Nilan klipp. Igjen.

Manzu

medlem
Tilbakemelding Score
0
Her går vi igjen. Det er sommer uten behov for kjøling, men da det ble satt i drift, synes det å være ingen effekt og dørene og vinduene ble åpnet om natten. I stedet stranger Nilan merkelig. Akkurat som noe relé ville sitte fast, men jeg kan ikke finne det pålitelig. Compura kjører ikke heltid og gir ingen feilkode. Gulvvarmen er bare i vaskerom, men jeg tror det ikke var så varmt i juni som det burde være. Blåsen er mellom 2 og 4, og det blir humming, men ingenting skjer med hyttens temperatur. En natt kjempet jeg med det, og i det 5 timers panelet gikk innetemperaturen fra 29 grader til 28 grader, 23 grader ute. Fangsten er mellom 15 og 23, opptining. Noen bilder av dette reléet, men jeg finner det ikke lenger.

Data ser nå slik ut:

Nåværende status Kjøling
Panel T15 27
Utendørs T1 24
Ves-øvre T11 78
Vannområde T12 76
Minus T14 26
Kondenserer. T5 10
Input Power 2
Utgangseffekt 2

Og skriv VP18cek

Så er det ikke bra nå? Og la oss blåse 10 grader luft, men det virker ikke som noe. Lykken er nå litt mer kjølig og kjøler seg ned. I juli var strømforbruket 277 kWh, noe som betyr ingenting. Men det er litt av en intermittent tull som lurer på.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1
Vs: Nilan klipp. Igjen.

Dessverre kan jeg ikke hjelpe med den tingen, men nysgjerrighet - hvordan har du andre innstillinger når forbruket har eksistert litt? ;D

Manzu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forutsatt av loven i henhold til hvilke tips her er oppnådd (f.eks. Vri jerntråd). Men nå med en viss sommerinnstilling. Veldig mye jeg selv ikke har vært hjemme, det vil si en person har brukt en dusj, det vil si, det er ikke mye vann for oppvarming. Badstuen har ikke blitt oppvarmet en gang, og både sentralvarme og kjøling er slått av. Nå ser jeg frem til høsten i måneden, da det var kult, selv om det ikke er kjølevæske. Men forbruket var rekordlav, og det er derfor egnet for ja når mer enn et tonn reparasjoner gikk i vinter da vannpumpen gikk så enn noen andre ting, slik at alle Lakkas fungerer.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jeg har aldri sett meg selv om laderenes varme : Eek: Selv når du kommer fra hytta oppe +59 og område +45 ... Har du falt og byttet filtre ??

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Vi har nå kjørt laderenes varme på samme målinger - og filtene har blitt punktert. Dette skjer fortsatt akkurat nå, men hva slags innstillinger har du i Skata om sommeren, når forbruket er lite? Vi har sikkert vært kjøling på hele juli måned (den grunnleggende meny og fangsten 21 viilennysasetus dag to, det er, er viilentänyt øve hele tiden når koiruus skal lapskaus), men hvordan ellers solnedgangen er forskjellig fra innstillingen vinteren? Sannsynligvis kan en mer passende kjede være for dette.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Haukka2 sa:
Vi har nå kjørt laderenes varme på samme målinger - og filtene har blitt punktert. Dette skjer fortsatt akkurat nå, men hva slags innstillinger har du i Skata om sommeren, når forbruket er lite? Selvfølgelig har avkjølingen vært på hele juli (å fange 21 i grunnmenyen og kjøleinnstillingen er for tiden +2, det vil si at den er avkjølt nesten hele tiden når hunden går i seng), men hvordan er innstillingene forskjellig fra vinterinnstillingene? Sannsynligvis kan en mer passende kjede være for dette.
Så varmen i reservoaret er ok, jeg fikk sannsynligvis aldri over 65 °, så jeg lurte på.

@ Haukka2
Sommer innstillinger akkurat det samme som i vinter, med unntak av IV Jatkuva2 hovedskjermen og fangsten + 21 ° (i vinterfisket, selvfølgelig, Winter og + 28 °). IV 2. Strøm alltid Viilennysasetus tre grader ,, blåse ISO2 (I forstår ganske standard slag ??); persienner alltid holder seg til solen side, det vil si, det forblir romtemperatur på mindre enn ± 25 °, og når fuktigheten forlater anordningen som en rimelig følelse var OK. Huset er fortsatt slik at hele dagen skinner fra sør, ikke skyggelagt av trær eller lignende (solcellepaneler vil ha gode forhold ;D) Jeg liker ikke varme, om vinteren, innetemperatur + 19-21 °, men om sommeren må du gi opp litt :p
Men nå må vi klargjøre litt av dette forbruket fra juli i år (så du leser strømforbruket lisensen) ;D) Det var der avkjøling i 2 uker, og kompasset stoppet alltid på et tidspunkt i løpet av natten, da kjøligere nattværet falt romtemperaturen til + 23 °. Derfor er Manzu-opplevelsen forbløffende at selv om natten, har temperaturen ikke falt hvis utblåsningsviften selv ropte på Nelonen.
Det var 2 uker i hytta i Heinälä, så det er ingen sannhet om det forbruket. Huset tomgang er ca 5 kwh rundt. I hytta Kjøleskap fryser + kjøleskap (f.eks oppvaskvann er oppvarmet med induksjonsovn) + alle vanlige elektriske spill og laster + verktøy. Kjøleskapene i kjøleskapene roper ut hoosianaene med disse skallene, innetemperaturene i hytteforholdene da de var rundt + 30 °. Hytta tok 49 kwh i juli, noe som betyr at det totale forbruket ville ha vært rundt 400 kwh hjemme. I det strømforbruket lisensen kan du se de foregående år godt. 2014 var veldig varmt og på den tiden var det hjemme hele juli og kjølingen var opp hele måneden. Så når du bruker det som referansepunkt, vil juli i år slå seg ned med de samme avlesningene.

@Manzu
Selv om kondensatoren er +10, betyr det ikke at 10 grader skal komme inn. Luften i hulrommet er oppvarmet, og så påvirker kvaliteten på isolasjonen fortsatt hvor mye varme. Meg selv når det (http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php/topic,20244.45.html svar # 5:kul: Tidligere har jeg målt det når kondensatoren T5 var +8 i + 17 °.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Hvis du avkjøler med Nilan, må du sette slaget så stort som ørene vil vare. Luft er en så dårlig energibærer at den ikke har liten bruk i små mengder.

Selvblåsende "stor" 4 (EC9 EC-vifter erstattet og 4 blåsekraft justert til 75% husker jeg) og klarte å holde hytta gjennom varmen slik at varmen steg til 24 grader. Blinds stengt, men det er ingen skygge trær på plottet, slik at kjølebelastningen er nok.

I juli var strømforbruket 850kWh og kjøling var faktisk 24/7. Normalt juli 650-750kWh.

Btw. Hvis du går inn i dusjen og får kjøleren litt kulere, vil kjølingen også være litt mer effektiv ;)

Manzu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Filtre er endret. Nå så det ut som topp 48 og området 43, dvs. nivelleringen da luften filmet. Hytta er også kult, men det er ikke den maskinen, men vinduene er åpne og maskinen kan nå være i fred. Vi egentlig ikke har persienner på vinduer og gardiner kan være dekket slik at solen kan nås fra dag til natt steking i, men du tror at i løpet av natten en liten maskin ville ha fått, men ikke kjølt.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Det er fordi temperaturen på varmtvannet hopper og maskinen slår av kompasset = kjøling spiller ikke.

Det vil si når det ikke er varmt vann, produseres det for mye.
Øk varmtvanninnstillingene til maks. verdien til 80 grader eller senk varmtvannet i blomsterbed ;D

Manzu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Telehell sa:
Det er fordi temperaturen på varmtvannet hopper og maskinen slår av kompasset = kjøling spiller ikke.

Det vil si når det ikke er varmt vann, produseres det for mye.
Øk varmtvanninnstillingene til maks. verdien til 80 grader eller senk varmtvannet i blomsterbed ;D
Vel, det ville forklare at når vannet ikke ble brukt når det ikke var hjemme. Nå er hakkingen over når vann brukes, men godt å vite i fremtiden.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Skata sa:
Så varmen i reservoaret er ok, jeg fikk sannsynligvis aldri over 65 °, så jeg lurte på.

@ Haukka2
Sommerinnstillinger er de samme som vinteren, unntatt IV Continuous2 og hovedskjermfanget + 21 ° (selvfølgelig vinter og fiske + 28 ° om vinteren). IV-kraft alltid 2. Kjøleinnstilling +3 grader ,, blåser ISO2 (jeg forstår standardblåsen), persienner er alltid på solsiden, dvs. romtemperaturen er under + 25 ° og når fuktigheten fjernes med enheten, er følelsen god. Huset er fortsatt slik at hele dagen skinner fra sør, ikke skyggelagt av trær eller lignende (solcellepaneler vil ha gode forhold ;D) Jeg liker ikke varme, om vinteren, innetemperatur + 19-21 °, men om sommeren må du gi opp litt :p
Men nå må vi klargjøre litt av dette forbruket fra juli i år (så du leser strømforbruket lisensen) ;D) Det var der avkjøling i 2 uker, og kompasset stoppet alltid på et tidspunkt i løpet av natten, da kjøligere nattværet falt romtemperaturen til + 23 °. Derfor er Manzu-opplevelsen forbløffende at selv om natten, har temperaturen ikke falt hvis utblåsningsviften selv ropte på Nelonen.
Det var 2 uker i hytta i Heinälä, så det er ingen sannhet om det forbruket. Huset tomgang er ca 5 kwh rundt. I hytta Kjøleskap fryser + kjøleskap (f.eks oppvaskvann er oppvarmet med induksjonsovn) + alle vanlige elektriske spill og laster + verktøy. Kjøleskapene i kjøleskapene roper ut hoosianaene med disse skallene, innetemperaturene i hytteforholdene da de var rundt + 30 °. Hytta tok 49 kwh i juli, noe som betyr at det totale forbruket ville ha vært rundt 400 kwh hjemme. I det strømforbruket lisensen kan du se de foregående år godt. 2014 var veldig varmt og på den tiden var det hjemme hele juli og kjølingen var opp hele måneden. Så når du bruker det som referansepunkt, vil juli i år slå seg ned med de samme avlesningene.
Vel, dette vil avklare, takk ;D Innstillingene er de samme i vår tid.

Jeg lurer fortsatt på om midd med den sentrale oppvarmingen? Er det noe galt med det dersom det tar seg for sommeren?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Haukka2 sa:
Jeg lurer fortsatt på om midd med den sentrale oppvarmingen? Er det noe galt med det dersom det tar seg for sommeren?
Jeg mener det er ikke noe problem med det. Faktisk har jeg ikke sett det nødvendig for dette forbruket. Sirkulasjonspumpe noe du spiser, men spis. Det verste ville være at sirkulasjonspumpen ville bli sittende fast (om dette er en urbane legenden, jeg vet ikke), men det skjer nesten ikke om noen måneder. Vel uansett, mindre minneverdig for meg selv når jeg bare lar det være på ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Ja det spiller ingen rolle. Selv om sommeren skal lukkes og åpnes nå og da, slik at ventiler ikke syltetøy
opp Bunn