Nile ec9 ineffektivitet

Juhmpe

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Det første året på Nilen var fint da jeg fikk justeringene, denne vinteren ble tricket startet, og jeg trengte hjelp fra de mer erfarne eierne av Nilan.

I begynnelsen lurte jeg på at tilførselsluften var kald og vannet varsomt varmer opp i forhold til vinteren, kondensatoren var kult om 25-28 innstillingene inngang 1 fjerning 1, da satt ut 2 inngang 1 kondensatortemperaturen falt med 3 grader og fordamperen gikk fra -3 grader til n 9 grader . Kaller nilen til en servicetekniker og legger kjølemedier til maskinen nå er situasjonen bedre at fordamperen forblir der ved 2 grader. Men fortsatt tilførselsluften i dag, ved -2 ​​grader, +29 kondensator +30. Vannet oppvarmer fortsatt sakte og verdiene i praksis forblir det samme som vifterinnløpet 1 utløp 1 eller innløp 1 utløp 2. Maksimalt to grader er det forskjell i temperaturen på kondensatoren og tilførselsluften.

Sammenlignet med forrige vinter har forbruket økt med mer enn 15kwh / dag ...

Er det noe som kan oppstå, og hva slags verdier du får fra kondensatoren og fordamperinngangen 1 fjerning 1
Sammenlignet med Inngang 1 Fjerning 2. Og faktisk etter badstuen, fordamperen går lett over + 20 grader er dette normalt?

Takk på forhånd for svarene dine!

Juhmpe

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Vs: Nile ec9 ineffektivitet

Har noen tips om dette? For eksempel, hva er temperaturen på fordamperen og kondensatoren på denne måten + 4- + 2 med viftehastigheten hvis inngangene er innløp 1 fjerning 2 eller inngang1 fjerning 2 ??

Og hvordan etter badstuen puster dampbåten + 17- + 22 ?? Jeg ville være veldig takknemlig for svarene!

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

Var det slik at kondensatoren i vinter ble varmere? Den eksakte temperaturen avhenger direkte av luftvolumet, så uten å vite at det er dårlig å si om +30 er litt eller mye. Jeg har mindre:)

Men at dampbåten stiger i temperatur etter at badstuen skjer med oss, spurte jeg det sent, og forumdeltakerne trodde det var normalt.

Juhmpe

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jepp. Vinteren var det varmere, jeg vet ikke om det er, eller hvor tilluften har blitt kaldere nå, fordi gulvvarmen går litt, og forbruket har steget 10-15kwh / dag, selv om justeringene er de samme. Oktober 116m2, ferdigstilt i 2016, og nå, selv om du har en klar pluss (+6) natt i lav frost, er strømforbruket 50kwh / dag rundt i vinter, med lignende sykler som løper rundt 35. Er det noe som henger på gulvvarme (motstand)?

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

Sori i lang forsinkelse i kommentarene.
Hvis motstanden sitter fast, ser det ut til å legge merke til temperaturen på hytta eller temperaturen på Nilan-strømmen.
Har du sjekket at tilførselsluftfiltrene ikke er blokkert? Jeg tror at utvekslingen deres har hjulpet noen, selv om jeg ikke ser logikken umiddelbart hvorfor.
Nesten det ville kalle Nilan å ringe hvis det ikke var noen åpenbare problemer med disse grunnleggende øvelsene ...
opp Bunn