Nile EC9 innstillinger

med

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hvilke innstillinger har du drevet i kaldt vær? Jeg skrev følgende avlesninger i dag (utenfor -18 C):

Vinter: inngang 0, fjerning 2, kondensator 24 varmt vann
Vinter: inngang 1, fjerning 2, kondensator 16 varmt vann
Vinter: inngang 1, fjerning 2, kondensator 16 oppvarming
Vinter: Innløp 0, Fjerning 1, Kondensator 32 Oppvarming

Kontinuerlig1: Innløp 1, Fjerning 1, Kondensator 16 Varmt vann
Kontinuerlig1: Inngang 1, Fjerning 1, Kondensator 16 Oppvarming

Problemet er at hvis du vil ha erstatningsluft (inngang 1), blir det for kaldt og forårsaker en forferdelig følelse av innsats. Tvunget til å kjøre innløp 0, fjerning 2 til kondensatortemperatur over 20. Deretter et hardt vakuum, når kald luft kommer fra vinduer og fat inni. Ved temperaturer over 20 ° C så kondensatoren mindre enn 10 grader (inngang 1, fjerning 1)! Nilan ble sagt å kjøre inngang 1, fjerning 2, men hjelper ikke. Unødvendig kald luft kommer også med den forskriften.

I tillegg overrasker det seg at temperaturen på kondensatoren er den samme, vannet eller luften ble oppvarmet. Skal ikke bare luftkondensatortemperaturen varmes opp?

Har andre de samme problemene? Her er poenget i 3 måneder, fordi tilførselsluften alltid er for kald. Du bør sannsynligvis installere en forsyningsluftforvarmer. Har noen sett det som en venn av Nilan?

kukez

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Nile EC9 innstillinger

kompressoren kan ikke spille på den enheten. Du bør ringe en servicetekniker

HooJiiPee

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har en Nilan VP18C / EK9 og jeg holder ikke innstillingsviften på vinteren, unntatt null. Så betyr det at Nilanhan justerer den innspillingsventilen i henhold til temperaturen på kondensatoren. Deretter går inngangen til null når vannet er oppvarmet. Om vinteren, ellers vil vannoppvarming vare evig. Om sommeren, en annen ting, så kan du holde den på minst 1/2.
Noen ganger når badstuen er så tvunget til å bo på 1 eller 2, er det nok luft i den elektriske badstuen, og etter badingen endres luften riktig. Vannet vil da ikke bli sterkt oppvarmet av kompasset, men det skynder seg ikke å skynde seg hvis det ikke er mange badstuer (oppvarmes hvis det er nødvendig med motstand).
Men flammer de samme systemene i den modellen?
Én gang renset jeg Nilan filtre (fjerning og innløp) i kaldt vær. Det vil si at dekslene på disse filterkassene var åpne. Jeg la merke til at temperaturen på kondensatoren steg betydelig og at innløpskanaler ble mye varmere (innløpsviften roterte med 2 eller 3 hastigheter). Hardt vær har ingen dårlig ting ;D. Og ikke engang slår smelting overalt. Vel, du absolutt ikke anbefale det, selvfølgelig, men hva ville det vondt? Kan ventilasjon ikke fungere så effektivt?! Endre ??
Tilbakemelding Score
0

Morjens!

Jeg har disse verdiene
Utendørs -18
Vinter: Innløp 1, Fjerning 2, Kondensator 19 Varmt vann

På den tiden kan disse verdiene være hvis det ikke er forvarming for tilførselsluften ...
Jeg måler tilførselsluftsvarmen 13,8 c eller kjølig.

Ite tenkte på ideen om at møllen ligger på lageret på lageret, så hvis du lager et lite ventilrør fra Antas litt
varm luft med harde frost i luften ... å fungere som forvarmer for en fattig mann.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilsynelatende er jeg ikke bare et problem med kald tilførselsluft. I går sammenlignet vi naboen med samme maskin, kondensatorverdiene og de samme innstillingene med samme spole kondensert 24 grader, nesten 10 mer enn vi hadde.

Påvirker luigi temperaturen på kondensatoren ved å varme opp nilas vann eller luft?

kukez: spesifiserer du din kommentar mer? Hvilke verdier har du eller baserer du kravet på? Ja, et sted jeg har noe å være gal i i vår løfter / ventilasjon.

En ting kom til tankene. Vi har 333 kubikker og 397 m3 (55 l / s) ventilasjon om to timer. Det er nesten 20% mer enn de virkelige kuber. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre størrelsen på endringen, men for mye resirkuleres for å få oss til å luft, slik at enda mindre varme blir gjenopprettet. Utbedre klokere hvis jeg tar feil!
Tilbakemelding Score
0

For en tid siden da jeg prøvde å varme luft eller vann, var det ingen store forskjeller, grad eller to
Testing skyldtes at legionellkjøring stoppet kompasset, så jeg kom til samme prioritet som en tilstrømning.

Skal se på hvor mye innendørstemperaturen påvirker kondensatoren. for eksempel øke peisens indre temperatur.
Effekten av uteluft er i det minste ganske klar, som i januar, kondensatoren 35 og innkommende luft +25 i -1 meter av måleren.

En bemerkelsesverdig ting er at rørisolasjon, det ville være morsomt å vite hva er den faktiske temperaturen i fjerningen når luften passerer fra rom til maskin.
Fordi i tilførselsluften mister vi nærmeste og lengste ventil mellom ca. 1,5 grader -1 grader (ca. 18 meter avstand).

Foreløpig: Inngangs null, Fjerning 2, Kondensator 52, Utenfor -14.3c, Inner 22.1 (Ingen Nilon Sensor), Vann: Topp 52 Område 49.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Luigi: Hva slags termometer har du brukt til å måle luften i rommet? Du bør selv kjøpe en måler og måle ventilene slik at du vet hvor kald luften er i virkeligheten.
Tilbakemelding Score
0

Seg selv i bruk for overflate termometer som måler -50 HASCON profesjonell bruk - 700 grader .... nei ... Men jeg er med den slags mittaillut.

Et slikt utendørs / innendørs termometer hvor sensoren på enden av kabelen kan fungere godt og ikke koster mye.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Da jeg ringte Nilan for andre ting, spurte jeg også om forvarming av tilluften. Jeg har selv ikke hatt tid til å se at frosten har falt til ca -16 grader i vinter, men sommerfuglen kan være annerledes når den er -30 grader. Enivei derfra sier at det er mulig å installere en varmespole for tilførselsluften, og det er tilsynelatende dette som noen nordmenn har gjort. Det er åpenbart ikke et ekte nile-tilbehør, men en såkalt generell løsning som er egnet for dette formålet. Tilsynelatende er noen et grunnleggende elektrisk støt. I alle fall, med den ekstra investeringen fra den kalde tilførselsluften, kan du kvitte deg med det hvis det er riktig. Selvfølgelig spiser det igjen de potensielle besparelsene som neglen kan bringe.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg vil fortsatt kommentere verdiene til kondensatoren Ile som påvirker den lave. Så vi er nærmere verdiene til naboen nevnt av Ile. I dag om morgenen, når frosten støter i nylens kulde nylon, finner vi at kondensatoren var 26 eller 28 grader når inngangen var 1 og avløpet 2. Når oppvarming av vannet (inntasting 0 fjerner 2), varmes kondensatoren opp til 40 grader ved disse frostene.

Det er på en eller annen måte at Ille har en feil i kompasset eller at romavskrivningen er så dårlig isolert at luften kan kjøle seg veldig godt før flyet går inn.

Det skal nevnes at Nilan vil sannsynligvis "nærme" den ferdige komfyren, som vil gjøre badstuen alltid under 30 grader Celsius -> sørg for å gi pumpen "drivstoff" for å holde kondensatoren varm.

Det har ikke vært mye å gjøre med denne omfattende sporen ennå, men plutselig virker det som at innetemperaturen også reflekteres i kondensatørens varme. Når man søker etter passende gulvtemperaturinnstillinger her, pumpes varmen mellom 20 og 25, og det vil plutselig oppstå at varmen til tørketrommelen også vil stige / falle i det minste noe av det.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Igjen, det kalde været startet og hver natt i soverommene. Utenfor -20 og kondensert noe 14 grader (vannoppvarming på) og kald luft inne. Effekter 1 og 1. Situasjonen endres ikke, selv om inngang 1 og fjerning 2 !! En mirakel ting.

Begynner litt moro med denne konstante innsatsen til vinteren. Ikke noe problem begrenset til hard frost. Selv ved kalde temperaturer på -10 grader, etter en dusj eller badstue, dråper kondensatoren til 15-16 grader, noe som gjør luften i rommene enda kaldere. All natt, når vannet varmes opp, flyter kald luft inn i rommene. Og ikke, selv om du setter vannmotstanden til en høyere effekt til 55 grader. T11 blir varm, men T12 blir veldig sakte. Nettovikten ville være alle Nilan, djevelen.

Jeg begynte å finne ut hvordan man legger til en ettervarme radiator til innløpskanalen. Jeg ringte Nilan og de har angivelig blitt solgt. Det ville koste 450 e + installasjonskostnader. Har noen satt det sånn? Selv om innstillingen er oppvarmet til mindre enn 20 eller 22, kan den settes på stolen. Det eneste problemet som fortsatt skal løses er beliggenheten når den skal plasseres under blåsekilene.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Noe rart i solmaskinen er ja, det virker som at kompuraen opererer på en svært ineffektiv måte. Først og fremst bør du øke varmen til kondensatoren dersom du løfter avløpet 1-> 2 og holder inngangen 1 videre, fordi da er det mer oppvarmingsenergi tilgjengelig i forhold til den kommende luften. Jeg hadde ikke grunn til at temperaturen på kondensatoren ikke ville stige med den innstillingen.

Dermed kjører du tilsynelatende maskinen slik at inngangen tvinges til posisjon 1, selv når vannet er oppvarmet, og når du oppvarmer vannet ditt, finner du at luften ikke varmes opp så effektivt som luft -> kaldere luft når vannet blir varmt. Hvis ja, har du oppgitt at du bruker standard vinterinnstilling der inngangen går til null for vannoppvarming er ikke et godt alternativ på grunn av vakuumet? I det minste bør spenningen i vannet under oppvarming av broen reduseres.

Tilsetningen av en forvarme radiator er sannsynligvis et godt alternativ for deg. Etter min mening, når det gjelder null, er det best å installere batteriet som en forvarmer, ikke som en postvarmer. Det vil si at tilførselsluften blir oppvarmet før den kommer inn i kondensatoren, og ikke bare etter kondensatoren. I dette tilfellet vil den resulterende kondensorvarmen forbli høyere, som i tillegg til varmen i tilførselsluften også vil påvirke hastigheten på vannoppvarming. Men hvis oppvarming kun gjøres i innløpskanalen etter kondensatoren (ettervarme), vil det føre til at romets tilførselsluft oppvarmes, men kondensatoren er fortsatt ganske kult -> vannvarmen er langsom. Forvarmingstråleren vil dermed være i innløpskanalen før nylan og termometeret vil bli installert i kanalen etter null, slik at det kan justeres at hvis luften fra kondensatoren er mindre enn 20 grader, fortsetter forvarmingstråleren. Med denne metoden vil du sannsynligvis kunne kjøre nilan med mindre støvsugingsinnstillinger enn det ellers ville være om vinteren. Min egen maskin, selv ved 20 kalde temperaturer, fjerner inngang 1-fjerning 2 ca. 20 grader luft, men i praksis vil batteriet ikke engang beholdes på toppen. Og for noen er det å varme den kalde luften i alle fall, det vil si enten med forvarmer eller et gulv ved å rope. Visst, hvis du kjører 2 om vinteren 2, bør batteriet holdes lav selv ved lave temperaturer. Ikke å ta med rundt 450 + installasjoner i seg selv gjør meg dårlig å investere hvis det forbedrer boligkomforten betydelig.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Faktisk, når du ser på verdiene du legger inn i den første meldingen, ser det ut til at det ikke er noen forskjell mellom sletting 2 og 1.

Vinter: inngang 1, fjerning 2, kondensator 16 varmt vann

Kontinuerlig1: Innløp 1, Fjerning 1, Kondensator 16 Varmt vann

Det vil si, hvis du ser på viftehastighetene i servicemenyen, er 2 og 1-fjernkontrollen det samme? I så fall vil det ikke oppstå vakuumproblemer, men enheten vil ikke fungere som den er ment å virke med vinterinnstillingen.

Så dette er bare min gjetning, men det kan forklare de merkelige lave kondensatortemperaturer og ellers ulogisk handling.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Gode ​​kommentarer mursunary.

Viftehastigheter er justert riktig. Det vil si, 3 kraft har designverdier. 1 effekt ved lavest mulig viftehastighet og nok luft for den ytterste ventilen. 2 strøm 1 og 3 halvveis. Det vil si at fjerningen ved hver effekt er større enn inngangen, og ved høyere effekt er de naturligvis større vifte-syklusene mindre enn den mindre. Men lurer virkelig på hvorfor 2-1 ikke øker kondensatortemperaturen i forhold til 1-1.

Har du noen gang sett på hvor mye kondensatortemperaturen faller hvis du endrer slettingen 2-inngang 1 -> fjern 1 inngang 1? Det er, hvor stor er fordelen av å øke vakuumet.

"Med min egen maskin, selv ved 20 kalde temperaturer, vil inntak 1 av fjerning 2 angi omtrent 20 grader luft". Også når vannvarme er på og hva er T12-verdien på den tiden? Hvis du er så du virkelig gjør Nils mirakel godt.

Et godt poeng å legge til en radiator til en forvarmer. Men ville det være mer sagbruk på den måten fordi det skulle varme opp virkelig kald frost? Hvis det skulle være en postvarmer, var det nok å varme opp til 14-> 20 grader. Vannoppvarming vil imidlertid ta lengre tid.

Lurer fortsatt på om min Nilan-celle kunne bli frosset, så det ville ikke fungere optimalt. Jeg må grave det i dag med håndboken og se om det er en effekt.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har ikke prøvd den innmatingen 1 sletting 1 innstilling. Jeg kan prøve det i dag at hvor mye kondensatortemperaturen faller i forhold til inngang 1 fjerning 2.

Således er tilførselsluften på -20 ved ca. 20 grader når utløpet 2 og inngangen 1 og er i oppvarmingsmodus. Hvis du bytter til vannoppvarming, vil det i henhold til vanlige vinterinnstillinger falle inn i inngangen 0, det vil si, jeg har ikke tvunget denne inntekten til å bli 1. Når inngangen er null vannoppvarming fra innløpskanalen, er den svake luftstrømmen fra innløpsvakuumet noen få grader varmere enn når innløpet er 1. Det er sannsynlig at kondensatorenes varme vil stige tydelig når inngangen dryppes til null, og den lave luftstrømmen fra kanalene til null i null vil bli varmere enn vifteffekten. 1 mengde blåst.

Så til nå har jeg kommet under press med vakuumet, og jeg har ikke tvunget denne inntekten til 1, fordi det vil sikkert redusere vannvarmen betydelig. Jeg kan selvsagt prøve å tvinge inngangen til 1 og se hvordan når vannet varmes opp, opptrer temperaturen på dreneren i forhold til luftvarmemodus.

Det spiller ingen rolle hvor mye det ikke betyr noe, minst vesentlig når det gjelder strømforbruk, uansett om det er 6 grader, for eksempel -20 graders luft, eller 14 grader av nyloninngangsluft, hvis mengden luft som skal oppvarmes er den samme (det er håpet at noen tidligere fysikklærer ikke vil slå i sin grav). Dette forutsetter selvfølgelig at temperaturen i tilførselsluften fra kondensatoren til rommene blir brukt litt lineært, avhengig av luften fra utsiden, det vil si at en 6 graders varmere luft fra gården også ville bringe 6 grader varmere luft inn i romløpene (jeg har ikke fulgt på om spiken min oppfører seg som dette). Selvfølgelig, hvis du begynner med etteroppvarming, for eksempel å varme opp noen av inngangskanalerne for soverommene, vil luftmengden være mindre enn den totale mengden luft som kommer inn i maskinen, hvorved energien som trengs for oppvarming er også lavere. Selvfølgelig vil du trenge flere motstander til grenene som går til forskjellige rom.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, selv på maskinen vår, er kondensatoren T nesten stor nok når den er i varmemodus, jeg husker ikke hvor mye tid maskinen er varmevann hele tiden :) Problemet er når vannoppvarming er på, nesten hele tiden, når kald luft presses inn og avkjøles spesielt av pølser. Det vil si at varmen ikke er nok i luften, men alt går i vannet.

Hvis du savnet prøve 1 og 1 så god jobb! Og se på hvor mye kondensatoren T er etter dusjen eller badstuen, hvor mye varme er nødvendig i vannet.

Det er det jeg synes om meg selv som den siste tingen å tenke på. Det er en grunn til å sette etterbrenneren inn, fordi den er plassert i stedet for en forvarmingstråler. Eller så har jeg i hvert fall forstått. Jeg har ikke kunnskapen til å rettferdiggjøre det, men jeg tror at ettervarmemodellen er et mer fornuftig valg. Klokere å fortelle!

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ile sa:
Det er det jeg synes om meg selv som den siste tingen å tenke på. Det er en grunn til å sette etterbrenneren inn, fordi den er plassert i stedet for en forvarmingstråler. Eller så har jeg i hvert fall forstått. Jeg har ikke kunnskapen til å rettferdiggjøre det, men jeg tror at ettervarmemodellen er et mer fornuftig valg. Klokere å fortelle!
Jeg har egentlig ingen kompetanse i denne saken (det vil si å reparere mer kunnskapsrike fora hvis du går til skogen), men jeg skjønner at hvis du bruker forvarming i en normal ventilasjonsenhet, vil det ha en negativ effekt på varmegenvinningseffektiviteten, fordi temperaturforskjellen mellom forvarming av avtrekksluft og uteluft reduseres ved forvarming -> i det minste for å skape en behagelig tilførselsluft Vanligvis brukes ettervarmeren.

På den annen side, i disse nye roterende cellemaskiner kan forvarming brukes for å forhindre at maskinen fryser. Uten forvarming vil maskinen forsøke å forhindre frysing ved å flappe innløpsspjeldet og bruke energien til fjerning for å avfrost maskinen. Selvfølgelig er det ikke en ønskelig situasjon hvis mye av tiden går inn i smeltingen av maskinen under den alvorlige frosten.

Igjen er nilen et lite separat tilfelle fordi temperaturen på kondensatoren, i tillegg til oppvarming av luften, er også av stor betydning for hastigheten på vannoppvarming. Derfor vil det i hvert fall komme i betraktning at for ekstreme frost ville det være mer fornuftig å installere en forvarmer spesielt for Nilan, slik at oppvarmingen vil bli sett på som en høyere temperatur på kondensatoren, noe som vil hjelpe både uten oppvarming av vannet i stedet for ettervarming, varm luften opp til det komfortable nivået bare etter kondensatoren, slik at kondensatoren er kald nok.

Det ville faktisk være veldig interessant å høre noen brukeropplevelser fra Nilina som installerte flere forvarme radiatorer. Og selv om du ikke hadde noen førstehånds erfaring, ville det være en kommentar fra noen i forumet om den saken, om det er fornuftig og hvis ikke, hvorfor ikke? Og minst reflekteringspunktet er ikke å minimere strømforbruket (fordi det er derfor alle de ekstra radiatorene er mer), men for å maksimere huskomforten i situasjoner der frostsmerter er nær 30.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Lite Ilelle testresultater når frost utenfor -16:

input1 removal1 varme kondensator 24 tilførsel luft 20

Innløp1 Fjerning1 Oppvarmet kondensator 22 Tilførselsluft 18

Når vannet var oppvarmet, hadde T12 falt til 32 grader etter dusjen, og komposten hadde 45 byte.

Det vil si at det vil påvirke temperaturen på kondensatoren i noen grad og samtidig tilførselsluften fra rommet at det er luft eller vannoppvarming.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Temperaturen på kondensatoren dråper litt når du begynner å varme vannet. Imidlertid er T12 fortsatt ikke veldig lav (32 grader).

Her er lesingene fra min maskin i går:

T11 59 / T12 49, oppvarmningsmodus, utendørs T-15

inngang 1 fjerning 1 -> T5 22
inngang 1 fjerning 2 -> T5 22
inngang 1 fjerning 3 -> T5 23

Det vil si at tillegget av sletting til T5 ikke er berørt. Årsaken er funnet i viftehastigheter:

Innføring fjerning
1 31 27
2 40 34
3 50 43 (design verdi eller ventiler med denne justeringen)

Det er som sagt, fjerning 2 er så nær inngang 1 at undergulvet ikke kommer. Forskjellen er også liten med 1: 3 strøm.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva slags termometer ville du ellers måle disse luftstrømstemperaturene? Jeg ville sannsynligvis måtte jobbe med en måler så jeg ville få en følelse for dem.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, det var det som egentlig betydde var lavt kondensatortemperatur / tilførselsluft kaldt. Viftehastighetene er endret over tid vesentlig i forhold til fabrikkverdiene.

På fabrikkens forutsetninger er alt allerede satt til å være litt under trykk, det vil si at inngangen alltid er en tilsvarende fjerning med lavere effekt. Du har de plukket opp den andre veien. I tillegg er denne økningen i fjerning veldig liten når viftehastigheten økes. Kom igjen, risikerer du ikke å dreie overtrykket når inngang og utgang er med samme viftehastighet? Eller har det vært hensikten med romventilene å gjøre dem under vakuum? (Som jeg ikke forstår hvorfor det ville vært gjort å bli overpresset av maskinen og deretter tilbake til vakuumet med ventilene)

Jeg er ikke nå i nærheten av maskinen, men jeg husker for meg selv fjerning av inngang1 for fan power1 er praktisk talt det samme når du har input1 removal2, det vil si at inngangen er ca 30 og fjerning av ca 35. Og inngang1 fjerning2 er omtrent 30/45.

Ja, du kan til og med betjene maskinen som den burde, mobilvolumene er like forskjellige som de fleste andre nullbrukere, så kondensatorverdiene som følge av i dag er også ganske forskjellige. Se på det faktum at det allerede er fra den sammenligningen1 fjerning1 at fordi vi begge har noe de samme viftehastighetene, så er temperaturen på kondensatoren den samme.

For øvrig, hvis jeg hadde kjørt mer varmt vann i testen min, ville kondensatorens varme ha falt mer med garantien, da det virker ganske klart at mengden kaldt vann i laderen ville påvirke kondensatoren ved å senke temperaturen. Det følger derfor at i kaldt vær, hvis du kjører fjerning1 av inngang1 og tvinge innspillet til å bli 1 (som du selvfølgelig gjør), hvis du er begeistret for badstuen i henhold til lengre formel (les: lutraam varmt vann i stedet for reservoaret tomt), er det kjent ved sengetid en kald kveld når 1 strøm er fjernet for å varme opp mye vann mens du fremdeles bruker kald luft fra utsiden til kondensatoren / rommene. Lurer du på om du vil gi inntekt, men faller i vannet til null, som i vinterinnstillingen, med normale innstillinger? I det minste ville det ikke blåse hele natten kaldt inni og vannvarmeren ville bli raskere.

I målte temperaturene i inntekt som det på bordet for å skille mellom utendørs- / innendørs termometer, der utendørs har en separat sensor for måling av lineenden. Denne sensoren, men en tung inngangskanal.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Selv om viftehastighetene er "feil", er ventilasjonen under trykk på alle strømnivåer. Ventilasjonsstrømmer og ventiler er målt og justert. Nilans fabrikkverdier er hva de er. Viftehastighetene må justeres for hver strømforsyning for å være kompatibel med hvert hus og IV rørledning. Dette er hva det lokale Nila salg + service anbefales. De har også gjort tilpasninger til oss igjen. Jeg vet ikke hva sannheten er. Vi hadde også Nils fabrikkinnstillinger og ventiler like før. En gang i tiden besøkte en lokal representant innstillingene og lærte bruken av maskinen, i hvilket tilfelle viftehastigheter og ventiler var "feil".

Jeg har holdt til mellom null kalde vær. Der er det imidlertid mulig at den kalde uteluften kommer inn som erstatningsluft hvor det er lettest tilgjengelig, det vil si fra tilførselsluftkanaler. Du bør noen ganger finne ut av måleren hva tilluftstemperaturen er for hver innstilling.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ile sa:
Jeg har holdt til mellom null kalde vær. Der er det imidlertid mulig at den kalde uteluften kommer inn som erstatningsluft hvor det er lettest tilgjengelig, det vil si fra tilførselsluftkanaler. Du bør noen ganger finne ut av måleren hva tilluftstemperaturen er for hver innstilling.
Dette er hva det gjør, men det ville være bedre å komme fra kanalene enn fra peisen, som skjer hele tiden når det går under vakuum.
I alle fall, når inngangen er null, er innkommende luftstrøm mye lavere når viften er på, det vil si at det ikke er noen rattling-slit følelse når kald luft blåses med riktig vifte.

amizu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har alltid en innløpsvifte når det er kaldt. Foreløpig er tilførselsluften + 17C når den er utenfor -4C

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

amizu sa:
Vi har alltid en innløpsvifte når det er kaldt. Foreløpig er tilførselsluften + 17C når den er utenfor -4C
Jeg antar at du har en fjerning på 1, fordi fremtidens luft ikke er det varmere?

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

amizu sa:
Nummer ett er ja, sommer to eller tre.
Hvor godt har du nok varmt vann når fjerningen er omtrent en liten mengde? Og den andre tingen som kom til tankene er at den kalde erstatningsluften ikke klatrer i harde frost? Hvis, en gang ved -4 grader, er luften 17, forventer jeg at det skal være ganske chilling når vi går under -20?

amizu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Varmt vann er godt nok, og oppvarmer nesten alltid uten motstand.
For ikke å nevne den friske luften i luften når den kryper inn i taket ved vinduene.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg tenkte på å installere en ekstravarmer til forvarming, det vil si før Nilan. Det skal imidlertid ha en slags strømningsskjerm som slår av oppvarming når Nilan begynner å smelte, slik at fansen går til null. Det andre poenget er at det ikke er fare for kondens når kald luft begynner å varme opp med motstand?

Generelt er disse forvarmene installert på vanlige IV-maskiner?

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå, hvordan kommer den nilen til å smelte? Og er det virkelig et behov for avfrosting i nilen fordi avtrekksluften aldri kommer til bunnen? Hvis avfrostingen skjer slik at innløpsviften er slått av og fjerningen fortsetter, er situasjonen ikke den samme som ved oppvarming av vannet? På den annen side kommer knapt avfrosting noensinne hvis motstanden er på?

Jeg tenker på risikoen for kondens selv. Det ville være godt å høre svaret fra noen som vet om det. Og som jeg vet, brukes disse forvarmene til en viss grad i klimaanlegget, eller i det minste i roterende celler, for å forhindre frysing, slik at maskinen kan rotere bedre i kulde (med færre inngangstopp / avrimning).

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Tidligere skrev jeg: Nilan selger en forvarmer for ekstravarmer. Det krever imidlertid et filter i utgående kanaler før det ikke inneholder brennbart støv. Det vil si at filteret blir vanskeligere fordi det holder visp. Jeg lurte bare på hvordan utvekslingen faktisk ville fungere, fordi kanalen er i blåser kilene. Dette er imidlertid under undersøkelse av seg selv at det er verdt. Batteriet er installert og hva det krever.

I går gikk NIlan til "WAIT" staten, der slettingen ble liggende på 1 og inngangen gikk til 0. Jeg hadde satt på fjernkontrollen og satt den på "MOLEMMAT" 1. Samtidig var det en brann du kom så kom hastigheten til å sette den manuelle lukkeren på, fordi det var den eneste måten å påvirke viftehastighetene på. Hvorfor går maskinen "VENT" og hva skjer da? Skal det ikke gå til avrimningsmodus på den tiden? En automatisk avfrosting blir en "LUKK" melding.

Jeg stiller inn fjernkontrollbryterinnstillingene til "BÅTT" og strøm 1. Samtidig har fjernkontrollen-menyen angitt innstillingen "TEMPERATUR" med en standard på 18. Hva betyr dette? Jeg aksepterte det og dukket opp på hovedskjermbildet som en temperaturforespørsel 18 !!! Så når jeg satte på fjernkontrollen og begge fans for 1, ble menytemperaturen på fjernkontrollen en temperaturforespørsel på hovedskjermbildet. Kan noen forklare hva som er årsaken? Jeg vet ikke da om denne innstillingen førte til at enheten skulle gå "VENT".

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ile sa:
Tidligere skrev jeg: Nilan selger en forvarmer for ekstravarmer. Det krever imidlertid et filter i utgående kanaler før det ikke inneholder brennbart støv. Det vil si at filteret blir vanskeligere fordi det holder visp. Jeg lurte bare på hvordan utvekslingen faktisk ville fungere, fordi kanalen er i blåser kilene. Dette er imidlertid under undersøkelse av seg selv at det er verdt. Batteriet er installert og hva det krever.
Fortell meg så snart du vet mer om det ...

BobCat

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi har samme situasjon som Ilella. I kaldt vær, det vil si over 15c i kaldt vær, går tilførselsluften til null eller fryser. Det vil si følelsen av tegning kommer og den elektriske regningen øker. Jeg så på servicemenyen at vi også hadde disse fabrikkinnstillingene rundt. Verdiene er:

Power TP PP
1 26% 20%
2 44% 38%
3 72% 60%
4 100% 85%

Er de fornuftige, eller skal du gjenopprette fabrikkinnstillingene?

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, BobCat gir mening hvis entreprenøren som gjorde ventilasjonsjusteringen, visste hva han gjorde. JOs vil tilbakestille fabrikkinnstillingene slik at luftmengden naturlig endres, noe som selvfølgelig ikke er bra, forutsatt at de er riktige med gjeldende innstillinger. Som jeg tidligere har skrevet Nilan bør justeres til noe annet enn fabrikkinnstillingen, det vil justere vifteeffekt og IV ventiler for hver puhallinteholle. Det anbefales å sette designen, dvs. den nominelle ventilasjonen, på den tredje og ikke på den andre som trolig på de fleste steder. Det vil være mer manøvrering når det er vanlig kraft 1-3 og 4 kan fortsatt være forbedret ventilasjon.

Faktisk jeg presset Nilania det minste litt kaldere vær ekshaustinnløpet 2 1. Under oppvarmingsvann inngangen går til null, slik at kald luft ikke kommer forgjeves å avkjøle rom. T12 har satt tappen 60, hvorved vann-varme ender og oppvarming begynner som kondensatortemperaturen er så høy som mulig. På den tiden er det ikke isete luft inn under vannvarmen og under oppvarming er tilluften fortsatt tåler ved -20 frost.

med

medlem
Tilbakemelding Score
0

Feste noe av min egen tekst. Så, selvfølgelig, er IV-ventilene bare regulert for nominell ventilasjon og vifteffekt for hver ventilasjonskraft. Det anbefales at du justerer den nominelle ventilasjonen til 3, slik at du kan bruke to lavere effektnivåer hvis nødvendig. Faktisk har jeg lagt merke til at gode. Det eneste som må brukes er sjelden brukt fjerde eller forbedret ventilasjon.

BobCat

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, ja IV-oppsett og plater ble kontrollert av en profesjonell. Må begynne å spore de strømforbruket avlesningene per dag når du ikke vet den månedlige strømregningen, hvordan endringene i innstillingen påvirker ...

Din Lah

medlem
Tilbakemelding Score
0

Moro!

I seg selv er "vinteren" på iv. Jeg har definert en delesjon fra hovedskjermen i ett eller et nummer to. Men i data-menyen vil utgangsviften alltid vise en hastighet på 4. Det har vært sporadisk utseende 1. Bør ikke vinterinnstillingen slippe innspillet og spare strøm?

I går om -15c og strømforbruk 86kwh.

mursunary

medlem
Tilbakemelding Score
0

Lahmu sa:
Moro!

I seg selv er "vinteren" på iv. Jeg har definert en delesjon fra hovedskjermen i ett eller et nummer to. Men i data-menyen vil utgangsviften alltid vise en hastighet på 4. Det har vært sporadisk utseende 1. Bør ikke vinterinnstillingen slippe innspillet og spare strøm?

I går om -15c og strømforbruk 86kwh.
Hvis inngangen virkelig er 4 og det ikke er en feilskjerm, høres det ikke riktig. Det er overveldet av husets tid. Har stolen luftventil en sterk vifte? I prinsippet, hvis inngangen er 4 og fjerningen er 1, bør kondensoren også fryses. Har du ikke en av valgmenyene satt til minimum 4?

Hvilke typer verdier har slåmaskinens temperatur vanligvis hvis du ser på "show data" -menyen? I vinterposisjonen blir inngangen justert i henhold til kurven i ventilasjonsmenyen, dvs. hvis kondensatoren begynner å kjøle seg ned, faller den i henhold til den innstilte temperaturkurven (jeg tror at hastigheten endres med 4 graders intervaller) under inngangen. Hvis imidlertid varmen i kondensatoren stiger, kan den også akselereres.

Hmm, det kan hende at innløpsviften er ødelagt, slik at kondensatortemperaturen i utgangspunktet tilsvarer situasjonen der innløpsviften er null, slik at maskinen forsøker å akselerere inngangen fordi kondensatoren er varm nok, men ingenting skjer fordi høyttaleren ikke blåser noe vanskeligere ...

Din Lah

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er ingen vifte.

Her er dataene og innstillingene:

Hoveddisplay:

AUTO
> 1 <28c

VIS DATA
Vann topp T11 67c
Vann T12 65c
Minus T14 30c
Kondensert T5 61c
Inntekter 4
uttak 1

INNSTILLINGER

LÄMMVESI
Elektrisk T11 45c
Komp T12 55c
Comp max T12 80c

VENTILASJON
VINTER
Kurve min 35c
kurve maks 50c
Komp min 1c
vintermelk 1
vinter <0C

SERVICE MENY
VENTILASJON
Tulopuh min 0
Poistpuh min 1
USA. maks 4
Inntekt 1 23%
2 40%
3 65%
4 100%
fjerningsanrop 1 25%
2 45%
3 70%
4 100%

Inngangsinnstilling
L-pumpe kjører 6m
Tilbakemelding Score
0

Det er ingen uteluft i det, men jeg fryser eller tilbakestiller. Så kondensatoren kommer ikke til de ovner hvis inngangen er mer enn null!

Bringer forbruket 86kwh fra -15 ° C er normen (Nila Electric Boiler!), Selvfølgelig, avhengig av området som skal varmes opp. (Jeg har 83-91 kwh / dag med en gjennomsnittstemperatur på -15 ° C)

Vanntemperaturen er ganske bra i springen, så det er ikke vann som brukes for dagen eller er motstanden på?

Hva kommer varmen fra luften fra kanalene? f.eks. nærmeste og lengste ventil sett fra enheten.
opp Bunn