Nilan ec9. Ny bruker

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vi har nettopp flyttet til et nytt okt. Square 135. Så i teknisk modus, Nilan ec9, som jeg ikke fikk kjent med. Det var en "liten" rørlegger på røret når det gjelder bruk av enheten. Jeg er nå i disse sidene bladde i håp om at jeg ville finne en slags "grunninnstillinger" at strømregningen ville være svimmel, men alltid bare mer forvirret jeg er borte.

Problemet har allerede oppstått at det varme vannet ikke ser ut til å være nok, heldigvis har vinteren vært så mild at det ikke har blitt kaldt inni.

En liten del er at uvitenheten som har blitt gjort, har vært en komplett feil når du ikke bruker denne enheten i det hele tatt. HJELP

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: Nilan ec9. Ny bruker

T88 sa:
Problemet har allerede oppstått at det varme vannet ikke ser ut til å være nok, heldigvis har vinteren vært så mild at det ikke har blitt kaldt inni.

En liten del er at uvitenheten som har blitt gjort, har vært en komplett feil når du ikke bruker denne enheten i det hele tatt. HJELP
velkommen :) Du vet ikke hvordan du skal bruke eller veilede installatørene ;D Hvis innstillingene dine plager deg her, anses det å være nyttig :) Hvor stor / familie / og hva var vannforbruket / måneden (eller har du selv bodd i en måned?)?

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

takk :) Sikker ingen måneder har ennå vært bebodd, så forbruket er vanskelig å estimere ennå .. 4 timer, kjøkken, khh. Familie på 3 personer. Vann sirkulasjon gulvvarme i hele huset. Termostater (Roth) i rom (disse tilsynelatende bare satt romtemperatur, ikke f.eks gulvvarme?). Peisen kan også bli funnet, og det er ment å varme opp når de første små innkjøringsbrannene har blitt gjort. :D Så det ville være fint å vite så enkle ting som hvordan å justere gulvvarmen til "mindre / større", og hva du skal spare og hvordan om noen ganger innendørs luft føles varm / kald. Men i det neste settet av innstillinger, hva panelet er for øyeblikket.

Skjerm: AUTO> 2 <25c

Sentralvarme:
Handling - Oppvarming
Minus min 26c
maks 30c
Kurve 2
Overgang 2c
pumpe vinteren

Vann vann:
T11 40c
komprimere T12 55c
komprimere maz T12 75c
prioriteringer vesi

KJØLE:
Temperatur innstilling +2
Blåser stor 3

FUKTIGHET:
Slå av strømmen lavt
Power Big> 4 <
Tidsavbrudd min

VENTILASJON:
Jeg endrer vinteren
kurve min 30c
kurve maks 45c
komp min off
vintermælk av

temperaturkontroll
Sommer min 14c
Vinter min 18c
Sommer> 12c

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Vel, så :) Det er ikke noe galt med den forskriften.
DET SENTRALE VARM. Du kan sette menyen på min 22 ° og maks 36 °. Deretter går minst 22 ° vann og opp til 36 ° til gulvet. Det har jeg gjort det bra. Selvfølgelig avhenger det også av hvor du bor. Hvis gulvene vil bli varmere, så har du selvfølgelig 26 ° ok, men mer strøm forbrukes. Peisen får sin "komfortvarme" til en lavere pris, spesielt hvis det er "frie" trær ;)
Toi Nilan retter varmen til gulvvannet basert på uteluften, jo kaldere jo varmere gulvet går til. Du vil kunne velge ønsket romtemperatur med de romtermometre (jeg har med Roths terminaler). Sett ønsket innstilling (selv 21 °) på termometeret og resten av kroppen vil håndtere den. Denne flisen reagerer langsomt til temperaturendringen, dvs. plutselig frysing og kondensering av frost kan forårsake kortvarig under / over varme. Det kan være vanskelig å oppnå nøyaktig samme varme. Jeg har selv ikke prøvd, når det ikke er behov for det, men romvarmen får litt "seil". I utgangspunktet klarte jeg å sette noen min-max verdier som 26 ° -27 ° i stil
Vinter IV: Som du allerede har. Fra CTS hovedskjerm behøver du romforespørsel selv ved 28 ° for å forhindre at kompressoren stopper om vinteren (ellers vil uteluften være rå).
At enheten din er en nyere modell når det kommer til den fuktighetsmenyen. Det kan være grunn til at vann ikke synes å være nok, selvfølgelig, avhenger også av mengden vann som brukes. Det er der nyere Nilan-brukere kunne hjelpe, jeg kan ikke.

Hvis enheten er helt ny, bestiller du de nye filtre umiddelbart. Originaler er ikke ment for riktig bruk. Her på https://euromkinointi.fi/eshop.php?category=51&item=86 slik F5 / F7 på innkommende side, fjerner G3 matte (begge blir levert). Sitt frontpanelene på apparatet åpent (torxhodet) og det er en vannlekkedetektor ved siden av kompasset, selv om det er https://prisma.fi/no/prisma/housegard-wa201s- vannlekkasje-9v batteri . Det virker for meg at luften i rommet er så tørr at det aldri har vært noe vann bortsett fra vannet.

Elektrisk forbruk for overvåkning, selvfølgelig. Hvis man går ut med litt strøm, kan disse kontaktorene sitte fast og forbruke ... Det er ikke verdt å sammenligne mitt strømforbruk, men det er verdt for eget forbruk når forbrukstall begynner å komme :)
Jeg endret mine kontaktorer etter ca 5,5 år. Ellers har enheten jobbet uten problemer (kop ... :p)

Peis når du bruker peisbryteren (hvis det er en) og hovedskjermbildet for IV> 1 <(dette er innstillingene selv), ellers kommer røyken inn. IKKE bruk avtrekksvifte / sentral støvsuger når peisen er på (dette, selvfølgelig, avhengig av hjemmet, avhengig av IV-innstillingene). Selvfølgelig leter du etter dine egne justeringer når du brenner områdene dine riktig :)

Fikk du svar på dine spørsmål ??

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for svarene dine. Mye god informasjon kom :)
Av en eller annen grunn ble det varmt vannproblem løst selv om jeg ikke endret innstillingene. ;D : Eek:
Nå er jeg lurer på når jeg kommer fra jobb om kvelden og jeg tar en dusj som ventilasjon begynner å "puste" en høyt pauhulla side av badet. Vil du stoppe på et tidspunkt etter ca 5-10 minutter?

Disse Rothin Thermars er også litt rart å regulere fordi justeringstrinnet er 1-6?

BUK

medlem
Tilbakemelding Score
0

T88 sa:
Nå er jeg lurer på når jeg kommer fra jobb om kvelden og jeg tar en dusj som ventilasjon begynner å "puste" en høyt pauhulla side av badet. Vil du stoppe på et tidspunkt etter ca 5-10 minutter?
Basert på den fuktighetsmåling:
Enheten registrerer fuktighet i eksosluften -> øker blåsingen til grenseverdiene er nådd. Fungerer på disse for å rettferdiggjøre hva du hadde i innstillinger:

FUKTIGHET:
Slå av strømmen lavt
Power Big> 4 <
Tidsavbrudd min

Han hadde en liten variasjon om morgenen da han skulle blåse og når ikke. Enten er det en feil eller den grunnleggende fuktigheten er så lav at enheten ikke ser behovet for å bryte.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Den forbedrede blåsingen skyldes fuktighetsinnstillingen - vi har 30% av det, ettersom boostet fortsetter (> 4 <) for x. Det er verdt å legge det bort under badstuen (min og maks for samme kraft), i hvert fall etter et par dampstumper, hvis vi glemmer å sette den av og da vil den absorbere varmen effektivt fra badstuen.

BUK

medlem
Tilbakemelding Score
0

Haukka2 sa:
Det er verdt å legge det bort under badstuen (min og maks for samme kraft), i hvert fall etter et par dampstumper, hvis vi glemmer å sette den av og da vil den absorbere varmen effektivt fra badstuen.
Det bør være en badstukknapp i tillegg til peisen :) Nilan CTS602-grensesnittet er så uhøflig at det ikke kan bli sett. Kanskje vil CTS 700-panelet bli ettermontert til disse foreldrene en gang i fremtiden.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Om sommeren ble fjernkontrollen justert slik at den fungerte som en sauna knapp. ;D Men uten tvil er det ganske gal med grensesnittet.

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

meg

Har det vært noen lettelse for problemene? Faktisk, med en ganske frisk bruker av Nila, og uten tvil krever litt læring og fortrolighet med denne enheten. Jeg er ikke helt overbevist om det er en genial kombinasjonsenhet eller en elendig multifunksjonell kniv, men i det minste er det noen glimt av håp. Nedenfor er noen ideer og justeringer du har mottatt hittil:
- Tillufttemperatur vel fange opp denne vinteren (til meg selv jeg gjette 25c), sikrer at gulvvarme (som imidlertid er det desidert største forbrukeren av elektrisitet) rope til ingen nytte.
- I firkantene faller varmepumpens varmeutgang i praksis for å varme tilførselsluften, det vil si at varmen til varmepumpen er ganske lav. Derfor er det en god ide å skylle kontrollverdien av ekstra varmtvannsberederen som varmes opp vannet opp "anbefalt". Jeg selv kan være 60c.
- Ventilasjon for "continuous1" -modus, som også holder innløpsviften helt på. Forhindrer verste situasjoner der tilførselsluften etter bading forblir null i timer. Ikke mye for å svekke oppvarming av vann, i hvert fall for meg selv.

Tanker om disse?

- L

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Logix sa:
meg

Har det vært noen lettelse for problemene? Faktisk, med en ganske frisk bruker av Nila, og uten tvil krever litt læring og fortrolighet med denne enheten. Jeg er ikke helt overbevist om det er en genial kombinasjonsenhet eller en elendig multifunksjonell kniv, men i det minste er det noen glimt av håp. Nedenfor er noen ideer og justeringer du har mottatt hittil:
- Tillufttemperatur vel fange opp denne vinteren (til meg selv jeg gjette 25c), sikrer at gulvvarme (som imidlertid er det desidert største forbrukeren av elektrisitet) rope til ingen nytte.
- I firkantene faller varmepumpens varmeutgang i praksis for å varme tilførselsluften, det vil si at varmen til varmepumpen er ganske lav. Derfor er det en god ide å skylle kontrollverdien av ekstra varmtvannsberederen som varmes opp vannet opp "anbefalt". Jeg selv kan være 60c.
- Ventilasjon for "continuous1" -modus, som også holder innløpsviften helt på. Forhindrer verste situasjoner der tilførselsluften etter bading forblir null i timer. Ikke mye for å svekke oppvarming av vann, i hvert fall for meg selv.

Tanker om disse?

- L
- Fanger tilførselsluften rett, men av en annen grunn, som beskrevet ovenfor. Fanger opp så kompressoren er alltid på. Ikke å slutte romtemperatur fangst, hvorpå rå uteluft kommer inn uten oppvarming. Ikke hold luften i luften varm om vinteren, men gulvvarme / peis / annen ekstra varme er nødvendig.
- Selvfølgelig kan elektrisitet oppvarmes med vann, men det blir dyrt. Jeg har selv bare en motstand på legionella og varmt vann er nok ;) Den ekstra motstandsinnstillingen er fortrinnsvis så liten som mulig. Dette avhenger alltid av bruk av varmt vann. Men det +60 ville jeg ikke, i hvert fall, være et svar på forespørselen. Hvis du er bekymret for å stoppe tilførselsluftsviften, må du "tvinge" den til å forbli på SERVICE-menyen. Jeg så det selv, hovedsakelig på grunn av to chips. Det er veldig kaldt å bli tvunget til å stoppe (-20 -25 på verre side), ellers vil det ta for lang tid å varme vannet.
Og om vinteren for IV vinterinnstillinger. Selvfølgelig kan du gå alene, men da er det den "dårlige kniven" når klagen begynner å være i form av strømforbruk ;D

Janti / Espejot / VesA: Denne kjeden kunne sannsynligvis flyttes under den Nilan :)

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
- Selvfølgelig kan elektrisitet oppvarmes med vann, men det blir dyrt. Jeg har selv bare en motstand på legionella og varmt vann er nok ;) Den ekstra motstandsinnstillingen er fortrinnsvis så liten som mulig. Dette avhenger alltid av bruk av varmt vann. Men det +60 ville jeg ikke, i hvert fall, være et svar på forespørselen.
Ja, som jeg sa, var mine innstillinger trøst over:) Jeg har også mange kuber, slik at PILPs termiske kraft ikke er nok til å varme opp tilførselsluften riktig og er koblet til en ekstra varmeapparat (elektrisitet). Så, i hvert fall, må jeg varme enten vannet eller tilførselsluften (faktisk begge) med strøm. Jeg har ikke kommet til meg selv for å finne ut hvordan oppvarming med PILP skal bli favorisert.
Jeg frykter også for legionella, det vil si når THL anbefaler å holde varmen akkumulator> 55c så, ikke minst fordi den tiden av el-elementet opp nok.

Skata sa:
Hvis du er bekymret for å stoppe tilførselsluftsviften, må du "tvinge" den til å forbli på SERVICE-menyen. Jeg så det selv, hovedsakelig på grunn av to chips. Det er veldig kaldt å bli tvunget til å stoppe (-20 -25 på verre side), ellers vil det ta for lang tid å varme vannet.
Janti / Espejot / VesA: Denne kjeden kunne sannsynligvis flyttes under den Nilan :)
Dette er ikke så urovekkende, men luftkvaliteten reduseres sterkt i disse situasjonene hvor inngangen er slått av i mange timer. Har andre funnet det samme? Vakuumet vokser der, og utslippene fra de trygge veggene vil øke med samme hastighet.

Selvfølgelig er vinterinnstillinger i bruk!

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

... som et tillegg til den forrige, i Nilan, oppvarmer den elektriske motstanden ~ de øverste fire i reservoaret mens varmepumpens energi bringes til ~ laveste kvartal. Effekten av den elektriske motstanden på temperaturen på de nedre delene synes å være ganske fraværende, jeg.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Logix sa:
Jeg frykter også for legionella, det vil si når THL anbefaler å holde varmen akkumulator> 55c så, ikke minst fordi den tiden av el-elementet opp nok.
Jeg bruker bare legionellaturen en gang i uken, enheten kan bruke motstanden. Ellers ikke. Selv nå viser vannet + 56 ° og området + 35 ° (3 personer om kvelden i dusjen), så det er ingen legionella der, og når du kommer hjem fra jobb, er gulvflaten rask over + 50 ° ...

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Jeg bruker bare legionellaturen en gang i uken, enheten kan bruke motstanden. Ellers ikke. Selv nå viser vannet + 56 ° og området + 35 ° (3 personer om kvelden i dusjen), så det er ingen legionella der, og når du kommer hjem fra jobb, er gulvflaten rask over + 50 ° ...
Jorda roteres ved høy temperatur på bare + 50c før løft opp kontrollverdien til den elektriske motstanden (+ 60c). Med de nåværende innstillingene kan undervarmen stige omtrent til det + 50c før kveldens bading.

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå er det bra med enheten. Nå på julen da det var mange gjester i landsbyen, følte gjestene at huset var litt for varmt .. selv om peisen ikke ble brent for et par dager. Hvordan skal denne kjøleren brukes til å få litt "friskhet" ;D Innstillingene er som vi har diskutert i toppen :)

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

T88 sa:
Nå er det bra med enheten. Nå på julen da det var mange gjester i landsbyen, følte gjestene at huset var litt for varmt .. selv om peisen ikke ble brent for et par dager. Hvordan skal denne kjøleren brukes til å få litt "friskhet" ;D Innstillingene er som vi har diskutert i toppen :)
Ekstra folk -> overoppheting, dette er opplevd :)
De selv ville sette enheten avkjølt med kjølefunksjonen. Når flere kommer inn, legg inn forespørselen du vil ha på hovedskjermen (f.eks. 22 °). Når temperaturen stiger over som stopper kompasset (lysdioden slukker). Det vil være "rå" uteluft der leiligheten vil kjøle seg ned, men dette skjer ikke radikalt. Hvis / når temperaturen faller under ønsket nivå (f.eks. 22 °), begynner kompasset (LED-brennstoff), og tilførselen tilvarmes igjen. Hvis du nå føler at romtemperaturen faller for mye før kompasset starter, vil du legge til forespørselen slik at kompasset starter (skjønt 23 °).
Husk å forlate forespørselen tilbake 25-28 ° når gjestene forlater, slik at kompuraen ikke ved et uhell vil slå av (selv om peisen ikke er tilstede) :)

Et annet alternativ er å legge til en fjerningsevne av for eksempel> 2 <- >> 3 på hovedskjermbildet, men legger til mer husvakuum. Hvis det er salmer, lukter sot nesten sikkert.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Vi har nå 21 på hovedskjermbildet som en fangst. Det ble plukket opp, men også romtemperaturen steg og begynte å bli varmt. Når du falt den fangsten 21, var temperaturen riktig.

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

meg
Nojoos første elektriske regning kom fra desember. 1355kWh borte. Anslått 17428 kWh. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke på, det er mye sagt at de første strømregningene er litt i toppen. Jeg ventet på en dårligere dråpe enn 150e må innrømme :D Jeg har fulgt det på at en dag ville gå slags 30-50 kWh.

Jeg lurer på at når jeg brenner mye peis og prøver å kompensere for dette lavere strømforbruket, hva slags justeringer ville være bra for det panelet? Har jeg fortsatt å fange den 28? Termarit i jordens rom nesten null, har de noe å gjøre etter oppvarming av peisen eller i det hele tatt? I tillegg, når du ikke forstår det andre enn det, vil det røde lyset lyse opp i 4-5 mellomrom.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Jeg tror du kan sitere dette emnet for ditt eget spørreskjema. Huset ble ferdig for en uke siden, og Ec9 ble en varmeforhandler. Peisen kan bli funnet og peisen blir sin egen luft, til tross for brannen i brannen, spesielt i brannen. At mye jeg har sett på at Nilaniin at jeg begynner å få de grunnleggende justeringer på plass ... hvis ikke andre har ikke lagt merke til, så ta dine egne Nilanin bruker ja det er noe dypt og ...

Spørsmålet mitt er relatert til den "eksterne bryter" -menyen. Jeg trodde det var på tide å programmere Nilan for å sprenge huset til tenningsfasen, men jeg har ikke klart å få den eksterne bryterinnstillingen på. Er det noen tips på hvilke knapper du virkelig trenger å trykke på? Hvor mye er fjerningsgraden styrt fra hovedmenyen, men hvor er inngangskontrollen?

Så når operatørpaneldekslet åpnes, leser kretsen CTS600, selv om det er en fuktighetssensor som kan referere til CTS602-panelet.

pS

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er 2 ledige spor i sukkerstykket som ledningene til utendørssensoren er plassert på. ledningsdelen mellom dem og du kan stille inn strømmen til inngangen fra innstillingen for fjernbryteren. Når du ikke lenger trenger å huske å returnere. Ved å installere. Ledende en avbryter ting tar vare på det.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Hva et mirakel :D.. Håndboken sier ikke at du fortsatt skal binde en egen bryter selv, men "brukeren kan overstyre innstillingene til hovedmenyen via fjernkontrollen menyen". Hva har panelet av med bryterne når de ikke ser ut til å kontrollere noe? Fjernkontrollen i menyen har også tiden du kan definere, tror du det er en fungerende timer?

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Vi har den eksterne bryteren koblet til en todelt lysbryter, og den kan klikkes på. Timeren bestemmer hvor lenge innstillingen er på. I hvert fall fant vi oss ikke på hvordan vi skulle få det direkte fra panelet (husfabrikken hadde glemt den kontrollknappen for å starte ...), kanskje er det noen klokere her?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Juu.u ... vil kunne ringe Nilans tekniske støtte i morgen. På mine vegne kan du komme i kontakt med den eksterne bryteren. Faktisk, jeg bestilte en salgsbrosjyren fra enheten og bruksanvisningen indikerer ikke at etäkytkinvalikko krever installasjon av en ekstern bryter.

pS

medlem
Tilbakemelding Score
0

La det være en separat fjernbryter, hvis ønskelig, i ønsket periode, så vil panelinnstillingene bli satt til 00.00, og strømblåsingen vil bli brukt med denne bryteren. Dette forklares også i håndboken (dvs. tidsinnstilling). Trådløs bryter når du setter eller holder bryteren i På-stillingen, kan du kontrollere og konfigurere oppstartstidene på panelet. (Svak strøm, så du kan installere det selv.) Jeg kan alltid ringe Nilan.

pS

medlem
Tilbakemelding Score
0

Som et tillegg til den forrige. Det var tilsynelatende ingen omtale av installasjonen av en separat bryter i bygningens elektriske plan. Det kan være litt av en merkelig ting for installatører å ikke foreslå i det hele tatt.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Det er ingen omtale når det ikke er noen separat bryter nødvendig i noen Nilan instruksjon.

Du må fortsatt teste den utvendige ventilen til den peisen for litt mer pustende. Til det formål ble friluft i peisen tatt bort som jeg ikke spilte med iv.

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

meg
Nojoos første elektriske regning kom fra desember. 1355kWh borte. Anslått 17428 kWh. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke på, det er mye sagt at de første strømregningene er litt i toppen. Jeg ventet på en dårligere dråpe enn 150e må innrømme :D Jeg har fulgt det på at en dag ville gå slags 30-50 kWh.

Jeg lurer på at når jeg brenner mye peis og prøver å kompensere for dette lavere strømforbruket, hva slags justeringer ville være bra for det panelet? Har jeg fortsatt å fange den 28? Termarit i jordens rom nesten null, har de noe å gjøre etter oppvarming av peisen eller i det hele tatt? I tillegg, når du ikke forstår det andre enn det, vil det røde lyset lyse opp i 4-5 mellomrom.

pS

medlem
Tilbakemelding Score
0

Fjernkontrollen er et tilbehør. Jeg lurte en gang på hvorfor fabrikken ikke har noen poler tilkoblet, at Panel Control ville fungere uten å undres.1.
Nedenfor er kopier av VPL18 hjelpen.

ETÄKYTKINKÄYTTÖ
Leiligheten kan være utstyrt med en normal av / på bryter eller
eggeskallbryter eller triggerbryter / trykknapp. Disse kanne
påvirker innløpsviften (peisbryterfunksjon) eller eksosviften
eller begge deler.
Fjernkobling kan også brukes til å slå på ventilasjon
og varmepumpen er ute av drift og kjøre
Kun maskin med vanntankvarmemotstand.
Fordelen med avtrekkbryteren er at operasjonen ikke kan utilsiktet gå glipp av
på fordi operasjonen stopper når tiden som er programmert i kontrolleren er nådd
slutter.
Valg av fjernbryteroperasjonsmodus.
Hvis du velger en utløpsvifte programmert for hvilken strømstyrke (nr
må være 0) den beveger seg når handlingen er aktivert. Hvis innløpsviften
("Jacket-bryterfunksjon") er programmert for hvilken effekt
det beveger seg når handlingen er aktivert (ikke sett 0). utvalg
begge er såkalte. manuell kjøreoperasjon som maskinen kan betjene
starte selv om den er i stoppmodus. Denne delen er programmert
I tillegg til blåseffekten kommer romvarmeanmodningen
Vis på grunnskjermbildet når handlingen er aktiv. her
Inngangsviften fungerer i henhold til hvilken driftsmodus som er valgt
(VINTER, FORTSATT 2)
Hvis en normal av / på fjernbryter er installert, så er tiden
ikke programmert, men igjen i formatet 00:00. Hvis installert
avbryterbryter, slik at driftstiden er programmert. ( "TIME"
15 minutter)
Gjør dette:
Du er på startskjermbildet. Trykk for å gå inn i REMOTE SWITCH / OPERATION
og trykk ENTER. Gjeldende utvalg = BRUK / vises
POISTOPUH / TULOPUH / BÅDE / OFF. Å endre
Gjeldende valg, trykk ENTER, bunnlinje blinker.
Bruk knappene til å velge ønsket handling og trykk ENTER.
Trykk og hopp over tidsjusteringen (hvis det er en ekstern trigger og deretter tiden
er programmert) til du når POWER xx. Trykk ENTER og velg strøm
blinker. Bruk pilene til å velge ønsket effektutgang (nei 0) og
trykk ENTER for å godta.

Varmepumpe og vifter og vannoppvarming
AV, KUN ROM Drift:
Velg USE ALL og trykk til OFF
og trykk ENTER. Handlingen er bare aktiv hvis fjernkontrollen
er trykt på. (Pass på at det stopper)
På denne måten virker varmepumpen og viften ikke.
Hvis fjernkontrollen ikke er utstyrt med kortslutning
skruer for klemme for bryteren.

1pete1

medlem
Tilbakemelding Score
0

Bruk av bryter på panelet hvis det ikke er installert en separat bryter:

Kortslutte koblingene til sukkerboksen der fjernkontrollens ledninger skulle bli installert. Sukkerstykket vil bli funnet på maskinen din, og en utetemperaturføler er koblet til den. Se elektrisk bildehåndbok.
Enheten overholder deretter panelets fjernkontrollinnstillinger. Du slår på / av og fjerner bryterinnstillingene Maskinen fungerer i henhold til parametrene du angir i innstillingene. Noen få trykk på panelet er nok. På denne måten har jeg alltid operert med hell.

Rediger: Det ble allerede fortalt i kjeden, men det ble multiplisert ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Takk for tipsene, du må prøve. Men det luktet av lukt syntes å roe seg da jeg skiftet til litt bedre flyter rap i luften.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

T88 sa:
meg

Lyder det ikke dårlig om hva de firkantene var? Her gikk til 1200 kwh hus, lager, 1 bil ... og peisen ville være det 4 ganger ...

Du holder den ved 28 °. Du gjør ikke noe for terminaler. Det lyser når romtemperaturen faller under termometerets verdi. Ta en ekstern meter for å måle romtemperaturen slik at gulvet begynner å varme opp. Deretter justerer du temperaturen til termometeret du vil ha. Når du brenner peisen, stiger romtemperaturen og slår av gulvvarmen. Hvis du vil ha varme gulv så sitte opp med en termari-forespørsel for deg selv ... ;D Hadde du fått Roths system (noen)?

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

Quads 132. Noen få soverom ble holdt kalde da barna ikke var i huset. Ja Roths system, men spørsmålet er, hvor vet jeg termostemperaturen når den har opsjoner 1-6? Og ingen temperaturmerking.

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvis det er nevnt i spesifikasjonen, at temperaturområdet er for eksempel 5 til 30c, kan man konkludere med at fem-trinns trinnene går, dvs. 1 = 5c, 2 = 10c, 3 = 15c, 4 = 20c, 5 = 25c og 6 = 30c. Ved å bruke Google, kan du finne Rothes i tall og grader og tall og grader som ovenfor.

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg bestilte et nytt filter fra filteret til Ec9. Det var fortsatt de originale, og de var veldig ydmyke og skitne. Kom spøkelset nå med disse nye når dette er et slags trekkspill og den andre er nesten det samme som de originale? Så hvordan blir de nå satt? ;D :D

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

T88 sa:
Jeg bestilte et nytt filter fra filteret til Ec9. Det var fortsatt de originale, og de var veldig ydmyke og skitne. Kom spøkelset nå med disse nye når dette er et slags trekkspill og den andre er nesten det samme som de originale? Så hvordan blir de nå satt? ;D :D
Vel, det var på tide å forandre seg ;) Disse originalene er bare "installasjonsfiltre", slik at de ikke samsvarer med disse nye.
Til venstre, inngangen, den sjåførboksen, tar du den ut av sin originale metallramme og legg den i en sjåførboks. Se at luftstrømmen går i riktig retning. Lagre den med en metallramme.
Til høyre fjerner du den på den originale originale filterdukdelen i den originale metallrammen. Det er tilrådelig å bestille matte og kutte nye stykker. Nilan husker 3 måneder med filtrering / utskifting av filtre. intervaller. Den støtter derfor fjerning av en bryter, kan inngangssiden lastes ned og erstattes min. En gang i året, oftere om nødvendig :)

Tavisman

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hallo
Mulla 100m2 tømmerhytte v 2010, Nilan flyr bort fra 2012 uten problemer, nå I forrige uke har kontaktor 2/3 brutt, romvarmedråper fra 22 til 18, alt forandret, også beskyttelsesanode gamle tider (10 cm igjen) uten filter hver 3-4 måneder
justeringer:
1. Sentralvarme (elektrisk kjele og sirkulasjonspumpe) utgjør ikke oppvarming, jevn rotasjon i varmtvannstanken.
Sommerkurve 1, vinter 2.
Navn min 15, maks 37
Gulvvarme i romterminaler 20-22, fuktig åpen
2. Varmt vann (varmes med kompass, ekstra strøm er nødvendig)
Elektrisk motstand 40, kompressor 50, maks 70, prioritetsvann.
3.Viilennys
Innstilling +2, vifte 3
4. Luftforandring
Sommer kontinuerlig 1
Vinter vinter, kurve 30 maks 40, min 10, vinter lav 1, <- 2
5. Fjernkontrollen (veggbryter under skjermen, som peisbryter, overtrykk)
Bruk inngangsvifte, tid 0, strøm 3
6.Näyttö
Bil, vifte 2, ønsket varme om sommeren 20, vinter 24
Jeg så på tjenesteleverandørens tips og er her.
Tilbrakte hele dagen med å lese samtalene, synd jeg visste ikke før.

T88

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk igjen til Skatal. Ja, vel, det er på tide å endre det. :D Hvor vanlig er denne våren å endre innstillingene til "sommer", men når dagen allerede er varm, men nettene er fortsatt i det kalde været?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Har kolleger erfaring med å ikke holde kompassen på? Nå, etter en stund i denne tropiske varmen, gjorde Nilani sitt første triks. Om kvelden hørte jeg en tromme på maskinen og gikk for å se situasjonen, kompasslyset brente ikke, selv når kjølingen var på. Det hørtes litt som et relé ville ha krasjet. Etter et par dusin støt ble kompuraen slått på og kanskje holdt på et øyeblikk og begynte å høres igjen. Da slått jeg av kjølingen for natten. Nå slått jeg på igjen om morgenen, og enheten virker normalt igjen. Jeg brukte kraften selv om kvelden, men det hadde ingen effekt. Er det lignende opplevelser?
opp Bunn