Nilan e / c 9 VS Nibe F470

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Kveld / natt

Ett alternativ var å selge den Nilan ec9-enheten, hvis jeg var akkurat nå, da kompasset varmer opp bare varmt vann og tilluft, og i kjelen svarer varmen til varmen?

Pilp diskusjoner vil bli vist ved peisen brenner, jeg er litt lat selv kärryttelee om peisen brenner qua non for å få pilpistä noe nyttig, kan Nilan ikke bli bedre på dette punktet?

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Nibel er godt ventilert når temperaturen forblir positiv. Når temperaturen blir kald, er det behov for ekstra varme, enten fra motstander, fra peisen eller fra luften. Da er Nilan like dårlig hele året. Ta en titt på EC9-forbruksdiskusjonen og sammenlign den med F470-tallene. Selvfølgelig har F470 ikke en matchende kjede, men det forteller deg bare at F470-brukere blir mindre, eller bare ikke så interessert i hvor mye apparatet kjører.

I alle fall, hvis du tar en av disse haugene, ta det i det minste som en venn. Du er også glad for å ha en god peis, avhengig av hvor du bor.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
At Nilan lure er bare at varmen skal settes i tilførselsluften, men ikke så mye i rennende vann. Og varmen til tilførselsluften ville være mest fornuftig gjennom hele året på + 16-17 grader og varme opp gjennom gulvet.

Oppvarmingsluften er ikke "forvirret" i rommet riktig, og alle som ønsker en ku pust vil ikke. Foretrekker litt kul og frisk luft.

F470s største svakhet er den vanskelige tilpasningen av lufttemperaturen. Det er et mirakel at Nibe ikke har fullført noen dusin termaria. Det kan legges til hvis det har ferdigheter til å gjøre det. Ineffektivitet er en annen ting ... overvinne direkte elektrisitet ja, men ikke fra noen ekstern kilde til en energitakende pumpe.

ILP er et absolutt tillegg til PILP hus ... for små slag for hele oppvarmingssesongen, så forbruket forblir under kontroll.

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
Kompassens tidligere utfordring, Nilans store utfordring, er at varmen som produseres av varmepumpen skyves for å varme tilførselsluften. Dette gjør det svært utfordrende å justere enheten - f.eks. varmtvannstemperatur, uteluftstemperatur, ventilasjonskraftinnstilling påvirker all lufttemperatur fra tilførselsluftsventilene. Og følgesvenn er enten full eller ikke, det vil si at tilførselsluften oppvarmes med full kraft eller ikke i det hele tatt! Sluttresultatet er en gjeng med galne konsekvenser, et par eksempler nedenfor:
- Tilluftstemperaturen varierer jevnt, f.eks. Mellom + 15-35c uavhengig av situasjonen.
- For eksempel om sommeren når det fortsatt ikke er tid til å tillate bruk av kjøling, kan det være nødvendig å varme huset med tilførselsluften for å varme opp varmtvannet (det kan ikke oppvarmes uten at det andre oppvarmes)
- Forbedret ventilasjon etter bading om vinteren, samt varmtvannstemperatur -> Luftinntaksluften er ute av drift og innløpsluftsventilene blir kald luft

etc.etc. Enheten kan fungere rimelig godt dersom det gjør det mulig for enheten å kontrollere mengden av tilførselsluft (i praksis, slipp den til en lavere / jevn null når vannet er oppvarmet, kaldt ute osv.). Det kan være mange synspunkter, og jeg vil spørre om det er kontinuerlig mekanisk ventilasjon dersom pumpen driver inngangen til null etter flere timers bading.

Den gode tingen om Nilan er kjøling som virker overraskende bra og påvirker hele kjølingen av huset vs. ILP.

Mitt eget strømforbruk ved Nilan er ganske sjokkerende og kaster større enn det folkene i nevnte forbrukskjede kaller.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Så, Nilans fordeler er kanskje hovedsakelig avkjøling og enklere VILP-tilkobling (med Niben, mens VILP-bytte er ganske mareritt og må gjøre kompromisser). På den annen side, hvis du vet at du allerede bruker VILP, så hva er PILP, det vil si i den forstand, det er en ganske teoretisk fordel.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Med Niben igjen, er VILP-tilkobling et ganske mareritt og må kompromittere
Ja, jeg er uenig. I ditt eget oppsett spretter vintervinter som før uten å snyte. Og skit blir varme når skyen ikke er nok.

Men det er sant at null er lettere i denne forbindelse.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Ja, jeg er uenig. I ditt eget oppsett spretter vintervinter som før uten å snyte. Og skit blir varme når skyen ikke er nok.
Jeg tror ikke at arrangementet er helt åpent? PILP roterte ikke 24/7 og hvor mye varmtvannskapasitet er om natten når du husket det litt lenger alene? Deponering på F470 er ganske svak hvis det er mer rotasjonshastighet.

Så noen form for kompromiss må gjøres med PILP. Slik kan det gjøre seg tomt, og så hjelper VILP, men da er det også vannstråler, slik at maskinvaren kanskje ikke fungerer perfekt nå. I Nilan er de to (varmtvann og oppvarming) skilt slik at det ikke vil skje.

Men likevel ville jeg ikke gå med to forskjellige pumper for å komme til samme økonomi hvis du kommer på tomt grunnlag for å begynne å gjøre det ganske irrelevant.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Varmt vann er nok, oppvarming er det som blir sendt videre til fløyten ved å slippe en kurve. Jeg forlater ikke for den dagen (ennå). Ikke 24/7, men det er den samme ~ 22h / dag, det er ikke å jukse.

Men ja. På et rent bord en pumpe.

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Litt ros for Nilan:), men hvorfor har Nila laget en slik pumpe fordi den har blitt kalt, såkalt. Radiatorvannet varmes opp med elektrisitet, noe av en fordel?
ITE jeg har hørt, så vet ikke om det er noen sannhet i at oppvarming av varmt vann vil måtte betale for det som derfor dagens huset ....

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
ITE jeg har hørt, så vet ikke om det er noen sannhet i at oppvarming av varmt vann vil måtte betale for det som derfor dagens huset ....
Selvfølgelig er mengden vann i lotteriet nå avhengig, men generelt er det omtrent 20% av energiforbruket. Det vil si at kravet ikke er sant. Oppvarming av huset selv er tre ganger mer energi enn oppvarming av vannet.

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Selvfølgelig er mengden vann i lotteriet nå avhengig, men generelt er det omtrent 20% av energiforbruket. Det vil si at kravet ikke er sant. Oppvarming av huset selv er tre ganger mer energi enn oppvarming av vannet.
Vel i dette tilfellet, ville det være lurt å skru kompassen inn i gulvet og motstå bruken av vann;D

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Vel i dette tilfellet, ville det være lurt å skru kompassen inn i gulvet og motstå bruken av vann;D
Det viktigste er å forvarme varmtvannet med vingen .. og de resterende grader med motstand. Hvis systemene får denne avbøyningen.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
men hvorfor gjorde Nila en slik pumpe som det har vært på jakt etter,
Nilan gjenkjenner fakta. Den lille kompuraen / energien fra avtrekksluften er ikke nok enn kv + innløpsluft. Som oppvarmingsperioder da

Men samtidig mister niben stor fordel, går ca 6 måneder med kompass alle.

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Eller ville Nilan opprinnelig ha gjort enheten litt annerledes i markedet enn i Finland? I det minste i henhold til EC9-brosjyren, vil gulvvarme bare komme inn når kompressorutgangen ikke er nok. Og når kompressorutgangen drives i rennende vann og tilførselsluft, er det i praksis bare kompressorluftvarmer. Så, ut fra synspunktet til dem, er enheten et sted i hjemmet et annet sted enn i den kalde ryggen.

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Kan det være med disse Pilpeje at det i verste fall bruker mer energi enn en elektrisk kjele? Eller er de alltid nyttige?

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Et sted i nord og i veldig kalde forhold kan gå. I sør og på kysten, hvor frostene er kortvarige, knapt. Det avhenger selvsagt veldig mye på huset, ved bruk, på kontrollene og også på oppvarming. For eksempel er en enkel F470 uten peis eller peis en ganske dårlig løsning for en 5-person og 120m2 økonomi i Salla. Selvfølgelig, neppe ville noen gjøre en slik løsning. Men for eksempel i SMB-regionen går det galt med en liten peis og en liten peis. Du kan følge det forbruket https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/pilp-nibe-f470-fh35-110m2-uusimaa.27724/

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Et sted i nord og i veldig kalde forhold kan gå. I sør og på kysten, hvor frostene er kortvarige, knapt. Det avhenger selvsagt veldig mye på huset, ved bruk, på kontrollene og også på oppvarming. For eksempel er en enkel F470 uten peis eller peis en ganske dårlig løsning for en 5-person og 120m2 økonomi i Salla. Selvfølgelig, neppe ville noen gjøre en slik løsning. Men for eksempel i SMB-regionen går det galt med en liten peis og en liten peis. Du kan følge det forbruket https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/pilp-nibe-f470-fh35-110m2-uusimaa.27724/
Det er at du spunnet det på 8000-9000kwh
Med den peisen / dens bruk, en stor innvirkning på det du kommer ned,

Jeg vet at selv om peisen ville være så lat om den ... i øyeblikket 100m2 rekkehus (10 år gammel) elektrisk oppvarming, hjelper luftvarmepumpe familien av samme størrelse fra Pirkanmaa
Forbruket er mellom 13.000 og 14.000 pigger ...
Nå er Ok-huset n120m2 planlagt, og oppvarmingsmodusen er egnet for dette

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Det er at du spunnet det på 8000-9000kwh
Med den peisen / dens bruk, en stor innvirkning på det du kommer ned,

Jeg vet at selv om peisen ville være så ville jeg være lat om det ...
I praksis oppvarmer peisen mest og sprer deretter varm luft gjennom hele huset. Pilp håndterer deretter forsyningsvarme, gulvvarme på fuktige rom og oppvarming av varmt vann.

Hvis du ikke har en frakk og du vil ha en haug, må du være tilbake. Ellers er det ikke helt fornuftig for strømregningen, og du bør velge et annet alternativ.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Et sted i nord og i veldig kalde forhold kan gå
Det er kontroller i nordøst (ikke bare i Salla). I et par tømmerhus 140-150m2 med mye tre og F470, forbruk 12000-15000kwh. Kastelli i huset Tehowatti (= elektrisk kjele) + kube lto + rikelig bruk av peisen, forbruk god tur over 20000.

Så ja, disse gode vinterforholdene vil bli installert.

Som sådan bør pilpene sammenligne den elektriske kjelen + LTO. Imidlertid eliminerer de fleste LTO behovet for tilførsel av luft (elektrisk) oppvarming, som igjen oppvarmes av kompasset i skyen.

En elektrisk kjele hvis du liker en ctc ecoel eller Tehowatti Air kjele eller Vvm320. Fungerer som en elektrisk kjele, men kan moderat forbinde sporet. Selvfølgelig, hvorfor ikke samontin ...

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Det er kontroller i nordøst (ikke bare i Salla). I et par tømmerhus 140-150m2 med mye tre og F470, forbruk 12000-15000kwh. Kastelli i huset Tehowatti (= elektrisk kjele) + kube lto + rikelig bruk av peisen, forbruk god tur over 20000.

Så ja, disse gode vinterforholdene vil bli installert.

Som sådan bør pilpene sammenligne den elektriske kjelen + LTO. Imidlertid eliminerer de fleste LTO behovet for tilførsel av luft (elektrisk) oppvarming, som igjen oppvarmes av kompasset i skyen.

En elektrisk kjele hvis du liker en ctc ecoel eller Tehowatti Air kjele eller Vvm320. Fungerer som en elektrisk kjele, men kan moderat forbinde sporet. Selvfølgelig, hvorfor ikke samontin ...
At elektrisk oppvarming kom til tankene med et slikt krav at hvis du vil ha et direkte elektrisk hus, bør du installere elektriske radiatorer, spesielt vannkredsløpet skal gå tapt, men du kjenner disse.

Så når peisen er brent, har folk begynt å se bryet med å gjøre det som nå er skrevet i magasinet, men i den tette bydelen er problemet, du kan ikke se hvordan fremtiden ser ut på denne fronten

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Det viktigste er å forvarme varmtvannet med vingen .. og de resterende grader med motstand. Hvis systemene får denne avbøyningen.
Denne typen system burde være, hvis det virkelig forverker et av de to varmtvannene, selvfølgelig (hvis det egentlig er 20%), kan det forvarme ... vel når jeg ikke vet om dem, kan dette være et sted:rulle med øynene:

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
12 500kw / år gikk til 2018 her i Nilan, tre 2,5 stopp. Inkluderer 3 måneders garasjeoppvarming når den er ferdig i september. Joensuu, ca 120m2, 3 personer

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Leser fra de siste årene fra Åbo-regionen med Nilan EC9. I disse avlesningene er all forbruket elektrisitet inkludert et 12 kvadratmeter lagerhus (7-8 grader) + 1 bil i vintersesongen. Brenningen av tre har vært avtagende år etter år, i denne varmen kommer du 19 x og badstuen er ikke som i de siste årene. Jeg har hatt en bekymringsløs enhet, ikke alle andre. Room Cooling Plus.
år kwh
2012...11786..,,,.......4019
2011...10299............3769
2014....8773..........,..3592
2015....8114.............3284
2016....9070.............3772
2017....9253.............3725
2018....10204...........3737

Eli også. 9643 kwh / år over syv år. Åbo-området er mildt, her kan PILP gjøre det beste :p

Rediger: 125 + 12 kvadratmeter, 3 personer
Senest redigert:

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Leser fra de siste årene fra Åbo-regionen med Nilan EC9. I disse avlesningene er all forbruket elektrisitet inkludert et 12 kvadratmeter lagerhus (7-8 grader) + 1 bil i vintersesongen. Brenningen av tre har vært avtagende år etter år, i denne varmen kommer du 19 x og badstuen er ikke som i de siste årene. Jeg har hatt en bekymringsløs enhet, ikke alle andre. Room Cooling Plus.
år kwh
2012...11786..,,,.......4019
2011...10299............3769
2014....8773..........,..3592
2015....8114.............3284
2016....9070.............3772
2017....9253.............3725
2018....10204...........3737

Eli også. 9643 kwh / år over syv år. Åbo-området er mildt, her kan PILP gjøre det beste :p

Rediger: 125 + 12 kvadratmeter, 3 personer
Ok, god prestasjon:) hvilken størrelse peis kan du finne? ..

Jeg snakket med og snakket om at Pilpi at peisen skulle bli brukt til å dra nytte av det, ellers hvis du ikke liker peisen som brenner så ville direkte strøm være bedre når det er nesten bedre varmegenoppretting i LTO enn i skyene? ) en maskin som er mer effektiv? ....
Men du har kommet ned, vet ikke om F470 vil bli enda bedre ,,, kan være dårlig;)
Selvbetjent hus nær Tampere 120m2 4.henk

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57
Ok, god prestasjon:) hvilken størrelse peis kan du finne? ..

Jeg snakket med og snakket om at Pilpi at peisen skulle bli brukt til å dra nytte av det, ellers hvis du ikke liker peisen som brenner så ville direkte strøm være bedre når det er nesten bedre varmegenoppretting i LTO enn i skyene? ) en maskin som er mer effektiv? ....
Men du har kommet ned, vet ikke om F470 vil bli enda bedre ,,, kan være dårlig;)
Selvbetjent hus nær Tampere 120m2 4.henk
Peisen fungerer nesten bedre med en smigrende LTO enn med PILP. Og grunnen er at PILP bare kan gjenopprette beregningsstyrken til x x COP. Passiv LTO gjenvinnes ved effektivitet. For eksempel, hvis badstuen din er så PILP beregner overskuddsvarmen, vil varmen absorbere all varmen.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Hmm .... i varmesesongen når peisen er oppvarmet, er mye av varmen igjen i husstrukturen og gjennom dem. Bare en viss mengde energi kommer inn i avtrekksluften.

PILP fungerer bedre med varmere luft. Den inneholder mer fuktighet og avfallsluft er lettere å pluss, dvs. ingen avrimning.

LTO vil øke tilførselsluftsvarmen dersom eksosluften er varmere enn normalt. Men hvem trenger ventilasjon for kua hvis hytta allerede er varmere enn vanlig?

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
På den annen side gjenoppretter LTO bare energi i varmesesongen. Om sommeren er det bare en kompressor i innløps- og utløpskanaler. Under disse omstendighetene tar F470 igjen halvfri varme til de våte områdene og drikkevannet. Etter min mening, i normal størrelse (= mindre enn 130m2) hus i rushtid Finland, er det ikke tilrådelig å lage rasjonelle systemer og melodier som tar opp hele det tekniske rommet. Pilp er en kompakt og enkel løsning. Selvfølgelig har den sine egne sårbarheter, som alle, men det er ikke en vinn-vinn-vinn-enhet.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Og jeg vil legge til Tulihänen til meldingen om at nesten både huset og huset har ILP i tillegg. Den kan settes i oppvarmingsmodus med +25 grader i varmesesongen og ved minimal blåsing.

Forstyrrer ikke og produserer kontinuerlig lav varmekraft med god COP. PILP så resten.

Å brenne en peis i nye gjenstander er spesielt dum.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57
Nå tar jeg ikke stilling til hva folk skal kjøpe eller gjøre, men peisen er ikke nødvendig for å forbedre mengden energi gjenopprettet av PILP fordi grensen kommer mye tidligere på grunn av størrelsen på et lite kompass .... så hvis vi snakker om disse grunnleggende PILP.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Forbedret ventilasjon etter bad om vinteren, samt varmtvannstemperatur -> Tilluftens varmekraft går ikke lenger, og tilførselsluftsventilene blir kald luft i nakken
Jeg er ikke så opplevd. Nå er det selvsagt ingen vinterdekk, men utenfor 0. Nila oppvarmer vann, vannområde T12 +24 grader. Jeg kondenserte +29 grader. Innløpsrøret går inn i +24,5 grader luft. Og denne varmen stiger hele tiden når kondensatoren varmes opp. Jeg har disse mittaillut kalde lave temperaturer, og ja det er alltid ganske varmt har blitt. I det verste -26 frostige været kom noe som +20 i luften inn. Det er noen av disse resultatene fra en del av Nilan hvis du savner å grave ... Men min egen er en eldre modell, at avfukter ikke er (heldigvis) ikke.

@Kompuramies
Peisen har en 2100 kg tegl modell. Vedfyrt badstue. Fra at strømforbruket i de ovennevnte Nilanin jeg gallupundersøkelse disse avlesningene og prøvde å sette forbrenning av tre kerratkin nevnt. Men de sier dette, at jeg er opp til fyringssesongen (oktober-mars) Jeg antar peiser forbrenner 50 ganger. Brenningen av tre har vært avtagende hele tiden, selv om trærne er frie trær. latskap :D Ja, det brenner ned det treet. Min mutun er, selv om Espejot hadde en liten uenighet om at Nilan hadde en bedre venn enn en peis. Men jeg forstår ikke noe om teknologi, så det er bare min egen gjørme.
Og i denne økonomien er romtemperaturen 20-21, ingenting 23-24 (hvis det var sistnevnte, ville det være for mye for meg :p)

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Men med F470 betyr for eksempel den varmere avtrekksluften at avfallsluften også varmes opp. Bedre samlet COP når avrimningen er minst mindre eller ikke i det hele tatt.

Ved bading rusher forbruket av varmt vann i det minste til det faktum at energi går inn i den. I LTO-huset er varmen i badstuen blåst inn i andre rom ... men hvorfor, når de allerede er varme nok og gulvet fortsatt er oppvarming i lang tid etter at badstuen er slått av. :)

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Nå tar jeg ikke stilling til hva folk skal kjøpe eller gjøre, men peisen er ikke nødvendig for å forbedre mengden energi gjenopprettet av PILP fordi grensen kommer mye tidligere på grunn av størrelsen på et lite kompass .... så hvis vi snakker om disse grunnleggende PILP.
Selvfølgelig vil den gjenvunnede energien ikke helbrede, men peisen vil kunne overføre inntektene fra oppvarming av huset til tilførsel av varmt vann, og det er biffen. Pilp med et lite kompass lider av lav utgang. Inkludering av motstander i peisen kan skiftes kraftig nedover, og effektiviteten til F470, for eksempel, økes (når du ikke vurderer kostnaden for trærne).

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
På den tiden var meg selv en avgjørende faktor i Nilen mot Nibe, noe som gir kjøling sjansene, som i fjor kom til behovet. Samtidig var naboene shopping for sine iv-maskiner som en venn. Jeg vet ikke om nødvendigheten / rimligheten av dette uttrykket som en venn av haugen. For eksempel, hvis vi dro til Joensuu for 12.500kwh, hvor mye kan været reduseres fra det? Kostnaden ved å skaffe oppmerksomhet er sannsynligvis et meningsløst kjøp.

Men det handler ikke om å være eier av Nilaninka, det handler om å få enheten til å fungere.

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg er ikke så opplevd. Nå er det selvsagt ingen vinterdekk, men utenfor 0. Nila oppvarmer vann, vannområde T12 +24 grader. Jeg kondenserte +29 grader. Innløpsrøret går inn i +24,5 grader luft. Og denne varmen stiger hele tiden når kondensatoren varmes opp. Jeg har disse mittaillut kalde lave temperaturer, og ja det er alltid ganske varmt har blitt. I det verste -26 frostige været kom noe som +20 i luften inn. Det er noen av disse resultatene fra en del av Nilan hvis du savner å grave ... Men min egen er en eldre modell, at avfukter ikke er (heldigvis) ikke.

@Kompuramies
Peisen har en 2100 kg tegl modell. Vedfyrt badstue. Fra at strømforbruket i de ovennevnte Nilanin jeg gallupundersøkelse disse avlesningene og prøvde å sette forbrenning av tre kerratkin nevnt. Men de sier dette, at jeg er opp til fyringssesongen (oktober-mars) Jeg antar peiser forbrenner 50 ganger. Brenningen av tre har vært avtagende hele tiden, selv om trærne er frie trær. latskap :D Ja, det brenner ned det treet. Min mutun er, selv om Espejot hadde en liten uenighet om at Nilan hadde en bedre venn enn en peis. Men jeg forstår ikke noe om teknologi, så det er bare min egen gjørme.
Og i denne økonomien er romtemperaturen 20-21, ingenting 23-24 (hvis det var sistnevnte, ville det være for mye for meg :p)

Ok, du har en god peis og virkelig en vedovn, de er virkelig jesas:)

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
På den tiden var meg selv en avgjørende faktor i Nilen mot Nibe, noe som gir kjøling sjansene, som i fjor kom til behovet. Samtidig var naboene shopping for sine iv-maskiner som en venn. Jeg vet ikke om nødvendigheten / rimligheten av dette uttrykket som en venn av haugen. For eksempel, hvis vi dro til Joensuu for 12.500kwh, hvor mye kan været reduseres fra det? Kostnaden ved å skaffe oppmerksomhet er sannsynligvis et meningsløst kjøp.

Men det handler ikke om å være eier av Nilaninka, det handler om å få enheten til å fungere.
Det ser ut til å være gjenstand for ILP-samtalen når man snakker om Pilp, hvis den ILP virkelig burde være hvis det er en dårlig bakvarmer. Kan det koste seg samme pris som direkte strøm over natten?

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
ILP + PILP (uansett om Nilan eller Nibe) betyr i praksis den måten Tulihän bruker. I gulvet er varmen fra PILP bare "våt". Nesten lukket gulvkretsene andre steder, og varme / kulde er tatt fra ILP.

Så, hvis vi ser på spørsmålet om energiforbruk.

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
ILP + PILP (uansett om Nilan eller Nibe) betyr i praksis den måten Tulihän bruker. I gulvet er varmen fra PILP bare "våt". Nesten lukket gulvkretsene andre steder, og varme / kulde er tatt fra ILP.

Så, hvis vi ser på spørsmålet om energiforbruk.
OK, brakt et godt tips ... kan tilførselsluften varme leiligheten? .. så det går også ut av kraft f470 at det ville være nok uten motstander å varme alle rommene, alt av alt avhenger av utetemperaturen.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
er tilførselsluften i stand til å varme leiligheten?
Ikke bruk den. ILP på denne måten er en som varmer. Enten produserer varmen selv, eller resirkuler varmen til komfyren / peisen til resten av huset.

Det ville være nok uten motstander for å varme alle rommene, alt av alt avhenger av hvilken utetemperatur.
Så, i et halvt år, tar det ikke varme for å komme seg inn i våtrom, varmt vann og kanskje litt forsyningsluft. i praksis går kompura til sommeren.
I andre halvdel, når det er nødvendig å varme gulvene, ikke bare stompe over kappen, veldig langt. i sine egne 124 + 8m2 varme gulv ender med en +5 slag

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
I andre halvdel, når det er nødvendig å varme gulvene, ikke bare stompe over kappen, veldig langt. i sine egne 124 + 8m2 varme gulv ender med en +5 slag
[/SITAT]

Så varmekraften på 2,2kw compur er ikke nok for gulvene i tillegg til den andre oppvarmingen, så hvorfor kan noen skryte Nilan når det er en elektrisk kjele på gulvet?

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
47
Så varmekraften på 2,2kw compur er ikke nok for gulvene i tillegg til den andre oppvarmingen, så hvorfor kan noen skryte Nilan når det er en elektrisk kjele på gulvet?
[/SITAT]
Avhenger av huset, men litt av et triks som ikke går for langt. -15C i frostfri oppvarming av tilførselsluften går lett nærmere 2kw. Så når du fortsatt skal skyve gulvet og rennende vannvarme. Både null og F470 / F750 tar motstand på det tidspunktet. Selvfølgelig er dette "billig sving-nøkkel" med shit og mlp.

Av de vanlige skyene er nibenmodellene litt mer sofistikerte i styring og oppvarming. Nilan er litt av en vandrere på veien med elektrisk gulvvarme. I praksis blir forskjellen mellom dem -5 til +10 når brystvorten er i stand til å presse kompasets energi inn i sirkulerende vann. Det er kaldere, som begge brukes i bruk av grunnstrenger med motstander +, selvfølgelig, med kompass. Tilsvarende er varmere oppvarming ikke fryktelig nødvendig. Kjøling gjennom Nilan kanalene er litt så og så. Ikke riktig smør og kraften er nærmere marginen enn en ærlig kjøle- / klimaanlegg.
opp Bunn