Nilan ec9, innstillinger, undring

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Nilan ec9, innstillinger, undring

Nok et under kom igjen.

Jeg har kjørt en stund ventilasjon talvliasetuksella:
VENTILASJON:
I-Exchange: Vinter
Kurve min: 30c
Kurve maks: 45c
Komp min: -10c
Vinter lav: 1
Vinter: <-1c

FUKTIGHET:

Lav effekt: AV
Effekt høy: 3
Tid min: av

Hovedskjermbildet:
OPPVARMING
> 2 <
28

Problemet er at inngangen drypper> 1
I en tid som jeg har noen ganger slått av ved å trykke på knappene og lanserte Nilanin kontrolleren (AV / PÅ), hvoretter innløp og utløp har vært både> 2 <(dette ikke skjer, men alltid). Etter en dusj på kvelden, innganger / utganger til fuktighetssensoren> 3 0 <(definert i servicemenyen) med> 2 2 1 <.

I test vilkår, har jeg vært en rask dusj (inntekt og Poston ved> 2 <) slik at fuktigheten ikke stiger så mye at det ville utløse en fuktighetsføler, men vannet begynner å varme (unntatt motstand) og inntekten går til> 0 2 <. Når vannet har varmet opp nok vil innløpet / utløpet fortsette> 2
Så hva dropper det innspillet> 1 <, kan den fuktighetssensoren på en eller annen måte "rote" til Nilans drift?
Har andre lignende funn ...

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Karim sa:
Nok et under kom igjen.

Jeg har kjørt en god stund ventilasjon talvliasetuksella:
VENTILASJON:
I-Exchange: Vinter
Kurve min: 30c
Kurve maks: 45c
Komp min: -10c
Vinter lav: 1
Vinter: <-1c

Problemet er at inngangen drypper> 1
Så hva dropper det innspillet> 1 <, kan den fuktighetssensoren på en eller annen måte "rote" til Nilans drift?
Har andre lignende funn ...
Importinngang 1 / uttak 2 er den normale innstillingen for vinterventilasjon. At Winter Small vil bare fungere hvis iv er satt til Kontinuerlig 2 (eller 1), noe som betyr at enheten din fungerer normalt.
Hvis kondensatorvarmen stiger i henhold til enheten, går iv-kurven din (30-45?) F.eks. 30 -> 34 til innstillingsvifteinnstillingen 2. Dette kan skyldes f.eks. Badstue eller varm uteluft. Neste trinn ville være 38, hvor inngangen vil gå til 3 osv. Inngangseffekten til Iv vil ikke endre seg oppover når vannet varmes opp, men forsyningsviften vil stoppe eller hvis det blir "tvunget" på SERVICE-menyen vil fungere i henhold til dens verdi :)

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk igjen til Skata for avklaringen. Denne tingen for meg fungerte heller ikke for den Nilan-manualen.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Hva er den praktiske forskjellen hvis IV er satt til vinter eller kontinuerlig-1? Eller hvilken er mer nyttig?

Jeg justerte også sentralvarmemenyen til pumpeinnstillingen for vinter den gangen - skade eller bra?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Haukka2 sa:
Hva er den praktiske forskjellen hvis IV er satt til vinter eller kontinuerlig-1? Eller hvilken er mer nyttig?

Jeg justerte også sentralvarmemenyen til pumpeinnstillingen for vinter den gangen - skade eller bra?
Om vinteren bruk WINTER-IV. FORTSATT 1 betyr at forsynings- og eksosviften går med samme hastighet, det vil si at det ikke er noe vakuum i leiligheten. At pumpen alternativet her før vært utstilt ... Jeg har brukt vinteren hadde roet seg, men som jeg husker kontinuerlig PJR ... Jeg vet ikke / husker nøyaktig forskjell ...

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Skata sa:
FORTSATT 1 betyr at forsynings- og eksosviften går med samme hastighet, det vil si at det ikke er noe vakuum i leiligheten.
Det tvinger i hovedsak fansen til å være på og på samme strøminnstilling hele tiden. Det vil si at i denne stillingen er ventilasjonen virkelig i kontroll. Vanligvis er ventilasjonen allerede lett trykkløs under justeringsfasen.
Den eneste ulempen med dette er at det tar lengre tid å varme vannet og muligheten for "kalde dusjer" (rå luft når kompasset ikke løper) gjennom ventilasjon eksisterer når innløpet holdes på samme strøminnstilling som utløpet til enhver tid.
Selvfølgelig vil forsinkelsen / stoppen av forsyningsviften i Winter & Continuous 2 føre til mer trykk i det tette bygget enn planlagt.

Slik oppmerksomhet har kommet til at Kontinuerlig 1 virkelig er god å slå på, for eksempel mens du bader. Dette vil ikke unødvendig stoppe / bremse inngangen når maskinen begynner å trekke varmt vann etter den første dusjen. Holder seg litt mer oksygenrikt ;)

Skata sa:
At pumpen alternativet her før vært utstilt ... Jeg har brukt vinteren hadde roet seg, men som jeg husker kontinuerlig PJR ... Jeg vet ikke / husker nøyaktig forskjell ...
Vinter stopper sirkulasjonspumpen og kontinuerlig gjør det ikke. Det er forskjellen. Vinteren fungerer bra hvis oppvarmingen gjøres med en romsensor (kontrollpanel). Kontinuerlig drift ble anbefalt for kurvkjøring i manuell (VP18C / EK9 s.21), og av denne grunn har den blitt brukt av seg selv:
NB!
Når grunnmodus er HEATING, velges
for pumpedrift FORTSATT.

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Importinngang 1 / uttak 2 er den normale innstillingen for vinterventilasjon.
Dette ser ut til å være den mest anbefalte vinterkolonnen for klimaanlegg. Men skaper det ikke problemer med erstatningsluft? Hvis det ikke er nok luftforsyning gjennom innløpskanalene, må det da komme fra et annet sted? (fra vegger, lekkasjepunkter osv.) Samtidig blir hytta betydelig undertrykk. (Jeg leste fra et settpunktsvakuum opp til 30Pa.)

I hvert fall med mine egne kontroller, der "2" er vurdert til ventilasjon og "1" er omtrent 70% av den forrige. Vakuumstyrt av ventiler, dvs. maskinens eksos- / innløpshastighet ved hver effektinnstilling er den samme.

Kan noen utvide om dette emnet?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

For å bli med på denne samme jorina ... har jeg faktisk gått hele dagen med 1/1 (22% / 27%) iv strøm. I begynnelsen prøvde jeg halvparten av det som ofte ble brukt i forumet (22% / 47%), men forårsaket så mye undertrykk at det begynte å trekke ut ovnen og til og med dørene åpnet seg så stive at barnet ikke kunne åpne døren. Huset har en tetthetsmålingsverdi på 0,2, som ikke river av seg erstatningsluft mange steder. Minst følelsen av trekk er ikke tilstede med den justeringen, og allikevel byttes luften i 3-familiens husholdning tilstrekkelig. Den øvre temperaturen på vannet roterer nesten kontinuerlig ved + 63c og den nedre varmen på + 55c, for en uke siden var det en 6-personers badstue natt når den nedre varmen falt et sted rundt 30 da kom elektrisk motstand for første gang. Nå, på mildt klima, virker det som om enheten ofte rasler vannet. Kondensatoren roterer ved + 35c og tilluften også, den er ikke så varm å blåse inn, jeg vet ikke hva den måler.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Gjorde trinnene i dag da du var i peisen og babyen dro til badstuen. Maskinen snuste om at fuktigheten hadde steget og skrudde på den 3 strømmen -> trakk huset kraftig under trykk og fyrte den riktige røyk inn i rommet. Vel, så satte jeg raskt "begge" og strømmen til 3 gjennom fjernkontrollen, kom tilbake til stuen og fortsatte å knulle røyken i rommet. Fra innstillingene se hva som er galt, er inngangshastighet 1 og avkjørsel 3. Så innstillingen på fjernkontrollmenyen "Begge" kontrollerte ikke inngangen i det hele tatt. Jeg prøvde det bare igjen når vaskerommene tørket opp, slik at den samme tingen, så oppføringen ikke overholder begge valgene. Er det på en eller annen måte relatert til oppvarming av vann eller hva er galt? Frysing - 17c.

Ritzenhoff

medlem
Tilbakemelding Score
0

Merkelige ting ... badet her med en fuktighetssensor. Avkjøl til -14 grader. Det fungerer på samme måte som før, og slår både inn- og utkjøring for den tredje.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Så fikk inngang og utgang balansert ved å sette fjernkontrollen i INPUT 3-menyen og iv i hovedmenyen 3. Mer om kvelden

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Lurer igjen

Korriger meg hvis jeg tar feil.
Det ukentlige programmet følges når AUTO er valgt på hovedskjermen.
Ukentlig programjustering overstyrer forespørselen om hovedskjermtemperatur.

Hovedskjermbildet:
AUTO 1
> 2 <, 21c

Panel T15 viser 21c
Etter denne kompressordriften, og det er tydeligvis det som mål å holde temperaturen på hovedskjermen 21c i gang. For øyeblikket er den gule lysdioden slått av, og kompressoren går ikke.

I det ukentlige programmet, <2> 23c om dagen og <1> 23c om natten.
Så for øyeblikket, i henhold til det ukentlige programmet, bør temperaturfangsten være 23c og kompressoren skal gå til T15 viser 23c?

Hvis jeg hever temperaturfangsten fra den viktigste skjermen, vil for eksempel 22c eller 23c kompressoren starte umiddelbart.

Jeg satte kontrolleren i hovedskjermen TEMPERATURE så nå ser det ut til å virke i henhold til det ukentlige programmet. Jeg leste den godt siterte eldre manualen her også og leste at det ukentlige programmet bare fungerer når AUTO er valgt.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Nå er det ikke nok for ens eget hode å finne ut hvor feilen ligger. Jeg kastet IV for vinterinnstillinger og fra startskjermen justerte jeg fangsten til 28, men likevel er plassen "vent" og blåser kald luft inn. Hvorfor? ???

Så på startskjermen:
AUTO> 2 <28

VIS DATA
AKTUELL STATUS VENTER
ANODE OK
PANEL T15 23
EKSTERN T10 32
FUKTIGHET 28
INNTEKT T2 3
UTENDØRS T1 -5
VANN OPP T11 60
VANNOMRÅDE T12 56
MINDRE T14 26
Kondenserer. T5 -2
STEAM T6 26
INKOMSTKRAFT 2
AVSTYRKRAFT 2

Sentralvarme
DRIFTSVARMING
MINUS MIN 19
MINDRE MAX 30
KURVE 1
OVERGANGSSTART 0
PUMPVINTER

LÄM.VESI
ELEKTRISK T11 35
KOMPRESS T12 50
COMP MAX T12 80
Prioriteringer. Vesi

VENTILASJON
I-SHIFT VINTER
KURVE MIN 35
CURVE MAX 50
KOMP MIN OFF
VINTER LITT 1
VINTER <-1

Nilni

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Haukka2 sa:
Nå er det ikke nok for ens eget hode å finne ut hvor feilen ligger. Jeg kastet IV for vinterinnstillinger og fra startskjermen justerte jeg fangsten til 28, men likevel er plassen "vent" og blåser kald luft inn. Hvorfor? ???

Så på startskjermen:
AUTO> 2 <28

VIS DATA
AKTUELL STATUS VENTER
ANODE OK
PANEL T15 23
EKSTERN T10 32
FUKTIGHET 28
INNTEKT T2 3
UTENDØRS T1 -5
VANN OPP T11 60
VANNOMRÅDE T12 56
MINDRE T14 26
Kondenserer. T5 -2
STEAM T6 26
INKOMSTKRAFT 2
AVSTYRKRAFT 2

Sentralvarme
DRIFTSVARMING
MINUS MIN 19
MINDRE MAX 30
KURVE 1
OVERGANGSSTART 0
PUMPVINTER

LÄM.VESI
ELEKTRISK T11 35
KOMPRESS T12 50
COMP MAX T12 80
Prioriteringer. Vesi

VENTILASJON
I-SHIFT VINTER
KURVE MIN 35
CURVE MAX 50
KOMP MIN OFF
VINTER LITT 1
VINTER <-1
En "EXTERNAL T10" -sensor i eksoskanalen vil sette temperaturen til 32. Forespørselen 28 er under dette slik at tilluft ikke blir oppvarmet. Så jeg antar at i dette tilfellet styres oppvarmingen spesifikt av denne T10-sensoren og ikke av kontrollpanelets T15-sensor.

Er det mye varmere luft i et rom (badstue?) Som vil "forvrenge" temperaturen på den utgående romluften til T10-sensoren, eller er problemet vedvarende?

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Badstuen varmet opp den gangen, men jeg tror det har skjedd andre steder. Den T10-verdien tenkte jeg på meg selv, jeg prøvde å øke fangsten i testen, men det så ut til å ha maks 30. Jeg må følge.

Nilni

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hvis panelet er på et sted der sensoren kan gi en måleverdi for en utløpskanalsensor fra romtemperatur, kan du endre vedlikeholdsmenyen fra kontrollsensor T10 til panelsensor T15.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Haukka2 sa:

Så på startskjermen:
AUTO> 2 <28

VIS DATA
AKTUELL STATUS VENTER
ANODE OK
PANEL T15 23
EKSTERN T10 32
FUKTIGHET 28
INNTEKT T2 3
UTENDØRS T1 -5
VANN OPP T11 60
VANNOMRÅDE T12 56
MINDRE T14 26
Kondenserer. T5 -2
STEAM T6 26
INKOMSTKRAFT 2
AVSTYRKRAFT 2

Sentralvarme
DRIFTSVARMING
MINUS MIN 19
MINDRE MAX 30
KURVE 1
OVERGANGSSTART 0
PUMPVINTER

LÄM.VESI
ELEKTRISK T11 35
KOMPRESS T12 50
COMP MAX T12 80
Prioriteringer. Vesi

VENTILASJON
I-SHIFT VINTER
KURVE MIN 35
CURVE MAX 50
KOMP MIN OFF
VINTER LITT 1
VINTER <-1
For mange bevegelige deler og sensorer i den nye modellen ;D Men begynner du nå, har du også en kondensator på -2 grader (T5). Har det smeltet så langt ?? Hvis ikke, må du tine ...
Det vil si at innløpsviften nå er stoppet mens den leser ODOTA der. Betyr at varmepumpen også er stoppet. Det er ikke nødvendig å varme vann eller luft. Den første, forstår jeg, er varmt vann. Men hvis romtemperaturen er "bare" 23 når forespørselen er 28, går noe virkelig galt.
Jeg ville slå av hele maskinen i 10-20 sekunder og slå den på igjen. Etter det ville jeg gå ned den IV-kurven, det vil si kurve min 30 og kurve maks 45. OG se om utsiden av innløpsrøret er åpent hvis det har et myggnett. Så frostig at det ser ut til å ha vært -5, kan tørke blokkeres.

saitaria

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Dette virker som en god ressurs for en nybegynner PILPperer :D

Med meg selv en liten finger i munnen om disse innstillingene, spesielt lurer jeg på hvorfor kondensatoren er på frostsiden og hvorfor INPUT er større enn INPUT.

Vintre med denne enheten, og så langt ser det ut til å konsumere strøm som å eie Fortum-aksjer. Nytt 130m hus i en etasje.

I hovedmenyen, AUTO> 2 <28C

VIS DATA
AKTUELL VARME
ROM T15 25C (ligger i vaskerom, ellers er hytta omtrent 20-21 varm)
UTENDØRS T1 -19C
EKSTERN T10 22C
TULOPUH T2 0C
VANN OPP T11 46C
WATER-ALA T12 15C
MINDRE T14 30C
Kondenserer. T5 -4C
INKOMSTKRAFT 2
UTSLAGSKRAFT 1

Sentralvarme
DRIFTSVARMING
MINUS MIN 21C
MINDRE MAX 30C
KURVE 2
OVERGANGSKURVE -1
PUMPVINTER

Lam. VANN
ELEKTRISK T11 45C
KOMPRESS T12 55C
COMP MAX 75C
Prioriteringer. Vesi

VENTILASJON
I-SHIFT VINTER
KURVE MIN 35C
KURVE MAX 45C
KOMP MIN OFF
VINTER LITT AV
Sist endret:

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Sett strømmen til hoveddisplayet til nummer én og forsvinne hvis du overholder kommandoen for forsyningsvifte. Jeg har også et nytt hus med en sentralvarmekurve på 1 + 0, gulv min. 22 maks. 26c, pump kontinuerlig. Gulvene vil forbli i orden i seg selv (vinylplanke).
Sist endret:

saitaria

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Sett strømmen til hoveddisplayet til nummer én og forsvinne hvis du overholder kommandoen for forsyningsvifte. Jeg eier også et nytt hus og sentralvarmekurven er 1 + 0, 6 etasje min. 22 maks. 26c, pump kontinuerlig. Gulvene vil forbli i orden i seg selv (vinylplanke).
Det ser ikke ut til å adlyde ordentlig. Om morgenen gjorde ikke endring av verdier noe. Bare prøvd:

> 3 <-> I DATA-menyen, begge 3
> 1 <-> I DATA-menyen, begge 1
Tilbake til nummer to
> 2 <-> DATA i Input2, Delete 1.

Og nå å endre verdiene igjen påvirker ikke DATA-menyverdiene, men det er INNGANG 2, SLETT 1.

Med peisbryteren kan jeg tvinge vekslingen større.

EDIT: Nå ser det ut til at DEFROST kjører og verdiene er 1: 1. La oss gå oss vill.
EDIT2: Når avrimingen er slutt, er verdiene igjen INNGANG 2, SLETT 1
Sist endret:

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Og er ikke peisbryteren (mener du at kontrollpanelets fjernbryterfunksjon fungerer?) På? Du har sannsynligvis også en fuktighetsmeny som deg selv, er det noen innstillinger på?

saitaria

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Og er ikke peisbryteren (mener du at kontrollpanelets fjernbryterfunksjon fungerer?) På? Du har sannsynligvis også en fuktighetsmeny som deg selv, er det noen innstillinger på?
Moro,

Luftfuktighetsmenyen sier
KRAFT LAV 1
LITEN 30%
ISO AV
TID 60MIN

DATA-meny FUKTIGHET 13%

Det er ingen peisbryter på.

EDIT: Jeg fant ut at det fungerte når vannet ikke varmet opp ordentlig. Kompura-lyset er på, men er det noe som skjer? Hvis den er på, er det stille.
Sist endret:

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Det høres ut som et kjøleskap på egen hånd når boden er på. Jeg har en fuktighetskraft med litt av og store 2 eller 3, 30% og tid 60min, så i badstuen blir ventilasjonen mer effektiv i en time (100min om sommeren). Noi Parametrene for fuktighetsinnstillinger går gjennom nesten alle innstillinger .. Du bør prøve å teste responsen når du setter den lille innstillingen til. Sørg for å fjerne støpselet fra maskinen og tilbakestille den av og til.

saitaria

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Det høres ut som et kjøleskap på egen hånd når boden er på. Jeg har en fuktighetskraft med litt av og store 2 eller 3, 30% og en tid på 60min, så i badstuen blir ventilasjonen mer effektiv i en time (100min om sommeren). Noi Parametrene for fuktighetsinnstillinger går gjennom nesten alle innstillinger .. Du bør prøve å teste responsen når du setter den lille innstillingen til. Sørg for å fjerne støpselet fra maskinen og tilbakestille den av og til.
Ja, ja det høres ut som det stinker i kjøleskapet. Jeg brukte strømningene ut, la oss se om noe endrer seg. Takk!

saitaria

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Fra servicemenyen, da støtten ble satt til INNTEKT til 1, begynte Johan å varme opp tilluften.

Det er rart hvordan innstillingene er satt som standard, slik at de ikke fungerer om vinteren
opp Bunn