Nilan ec9. Ny bruker

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: Nilan ec9. Ny bruker

Telehell sa:
Har kolleger erfaring med å snuble på snubler? Nå, etter å ha vært i denne tropiske varmen en stund, gjorde Nilani sitt første triks. Om kvelden hørte jeg en summende lyd fra flyet og gikk for å se situasjonen. Stalllyset gikk ikke på, selv om kjølevæsken var på. Det hørtes litt som et relé hadde blåst opp. Etter et par dusin bangs slått stangen på seg og holdt seg på for et minutt, og at lyden startet igjen. Så slått jeg av kjøling for natten. Nå om morgenen snudde jeg den på igjen og enheten er tilbake til normal. Jeg pleide å slå av maskinen om kvelden, men det hadde ingen effekt. Har lignende erfaringer?
Det er ingen tilsvarende erfaring. Enheten har vært i bruk i ca 7 år. Selvfølgelig var det ikke behov for kjøling hver sommer.
For meg tillater jeg at varmen stiger til 24-25 grader. Det føltes fortsatt bra, fordi det fortsatt fjerner fuktighet. Nattene er imidlertid kjøligere, slik at hytta blir kjøligere uansett, og Nilan kjøler ekstra når det trengs. I går fra hytta var natten +25,3 (kjøling var ikke på i helgen), om morgenen +23,2 (kjøling i bruk).
Nå utenfor +35 Ifølge Nilan (sensor ved takkanten), viser den digitale utemåleren +33.0. Kondensatoren T5 er +9 grader og luften blir +16,0 grader. Nok for meg. Innetemperatur +24,3, forhold ganske tålelig :)

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Vs: Nilan ec9. Ny bruker

Det var det som fungerte. Vannmenyen økte komp.max verdien til 70 grader, så begynte å spille. Det vil si at det brøt seg ned da vanntemperaturen steg for høyt. Mønsteret hadde en anbefaling på + 80c, tilsynelatende allerede + 65c.
opp Bunn