Fuktighet i nesen og inneluften

hygrometer

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Så vi har Nilas ec9. Mesteparten av året passeli enheten, ekstra varme fra peisen fra september til april. Problemet er at når innstillingene endres i henhold til instruksjonene for continuous2-innstillingen og ovnen opphører, begynner fuktigheten innsiden å stige. På sensommeren er situasjonen uutholdelig. Hvilke innstillinger får du for innendørs luftfuktighet? Hvis du setter viften på den tredje, er det en støy i klassen at du må bære hørselsvernene vekk. Det er ikke engang et teknisk rom for dummien. Allerede er det en slik enhet, så kan den holde fuktighet bare ved å holde et gjennomgående hull, eller kan det føre til litt fuktskader? Kan den rette ventilasjonen hindre maskinens drift? Ville en vanlig pumpe hjelpe den møllen som en venn? Og jeg lurer bare på hva du synes er ok om sommeren. Huset ble ferdigstilt i 2012 og har disse for tett bygget, ingen ventilert vegggap.

Sammeli77

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Fuktighet i nesen og inneluften

Den relative luftfuktigheten i boligen er avhengig av luftens fuktighet. Om vinteren passer ikke den kalde luften i vannet, og i sommer er situasjonen annerledes. Relativ fuktighet kan reduseres ved å bytte luft hvis det er mye fuktighet i leiligheten. Hvis leiligheten ikke har mye fuktighetsøkende faktorer, kan den relative fuktigheten senkes ved å varme opp luften eller med en avfukter. Avfukteren (eller avfukteren med avfukterfunksjonen) fjerner faktisk vann fra inneluften, dermed de absolutte fuktighetsdråper. Etter min mening forårsaker Nilan ikke noe unormalt problem med fuktighet.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

De største faktorene i innendørs luftfuktighet er luftfuktigheten i luften og fuktigheten til å leve. Den venstre figuren viser hvor innendørs luftfuktighet utvikler seg i huset bare på grunn av årets svingninger og ventilasjon. Uten dette vil du ikke kunne komme til bunnen uten tørkerne selv om ingen bor i huset.

hygrometer

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det føles at nilen ikke forårsaker fuktighet, men det kan heller ikke normalisere om sommeren innendørs fuktighet som stiger slik at selv undertøyet blir kjedelig. Ikke det gode huset. Nå legger jeg eksperimentet på sin tredje og jeg ser på den nåværende fuktigheten uten mer effektiv ventilasjon.

Ta med pull-through Saken gjelder i hovedsak til det faktum at jeg har hørt at hvis det er mekanisk ventilasjon, kan føre forvirre påvirke ventilasjon og kan, i det minste i teorien føre til noe. En del av problemet om sommeren er at det er kjøligere enn utsiden, og hvis ventilasjonen ikke er nok til å fjerne fuktighet, blir luften i hytta også fuktig.

Vil du vite hva slags innstillinger holder du nul om sommeren med vått vær? Hovedsakelig, hvilken temperatur holder du der og i hvilken fart iv gjør ... to, tre? Sannsynligvis må denne varslingsforespørselen betraktes som høyere i fremtiden

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Fuktighetsmåler sa:
Ta med pull-through Saken gjelder i hovedsak til det faktum at jeg har hørt at hvis det er mekanisk ventilasjon, kan føre forvirre påvirke ventilasjon og kan, i det minste i teorien føre til noe. En del av problemet om sommeren er at det er kjøligere enn utsiden, og hvis ventilasjonen ikke er nok til å fjerne fuktighet, blir luften i hytta også fuktig.

Vil du vite hva slags innstillinger holder du nul om sommeren med vått vær? Hovedsakelig, hvilken temperatur holder du der og i hvilken fart iv gjør ... to, tre? Sannsynligvis må denne varslingsforespørselen betraktes som høyere i fremtiden
Hva er innendørs luftfuktighet nå (og temperaturen)? Her ser to målinger ut som 23,3C / RH 41% og 24,3C / RH 36%, kjøling er ikke i bruk ennå.

Nei, det er øyeblikkelig airing machine å blande.

Hva mener du med varmegenoppretting? Hvis du mener lavest mulig tilluftstemperatur i nilen, løfter den ikke fuktigheten, men den samme fuktigheten vil fortsatt være i luften, selv om den relative fuktigheten faller. Imidlertid forblir den absolutte fuktigheten den samme. Relativ luftfuktighet betyr at hvor mye vann kan lagres ved denne temperaturen i luften, og hvor mye det vil være i luften på den tiden.

Her er noen grunnleggende informasjon om fuktighet: http://tekeville.fi/ilmankosteus

Når du nevnte at selv sengetøy følte seg våt, så er det ikke at ventilasjonen i disse rommene er for liten? Eller påvirker problemet hele leiligheten? Er døråpningene store og store nok?

Igjen, for varme komfort, fuktighet og temperatur begge påvirker det.

Luften i huset kommer ikke fra sprintene på konstruksjonene, og nilen er ikke en fremmed enhet for ventilasjon enn noen annen ventilasjonsenhet. Er det et rent filter på maskinen? Med skitne filtre må maskinen rope mer for å komme gjennom samme mengde luft.

hygrometer

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg mener en ambisiøs romtemperaturforespørsel. Panelet leser: bil> 2> 21 c. Det vil si at rommet mitt varmeregistrering er 21 grader og viftekraften 2. Jeg tror vanligvis at det skal være nok. Vi har åpenbart feil innstillinger når luften ikke endres nok. Filtrene endres regelmessig og bør være i orden. Nå, innenfor 20,7 grader og luftfuktigheten 48. Tilsynelatende produsere ved romtemperatur en forespørsel bør ikke bli for lav, virket Olena er 19, men hvis huset er mye kaldere enn utenfor. Jeg lurer også på at når en bil er valgt, så går det nedkjøling alene? Når du går til den kjølige kjøleren og velger den, vil det være en meny med temperatur av. Tilsynelatende er dette alternativet av da? Kontinuerlig ventilasjon2 i henhold til bruksanvisningen. Temperaturregulator sommer 14c, vinter min 14 eller sommer> 12. Jeg er ikke sikker på hva de mener og gulvvarme leverer vann synes å være min 20, maks 45. Curve 1. Dette er litt ja hebraisk til meg og lurer virkelig bringer kjøling, ikke på egen hånd viilentele her. Takk for alle rådene med denne enheten. Mange synes å vite hvordan de skal bruke det, og jeg vil gjerne vite ??

hygrometer

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Så som et tillegg, nå fuktigheten ok, men i juli-august vil ikke bli under 70. Krever at alle dører og rappere åpner og om morgenen når de våkner opp, har fuktighet dukket opp igjen.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Fuktighetsmåler sa:
Jeg mener en ambisiøs romtemperaturforespørsel. Panelet leser: bil> 2> 21 c. Det vil si at rommet mitt varmeregistrering er 21 grader og viftekraften 2. Jeg tror vanligvis at det skal være nok. Vi har åpenbart feil innstillinger når luften ikke endres nok. Filtrene endres regelmessig og bør være i orden. Nå, innenfor 20,7 grader og luftfuktigheten 48. Tilsynelatende produsere ved romtemperatur en forespørsel bør ikke bli for lav, virket Olena er 19, men hvis huset er mye kaldere enn utenfor. Jeg lurer også på at når en bil er valgt, så går det nedkjøling alene? Når du går til den kjølige kjøleren og velger den, vil det være en meny med temperatur av. Tilsynelatende er dette alternativet av da? Kontinuerlig ventilasjon2 i henhold til bruksanvisningen. Temperaturregulator sommer 14c, vinter min 14 eller sommer> 12. Jeg er ikke sikker på hva de mener og gulvvarme leverer vann synes å være min 20, maks 45. Curve 1. Dette er litt ja hebraisk til meg og lurer virkelig bringer kjøling, ikke på egen hånd viilentele her. Takk for alle rådene med denne enheten. Mange synes å vite hvordan de skal bruke det, og jeg vil gjerne vite ??
> 2 > 21 Om sommeren er gulvvarme knapt på, bortsett fra våtrom. Jeg har selv en mineralfliser og gulvet i stuen er + 22 ° og gulvvarmen har ikke vært på en stund. Teglvarmen ses også i SHOW DATA-menyen ved strømningstemperaturen (T14 sensor) som jeg nå viser +24, og slikt vann går ikke i gulvet, men den oppvarmede flisen oppvarmer også rørvannet. Normalisert vann av denne typen kan ses i frysende temperaturer. Jeg vet ikke hvordan rosebordet oppfører seg.
Velg starttemperatur for kjølingen fra FIL-menyen -> TEMPERATUR INNSTILLING. Du velger hvor mange grader romtemperaturen kan stige over CTS-hovedskjermen (for tiden + 21 °). Derfra kan du også velge viftehastigheten, jeg bruker> 2
Når det gjelder ditt opprinnelige problem, er din egen erfaring med 7 år at sengetøy aldri har vært fuktige på grunn av romfuktighet. Fuktighetsmåleren er ikke i økonomien. Forresten, har huset ikke for mye fuktighet i huset, selv med så milde toner. Holde seg kjølig, måtte jeg bruke ekstremt sjelden. Romtemperaturen vil stige med så milde toner, sannsynligvis luftfuktighet, men ikke at det ville plage seg. Romtemperaturen er nå + 24,2 °, om morgenen ca 22 (kaster, jeg kan sjekke i morgen). Jeg har aldri trengt å passere gjennom hytta for å kjøle ned eller avfuktes. Eksosviften kjører nesten alltid ved> 2 <. Tre-person økonomien, hvor kvelden er i dusjen. Gulvene er lastet til tørrhet, noe som reduserer fuktighet i romluften. Med disse pollenregner blir vasken tørket i tørketrommelen, ellers ute om sommeren. Spesielt når du tømmer tørketankens vanntank, innser du hvor mye fuktighet tørket på vasken bringer til inneluften.
Nilan minner deg om å bytte filtre hver tredje måned. Og det anbefales å åpne alle spjeldene og se om kondenseringsslangen er blokkert. Og i den forbindelse er det tilrådelig å få en vannlekkedetektor der, slik at flommen ikke vil overraske deg ;) Jeg har selv denne typen https://prisma.fi/fi/prisma/housegard-wa201s- vannlekkasje advarsel-9v batteri
Nilan vil trolig være som min egen, den nyere vil ha litt fuktighetssensor som jeg ikke vet om. Etter min mening øker utgangen fra eksosviften hvis sensoren oppdager det. Hvis du ikke har lest det, bør du ta en titt :)
lämpöpumppuhuolto.com / bilder / produkter / avtrekks varmepumpe / barken / barken brosjyrer / Nilan_VP18_manual_2008_FI.pdf
opp Bunn