Nila EC9 - Summer Settings and Stealth

Kimsking

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hei der. denne sommeren har vært en fin tid for oss. og nå er det nok.
1: Om vinteren og om sommeren vil ventilasjonen være minimal / stopper i en times tid, så luftkvaliteten foreldes og varm etterpå.
2: Kjøling virker virkelig ubrukelig. og kondensvann samler seg veldig inne i nylonet og det slipper ikke alltid når det også når fronten der det er elektriske ledninger (for det andre over nivået), utløpsslangene er ikke blokkert. den tredje ovenfra, med en viss innstilling, akkumulerer vann og bøyer seg ned gjennom svingen.
3: Om sommeren må vi holde alle vinduer og dører åpne for å holde hytta kjølig.

Selvinnstillinger er litt hebraisk, med forskjellige ukentlige programmer av og på.
men spør meg så svarer jeg hvilke som er hva.

hygrometer

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Vs: sommer og vinter innstillinger

Det samme er et kyss. Varm og luften virkelig tett. Hytta lukter dårlig. Justeringene og strømningene er sjekket slik at luften skal endre seg. Innstillinger er problemet vårt. Kjøling har ikke blitt brukt når du ikke kan, men nå bør du sannsynligvis gjøre når du ikke kan være hjemme. Av en eller annen grunn var strømmen i dag 23 grader celsius, men det forklarer ikke hvorfor. Slår du av gulvvarmen helt til sommeren? Dette kunne imidlertid ikke tas med i løpet av byggefasen, og da ville det ikke være gulvvarme i badekaret. Hva slags sommerinnstillinger holder du hytta kjølig? Det kondensvannet får deg også til å tvile. Hvor mye kjøler du deg i grader generelt .. hvis det er 30 ute, hvor mye er kult inni og ved hvilke innstillinger? Det er Nilan manualer, men de hjelper ikke mye. Hvor samler det seg kondensvann inne i nylonet? Faktisk, er jeg helt moden, i det minste hele enheten. Lufta ser ut til å stå i huset. Om vinteren er det greit med den kvernen, men varmen ser ikke ut til å være nok ventilasjon.

Kimsking

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Gulvvarme holdt på omtrent 20C '.
vann samler seg fra toppen til nivå 2 og 3. avkjøling da jeg begynte å få skruen ut av hullet da jeg først sjekket 3. nivå.
varme, fanger 22C 'ventilasjon 2 nå ukentlig program 3, hytte 26-28C' ser ikke ut til å hjelpe.

smidig

medlem
Tilbakemelding Score
7

Jeg har hatt i nesten 10 år VP18C og ja jeg har vært veldig fornøyd med det .. eller jeg var 8 år selvtilfredse når du bor i Nilanin under påvirkning.
Det var ingen kondensproblemer, og han var i stand til å avkjøle eller i det minste holde lufttørket selv i det varme (selv om det ikke var noen firkanter som skulle avkjøles / varmes opp)
Ja, Nilans manualer og teknisk støtte er bare elendige. Jeg måtte lære atferden og justeringene til enheten selv, men med det fikk du den til slutt.

Dårlig IV-kanalisolasjon og / eller lange rør vil forringe kjølekraften.
Filtre rengjort / skiftet ut? Hvis du noen gang føler at luften ikke endrer seg ...?

hygrometer

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Rørene feies om våren og justeringene sjekkes og alle filtre byttes regelmessig. Så det er ikke feilen. Utenfor nå er det drøyt 27 grader og inni deg kan du se 24 grader uten å avkjøle. Instruksjonene for bruk av nylon er faktisk så dårlige at de ikke kan justeres. Himmelkaninen var heller ikke interessert. Heldigvis er sommeren kort, og denne typen varmeproblemer vil neppe komme i løpet av de neste ti årene.

Kimsking

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Varmen begynner å lette.
Til og med filtrene kom på grunn av den endrede støyen. Men brakte ikke klamringen kan ikke flytte luften ordentlig.
Nettene er imidlertid fortsatt vanskelige, som om ventilasjonen vil gå til 1 / gå helt av rundt 2-4 om natten. Sitte sliping. Vil du ha tips?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Kimsking sa:
Varmen begynner å lette.
Til og med filtrene kom på grunn av den endrede støyen. Men brakte ikke klamringen kan ikke flytte luften ordentlig.
Nettene er imidlertid fortsatt vanskelige, som om ventilasjonen vil gå til 1 / gå helt av rundt 2-4 om natten. Sitte sliping. Vil du ha tips?
@Kimsking
Hvis du bruker det ukentlige programmet og ikke har angitt noen innstillinger for det, så i det minste på min eldre enhet, ser det ut til at det ukentlige programmet3 stopper ventilasjonen på et tidspunkt (> AV <). Vannoppvarming stopper også tilluftsviften hvis tilluften ikke blir påført i VEDLIKEHOLD-menyen. Instruksjoner for bruk av apparatet leveres av installasjonsprogrammet, men dette apparatet kan ikke brukes av installatører :gal:

@Kosteusmittari
Gulvene blir varme (strømningsføler) på grunn av uteluften, spesielt hvis du har en jordflis. +25 (T14 sensor, jordfliser) ser ut som meg selv, så 23 er en normal avlesning, har du sannsynligvis en rosebunn ??

Jeg har egentlig ikke fått fuktigheten opp på kompassnivået på 7 år. Det er verdt å få en advarsel om vannlekkasje der. Den kondensslangen må ha den S-bøyningen, men ja, det vil være for mye fuktighet hvis kompassplanet flommer. Det er fare for skade på båsen og deretter betale. Det vil si at innstillingene sannsynligvis skal forbedre deg begge. Dette er sannsynligvis nye enheter, som inkluderer: en fuktighetssensor som forbedrer ventilasjonen når det trengs, det vet jeg ikke. For meg selv har luften alltid endret seg, og det har vært frisk luft i hytta ...

Dette emnet bør sannsynligvis flyttes under Nilan-seksjonen, flere svar og instruksjoner kan komme ;)

vedlegg

Kimsking

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei der. filtre endret innstillinger fjernet. Ukeprogram 3 på itee redigert 1-3 kl 7-21 med vifte 2 på 22C 'og 4,5,6 OFF. Likevel, om natten er det forfriskende, om morgenen begynner det å lette. Hva annet kan du sjekke på? Kan gi deg flere detaljer hvis du trenger å gjøre noe med innstillingene

Her er dataene hvis de trenger hjelp

Data
Nåværende tilstand på varmt vann
anode ok
paneeli T15 25'C
Ekstern T 29'C
fuktighet 55%
forsyningsvifte T2 49%
uteluft T1 20'C
vann øvre T11 60'C
vannområde T12 50'C
minus T14 24'C
kondensator T5 60'C
fordamper T6 14'C
inngang vifteeffekt 0
eksosvifteeffekt2

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Nilan EC9 Sommerinnstillinger og dumhet

Nilan prøver å stoppe tilluften når det er behov for varmt vann. Produksjonen av varmt vann ved kompasset er så treg at i verste fall stoppluften stopper i en time. Vi hadde lignende problemer i begynnelsen, det vil si at vi dusjet på kvelden og det var null lufttilførsel til morgen. Og luftkvaliteten er fryktelig.

Reparasjon børser:
- Sett ventilasjonsmodus til "kontinuerlig1" (det ser ut til å være "ventilasjons" -menyen). Dette tvinger tilluften og avtrekksluften til å rotere ved samme effektinnstilling, dvs. at tilluften blåser normalt selv om vannet varmes opp. Denne innstillingen er god, spesielt om sommeren.
- Still minimum tilførselshastighet "1" for tilluften i servicemenyen. Tilluften roterer deretter minst med delvis kraft, selv om vannet varmes opp.
- Som standard er varmtvannstemperaturen for båsen (funnet i menyen "varmt vann") ganske høy. Dette kan sees fra det faktum at T12 er 50c, men fortsatt er modus "varmt vann". Minst Jeg har selv måttet slippe enda fiske i sommer. Spesielt hvis du angir at kontinuerlig1, så må du slippe det fisket, fordi du med denne innstillingen vil la tilluften strømme når vannet er oppvarmet = magen er slått på = også tilluften varmer opp = du varmer allerede opp et varmt hus: /

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Kimsking sa:
Hei der. filtre endret innstillinger fjernet. Ukeprogram 3 på itee redigert 1-3 kl 7-21 med vifte 2 på 22C 'og 4,5,6 OFF. Likevel, om natten er det forfriskende, om morgenen begynner det å lette. Hva annet kan du sjekke på? Kan gi deg flere detaljer hvis du trenger å gjøre noe med innstillingene

Her er dataene hvis de trenger hjelp

Data
Nåværende tilstand på varmt vann
anode ok
paneeli T15 25'C
Ekstern T 29'C
fuktighet 55%
forsyningsvifte T2 49%
uteluft T1 20'C
vann øvre T11 60'C
vannområde T12 50'C
minus T14 24'C
kondensator T5 60'C
fordamper T6 14'C
inngang vifteeffekt 0
eksosvifteeffekt2
Logix sa:
Nilan prøver å stoppe tilluften når det er behov for varmt vann. Produksjonen av varmt vann ved kompasset er så treg at i verste fall stoppluften stopper i en time. Vi hadde lignende problemer i begynnelsen, det vil si at vi dusjet på kvelden og det var null lufttilførsel til morgen. Og luftkvaliteten er fryktelig.

Reparasjon børser:
- Sett ventilasjonsmodus til "kontinuerlig1" (det ser ut til å være "ventilasjons" -menyen). Dette tvinger tilluften og avtrekksluften til å rotere ved samme effektinnstilling, dvs. at tilluften blåser normalt selv om vannet varmes opp. Denne innstillingen er god, spesielt om sommeren.
- Still minimum tilførselshastighet "1" for tilluften i servicemenyen. Tilluften roterer deretter minst med delvis kraft, selv om vannet varmes opp.
- Som standard er varmtvannstemperaturen for båsen (funnet i menyen "varmt vann") ganske høy. Dette kan sees fra det faktum at T12 er 50c, men fortsatt er modus "varmt vann".
Innstillingen av innløpsvifteutgang 0 er også en tydelig indikasjon på at vannet varmes opp og ingen inngang fra VEDLIKEHOLD-menyen tvinges til 1. Jeg bruker kontinuerlig 2 hele tiden, så innspillene blir tvunget til 1. Vannet varmer opp, bare på den -20 ° dårligere siden var det nødvendig å la innløpsviften stoppe når vannoppvarmingen fortsatte. Men med varmt klima (= varmere enn -20 °), vil vannet varme opp selv om inngangen er på hele tiden. Så jeg forstår ikke om innløpsviften slutter å varme vannet i timevis ... selvfølgelig hvor kaldt det har blitt kjørt :p
I varmtvannsmenyen har jeg valgt elektrisk motstand (T11) + 35 ° og kompasset (T12) + 45 °, alltid vannprioritet.

@Kimsking: hvilken kraft setter du fansen om natten ?? For meg selv, i det minste til og med under varmen på dagen, gikk båsen ut om natten og huset avkjølte seg rett utenfor. Så har den nye enheten den fuktighetssensoren som jeg ikke kan hjelpe med funksjonen og effekten av viftene fordi jeg ikke har en selv. Men jeg vil huske at eiere av nyere utstyr har søkt etter det om vinteren ...

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Nilan EC9 Sommerinnstillinger og dumhet

Skata sa:
Så jeg forstår ikke om innløpsviften slutter å varme vannet i timevis ... selvfølgelig hvor kaldt det har blitt kjørt :p
Utgangseffekten til Nilan varmepumpe skal være omtrent 2kW. Forutsatt at tilluften er på null og vannet varmes opp med all den kraften, oppvarmes 180l akkumulatorvann i gjennomsnitt (2kJ / s * 3600s) / (180kg * 4,19kJ / kg / c) ~ 9,55c per time. På den annen side, selv om halvparten av lotteriets lotteri om kvelden og erstattet med vann fra vannforsyningssystemet + 4c, ville oppvarming av den mengden vann til + 44c ta (90 kg * 4,19 kg / c * 40c) /2kJ/s=7542s~2.1hrs. Det vil si at oppvarming lett går av i minst et par timer!

Selvfølgelig forverres situasjonen betydelig hvis tilluften er til og med på den "1" -> mesteparten av kraften går til å varme opp tilluften, i det minste om vinteren. Kan innløpsviften nå normal hastighet med litt høyere luftstrøm og mer rettferdig vannforbruk? Det som imidlertid ikke høres veldig sunt ut, er at IV er rangert for den normale hastigheten og ikke nok kraft på innløpssiden. Imidlertid vil dette problemet sannsynligvis bli fremhevet av de større luftmengdene. Kimsking-torgene var så store at jeg sannsynligvis er i dette området ...

Rett meg hvis noen gikk galt på regningene!
opp Bunn