servicevirksomheten kunne se på disse Scanoffis side-by-side VTT testrapporter https://scanoffice.fi/wp-content/uploads/sites/11/2018/01/VTT_FH35.pdf bilder med opptining hver 2,5 time. Det er de vanlige!

Selv bilkjøringer og trekk osv. Er alltid normale, ikke bare hardkjøring.
Til tider må kunden være litt mer krevende hvis han vil at ting skal fungere som han burde ..

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Nå frost -10. Fiske 21c, blåser ut 34c, blåser opp 3. Avrimning hvert 45min. Og ingen dråper vann ut av maskinen, slik at den nesten døvfrie cellen blir fordøyd.

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Servicevirksomheten kunne se på disse Scanoffis side-by-side VTT testrapporter https://scanoffice.fi/wp-content/uploads/sites/11/2018/01/VTT_FH35.pdf bilder med opptining hver 2,5 time. Det er de vanlige!
Hvis jeg nå tolker grafene riktig, er smelteområdet under standardbetingelser som en funksjon av temperatur omtrent:
0C: 40min - 55min
-5C: 1h 20min - 1h 30min
-20C: 1h 40min - 1h 50min
-30C: 2h 30min

Dette er når utetemperaturen i testen er beregnet. Så, når utetemperaturen er oppdratt, er lengden på avrimningsperioden 2,5 timer, uavhengig av den faktiske temperaturen. Hvorfor skulle dette skje? Utendørs luftfuktighet er omtrent det samme. Kraften er blitt bedt om litt mer når temperaturen synker, men er det nok å forklare forskjellen? Nå ser det ut til at avrimningslogikken ber om hyppig avriming, i hvert fall for sikkerhet, når temperaturen har vært nede. Eller lagde jeg disse grafene helt feil?

Hadde det vært, ville det være interessant å høre om det er noe smeltefeltproblem i disse også? Jeg var en liten observatør av mine egne aktiviteter i går, og smelten var ganske tett, men forholdene var kanskje veldig utfordrende. Opptakene ved forskjellige temperaturer opptrer ganske bra, så du tror at smeltepunktet vil tilsvare testresultatene til en viss grad.

jviirret

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Inner enheten eller hovedsakelig innetemperaturføleren i denne modellen, selv i smelteområdet?
Vår fd25vah er en kort korridor ende. I de første årene, etter opptining, varmet det opp en stund, og da temperaturen på takets tak steg, begynte kraften å falle og tine etterpå. Smelteintervallene var 1 time på to sider.
Så flyttet jeg innetemperaturen nær sensoren til gulvet og oppvarmer nå opp med konstant strøm hele tiden og avrimningsintervaller over 2 timer i hele oppvarmingssesongen. Avrimningslyder reduseres også i den forbindelse.

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Beskrivelsen av kjedestarteren er som en kopi av min egen erfaring og er nesten som jeg skrev det selv. Vi hadde også pumpeopptøringsintervaller på null og ved lav frost 1-1,5 timer, forkorting av frysetemperaturen, og senest under ti, 35 min varme og 7-8 min opptining. Strømmer hvis du tok bort timer, men ble forlenget for en halv dag å komme tilbake dit senere enn vi var gale syklus, kjent ikke det? På en eller annen måte virker det som at minst noen av LN-brukerne gjør det samme selv om programvaren ble oppdatert ...

Jeg fant endelig årsaken og løsningen for meg selv, og jeg anser det allerede for min plikt å dele informasjon med andre medreisende. Å føle meg så få fredag ​​øl nyter historien vil ikke være kort, så hvis du skal lese dette, så gå først for å få kjøleskapet ditt selv.

Du kan finne historier om pumpeoppsett og informasjon om installasjonsstedet på denne linken. Stedet var A og rørene ble trukket gjennom taket i den blå enheten merket blå
https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/sisäyksikön-paikka-okt-169-207-m2-yhdessä-tasossa.19206/#post-243452

Pumpen ble installert ved desember 2013 frost, og prisen ble presset til 2 teuros, til tross for den mer byrdefulle installasjonen. Overvåking av pumpens operasjon var minimal da jeg brukte de neste tre varmesesongene i Kinas sykehjem, på arbeidsgiverens "forespørsel". Av en eller annen grunn var varmpumpen ikke det første som kom til tankene hver annen måned. På et tidspunkt, men i garantiperioden, citerte jeg den tette pimpleen som tiner og renser cellen. Jeg annonserte selv forhandleren og installatøren gikk for å se det hele over stedet, men svaret ble hørt av mange andre: "det er når det ikke fryser". Jeg ga saken en litt for lett å gi opp når reklamoimisesta ikke riktig komme til ingenting på den andre siden av verden Letter selvfølgelig ...

Til slutt, da landlige gutten kom ut av den store verden, begynte jeg å studere meg selv. Jeg klokket på min tid og endte opp med den vanlige endringen av aktivitet som frosten intensiverte. Jeg klatret i mine ender, men når du kan bevise lengden på avrimningen, men avstanden er bare håpløst kort, og du aldri har vokst til maksimalt 2,5 timer, må avrimningstiden på en eller annen måte forkortes. Sammen med små forberedende beregninger er den vanskelige utendørsenhetens bur åpen, sammen med avfrolsensoren, ledningene og deres ender gjennom ventilasjonsvinduet til kjøkkenet. I tillegg til avfrolsensoren lar bryteren med motstanden ligge verdien som ses av maskinen 3 til 4 grader varmere og dermed slå av avrimningen tidligere. Jeg trodde jeg ville forkorte tiden som ble brukt til smelting, og maskinen ville forlenge avrimningsintervallet i henhold til logikken. Vel etter modulering startet maskinen og avfrostingsintervallet begynte å forlenge som jeg hadde teoretisert. Mellomrom var mer enn to timer fra hverandre og droppet ikke mye mindre enn en time, og raven akkumulerte i cellen og vannet under opptining. Jeg klappte meg allerede på baksiden av lærebokens problemløsning .... men samtidig som kvikksølvet av termometeret falt, falt mine tidligere suksesser da temperaturen falt tilbake til tiere på 35 + 7 minutter.

Som en feil, legger jeg et par temperaturloggere i rekkefølgen. Mens jeg ventet på loggene, prøvde jeg overføringen av den mye annonserte innetemperaturføleren, selv om den aldri trodde at den ikke hadde noe å gjøre med smeltingen, spesielt tørrcellen. Jeg fant heller ikke at transduseren har noen effekt på opptining. Jeg anbefaler at du flytter sensoren hvis du måler den kontinuerlige innstillingen av temperaturen i henhold til frysetemperaturene. Jeg trakk sensoren bak vindruten dørlisten under pumpen og i min tid da jeg satt i haien, så på slutten endte jeg på en høyde på ca 70 cm. Nå må pumpens innstilling justeres opptil to ganger i året -> i juni når kjølingen er slått på og i august når oppvarming startes. Hvis det er en kald sommer, trenger du ikke å berøre temperaturinnstillingen i det hele tatt når du ikke slår på kjølingen for det året. Ved sensorens nåværende beliggenhet følger temperaturen tilstrekkelig nøyaktig, uavhengig av utetemperaturen, blåsehastigheten og oppvarming av ovnen. Generelt blir situasjonen bare verre hvis du prøver å justere innstillingen ...

Da loggerne ankom stod jeg i cellen av den andre utendørsenheten mellom lamellene nær punktet der det også er smeltesensoren og det andre avfallet utenfor. Loggerne viste hva de kanskje allerede hadde gjettet ... Forskjellen mellom cellen og utetemperaturen fra begynnelsen av varmesyklusen var omtrent 3 grader til den smeltet tørrcellen. Deretter koblet en motstand sammen med avfrostingssensoren som alltid viste en pluss temperatur og tillot ikke at maskinen smelte i det hele tatt. I beste fall, med en tørrfjærtur kjørte jeg 5-10 grader på den kalde dagen uten å tine opp og cellen var fortsatt ikke blokkert. Når ringen er spjeld, var det tydelig at når temperaturforskjellen øker til 6-7 grader, er cellen døv for øyet, og med en større forskjell hører det lyden fra viften. Få ganger noen ganger når du tester som glemte at svindelmotstand og jeg fikk utendørsenheten virkelig pakket og hvit lollipop ...

Det som var overraskende på dette stadiet av undersøkelsen var at hvis det var rikelig med frost, tok avfrostingen alltid på samme tid, og det hadde ingen effekt på om cellen var tørr og ikke ble våt under avfrosten eller om cellen var tydelig døv (6-7 C LT forskjell) og vann lorisi under avfrosting .... Jeg nektet å gi opp mer, men skyndte utendørsenhetens bur åpen igjen og kompassisolatorene ble fjernet, og da ble den ettertraktede skyldige funnet: avfrolsensoren med kompassens isolator inne i isbreen, ikke rart at avfrostingen alltid var på samme tid. Trekk av sensoren og flytt den til topputtaket. Samtidig rykkes kryssresistens jordledninger, og etter at bryteren, og da jeg har anvendt under det foregående oppvarmingseffekten som kreves av jordmotstanden heller badstue muhimislämmön motstand og en motstand som forbinder basen tynt utplassert hvis følte at vann begynner å unnslippe ryytymään. Vel, maskinen er stablet opp, og den har ikke kommet tilbake til det vanlige svingpunktet, men hvis smelteintervallet forkortes med 35 minutter, kommer vannet i hornet.

Nå hvis du var i stand til å lese den stigende bevissthetsstrømmen så langt, så på slutten, takk. Hvis du eier en avfrost mitsu, basert på din egen erfaring, anbefaler jeg hjertelig å sjekke / flytte den avfrostingsføleren slik at din frostfrie luftomformer kan bli en ekte oppvarmingsenhet umiddelbart. Vi hadde en utendørs temperatur grense på 4-5 grader som gulvvarme ville begynne å snappe på eller til og med tenke på oppvarming peisen.

Nå som tining virker som produsenten tenkte, men det er fortsatt mye rom for forbedring. Jeg bestilte de nødvendige CDene for å få modulert smelteverk etter cellen og utetemperaturforskjellen og samtidig automatisere bruken av bakken motstand. Samtidig forbinder jeg den nødvendige mengden temperaturmålinger og forbruksmåling til logging. Av disse kan du kanskje legge til den nye kjeden når jeg får varene og lokker meg for å komme i gang ...

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Min egen FH35 (6/16 laget) har nå holdt smelteområdet på ca 2h 45min. Utetemperatur -11 C og tørr. Det gjennomsnittlige daglige strømforbruket på 1,35kW og nå veier det ca. 1,8kW når frosten blir strammere, det gjør, gjør / gjør alt arbeidet.

Det er tydelig forskjell mellom luftfuktighet i utendørs luft og andre forhold når gårsdagens snøfall og ca. -5C temperatur og over 1kW inntakskraft smeltet hver eneste time.

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Selv i dag, etter modulering, jobber jeg akkurat som dumol. Å bringe ca. 2,5 timer med tvungen evakuering i godt vær er ubrukelig når det kan være lengre. Den andre feilen i fabrikkfabrikken er at den reagerer på endringen i behovet for avriming ganske sakte. Det beste resultatet ville være hvis avfrosten skulle finne sted på grunnlag av e-forskjellen i silo når den virkelig trenger den. Hvis oljeoppbyggingen dreads en eller to ganger om dagen, tvinge den til å tine

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Jantille: På en eller annen måte vanskelig å finne ut det bildet, men med nesten 100% sikkerhet er det nest høyeste røret på bildet. Det punktet som måling er tatt på, betyr ikke, etter min mening, noe. På et tidspunkt hadde jeg to loggere som jobbet på den cellen. Det var akkurat de samme høyde de var da de alltid så på det samme med flere sekunder / noen få sekunder forsinkelse når maskinen løp gjennom avfrostningen. Grunnen til at jeg samlet isen i hjørnet hjørnet ble aldri forklart da maskinen var i passet. Det var mye lettere å flytte sensoren til der den ikke ville fryse.

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hvor vanskelig er disse skjellene å demontere? Er kompasset, avrimingssonen og isolatorene umiddelbart synlige når skallene fjernes eller må jeg demontere mer? Hvordan beveger transduceren, trenger du å gjøre noe installasjon eller bare flytte det fra sted a til b med hånden uten noen tilpasninger?

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Jantille: På en eller annen måte vanskelig å finne ut det bildet, men med nesten 100% sikkerhet er det nest høyeste røret på bildet. Det punktet som måling er tatt på, betyr ikke, etter min mening, noe. På et tidspunkt hadde jeg to loggere som jobbet på den cellen. Det var akkurat de samme høyde de var da de alltid så på det samme med flere sekunder / noen få sekunder forsinkelse når maskinen løp gjennom avfrostningen. Grunnen til at jeg samlet isen i hjørnet hjørnet ble aldri forklart da maskinen var i passet. Det var mye lettere å flytte sensoren til der den ikke ville fryse.
Når sensoren flyttes til et "bedre" sted der ledelengden er kortere, kan spørsmålet bli spurt: "Hvorfor gjorde ikke produsenten en kortere leder til en bedre plassering selv, selv om han sparte $ 1 million i produksjonskostnader?"

Mitsu's service manual er veldig stille om detaljene, men "avfrosttermostaten" er trolig den tradisjonelle regulatoren til spjeldet. Når du plasserer det stedet, vil fordøyelsen sikkert redusere, men alt annet vil også være fint.

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Det er hva ntc motstand betyr som måler temperatur. Og som jeg pleide å si, blir samme høyde som temperaturen i cellen målt når de samme lesingene er oppnådd og ingenting spennende skjer. Den opprinnelige posisjonen til sensoren er kun følsom for den akkumulerte isen ... sett det der

Ikke bare gjorde produsenten oppmerksom på at dette utstyret, som hovedsakelig brukes til kjøling, kan bli brukt av noen som er galne til å varme opp en stor del av reinherdeområdet i Finland ...

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Her gjør den kalde kretsen av FH-modellen med 4 cellefeeder cellens varme / smelte jevnt. FD-modellen har bare 2 cellefeeder i midten og bunnen, og cellen oppvarmer ikke / smelter jevnt.

Operasjonen av EEV er ikke relatert til dataene til den avfrostningssensoren. side 22. ;)
"LEV grunnleggende kontroll er innstilling av LEV åpningsgrad til standard åpningsgrader sett for hver driftsfrekvens
av kompressoren. Men når noen endringer i innendørs / utetemperatur eller andre faktorer forårsaker klimaanlegg
last svingning, fungerer LEV-kontrollen også for å korrigere LEV-åpningsgraden basert på utladningstemperaturen (Shell
temperatur) på kompressoren, utvikle enhetens ytelse. "

vedlegg

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Ikke påvirker eev aktiviteter, ikke så berørt.

At mye mye studert, og vasset manualer, målt ut og Loggas produsere tine meg selv at minst lot jeg å forstå at funksjonen med rimelig nøyaktighet. Overraskende og i motsetning til alle forventningene fungerer det akkurat som beskrevet i håndbøkene, det vil si to lt sensorer, et par timere og et ikke-eksisterende programvaren, og kort referert som virker:
1. utendørs enhet lt mindre enn -3 c
2. Timer på og når forhåndsinnstilt tid er nådd
3. Start avfrostingen og start den andre timeren
4. Når avfrostingssensoren leser 8 c 30 sek, stopper opptiningene og sistnevnte og den nye oppvarmingssyklusen starter.
5. Lengden på den neste varmesyklusen justeres basert på varigheten av avrimningstiden 0-20 minutter.

De andre sensorene har ingenting å gjøre med smelteintervallet, og avfrostingssensoren påvirker ikke noe annet enn utløsningen av avfrostningen.

Det eneste mer detaljerte dokumentet som ikke er dokumentert, er hvordan varigheten av avfrosten korrelerer med endringen i neste varmesyklus.

Til tross for de korte avfrostningsområdene hadde jeg alt annet i pumpen opprinnelig, men i det opprinnelige stedet ønsket sensoren å fryse, og av denne grunn var avfrostingen i unødig lang tid, avfrostningsgapet falt hver gang og i et øyeblikk, 35 + 7 min i en gal syklus ...

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Så effekten er bare på lengden av avrimningen bare. Hvis temperaturen på sensoren er 8C ved slutten av avrimningsperioden, hvordan vil det være å samle is?

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Kombinasjonen av temperaturendringer, luftfuktighet, smeltevann + kompurisolering kommer først i tankene ...

I isen var det saken, og ved å endre sensorens posisjon, var det ikke noe smelteproblem enn magi.

Jeg antar at samme grunn ligger bak flere problemer. Et medlem av forumet fortalte meg å gjøre det samme allerede, forhåpentligvis rapporterte resultatene her

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Ja, men hvis den sensoren er ferdig minst hvert 2. time, men med en "bug" hver 30-60 minutter, er varmerøret opp til 8C (i hvert fall på grunn av varmebestandigheten er røret trolig mye varmere i virkeligheten), oppstår spørsmålet:

1. Hvor rekker det is, fra hvilken kilde?
2. Hvordan forblir staven festet, selv om røret har en lav temperatur ved 8C?

Vi kan trekke en logisk konklusjon fra dette. Is kan ikke være årsaken til problemet i sensoren, men hvis det rør fryser i enheten, er det faktisk et problem et sted. Derfor er fokuset på en enkelt funksjon i transmitterende sensorer, og det er hyppigheten av tining. Får du smelteverkene enda mindre ved å tømme maskinen fra kjølemediet, eller vil du åpne flensene?

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Hvis temperaturen på sensoren er 8C ved slutten av avrimningsperioden, hvordan vil det være å samle is?
Når selve røret (og kennelen) faller i lang tid under avfrostning + 20 c, får du 8 c informasjon ved slutten av sonden og slutter avrimingen. Et annet alternativ er at sensoren ikke ser 8c, men maksimal opptiningstid på 10min vil være full.

Glasset rundt sensoren smelter ikke i denne tiden ...

april

Litt lys.
Tilbakemelding Score
2
Kas. FH35, som ble introdusert våren 2016, er nå veldig tett smeltet, og har nylig blitt presset inn i øyet. I praksis har mer enn en times kontinuerlig drift ikke blitt observert over en ukentlig overvåkingsperiode. Før strømmen ble avskåret fra sikkerhetsbryteren, var den vanlige perioden bare en 40 minutters syklus av de ovennevnte meldingene, etterfulgt av en 8-minutters rencellefrost. Det er svært lite opphopning av is under utendørsenheten.

Hvor vanskelig er disse skjellene å demontere? Er kompasset, avrimingssonen og isolatorene umiddelbart synlige når skallene fjernes eller må jeg demontere mer? Hvordan beveger transduceren, trenger du å gjøre noe installasjon eller bare flytte det fra sted a til b med hånden uten noen tilpasninger?
Ikke en veldig vanskelig ting. Dekselet på utendørsenheten er lukket med fire skruer og fjernet først. Deretter løsner du de to skruene rett ved siden av cellen, så forsiktig bøyes for hånd for å få panelet så løs at du kan se ullblandingsisoleringen bak som sensoren slicker. Den enkleste måten å finne en sensor på er å følge trådene med et hvitt deksel. Sensoren i seg selv er festet til røret med et metallklips, så det går av med fingrene eller veldig forsiktig, for eksempel ved hjelp av stifter. Selvfølgelig er det ikke verdt å rive kablene.

Et par dårlige bilder for å klargjøre her.

vedlegg

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27
av alle disse avfrostemodulasjonene, vil jeg gjerne si en ting som er glemt veldig enkelt fordi det ikke er forståelse for kald teknologi.
Det er oljeskiftet til kompressoren for lange løpssykluser som kan holde det tørt i tide.
men ikke bekymre deg for det fordi kunstneren betaler.

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Takk så mye RauskiH for å plage å finne ut. Jeg lurte på hvordan i innersiden av innendørsenheten det ville være en effekt på avfrostingen.
Få et komplett innblikk i enheten for å se om isen er der.
En venn rapporterte et lignende problem i et annet tegn, så det kan være et ganske vanlig problem. De fleste følger ikke enhetene, og så lenge de ikke varme eller fryse fisken, er det ok, selv om maskinen ikke spiller som den skal.
Jeg spurte en annen hjemmevirksomhet om opptining og nå ble jeg spurt om smeltingen av importøren .... Det rapporterte 40m smelteområdet er normalt. Og programmet på maskinen har blitt modulert siden testen.

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Fortsatt i transduserposisjonen overføring; i hvert fall hadde jeg tenkt å snurre rundt min cellulære skum eller annen isolasjon ... Jeg husker ikke engang det faktum at jeg fant det i trøbbel eller Fikk jeg designen til scenen

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Jeg fikk bare mine fh25 mitsu kniver åpne (venter på installasjon). Sikker på avfrolsensoren er i klemmen i det laveste matrøret. Compur's isolasjonsmatte er så oppfanget i sensoren, skallet presses. Det er ikke rart at det fryser i fisken. Fiber absorberer vann når det smelter, men væsken kan ikke tømme ut selv når den smelter under avfrosting. Et stykke teppe skal kuttes av på sensoren / boblepakningen. eller flytte høyere. Klippet kan enkelt fjernes og løftes, for eksempel til det nest høyeste rør uten isolasjonsmatte.

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Vel, kraftig, og -17 i frosten skar jeg spjeldet fra utendørsenheten.
Det er nok å åpne to skruer fra kanten av cellen bak maskinen. Spjeldet er bøyd åpen og sensoren er synlig. Faktisk ved sensoren var det et isfjell i fibermatten. Ellers smelter. Det vil si depositumet på overflaten av sensoren når smeltingen absorberer vann inn i fiberisoleringen fordi fiberen holdes i sensoren.
Jeg flyttet sensoren til det andre topprøret.
Maskinens toppdeksel åpnes ikke engang.
Heldigvis ble maskinen installert slik at det var fri tilgang til baksiden.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Dette er allerede en god forklaring på is. Her er litt av en svak lenke i mitsu, selv om den smarte smeltealgoritmen i prinsippet i prinsippet er følsom for distraksjoner.

Ryystäjä

medlem
Tilbakemelding Score
7
Fra morgen da jeg ikke sov, fulgte jeg FH25-pumpe tining her på sørkysten. Temperatur på -18C og fuktighet på ca 90%. Pumpen varmet opp ca 60-65 minutter og opptining i nøyaktig 7 minutter. Nullaksen føles som 45-50 min og den samme 7 min tining. Jeg har aldri lagt merke til at jeg vil tegne noen 1,5 h varmesykluser eller enda lenger.

Hvordan har andre FH-eiere lange oppvarmingsperioder? Er denne pumpen til og med mulig, eller er den kodet slik at omtrent hver time vil det bli en sterk avrimning?

Du må fortsatt redigere nok arbeid for å få pumpen til å fungere godt og vannet kan bygge opp til 8-10 liter om dagen.
Senest redigert:

PeeZe

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg har FH25 klar-11/15. - 22 utetemperaturer blåser til fulle og fanger 23. Null med et sekundslag på sitt heteste, smelter hvert par timer, blir vann en stor fler ukentlig. Det er ikke noe dårlig å si om denne modellen. Jeg har vært 100% fornøyd med dette.

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Nå frost -20 ble maskinen blåst på 2h 3 sprengningshastighet og blåser 38c og nå bare tint. Døv hadde rett. Avrimning tok litt over 5 minutter. Det var allerede litt vann.
Jeg vil med denne erfaringen si at ganske mange fh35 og fh25 virker galt fordi fibermatten gjør ishockey ved siden av sensoren, og avfrostestoppmåling fungerer ikke riktig i frost.
I det minste skal eieren av en slik maskin se på maskinen og sørge for at isen ligger ved siden av sensoren.

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Takk igjen RauskiH for din rapport. Uten det ville det vært et rart lenge.
Seeren må alltid se, men umiddelbart bite av biter hvis noe merkelig skjer.

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Ollos bra! Awesome når det var hjelp til andre. Ved å trykke "litt" på en annen kraft, ble varmen avfyrt i tøff frost ved å bringe en grov politimann fra primordialslaget, og den samme effekten av effekten er betydelig fortynnet i samme tempo som løpssyklusene blir lengre.
Senest redigert:

E500

medlem
Tilbakemelding Score
4
Fortsatt et spørsmål om temperaturmålingene .... skjønte jeg at forskjellen mellom utetemperaturen og utetemperaturen ved full effekt er n 3c? Når cellen er døv?

RauskiH

medlem
Tilbakemelding Score
21
Den rene celle dt var generelt ca 2 C og økt ettersom skrubbingen utviklet seg. Når dt krysset 5-6 C, begynte cellen raskt å bli blokkert og dt vokste i øynene. På dette tidspunktet begynte blokkering av cellen å bli sett godt allerede av øynene og hørt av viften. Når dt var over 10 C, var cellen flat hvitt og blåseren sukket tungt. Det er en sterk sammenheng mellom Dt, øye og øre, men ikke nødvendigvis kausal på en gang ... I dette tilfellet sier jeg også at sistnevnte er sterk
opp Bunn