Nile og gulvvarme?

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Nilanihan gjør bare varmt vann og tilførselsluft med kompass, men jeg har ikke fullstendig klarhet om hva slags "pan" er for gulvvarme? Og sannsynligvis det samme ec9 PC EK?

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Eller, i en tradisjonell elektrisk kjele, er det ingen annen implementering når det er her? Selvfølgelig er det ingen større tank hvor som helst, men gjennomstrømningsvarmeren høres ut som strøm forbrukes brutalt (spike) ved oppvarming.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
F.eks. Tehowatti er det samme. Som Niben Vvm320 etc. Ctc ecoel

Du vet, trenden er å være mer i den retningen, bare så varm og akkurat nok.

Med strøm over natten, 1000ltr etc oppvarmes i resistiv vannmodus, men du har mye motstand.

F470 dobbeltkoker, men ikke uten problemer, er for eksempel når det gjelder justering

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Jeg begynte å lure på om Tommo gjennomstrømningsvarmer ikke tar minst samme strøm, om ikke enda mer (på grunn av tap) enn de elektriske radiatorene på veggen eller enda mer enn motstandene på gulvet? I direkte oppvarming vil forbrukstoppen imidlertid være mindre når bare noen rom har oppvarming på samme tid.
Selvfølgelig er vann en god måte å distribuere varme, for eksempel hvis du får hjelp fra natts elektrisitet eller har andre (vannkrevende) varmekilder.

det ville vært bra

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10
Ikke gjør større topper gjøre. 5v er eksternt lesbar og et par 9kw topper kan bli funnet i hulrommet. Da har jeg sannsynligvis 6kw motstand i spillet

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Jeg har aldri oppdaget med meg selv at det ville ha jobbet i full kapasitet med gulvvarme, faktisk har jeg ikke engang funnet ut at 6 kW strøm er i bruk. Det er ingen logger, men overvåkingen i sanntid er på kjøkkenbordet.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Så fjernstyringen av kraftverket? Ja, ikke sikker på å ta timen til "pin" -gåten, men fortsatt et nytt godt isolert hus. I en times måling er det ikke mulig å konkludere om det har vært et øyeblikk på 6 eller til og med 9kW. Men det er så lite vann i syklusen at det ikke er 9kW langt. Ellers ville vannet koka.
Men hvis en person som snakket tidligere om spike elektrisitet betydde peak power måling da det er bestemt av den timen måling.

Kompuramies

medlem
Tilbakemelding Score
1
Hvis det finnes et slikt system i Nilan, er Nibes forskjellig, men har det egne motstander for rennende vann og varmt vann?

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Nibe F470 er en dobbeltseng kjele (Tai et al.). Det er en kjele og en motstand i underdelen, så blir vannet sendt til gulvet. Det er en varmtvannsbeholder øverst. Når det gjøres bruk av vann, er oppvarming side av kjelen varmes opp i et tidsrom på x den ønskede varmtvannstemperatur, som sitter den øvre del av kjelen er oppvarmet. Så ett svar.

Jeg tror F750 er en rørmotstand og med en bytteventil, enten varmt vann eller varmt vann.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Så fjernstyringen av kraftverket?
Ikke da min realtidsmåler, noen ganger fra Fortum, fikk meg til å bli med. Så det viser hvor mye strøm som forbrukes akkurat nå. Senderens hode leser dataene fra sentrum og måleren forteller oss hvilken strøm som skjer der.
opp Bunn