Nila ec9 for varm inni

Zeussii

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Sunt!

Nå begynner kona å bli nervøs, romkameraten blir så varm. Om vinteren var det fortsatt 23 grader varm, men nå som sola varmer opp og innetemperaturene stiger over 25 grader og nilen, men skyver over 30 grader luft, begynner klagen å bli ganske høy. Her vil være de gjeldende innstillingene:

Hovedskjermen
Auto> 2 <17 ° c

Ukeprogram:
Av

Sentralvarme:
Drift - oppvarming
Minus 24 ° c
Mindre maks 28 ° c
Kurve 2
Overgangskurve 0 ° c
Pump kontinuerlig

Varmt vann:
Elektrisk motstand t11 35 ° c
Kompressor t12 45 ° c
Komp. Maks. T12 80 ° c
Prioritert vann

Viileennys:
Temperatur av
Blåser stort

luftfuktighet:
Effekt lav> 2 <
Liten 30%
Kraft stor> 3 <
Tid 60min

ventilasjon:
Kontinuerlig 1
Komp. Min 6°c
Vintermelk av

Temperaturkontroll:
Sommer Delvis skyet 14 ° c
Vinter Lav 16 ° c
Sommer> 12 ° c

Vis data for:
Den nåværende tilstanden venter
Panel t15 23 grader
Ekstern t10 21 grader
Fuktighet 21%
Tilførselsluftstrøm t2 11 grader
Uteluft t1 9 grader
Vann-øvre t11 52 grader
Vannområde t12 45 grader
Minus t14 26stick
Kondensator t5 10 grader
Fordamper t6 22 grader
Forsyning vifteeffekt2
Eksosvifteeffekt2
Softa1 2.37.c
Softa2 1.04
Type VP 18cek

Og faktisk viser romtermister 22 grader. Er det noen måte å gjøre det mer fornuftig?

Byttet til hus 10/18
Boareal 145m2
Volum 580m3

ventilasjon:
Tulo + 63l / s
Utslipp - 70l / s

Elektrisitet borte:
10/18 1295kwh
11/18 1508kwh
12/18 1557kwh
01/19 1314kwh
02/19 1117kwh
03/19 1255kwh

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0
meg
Du kan sannsynligvis slippe den innstillingen for sentralvarme. F.eks "overgangskurve" ved å senke innstillingen. Slipp et par grader av gangen og se hvordan det fungerer. Som standard har tilluftssiden allerede stoppet, og luftinntaket er +11 grader celsius (innløpsblåsing t2), i det minste ikke oppvarmet på det tidspunktet!

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Zeussii
Er det noen alarmer ?? Selv nå ser det ut til at gulvet flyter til 26 grader Celsius, så det er ikke rart at det er varmt. Slipp menomenet på popularitet 22. Det er et nytt isolert hus, så du vil sannsynligvis få en kurve med 1.
Tross alt er det ikke behov for oppvarming akkurat nå, med hoveddisplayet fangst på 17 grader, noe som betyr at gulvet skal gå til 24 grader med gjeldende innstillinger. Så spørsmålet oppstår hvordan reléene henger fordi gulvet er så varmt. Og når som @Logix allerede uttalt at båsen ser ut til å ha stoppet slik at luftvarme ikke lenger varmer opp ...

Zeussii

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hilsen igjen. Jeg beklager at jeg ikke har kommentert noe, men det har gått så raskt med den nykommeren.

Egentlig senket jeg flyten fra Min 21 grader til maks 25 grader og kurven til 1.

Mens temperaturen inne svinger fortsatt et sted mellom 23-26 grader celsius, har det allerede vært fine temperaturer på 20 grader ute, noe som absolutt påvirker innetemperaturen også.

Nå som jeg har vært hjemme på pappapermisjon, så jeg ikke produsere Nilanin aktivitet observert så faktisk når Kompura blader på toppen av overskriften i den indre bark + 36asteista luft som varmer opp inneluften er svært ubehagelig. Jeg la merke til at når jeg senket den vannet t12 temperaturen til 40 grader, går kompasset ut mye oftere slik at den innkommende luften også synker noen grader over utetemperaturen, så luften kommer inn såkalt rå. Men denne dråpen på t12 til 40 grader resulterer i at vanntemperaturene ikke ønsker å stige ordentlig (vanntopp t11 47 ° c og vann t12 41 ° c), og når vannet går litt ned, hopper stampen ut i spillet igjen og nullen begynner å skyve inn varm luft.

Så hjelp er nødvendig nå, kan innløpstemperaturen være fornuftig? Det er tross alt ikke fornuftig at når du vil ha varmt vann, så får du også varm luft

Et annet spørsmål er hvordan fungerer den avkjølingen? Hvordan justere det?

Og det tredje spørsmålet. Soverommet ser ut til å gå tom for oksygen om natten og temperaturen stiger til et helvete, kan du gjøre noe med det? Jeg har nå brukt peisen slå et par ganger i løpet av natten, når Kompura har blitt slått av så får en forbedret lufttilførsel som er en fin kjølig. Det eneste problemet med peisbryteren er at innblåsingen går rett opp til nivå 4, noe som gir en høy lyd og eksosblåseren på peisbryteren holder seg på normal 2 hastighet. Ellers, hvor lett er det å heve ventilasjonshastighetene innimellom med 3-trinns inn- og 3-trinnsutgang? Det vil ikke ta en uke å begynne å bli lei av programmer, for det er ikke verdt å øke viftehastigheten når kompasset er på, for da øker innetemperaturen bare.

Ps.
Strømforbruket begynner å se ganske deilig ut, denne måneden vil sannsynligvis være under 1000kwh og siste dags forbruk har bare vært under 19kwh.

Kryssfelt

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Moro,

"Kontinuerlig 2" i ventilasjonsmenyen reduserer (eller slår av) tilluftsstrømmen under vannoppvarming, noe som fremskynder oppvarming av vann og bringer mindre (eller ingen) varme til huset. Om sommeren er varmt vann et biprodukt av kjøling, så det er best å ikke heve t12-verdien unødvendig om sommeren hvis det er behov for kjøling. I kjølingsmenyen skal "temperaturinnstilling" være f.eks. +2. Denne verdien definerer temperaturen som kjøling aktiveres ved. Det vil si at hvis temperaturfangsten i det første displayet er 22'C og "temperaturinnstillingen" er +2, vil kjøling aktiveres når inneluften er 24'C. Temperaturkontroll i menyen "sommer min" viser til den laveste tillatte tilluftstemperaturen med avkjøling, dvs. denne verdien kan droppes om nødvendig (f.eks. 10'C).

Peisbryteren kan også brukes som en ventilasjonsbooster om sommeren. Fra menyen "Fjernbryterdrift" kan du endre "bruk inngang" -> "bruk begge deler" slik at inngangen og utgangen blir byttet til hastigheten du angir i "strøm".
opp Bunn