Nila EC9 og strømningstemperatur

Olkko

medlem
Tilbakemelding Score
0
meg

Fra begynnelsen av uken begynte vi å få gulvvannstemperaturen så høy at systemet ga alarm. Dette ble korrigert ved å deaktivere en av de tre sikringene på kretskortet. I dag bytter du tilbake den fjernede sikringen, og fremløpstemperaturen er nå veldig lav (21 c). Kan dette problemet løses ved å trykke på den beskyttende termostaten på bunnen av enheten? Nilan Service vil se på situasjonen tidlig neste uke.

På forhånd takk for svarene dine!

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: Nila EC9 og strømningstemperatur

Reléet sitter fast .... hold sikringen du fjernet fra spillet. Trykk på den "magiske knotten" på siden av sinkboksen og se om fremløpstemperaturen begynner å stige ... Skulle neste kontaktor begynne å arbeide og gulvvannet skal varme opp igjen :)

Olkko

medlem
Tilbakemelding Score
0

meg

Takk Skatta!

Om morgenen gikk jeg for å trykke på den knappen og løftet samtidig sikringen jeg hadde slått av. Fremløpstemperaturen har nå steget til normalt nivå (29c). Ja, det er en ganske magisk boks for denne enheten ennå for meg :) Tilsynelatende at stafett er verdt å bytte ut til tross for denne reparasjonen?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Olkko sa:
Tilsynelatende at stafett er verdt å bytte ut til tross for denne reparasjonen?
Hvis det kommer noen tjenester, la dem se på kontaktpersonene. Å bytte ut gjennom Nilan for mer holdbare, forhåpentligvis (og lydløse) halvlederkontaktører kostet meg i underkant av € 200 ... men vedlikeholdsfaren for å gjøre det vil avgjøre om det er behov ... De originale tok omtrent 5 1/2 år ....

Apina1

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg vil gjerne ha litt hjelp. Vi la bare merke til at gulvet på badet og på badet er ganske varmt::) det vil si at strømningsvannet er for varmt. Innstillingen er maks 35 grader, men EC9-maskinen ser ut til å gå 40 grader. Hva skal jeg gjøre, hvor kan feilen være? Ingen alarm er på, og ingenting har endret innstillingene mine. Selve enheten er 1,5 år gammel, hvis den betyr noe og har fungert helt fint ved hjelp av justeringer gjort her.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Monkey1 sa:
Jeg vil gjerne ha litt hjelp. Vi la bare merke til at gulvet på badet og på badet er ganske varmt::) det vil si at strømningsvannet er for varmt. Innstillingen er maks 35 grader, men EC9-maskinen ser ut til å gå 40 grader. Hva skal jeg gjøre, hvor kan feilen være? Ingen alarm er på, og ingenting har endret innstillingene mine. Selve enheten er 1,5 år gammel, hvis den betyr noe og har fungert helt fint ved hjelp av justeringer gjort her.
Har du løst? Det vil si at hvis det blir for varmt, vil det på et tidspunkt utløse overopphetingsbeskyttelsen på siden av "sinkboksen", som ikke vil varme gulvene. Igjen vil det virke som en kontaktsvikt, men selvfølgelig kan det være mer ... I den situasjonen, hvis det blir for varmt, smelter det elektriske tavlen en etter en for å lete etter den oppvarmende sikringen og den nede -> neste kontaktor fungerer ... rødlig knapp på siden for å kvittere for overopphetingsturen.

Apina1

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ja, det er det. Samme dag fikk jeg en sikring fra google-listen, la sikringen ned for å normalisere den, og i går kom en venn som ble beordret av Nilan for å erstatte alle kontaktpersonene som garanti.

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her på kvelden til år gamle Nilan, satt kontaktoren fast på kvelden før natten, og vannføringen steg godt over 40c.
Jeg fikk den lokalisatoren ned ved å smelte den sikringen. De to kontaktorene gikk til servicetekniker kom for å erstatte alle de nyeste kontaktorene forrige uke. Disse nye kontaktorene har en "kjølestripe", og de burde nok vare mye bedre. Ganske stille er disse nye kontaktorene. Døren til hverdagen (Nilan er her) når den er lukket, slik at klikket knapt blir hørt.

Når disse kontaktorene sitter fast, er det angivelig alltid den første kontaktoren som stanser, også i mitt tilfelle.
Tilbakemelding Score
0

AS
God informasjon til deg. Jordtemperaturen økte og husets innetemperatur etter helgen var n +35.
Jeg slo av den ene sikringen, og alarmene stoppet. Ring for service.
Huset ruter 135 på ett plan, og året er bebodd.

eple

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Dette er et godt forum :)

Denne morgenen, ok - Nå når du kommer tilbake etter en dag på jobb, er hytta som en badstue. Og hva annet gjør det ...
Going T14 stiller 40 grader vann til gulvet.

Som ny bruker mens jeg bladde gjennom disse emnene, hadde jeg allerede en anelse om hva jeg skulle gjøre / kunne gjøre: Sikringer nede, og nå ser det ut til at temperaturen synker.

Men da kan en sikring midlertidig gå av?
Og det må kalles for service ...
Mindre enn tre år som garantienhet?

Weissflog

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hilsener!

Nå ville det blitt dyrt.
I går ettermiddag lurte jeg på hvordan gulvene i noen deler av huset var bemerkelsesverdig varme.
Vel, da jeg våknet i morges, var det ugudelig kaldt, og tilsynelatende er det for mye kaldt vann på gulvet, så har overopphetingsbeskyttelsen trippet, ikke sant?

Auto
> 2 <27C

VIS DATA
AKTUELL VARME
T15 20C
T1 -1C
VANN OPP T11 54C
VANNBASSE. T12 51C
MINDRE T14 19C
KONDENSER T5 33C
POWER FAN POWER 1
UTSLIPP FAN POWER 2

UKENS PROGRAM AV

Sentralvarme
MINDRE MIN 22C
MINDRE MAX 35C
KURVE 0
OVERGANGSLØP 1C
PUMP kontinuerlig

Det vil si hvis noen kunne belyse bruksanvisning, og hvor ville enheten begynt å lete etter løsninger? Tusen takk.
Sist endret:

Weissflog

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Vel, jeg leste noen sider nå og gikk og lette etter overopphetingsbeskyttelsen og trykket kraftig -> det var et klikk.

Nå antar jeg vent litt. En ting som har kommet opp for meg er at det i dag ikke har skjedd en kjent smacking av kontaktorer fra teknisk tilstand.

Redigering: 5 minutter senere nådde fremløpstemperaturen 25.
Så følg opp og tenk på hva den utløseren var, og senere antar jeg at tester stafettene en etter en?

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Reléet sitter fast -> det er en termar som stopper sirkulasjonspumpen hvis det er for mye varmt vann i gulvet -> snubler overoppheting -> kalde gulv.
opp Bunn