Nile ec9, innstillinger, lurer på

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Det har vært mye å lese her, lurer på og prøver å lære å bruke Nilan. Halvårs bebodd, hus på to plan, bygget i 2011, Boareal på 170 m2.
Temperaturen til kondensatoren T5 og T12 og T11 er mest overraskende. Bare en annen klasse hva annet.

Hovedmeny Varme> 2 <27C

VIS DATA
HELE VARMING
ROM T15 23C
UTENDØRS T1 + 1C
Vann opp T11 60C
Vann ALT T12 58C
MINDRE T14 26C
Kondenserer. T5 37C
OUTPUT POWER 1
EKSPONERINGSPOWER 2

Sentralvarme
Aktivitetsvarme
MIN MIN MIN 15C
MINDRE MAX 35C
KURVE 1
OVERFØRSEL VEI +1
PUMPVINTER

Lam. VANN
ELEKTRISK T11 30C
KOMPRES T12 45C
COMP MAX 60C
Prioriteringer. Vesi

VENTILASJON
I-VENTILVINTER
KURVE MIN 35C
KURVE MAX 50C
KOMP MIN OFF
VINTER SMALL OFF

TEMPERATUR JUSTERING
SOMMER MIN 16C
VINTER MIN 17C
SOMMER> 10C

Peis er nå brent regelmessig i kaldt vær en eller to ganger om dagen, i termostater for 20C. Og slike T5, T11 og T12 målinger har vært lengre. Elektrisitet går mye mer enn tidligere innbyggere, badstuen brukes sjelden, etc. Hva kan forklare disse høye avlesningene?

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Vs: Nile ec9, innstillinger, lurer på

emeteus sanoi:
Temperaturen til kondensatoren T5 og T12 og T11 er mest overraskende. Bare en annen klasse hva annet.
Her kjører vi akkurat det samme. Tilsynelatende er det nok "mat" for PILP, dvs. varme i avtrekksluften.

Det anbefales å holde sentralvarme sirkulasjonspumpe under kontinuerlig kontroll, dvs. PUMP VINTER -> PUMPE FORTSETT. At stagnasjon av sirkulerende vann virker bare fornuftig når romtemperaturen er oppvarmet. Det er bedre med den eldre versjonen av VP18C / EK9: http://nilan.fi/wp-content/uploads/pdf/VP18/Nilan_VP18_EK9_manual_2008_FI.pdf på side 21.

Ellers var innstillingene ok.

emeteus sanoi:
Hva kan forklare de høye avlesningene?
Hvilke typer avlesninger har de tidligere innbyggerne gjort mot ditt nåværende forbruk?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

emeteus sanoi:
Det har vært mye å lese her, lurer på og prøver å lære å bruke Nilan. Halvårs bebodd, hus på to plan, bygget i 2011, Boareal på 170 m2.

Hovedmeny Varme> 2 <27C

VIS DATA
HELE VARMING
ROM T15 23C
UTENDØRS T1 + 1C
Vann opp T11 60C
Vann ALT T12 58C
MINDRE T14 26C
Kondenserer. T5 37C
OUTPUT POWER 1
EKSPONERINGSPOWER 2

Sentralvarme
Aktivitetsvarme
MIN MIN MIN 15C
MINDRE MAX 35C
KURVE 1
OVERFØRSEL VEI +1
PUMPVINTER

COMP MAX 60C

VENTILASJON
I-VENTILVINTER
KURVE MIN 35C
KURVE MAX 50C

Peis er nå brent regelmessig i kaldt vær en eller to ganger om dagen, i termostater for 20C. Og slike T5, T11 og T12 målinger har vært lengre. Elektrisitet går mye mer enn tidligere innbyggere, badstuen brukes sjelden, etc. Hva kan forklare disse høye avlesningene?
Bruk av oppførsel vil si mange, men du kan gjøre litt innsats ;D
Les instruksjonene fra side 18 og bytt ventilasjonskurven min +30 og maks 45. Har T5 en nedadgående effekt, bør dette gjøres ;) Det trenger ikke at viften løper med 1 effekt (dvs. min. 35 ° + 4 ° = + 39 ° mot solkondensator + 37 ° = blåseffekt nå 1) Dvs. kondensatoren går for varmt og ventilasjonen er for lav.
I Vannmenyen kan du sette komp max til +80
Og følg deretter gulvvarme. Etter min mening er +1 + 1 + 1 utetemperatur varm, selv om kurven er 1 +1. Her går utenfor +2 og gulvet til +24, selvfølgelig 1-1. Så droppet brakte kurven enda lavere og følger at T14-verdien, drypper ??

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Så, nå er overgangskurven for sentralvarme til -1 erstattet med forrige +1. Samtidig endret jeg disse ventilasjonsinnstillingene, og jeg satte også kompassverdien til 80C. Ser på hva som skjer ...

Jeg vet det årlige strømforbruket fra den tidligere innbyggeren, de hadde 17000kwh - 18000kwh. Vi beregnet et halvt års erfaring i kraftforbruket i løpet av året bør være rundt 23000kwh. Visst, dette er bare et estimat, mange variabler er fortsatt på vei til å vite det faktiske forbruket på slutten av sommeren, også frosten i vinter er mer intens enn før. Den forrige innbygger har også et større antall i familien, vi har to voksne og ett barn.

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0

T14 endret til 24 grader da jeg endret overgangskurven i går, men T5 var fortsatt 37 grader. Det er ingen tegn på en nedadgående trend ...

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

emeteus sanoi:
T14 endret til 24 grader da jeg endret overgangskurven i går, men T5 var fortsatt 37 grader. Det er ingen tegn på en nedadgående trend ...
T14 god, sparer elektrisitet, selvfølgelig, hvis du hadde 20 grader tid før i termorene, virker det som et vått rom hvis fangstene var høyere.
Men hvorfor er kondensatoren ikke kult? Det faktum at vannet er varmt (T11 og T12 verdier) er ikke forskjellig fra kondensatoren, og hvis vannet ikke er brukt på dagtid, for eksempel.
For meg er kondensatoren ikke så varm som vannoppvarming. Myter oppvarmer du kondensatoren fra det vannet oppvarming?
Er filtre rene ?? Er det et myggnett som ville være blokkert / døvt i luftinntaket av utvendig veggen av bygningen (hvis i det hele tatt ta det av)?
På den annen side, hvis verdien av pjr roterer på samme måte, er det nesten ikke noe galt med enheten, men som jeg sa til meg selv, er kondensatoren ikke om varm ...

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Når dusjen er brukt, har T5 verdien vært over 50C. Nå er det 36C, men det har spilt i lang tid. Noen ganger tidligere har verdien av T5 vært 27C, som synes å være den mest normale. De pleide å sjekke disse verdiene daglig. Filtre har nettopp blitt spilt og bestilt selv om det ville hjelpe. Myggnettet er ikke å bli sett.

Har du en annen i-endring til OFF-posisjon i annen vedlikeholdsmeny avrimning? Vi ble informert om at denne forskriften skulle være hele året på denne måten.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

emeteus sanoi:
Når dusjen er brukt, har T5 verdien vært over 50C. Nå er det 36C, men det har spilt i lang tid. Noen ganger tidligere har verdien av T5 vært 27C, som synes å være den mest normale. De pleide å sjekke disse verdiene daglig. Filtre har nettopp blitt spilt og bestilt selv om det ville hjelpe. Myggnettet er ikke å bli sett.

Har du en annen i-endring til OFF-posisjon i annen vedlikeholdsmeny avrimning? Vi ble informert om at denne forskriften skulle være hele året på denne måten.
Her spinner T5 rundt +32 i den. Selvfølgelig blir vannet oppvarmet. Og det faktum at du har en verdi på mer enn +50 er ganske vanlig, det vil si at du lar maskinen stoppe inngangsviften. Sjekk ut myggnettet som ikke er skittent. Helt blokkert, myggnettet er nesten uansett, ellers vil maskinen øke inntaksluftstrømmen.
På Service-menyen Defrosting er en fjernbryter, jeg har aldri mottatt noen informasjon om det (eller annen bruk av maskinen, selv studert) ;D )

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Filtre endret, fortsatt på T5 36C, men nå steg oppføringen til den andre i stedet for den forrige. Ellers er verdiene de samme. La oss gå med lyset for å se på slutten av innløpsrøret. Jeg er ikke kjent med sin plassering, tak eller vegg generelt?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

emeteus sanoi:
Filtre endret, fortsatt på T5 36C, men nå steg oppføringen til den andre i stedet for den forrige. Ellers er verdiene de samme. La oss gå med lyset for å se på slutten av innløpsrøret. Jeg er ikke kjent med sin plassering, tak eller vegg generelt? 1
Her http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php?topic=21927.msg302864#new har akkurat fått måleren og forklareren. Det vil si at når du endret kurven 30-45, skal kvadranten stige til neste kraft hvis den stiger til 4 grader fra den 30. Eller jeg så det, jeg skjønner det kan være at jeg tar feil. Men at +36 ikke lenger er mye forskjellig fra min egen +34, men hva er utetemperaturen i samfunnet?
Enden av innløpsrøret er meg selv på nordsiden av taket, men kan være hvor som helst. Du kan imidlertid ikke feil på utsiden av husvegget med 160 rørhoder :)

ः Ude8l

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Morjesta!

Den nye Nila EC9-brukeren vises, og jeg trodde også at jeg ville spørre mer erfarne hvis enhetens innstillinger er justerbare til nåtiden.

HOVEDMELDING AUTO> 2 <25C

VIS DATA
HELE VARMING
ROM T15 21C
EKSTERNT T10 22C
TULOPUH T2 28C
UTENDØRS T1 -4C
Vann opp T11 63C
Vann ALA T12 56C
MINDRE T14 25C
Kondenserer. T5 33C
Fordamper. T6 1C
OUTPUT POWER 1
EKSPONERINGSPOWER 2

Sentralvarme
Aktivitetsvarme
MINUS MIN 23C
MINDRE MAX 36C
KURVE 1
OVERGANGSVALK -1C
PUMP FORTSATT

Lam. VANN
ELEKTRISK T11 35C
KOMPRES T12 45C
COMP MAX 80C
Prioriteringer. Vesi

VENTILASJON
I-VENTILVINTER
KURVE MIN 30C
KURVE MAX 45C
COMP MIN -10C
VINTER SMÅ 2
VINTER <-1C

TEMPERATUR JUSTERING
SOMMER MIN 14C
VINTER MIN 16C
SOMMER> 12C

Dette er et nytt enebolig på 125m2 i en etasje + 8m2 varm oppbevaring.
Peis skal brennes en gang om dagen og daglig forbruk vil vise 45-55kwh inkl. Elektrisk saunavarmer øker dagens forbruk med over 50kwh.

Etter husfabrikken var forbruket omtrent 120kwh, men justeringen av Skata til enheten er nå på denne bekostning. Likevel kan det justeres eller gå med disse.

Det varme reléet virkelig overrasker deg når det går av hvert minutt. Forbruket synker da rundt 500w-3.5kwh.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

I det minste etter min mening ser justeringene bra ut.

Hude81 sa:
Det varme reléet virkelig overrasker deg når det går av hvert minutt. Forbruket synker da rundt 500w-3.5kwh.
Slik fungerer kjelen. Ved å bytte til SSR-reléer, blir du kvitt lyden ;)
Kraften til en motstand er 3kW, dvs. enheten bruker en motstand for å holde gulvvarmen T14 i ønsket fangst. Dømmer etter den korte "løp", er behovet for gulvvarme ikke veldig høy med disse værene ..

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Velkommen til rekkene :)
Hude81 sa:
Peis skal brennes en gang om dagen og daglig forbruk vil vise 45-55kwh inkl. Elektrisk saunavarmer øker dagens forbruk med over 50kwh.

Etter husfabrikken var forbruket omtrent 120kwh, men justeringen av Skata til enheten er nå på denne bekostning. Likevel kan det justeres eller gå med disse.

Jeg kan sette kontonummeret mitt slik at du kan sette den lagrede euroen i kontoen min ;) Tross alt er det en tidsforskjell mellom husfabrikkinnstillinger og "min egen" :p
Du kan alltid justere, men disse innstillingene ser ut til meg, jeg kan ikke hjelpe mye. I det nye huset er strømforbruket noe høyere, i det minste hevdes det for det første året når stedene er tørre. Og så de ulike forbruksvanene av økonomisk elektrisitet. Hvor du bor, selv om det har mye å gjøre, er det noen kule PILPer her til lunsj ;)
Jeg selv gikk til denne måneden ~ 31 kwh / dag, med alt på lager + 1 bil. Peis brent 4-5 ganger, badstu litt mer.
Det var der jeg lyttet til reléets tulling i ca 20 minutter, og det hørtes hvert 2,5 til 3 minutter, like utenfor minusiden (-0,9), gulvet +24 grader.

Redigere: Sett et diagram på den tiden. Se hva uerfarenhet og Nilan gjør ;) Det første året av kurven 1000 og den kalde (nå fikk jeg ikke engang den kaldeste januar som slitasje). Det neste årets kurve er fortsatt for høyt.

Februar lesninger
år kwh grad dag * ka temperatur også kwh / dag
2012 1713 686 -6,6 59,1
2013 1243 544 -2,4 44,4
2014 891 465 +0,4 31,8
2015 847 466 +0,4 30,3
* Turku (Turku er faktisk kaldere enn Åbo i nord)

ः Ude8l

nykommer
Tilbakemelding Score
0

meg

Takk for begge kommentarene. Forskjellen er selvfølgelig den bemerkelsesverdige innstillingen av husfabrikken i hvert fall på forbrukssiden. Oppvarmingskurven 2 ble opprinnelig satt og at kurvevekslingen 1 falt forbruket allerede komfortabelt. I Mikkeli bor jeg i kaldt vær om vinteren. Tan strømforbruk Jeg er ganske fornøyd, og det er det de sier, at forbruket ville falle etter det første året. Forbruket er nå det samme som i en radhus på 71 kvm bygget i 2007, men du kan bare bli fornøyd.

La oss se hvilken sommer som bringer og hvordan kjølingen begynner å spise strøm.

fett Mama

medlem
Tilbakemelding Score
0

Gulvvann er litt av et smakproblem også. Det er ikke nok for oss 24 at vi vil ha 22 eller mer varme i låven ;D.

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det ser ikke lovende ut til oss ... med disse kontrollene som jeg sist satt opp (vist i forrige melding ovenfor) -> Strømforbruket var bare 2300kwh i februar! Ingen bruk av badstuen noen ganger på peisen hver dag. Det er, vi begynte å øke strømforbruket da vi senket kurven fra andre til nummer ett. For eksempel, mellom oktober og slutten av november var forbruket rundt 1800kwh. Og denne gangen var kurven virkelig 2 overgangskurver 0. Mellom desember og januar var forbruket 2100 kwh. Nå har jeg endret innstillingene på en slik måte at inn- og utgangssamtaler ville være de samme, dvs. 2.
Ellers ser verdiene fortsatt ut som tidligere, og kondenserer T5 ved 36 eller 37 grader. Vann øvre 60 grader og vannområde 57 grader.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Tross alt, du har de firkantene som skal varmes opp, det vil si at du sannsynligvis har elektrisk strøm ;) Men ett alternativ er å henge reléet igjen. Det er 3 sikringer i den elektriske kjelen. Se etter strømforbruk og en etter en til du finner sikringen du bruker. Så hold den unna, så neste motstand skal fortsette. Etter det følger du igjen forbruk, teller du?

emeteus

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det er ingen reléer fast ... Problemet ble verre da vi reduserte kurven fra andre til nummer ett. Varmens strøm er redusert, og den skal redusere strømforbruket, men samtidig er gulvvarmemodstandene over natten ...? Fra romspesifikke termostater, når du ser på innetemperaturen, vil du ikke kunne holde ønsket temperatur over. Men tenker du fortsatt på løsninger? Ikke fristet til å betale disse overskytende fakturaene lenger.
Og selvfølgelig blir firkantene oppvarmet, men hva et mirakel ville forklare at strømforbruket nesten er fordoblet nå. Selv i frost i januar var det et lavere forbruk ...

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

emeteus sanoi:
Varmens strøm er redusert, og den skal redusere strømforbruket, men samtidig er gulvvarmemodstandene over natten ...? Fra romspesifikke termostater, når du ser på innetemperaturen, vil du ikke kunne holde ønsket temperatur over.
Og har du prøvd å gå tilbake til en større kurve? Det vil si hvis du ikke sparker nok på den nedre kurven, så er motstandene naturligvis alltid på vei for å prøve å fange termorene. Hvis den større kurven, hviler motstandene også noen ganger når målene til termarene ble nådd :) Hva er etterspørselen i termorene, kan det telle, eller begynner brenneren?

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Skata sa:
Det vil si hvis du ikke sparker nok på den nedre kurven, så er motstandene naturligvis alltid på vei for å prøve å fange termorene.
Beklager, hvordan? : Eek:

Zmies

medlem
Tilbakemelding Score
0

Er det en sirkulasjonspumpe ved hvilken kraft? Vi har en tredje! Kan jeg få noen effekt på det?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

pjr sa:
Beklager, hvordan? : Eek:
;D La oss åpne min sinnsverden.
Den samme ideen er som en peis ved oppvarming, slik at forespørselen til et termometer kan reverseres ved å brenne tre, ettersom romtemperaturen øker tilstrekkelig.
Kurve 1 er ikke nok til å varme opp leiligheten, det vil si termostaten krever "hele tiden" å varme, det vil si at strøm forbrukes. Jeg mener ikke at motstanden er på kontinuerlig (hvis / når jeg mottar den forrige meldingen fra dette bildet), men at oppvarming forespørselen er hele tiden. Elektrisk kjele forsøker å svare på forespørselen fra termostaten (reléet vil trolig være tettere), men når kurven ikke er nok, vil romtemperaturen ikke stige tilstrekkelig. Det er, jeg tror at når termostaten krever oppvarming, trenger mer strøm.
Kurve 2 er nok til å varme boligen, hvor termometeret indikerer at takk er nok og mengden energi som trengs for oppvarming, blir redusert. Det trekker deretter energi til romluften til termometeret derimot oppdager behovet for oppvarming, dvs. den elektriske kjelen går "stopper" = mindre strøm forbrukes. I sistnevnte tilfelle er romtemperaturen høyere, d.v.s. mer energi gjenvinnes fra avtrekksluften, som kan styres av tilluftvarmen (eller vannoppvarming) og behovet for den elektriske kjelen reduseres. Det kan være at tankene mine er feil, eller at jeg ikke kan beskrive mine tanker på vanlig språk ;D...

Zmies sa:
Er det en sirkulasjonspumpe ved hvilken kraft? Vi har en tredje! Kan jeg få noen effekt på det?
Her også på den tredje.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Spørsmålet er: når du kjører på 1. kurve, er motstanden over tid mer eller mindre når 2. kurven kjører?

Og oppfølgingsspørsmålet: Hvis dra på den første kurven er mer på, så hvor går all energi om ikke for oppvarming av leiligheten? ;D

For selv er det ikke ligningen at leiligheten ville være kjøligere med høyere energiforbruk.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

pjr sa:
Spørsmålet er: når du kjører på 1. kurve, er motstanden over tid mer eller mindre når 2. kurven kjører?
Og oppfølgingsspørsmålet: Hvis dra på den første kurven er mer på, så hvor går all energi om ikke for oppvarming av leiligheten? ;D
A) Jeg vet ikke om det er forskjell på tiden motstanden er på. I alle fall fryser det oftere, dvs. motstanden kan ikke være lenger, men oppvarmes oftere. Et eller annet sted i fortiden ble disse klokkene klokket, men ikke med forskjellige kurveinnstillinger.
B) Selvfølgelig går energien til oppvarming av boligen (eller til oppvarming av gulvvannet), men hvis temperaturen på gulvsirkulasjonen ikke er nok til å nå romtemperaturen kreves av termostaten, ber termostaten å varme opp til ønsket temperatur er nådd. Og hvis dette ikke er oppnådd, går den elektriske kjelen og går og går.

I dette sitatet fra den siden av Niben er situasjonen den samme, det vil si kurven er beregnet, men strømforbruket har økt.
Jabbe sa:
Her er informasjon om Nib-innstillinger:
-1.9.1 varmekurve for øyeblikket 4 (som var opprinnelig når det ble byttet til huset), noen ganger prøvde jeg 3/1 og 3/2, under overvåkingen økte strømforbruket på disse kurvene for mye, så jeg satte kurven tilbake til fire.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

En helt fast eier av den nye Nila EC9 vil registrere seg. I slutten av april har vi vært i stand til å endre, husfabrikken ble gitt en veldig vag og ærlig ubetydelig instruksjon om å bruke enheten (instruktøren leste bruksanvisningen og fortalte i praksis det samme som det faktisk var frakoblet det, så ha nytte av veiledning + -0).

På en eller annen måte har det begynt å tvile på at justeringer kanskje ikke stemmer. Husfabrikken hadde allerede kontrollert det en gang og fant ut at manifoldens kjefter var fullt åpne, så termostater kunne ikke lukke og varmen var ganske varm. Temperaturen er nå senket, romtermostatene har blitt vendt til null for sommeren. Oppvarming av fuktige rom styres manuelt fra manifolden.

Det som forbauser meg, er strømforbruket. Leiligheten er 108 kvadratmeter, og vi har to voksne + en hund. Kan forbruket var ca 922 kWh, ca 578 kWh i juni og ca 772 kWh så langt i juli. Systemet var i bil til begynnelsen av juli, da det ble klikket for avkjøling. Kjøleinnstillingen ble satt til +5, standard temperaturmål er 21 grader. Stuen / kjøkkenet (ca. 40 kvadratmeter) har et forhøyet tak (høyde ca. 3,5m), men ellers er høyden på rommet normalt 2,5m.

Daglig forbruk i juli har nå vært rundt 20-25kWh, uansett om du var hjemme eller ikke. For eksempel, fredag ​​morgen ble igjen hjem - forbruk omtrent 23kWh, på lørdag ca 21kWh. På en eller annen måte føles det bra? Lanko snakket om å ha et strømforbruk på ca 7-9 kWh hvis de ikke er hjemme (de har et par kvadratmeter mindre, et år gammelt hus, NIBE-pilp) så det virker som om forbruket er veldig høyt. Vil det være et snev av en lenke som kan begynne å finne ut hva som skjer, eller er det normalt?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Haukka2 sa:
En helt fast eier av den nye Nila EC9 vil registrere seg. I slutten av april har vi vært i stand til å endre, husfabrikken ble gitt en veldig vag og ærlig ubetydelig instruksjon om å bruke enheten (instruktøren leste bruksanvisningen og fortalte i praksis det samme som det faktisk var frakoblet det, så ha nytte av veiledning + -0).

På en eller annen måte har det begynt å tvile på at justeringer kanskje ikke stemmer. Husfabrikken hadde allerede kontrollert det en gang og fant ut at manifoldens kjefter var fullt åpne, så termostater kunne ikke lukke og varmen var ganske varm. Temperaturen er nå senket, romtermostatene har blitt vendt til null for sommeren. Oppvarming av fuktige rom styres manuelt fra manifolden.

Det som forbauser meg, er strømforbruket. Leiligheten er 108 kvadratmeter, og vi har to voksne + en hund. Kan forbruket var ca 922 kWh, ca 578 kWh i juni og ca 772 kWh så langt i juli. Systemet var i bil til begynnelsen av juli, da det ble klikket for avkjøling. Kjøleinnstillingen ble satt til +5, standard temperaturmål er 21 grader. Stuen / kjøkkenet (ca. 40 kvadratmeter) har et forhøyet tak (høyde ca. 3,5m), men ellers er høyden på rommet normalt 2,5m.

Daglig forbruk i juli har nå vært rundt 20-25kWh, uansett om du var hjemme eller ikke. For eksempel, fredag ​​morgen ble igjen hjem - forbruk omtrent 23kWh, på lørdag ca 21kWh. På en eller annen måte føles det bra? Lanko snakket om å ha et strømforbruk på ca 7-9 kWh hvis de ikke er hjemme (de har et par kvadratmeter mindre, et år gammelt hus, NIBE-pilp) så det virker som om forbruket er veldig høyt. Vil det være et snev av en lenke som kan begynne å finne ut hva som skjer, eller er det normalt?
Moro og velkommen,

det høres vanskelig å konsumere, selv om det første året har blitt hørt litt mer på grunn av tørking av strukturer. Her er det laveste fraværet fra denne juli 5,65 kwh, så i det minste vinner NILAN PILP online Niben når det er noen flere firkanter ;)
Sannsynligvis en skrive. fraværende på toppen av kjøleskap og fryser, andre ?? Hvis det ikke finnes andre elektriske røvere, er Nilans "funksjon" eller kontaktor fast? Nå, men sett noen av innstillingene på plass for å dekke om det er justering, men det høres for høyt ut ...

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Takk! :)

Vi bør ikke ha noen mer fantastiske elektriske støt i tillegg til kjøleskap og fryser. Selv helgen av alle andre hjort skinnet ut av veggen, så selv vekken strømmen ikke slites ut. Så det er alltid på kjøleskapet, kjøleskap, ovn, pute og bunnvifte (VILPE).

Slik justerer du:

AUTO
> 2 <21

UKEPROGRAM
BRUK AV

Sentralvarme
Operasjoner; OPPVARMING
MENO; MIN 20, MAX 35
KURVE 2
Flytt til 0
PUMP; KONTINUERLIG

LÄM.VESI
ELEKTRISK T11; 30
KOMPRES T12; 45
COMP MAX T12; 65
Prioriteringer. ; Vesi

KJØLING
TEMPERATUR INNSTILLING; 5
RENGJØRING ISO; 2

FUKTIGHET
Kraft, liten; > 2 <
LITEN; 30%
POWER, ISO; > 4 <
TIME; 45min

VENTILASJON
JATKUVA1
KOMP MIN; OFF
VINTER SMALL; OFF

temperaturkontroll
SOMMER MIN; 15
VINTER MIN; 16
SOMMER; > 12

Se under Data nedenfor:
Nåværende tilstand; VENT
anode, OK
PANEL T15; 26
EKSTERNT T10; 24
fuktighet; 46%
OUTPUT T2; 23
OUTDOOR T1; 25
Vann opp T11; 57
Vann ALT T12; 44
MINDRE T14; 24
Kondenserer. T5; 22
STEAM T6; 24
OUTPUT POWER; 2
EKSPONERINGSPOWER; 2
SOFTA 1; 2.35.a
SOFTA 2; 1,04
TYPE VK 18cek

Det ble endret søndag tilbake til bilen da det ble antatt at det delvis kunne resultere i forbruk.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Håper ovnen bare klokka :p Vi har også alltid visning av ovnen og den separate mikrofonen på. Kjører her hele året, det vil si, det forklarer ikke forbruket. IV for å sette deg i Continuous2-innstillingen, øker selvfølgelig vakuumet. Ellers er det ikke noe problem med disse innstillingene.
Prøv å ta en sikring av gangen, det vil si, prøv der hvis noen kontaktor står fast. Hvis forbruket faller, er feilen der. Selvfølgelig kan du forestille deg at hvis det sitter fast, ville det bli enda større. Er det advarsler ??
Jeg oppgraderte meg selv som slitasje til juli. 374 kWh totalt forbruk ;)

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Heldigvis drikker jeg bare ved ovnen ;) Ideen ser ut til å ha kroket midt i en setning - den ble endret for å ta den tilbake til bilen. nå endret jeg den IV Continuous2. du må teste de sikringene. ingen aktive alarmer, bare nullstill filteralarmen. Det var trykket i alarmen, men det var ikke selvbevisst.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Det trykket er sannsynlig at det har kommet til spill på introduksjonstidspunktet, men jeg husker det samme.

Den nyere enheten har den fuktighetsmenyen som ikke er i denne gamle. Jeg vet ikke hvordan disse innstillingene er og går, noen nyere brukere kan kommentere ... men knapt mye strøm vil ta selv om innstillingene vil være litt for ...

Prøv en av sikringene en etter en med gulvvarme motstander unna. Hvis det er sanntidssporing selv om elektrisitetsfirmaet er så enkelt, ellers bare vent en dag :)

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg har ikke testet disse sikringene nå som forbruket har gått uansett. På den tiden for en uke siden leste jeg disse kontrolltrådene fra andre kjeder (også. "Vennligst vri meg jernledningen" - det var gode tips, takk! :) ) og kontrolleren produserer vår sentralvarme mini (det kan ha vært 25 dårer jeg ikke tok opp ..) og maksimumet (var over 40), og T11 var 35> 30. Termostatene ble også vendt til null (de var klokka 16 om sommeren, dvs. burde ikke vært oppvarmet).

Måned: 15.69kWh (søndags natt sauna, sneaking på mandag)
ti: 3.93kWh
Onsdag: 16,80 kWh (sauna dag)
til: 8,77kWh
på: 6.98kWh

Disse ser nå mye bedre ut enn de slått på 20kWh ;D

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Nå ser det bra ut :) ja, de har mening :) Du kan til og med justere termometeret med litt varme i våtrom, men det er ingenting galt med det forbruket på noen måte ;D

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå er årets dager Nania brukt, og jeg var allerede i overbevisning om at mine innstillinger er fine, og jeg forstår noe om enhetens sjeleliv.
Men denne uken har det vært en overraskelse at hvilken innstilling jeg faller i inngang og utdata> 1 2
Jeg hadde et ukentlig program tilbake i noen uker tilbake, slik at:
Morgen> 2 <24
Arbeidsdag> 1 <22
Kveld> 2 <24
Natt> 1 <24

Innstillinger for øyeblikket:

AUTO (har også vært i TEMP posisjon)
> 2 <
24

UKEPROGRAM
BRUK AV

Sentralvarme
Operasjoner; OPPVARMING
MENO; MIN 23, MAX 36
KURVE 2
Flytt til 0
PUMP; KONTINUERLIG

LÄM.VESI
ELEKTRISK T11; 35
KOMPRES T12; 44
COMP MAX T12; 80
Prioriteringer. ; Vesi

VENTILASJON
JATKUVA2
KOMP MIN; -10
VINTER SMALL; OFF

temperaturkontroll
SOMMER MIN; 14
VINTER MIN; 16
SOMMER; > 10

Se under Data nedenfor:
Nåværende tilstand; VENT
anode, OK
PANEL T15; 24
EKSTERNT T10; 25
fuktighet; 29%
OUTPUT T2; 25
OUTDOOR T1; 6
Vann opp T11; 53
Vann ALT T12; 46
MINDRE T14; 28
Kondenserer. T5; 20
STEAM T6; 12
OUTPUT POWER; 1
EKSPONERINGSPOWER; 1

Hvis jeg slår av kontrolleren og har den, så er inngang / utgang for en tid> 2 1 <.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Karim sa:
Nå er årets dager Nania brukt, og jeg var allerede i overbevisning om at mine innstillinger er fine, og jeg forstår noe om enhetens sjeleliv.
Men denne uken har det vært en overraskelse at hvilken innstilling jeg faller i inngang og utdata> 1 2
Hvis jeg slår av kontrolleren og har den, så er inngang / utgang for en tid> 2 1 <.
Del a, og nå kan jeg ikke finne svaret på spørsmålet ditt om informasjonen du legger inn. Kan det være på grunn av den fuktighetssensoren og dens funksjon, det selv og jeg vet ikke mer om driften hennes ... her kommenterte det nok det i vinter i forbindelse med et problem.

MEN ... du må si at du har muligheten til å kjøre::) I dag er temperaturen 24, og vannet går opp til + 28 ° :p Visst, hver vei og innetemperaturen er alltid et spørsmål om smak, men jeg vil dø i den varmen ;D Jorden går opp til + 28 ° i den verste frosten :p Forvarmes du av tilførselsluften når tilførselsluften vises rundt den varme (T2 +25) ° selv om kondensatoren er kald (T5 + 20 °) og utendørs + 6 ° ???

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Kan det være på grunn av den fuktighetssensoren og dens funksjon, det selv og jeg vet ikke mer om driften hennes ... her kommenterte det nok det i vinter i forbindelse med et problem.
Ja, grunnen ble nettopp funnet i HISTORY-menyen.
FUKTIGHET
Kraft, liten; > 1 <
LITEN; 30%
POWER, ISO; > 4 <
TIME; OFF

Det vil si når luftfuktigheten går under 30%, går blåsingen til> 1 <.

Vel, den sentrale varmekurven er nå som kurven> 2
Nå endret jeg sentralvarmekurven> 1
Fra dette tidspunktet kom det til neste undre som hvilken kurve (> 1 2 <) skulle brukes spesielt om vinteren?
Jeg har selv en ny, 100 kvadratmeter enebolig i en etasje.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Karim sa:
Ja, grunnen ble nettopp funnet i HISTORY-menyen.
Romtermometre er satt til 19-20 grader, så det er ingen svette smerte her ;)
Nå endret jeg sentralvarmekurven> 1
Fra dette tidspunktet kom det til neste undre som hvilken kurve (> 1 2 <) skulle brukes spesielt om vinteren?
Jeg har selv en ny, 100 kvadratmeter enebolig i en etasje.
God ting å gjøre det :)
Ja, du svetter ikke, men jeg fikk romtemperatur + 24 ° for mye (start show data-menyen PANEL T15; 24 = romtemperatur, noe bra med ja, men fortsatt) ;D Jeg har selv en kurve på 1-1 hele året, selv i det verste av frosten er det fortsatt gjort. Dette er selvfølgelig igjen et personlig problem, gulvene her er kule boareal, våtrom nøytrale. Så hvis du ikke paw paletten, møt den kurven med 1 så lenge du kan, om nødvendig oppvekst :) Hvis / når du reiser elektrisitetsfirmaet takk, men din egen komfort i siste utvei er det som betyr noe ...

Jukikyy

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg har nettopp registrert meg her nylig.

Huset er ferdig i 2012 med 2 etasjer laget av varige varer. Nedenunder ca 130m2 og oppe ca 90m2. Boareal på 192m2 og totalt areal på 220m2. I tillegg har de elektriske radiatorene en oppvarming garasje / oppbevaring 44m2. Nesten 200 l varmt vann i Nilan og like under 300 l varmt vann. Begge er oppvarmet av Nila. Badstuen er alltid klar, dvs. ovnen er alltid på. Sauna er 3-4 ganger i uken. Halvparten av lampene er ledet og halvparten av halogenet. I september var det mindre enn 30kwh dager, men nå hver dag gått ca 80kwh. Peis brent nesten daglig. Det gule lyset i panelet brenner omtrent halvparten av tiden.

Innstillinger viser data: bare sett i badstuen.
Nåværende status varmt vann.
Panel t15 23c
Utendørs t5 5c
Vesiylä t11 43c
Vann sektor t12 15c
Minus t14 27c
Kondenserer. T5 24c
Input power 2
Strømutgang 2

Sentralvarme:
Minus min 22c
Mindre maks 33c
Kurve 2
Overgangskurve -1c
Pumpen er kontinuerlig

Temp. vann
Elektrisk pol t11 30c
Komprimer t12 45c
Komp max 60c
Pririt vann

ventilasjon
Jeg endrer vinteren
Kurve min 35c
Kurve maks 50c
Komp min off
Vintermelken av

Temperaturkontroll
Sommer min 15c
Vinter min 16c
Sommer> 12c

Jeg falt den overgangskurven fra 0 til -1 for noen dager siden. En uke som et program om natten, er ventilasjonen ved 23-07 1.

Elektrisitet går fortsatt langt, selv om jeg ikke finner noe galt med innstillingene.

Skata og andre kloke folk, hvor er det galt?

Jukikyy

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Se nå

State of the art venter
Panel t15 22c
Utendørs 2c
Vannvei 44c
Vannområde 43c
Minus 28c
Kondensert t5 4c
Inntekter 2
Utgang 2

Bil på hovedskjermen
2
> 2 <
22c

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Vaihdapa det Ventilasjon menyen kurven min 30 max 45 ... Jeg er ikke produsere her i det siste så i hvorfor, nå ikke har tid til å forklare igjen :) Jeg tror at vannet ditt vil varme opp raskere ;) Compura er fortsatt på (ledi burns) fortsatt i biter fordi fangsten på hovedskjermbildet er 22 ... det vil si hvis fergen stiger over det ... hvis du vil holde kompassen hele tiden = jevnere romtemperatur øker den fangsten ...
Økningen i strømforbruket er ganske vanskelig med tanke på brenningen av peisen ... men du har disse torgene ... Og utetemperaturen har falt (for eksempel oppvarming av stallene)

Jukikyy

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Nå var gårdens forbruk 55kwh. Bra så. Jeg er en heks denne uken koplannut justeringer. Nå har jeg endret den maksimale ventilasjonen fra 50 til 45.
opp Bunn