Nilan PILP - Hvor mye tilluft varmes opp av kompressoren?

siljami

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Hvor mye tilluft varmes opp av kompressoren?

Skate Q: På et tidspunkt i samtalen sa du at du bruker en nylon eksosvifte ved innstilling 1 og en peisbryter ved innstilling 2. Jeg må bruke peisbryteren mens du brenner peisen. Midd som kjører med 1 hastighet påvirker driften av nylon, kan fordelen med brenning være bedre når nylonfjerningen 1 og peisbryteren skyver inngangen i 2 hastigheter? Eller er det bare fordi peisen brenner skikkelig?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Årsaken er at jeg ikke foreslår å sirkulere røyk fra badstu skorsteinen ;D Det vil si at peisen brenner for lite under trykk, og hvis jeg ikke bruker avtrekk 1 / inngang 2. Jeg har den som fungerer ... Peisen brenner og trekker skikkelig hvis utløpet setter null, det er en lang avtrekk, men jeg vil ha en kontrollert lufttilførsel gjennom rørledningen :) Inngang 2 / uttak 1 gjør den naturlig innkommende luftkjøleren øyeblikkelig. Jeg husker at jeg ikke hadde en kondensator i fryseren enn en gang, glemte den innstillingen på lengre tid etter å ha skutt på noen -20 grader celsius ... Normalt går jeg tilbake til "normal ventilasjon" så lenge jeg får spjeldet lukket.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

La oss score målingen fra gårsdagens sene natt. -13,4 grader Celsius, inne i 20,8 grader Celsius, kondensator +31 grader. Vannoppvarming i stuen resultatet +25,8. Etter å ha varmet opp vannet synker kondensatorverdien først til +17 og stiger deretter til +30 grader. Deretter oppnås 24,5 grader celsius i oppvarmingsmodus. Kunne ikke annet enn å smile, jeg forstår ikke hvorfor tilluftsvarmen ikke falt så mye sammenlignet med kondensatorvarmen (og kondensatoren var tross alt kald på grunn av tvungen inntreden av vannoppvarming). Jeg hadde brent peisen igår morgen, badstuen hadde vært på foregående natt, gulvvarmen hadde stått på en stund i går (fremdeles T14 +26 i våtrommene, selvfølgelig).
Morgentemperaturen var den samme som om kvelden, -13,4 grader og +24,5 grader fra innløpet. Romtemperaturen om natten har falt og gulvvarmen om morgenen, romtemperatur +19,5. Jeg brant i komfyren og målte også effekten av å bruke den kontinuerlige peisbryteren jeg brukte på tilluften (dvs. inngang 2 / utløp 1), kondensatoren +11 og luften i 11,4 grader. Etter å ha brent ovnen igjen med normal ventilasjon +24,5.

REDIGERE: (og kondensatoren var tross alt kald på grunn av den tvungne inntredenen i vannoppvarming) :) http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=23391.0#new

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Utenfor -21 °. Peisbrenning, peisbryterinntak 2 / eksos 1. Kondensator T5 senkes + 4 °, på slutten av peisbryterinnløp 1 / utløp 1, kondensator + 21 ° og i +13.3.
Etter å ha brent peisen, er standard vinterventilasjon fortsatt -21 ° ute, kondensatoren T5 + 28 ° og innsiden + 22,3 °. Jeg vil oppdatere senere hvis den fortsatt stiger. Legg tydelig merke til effekten av frosten, men Nilan-huset fryser ikke uansett, den indre temperaturen fremdeles +20,8, selvfølgelig brennes peisen i reiret om dagen med disse frostene og :)

Redigere varmet opp mer, men det gjorde også alt annet ;D dvs. utenfor -18, kondensator T5 + 30 ° og innvendig + 24,4 °

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
Vs: Nilan PILP - Hvor mye tilluft varmes opp av kompressoren?

Utendørs -23 °, kondensator T5 + 27 ° In + 21,9 °, WINTER Ventilasjonsinntak 1 / avkjørsel 2. Ganske stor forskjell fra utsiden til innsiden (44,9 grader), og ikke lenger mye forskjell mellom kondensator og innkommende lufttemperatur : Eek:
Noen ganger må du varme opp badstuen, så du må sette peisbryteren på. Etter badstuen, la oss se om frosten stiger med normal ventilasjon og hva som kommer inn :)

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Utendørs -24 °, kondensator + 29 ° og inne + 23,9 °, badstue verdt å besøke ;D
Tilbakemelding Score
5

Hvor mye er varmekraften og hva er effektiviteten på jobben. De temperaturene i seg selv forteller deg ikke så mye. Pusteluften er også på 37c -40 grader Celsius, men heller ikke hytta blir varmet opp

rakentelija

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå er huset og PILP i test! Måleren viste -26 grader så ut som morgen. Det er et mirakel at Plus kommer inn.

Jeg falt bare ut i går, forlot klimaanlegg nummer én etter å ha oppvarmet peisen.
Ikke bra i det hele tatt, maskinen hadde avrimet litt da det tilsynelatende ikke ble fjernet nok varme.
Nå la jeg ni tilbake på sekundet, varmen begynte å stige. Etter et par timer legger jeg ned de vanlige målingene mine når de er avgjort (nå 16.6, ut -25.8, eller hele 42 grader stiger og varmer i nok en time).

Normalt har jeg klimaanlegg i det andre, men jeg vil ikke blåse inn peisbryteren i den tredje fordi da går tilluften til frostsiden, så under brenningen av peisen satte jeg den første og peisbryteren i den andre. I dette tilfellet forblir tilluften minst et pluss (mindre enn tre grader).

Men herre, at oppvarming av vann vil vare med disse frostene! Så varmt vann er nok (og ikke engang motstanden går på), men maskinen er lett i varmt vann hele dagen. Dette igjen reduserer tilluften til null, reduserer strømmen i innløpskanalen og lar luften avkjøle seg før den kommer inn i rommet.

rakentelija

medlem
Tilbakemelding Score
0

På den annen side sa noen:
Hvor mye er varmekraften og hva er effektiviteten på jobben. De temperaturene i seg selv forteller deg ikke så mye.
Vel forteller deg noe om effektiviteten til PILP. Jeg måler også varmen fra selve avtrekksluften. Med en inngang på 16,9, et utløp på 16,6 (avkjølt i kanaler), -25,6 utendørs.
Det vil si å holde innløpet det samme som å fjerne frosten er ganske bra. Med bedre rørisolering ville varmen fra varmen gjenvinnes (neste sommerens prosjekt :)
Lurer du på de passive cellene, kan du gjøre det samme?

Men for å virkelig kunne senke noe, trenger jeg å vite hvor mye luft som beveger seg, osv. Det går utover min evne.
Gulvvarme, også separat, går 4 kWh per time med disse spolene (144m2 i en etasje). Terminaler 21-22 avhengig av rom. I fuktige rom som er ganske varme, kan du sirkulere enda mindre.

rakentelija

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg lovet å legge ut ny informasjon når den varmer opp:
byggmesteren sa:
det vil si at de svimlende 42 grader vil stige og varme i ytterligere en time
Vel, det har bare ikke steget fra det lenger, så 42,5 grader er "anda" når fjerningen er på andreplass, inngangen er krummet av maskinen, den er nok ganske lav.

Miquel

medlem
Tilbakemelding Score
0

Eksosventilasjonen ble nå endret til 2. Jeg forstår egentlig ikke at 15 alarmer, så hvilken sensor måler den på 14 grader, for ja, vi har fortsatt litt mer varme inni :) Ville det være at sensoren 16 "ekstern" og faktisk har vi PILP i vår egen tekniske tilstand der romtemperaturen kan være lavere enn den andre plassen.

Kondensatoren fryser fremdeles ved 7 grader ...

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jeg tester temperaturen på den innkommende luften der når den er + 2,9 ° ute.
Med vinterventilasjon hadde maskinen hevet innløpet etter at kondensatoren hadde varmet opp til + 34 ° (så den er 1/2, nå 2/2, akkurat i henhold til den gitte kurven, min + 30 °). Innvendig + 26.6 °.
Jeg byttet til CONTINUOUS2 (input / output 2/2). Innvendig + 24,5 ° og kondensator + 30 °

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Utendørs - 23c, 1/1 med strømforsyningsvifte t2 + 13c, kondensator + 14c. 1/2 ved t2 + 10c og ​​kondensator ved + 10c. Er det noen anelse om hvorfor innløpsvarmen synker når eksosen øker? Vann topp 55 område 40. Har nå vært noen ukers test i vinterinnstillingen.

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
Em. Jeg vet ikke svaret, men på mitt eget har det blitt nødvendig å overvåke temperaturen på fordamperen når jeg tror avrimingstermostaten er ødelagt. Et par ganger nå er situasjonen at fordamperen fryser rundt -10C (fryser). På det tidspunktet synker også tilluft- og kondensatortemperaturen, og kjøler dermed hele kabinen (kondensatoren synker under 20C og går tilbake til ~ 15C). 30 minutter med manuell avriming og igjen med en fordamper +/- 0, hvorved kondensatoren også smiler igjen til 30C og tilluften til + 25C. Det har vært -15 ...- 20C under frysepunktet, og kondensatoren er alltid rundt 30C. Vinterinnstilling, blåse kraftfjerning 2 og inngang 1 (45% / ~ 30-35%)

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
For meg holder fordamperen seg et par grader pluss. Nå målte jeg + 7,6c fra den fjerneste innløpsventilen, maskinen viser tilluftsvarmen til + 9c. Avkastlufttemperatur + 20c. Jeg kondenserte det bare på + 12c. Vann øvre 55 nedre 45. Frost - 22c. Jeg får det ikke til.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Utendørs - 23c, 1/1 med strømforsyningsvifte t2 + 13c, kondensator + 14c. 1/2 ved t2 + 10c og ​​kondensator ved + 10c. Er det noen anelse om hvorfor innløpsvarmen synker når eksosen øker? Vann topp 55 område 40. Har nå vært noen ukers test i vinterinnstillingen.
Hvem som helst ?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell Ja a ... er det et myggnett i innløpet som er frossent ??

Her var slike opplesninger om morgenen. Sannheten er sannsynligvis -26, ta med den ytre sensoren når den er under takskjegget. Jeg har oppdaget at jo lavere er vanligvis kaldere ... selvfølgelig, er innløpsrøret utendørs på samme høyde som den som sensor, så i seg selv korrekt lese :p Gulvvarmekurve 1-1. Med disse hjulene lar jeg innløpsviften stoppe ved vannoppvarmingen, men jeg kan kondensere igjen nok til å tvinge inngangen til 1 :)

vedlegg

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Hvordan så innløpsviftetemperaturen ut for deg? I utgangspunktet fikk i det minste kondensatoren deg 15c varmere. Eller, selvfølgelig, hvis innløpsviften stopper, så antar jeg at t2, eller til og med innløpstemperaturen, går ned når sensoren strømmer rå.

Denne morgens spesifikasjoner:
Auto / Input1 Fjerning 1 / Catch 30c

Uteluft - 10c
Vesiylä 62c
Vinge 48
T10 ekstern 21
Kondensator 21
Tilluft 20

Det vil si for øyeblikket nøyaktig den samme lufttemperaturen som romluften kommer inn.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell det er ingen forsyningsvifte sensor på denne gamle enheten. Vannet ble ikke oppvarmet den morgenen, ellers sa jeg det bare tidligere på dagen. Det er innlegget mitt fra et par år siden, stort sett de samme verdiene. Nå kvelden før var peisen på, men det påvirket ikke de store. Det vil si for et par år siden, da kondensatoren var +25, kom +21 grader celsius ut av stuerøret. Sannsynligvis en skrive. situasjonen var nå den samme, måleren var ikke koblet til røret. Jeg var og er fortsatt ganske fornøyd med enheten. Ja, men ja, men du trengte ikke sprenge noe med enheten. Endringer i iv-innstillinger, ja, når du brenner ildsteder og endrer kontinuerlig2 / vinter 2 x i året
Så jeg prøvde å sette på huk på enheten, eller få huset kaldt, jeg trodde ikke jeg hadde suksess ;D Peis brant sist i går morges, badstu i går kveld. Normal WINTER ventilasjon og gulvvarme fremdeles kurve 1, forskjøvet -1 (til uvitende om ikke å gjøre den mindre gjør den enda mindre enn -15, så prkl har ikke blitt prøvd nok ;D)
I morges (06:30) ifølge Nilan -26 °, ifølge en annen meter -27,2 °. Romtemperatur + 19,5 ° i går + 20,5 °. Kondensator T5 + 25 °, innkommende luft + 21,0 °. Gulvvann (T14) + 27 °. Overskyet + 54 °, vann + 51 °.
Ettermiddag på jobb (16.10) ute ved -24 ° Nilan, en annen meter -24,3 °. Romtemperatur + 18,3 °. Kondensator T5 + 26 °, innkommende luft + 20,7 °. Gulvvann (T14) + 27 °. Vann øvre + 54 °, vann + 52 °.
Da jeg overvåket temperaturen på jobb, var jeg -23 ° hele dagen.
78 kwh strøm gikk ut på 21 timer, noe som brakte 11,5 kwh fra lageret og kjørte bilen i kulden i et par timer.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
@Skata Ok. Vel, vi har en forskjell i kondensatorer, 15 grader. Jeg hadde en tvangsinngang på 1 hele tiden, det er grunnen til ... I går var det - 10c frost og kondensatoren roterte rundt + 20-22c. Lurer hovedsakelig på om enheten har alle ingrediensene lagret. Ikke gi rå luft ut av rørene hvis du setter inngangen til null?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell det bilder akkurat nå. Jeg prøvde fremdeles å legge ved et bilde av måleren koblet til innløpet, men når ikke. Det vil nå være +25,3 grader luft, i rom 20,5. Peis brant for to dager siden, badstu i går. Ganske vanlig 'tog til toalett'-aktivitet og verdier for min egen enhet.
Så jeg har alltid et innspill som er tvunget til 1 UNNTATT når frosten synker ned til -22 og nedover. På den tiden tar det varme vannet så lang tid at du ikke kan vente. Men jeg har ikke kjent noe slag. IV Vinter. At jeg ikke er sjenert over innsatsen, men det er ikke det kona ville ha klaget på :p

vedlegg

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
@Skata Takk. Jeg tror jeg vil sende en melding til Nilan og se på konsekvensene.

Den morgenen er fremdeles dataene;

Bil 1 30c
Nåværende tilstandsoppvarming
Anode ok
Panel T15 22c
Ekstern T10 20c
Fuktighet 20%
Tulopuh T2 13c
Utendørs - 22c
Vann øvre 57c
Vannområde 54c
Minus t14 27c
Kondensator T5 13c
Fordamper 0
Forsy vifteeffekt 1
Effektvifteeffekt 1

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell Så du bruker Continuous1 som en iv. Hva skjer med kondensatorvarme hvis du bruker Winter iv ?? Varmen på hytta virker ok, men hvor mye av det har trevirke ??
Ellers føler du at vannet varmer osv. Jeg har ikke den fuktighetsmenyen, og jeg har hatt noen problemer med det å skrive her. Men det er der jeg ikke kan hjelpe. Hold kondensatoren varmere. Ring Nilan, enhver justeringsjobb kan lykkes på telefonen :)

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
@Skata Vinterinnstillingen har nå vært i bruk i mindre enn en måned. Peisen varmer opp hver dag, så jeg vedder på at det meste av varmen kommer fra det nå. For øyeblikket tror jeg Nilan gjør det motsatte, som er å kjøle ned fordelene med peisen. Vannet varmes opp.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell
Vel, la oss gå ... med vinterinnstillingen er I / O 1/2. Og du har dataene ser ut som 1/1 ?? Se, det er ikke noe slettealternativ i vedlikeholdsmenyen. Og hvis det er ok, trekk maskinen av et øyeblikk (av CTS-panelet) og slå den på igjen. Vil sletting endre til 2 ??

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
@Skata Slettingen er i min 1 innstilling. Jeg tok fortsatt fuktighetsinnstillingene alle av, og jeg satte også innstillingen Min 0 i servicemenyen for å være trygg. Jeg må se på situasjonen om morgenen. Bør ikke vinterinnstillingen brukes til å justere strømmen til forsyningsviften etter behov?

Edit; endres ikke for sletting 2.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell
I servicemenyen har jeg extractor 1 og removalx 4.
Slik justerer maskinen seg etter kurven. Men jeg har i det minste at avskrivningsverdien i dataene viser alltid 2. Og om våren når det plutselig blir varmt og ikke husker å sette Continuous2, varmer kondensatoren opp så strømmen går til 3 for å kjøle seg ...

Men maskinen din er en nyere modell enn min, jeg vet ikke om den oppfører seg på samme måte ??

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Med tidligere innstillinger i morges er kondensatortemperaturen + 10c og ​​innløpstemperaturen er den samme. Jeg spurte Nilans støtte til Jesus, la oss se. Hvis jeg legger til eksos, kjøler tilluften seg.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1
@Telehell hva slags svar fikk du? Vi viser også inn- og utkjøring 2/2, selv når vinter IV er valgt. Jeg brukte maskinen av, men det hjalp ikke.: Hmm: I servicemenyen er inngangen min nå satt til 0 for kraftig frost, ellers 1 for min 1 og maks 4.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6
@Telehell @ Haukka2 meg selv bygget i 2011, dvs. den eldre versjonen. Så det kan være forskjellen.
Men kondensatoren holder seg der jevnlig rundt 31-32 grader. Fre-Sun var jeg borte, men i går og i dag så jeg frostavlesningene -17, -15 og -11 og kondensatoren i disse avlesningene :)

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Jeg bringer ikke den inntekten ned til null ved noen setting, i går kveld kom jeg nettopp til dette da vi var i badstuen og nilen varmet opp vannet. Fuktighetsinnstillinger av, inngang Min 0. Bør det ikke være inkrementelt å justere inngangen og stille opp til null om nødvendig? Det jeg har fulgt med fra dataene om maskinens tilluftsprosenter er at ja, vi vil strengt tatt forbli regulert.

Men så jeg ikke nødvendigvis vil at den skal falle til null på grunn av vakuumet. Men på en eller annen måte kan jeg tenke meg at tilluften skulle være varmere selv om den ikke var satt til null. Nå med justeringer 25% eksos 35%, lar denne innstillingen deg kjøre uten å brenne pinner og røyk inn i kabinen.
I dag ringte jeg Nilan, lovet å komme tilbake.

@ Haukka2 hva slags kondensator / tilluftsvarme har du? Hva er temperaturen på avtrekksluften?
Sist endret:

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
Her er noen flere avlesninger fra min egen maskin (ok-huset fullført i 2015, ~ 100m2, gulvvarme med strøm):
Frys -17C:
Utendørs T1 -17C
Forsyningsvifte T2 + 24C
Vesiylä / vinge + 58C / + 53C
Kondensator T5 + 29C

Frys -24C:
Utendørs T1 -24C
Forsyningsvifte T2 + 20C
Vannvei / område + __ C / + __ C (jeg skrev ikke ned)
Kondensator T5 + 23C

Med vinterinnstilling IV og som regel inngang 1 og utgang 2, justeres kurven slik at ved den 0 ..- 5C stiger inngangen til 2 på displayet (prosenter da ~ 30-35%, styrer den virkelig synligheten trinnløst?). Med disse innstillingene er avskrivningen 45%, og inngangen varierer da mellom 0,40%. En gang i tiden må jeg ha droppet inngangen til null et øyeblikk.

Nå skulle jeg inokulere differansetrykk transmitteren for å måle differansetrykket over mantelen, og se hvordan det IV og peisen undertrykker huset i "spesielle situasjoner". Når du brenner peisen, har det vært en dråpe til 1, så det kommer ingen lukt inn.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Takk for informasjonen, dette er gode data når du sammenligner maskinens ytelse. Tilfeldigvis kommer temperaturene inn i maskinen over? Det vil si avtrekksluften "T10" som kommer inn i maskinen (som i stor grad skal være romtemperatur minus varmetap i kanalen). Jeg har den T10-verdien som roterer i den mellom 20-21c, peisen varmer opp 1-2 ganger om dagen, avhengig av hvordan du er hjemme.

Men vet antagelig begge hvordan man bruker maskinen slik at kompasset ikke skal være i stand til å skvise varmen som er tatt fra rommet varmere enn verdien av T10 minst opp til -20C?

Fortsatt har ingenting blitt hørt fra Nilan, heldigvis har været avkjølt. Jeg senket tilførselsviften til minimum 20%, nå -10c fra frost, kondensator 20c, tilluft 20c, T10 20c. Elektrisitet bølger i rekordtakt da gulvvarme holder huset varmt. I går gikk 95kwh / dag, har aldri gått så mye selv om sist vinter var -30c frost. Denne månedens estimat for strømforbruk er for tiden 2100kw, selvfølgelig kan jeg ikke si hva som går inn i garasjen.
Sist endret:

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1
@Telehell For øyeblikket ser slik ut:

T10 35
Fuktighet 20%
Tulopuh T2 41c
Uteluft -4c
Vann øvre T11 54c
Vann T12 44c
Minus T14 26c
Kondensatorer 47c
Damp 8c

Imidlertid dro vi nettopp til badstuen og tøyet tørker opp. Også i bakerovnen kom du i dag. Nå virket det som om det varmet vannet, så innløpssprengningen hadde sunket til 0. I de kaldere frostene registrerte jeg ikke disse målingene, jeg må huske på om / når været kjøler ned igjen.

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
Du må følge med og registrere verdien av den T10 i fremtiden.

I går byttet jeg ut filterene (F5-kassetten) for inntak og (G3-stoff) for stikkontakt. Bare fordi en tidligere beboer hadde lagt igjen doble filtre (klut + kassett) i inngangen og tross alt var den allerede ganske skitten .. Da om våren skulle vi endre inngangen til F5-> F7. Ingen vesentlig endring, graden av økning som kommer kan skyldes mer enn bare å bytte filter. Nå, selvfølgelig bedre balanserer fluidinnløpssiden av den ytre og indre side av trykkforskjellen mellom den kontinuerlige innstilling av den maskin som er forsynt. Det er imidlertid ikke noe problem med den VINTERposisjonen når du hovedsakelig går med innløpsblåsing 1. Du må finne den differensialtrykktransmitteren for å se nærmere på situasjonen.

I den situasjonen der vannet varmes opp og innløpet blåser 0, tror jeg ikke det er en veldig rimelig sammenligning. Innløpet stiger og kondensatoren når plutselig over 40C for å se om tilluften forblir såkalt. stå på flyet ..

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1
@Magirus så jeg nevnte at de ikke var helt normale verdier. For øyeblikket ser slik ut:

Panel T15 23c (veggmontert)
Ekstern T10 21c
Fuktighet 16%
Tulopuh 30c
Uteluft -5
Vann øvre T11 55c
Vann T12 53c
Minus T14 27c
Kondensatorer T5 34c
Steam T6 -3c
Inndata samtale 1
Fjerning 1

Og i hovedmenyen Auto> 2 <28 og i IV-menyen Vinter.

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
@Magirus så jeg nevnte at de ikke var helt normale verdier.
Ja, det var slik jeg tenkte :)
For øyeblikket ser slik ut:

Panel T15 23c (veggmontert)
Ekstern T10 21c
Fuktighet 16%
Tulopuh 30c
Uteluft -5
Vann øvre T11 55c
Vann T12 53c
Minus T14 27c
Kondensatorer T5 34c
Steam T6 -3c
Inndata samtale 1
Fjerning 1

Og i hovedmenyen Auto> 2 <28 og i IV-menyen Vinter.
Av hvilken grunn har jeg fuktigheten + CO2 valgt i den servicemenyen, selv om jeg ikke tror at de har blitt kablet / installert i maskinen. Knapt noe å styre, kan ta bekymringen ut av forvirrende innstillinger.

Hvordan påvirker den programvareversjonen den kontrolllogikken? Tilsynelatende justerer maskinen din også slettingen i Winter-iv når> 2

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
For meg blir også fuktigheten + co2-verdien automatisk valgt hvis du tilbakestiller den til fabrikkinnstillinger. Så bare fuktighetsfunksjonen på maskinen.

Ringte til Nilans autoriserte lokale tjeneste i dag, i morgen eller i overmorgen. En av trykkventilene (?) Kommer til å erstatte og tilsette nye kjølemedier. Å høre noen av disse har hatt med dem å gjøre.

I dag var en badstudag, kondensatoren stiger fremdeles ikke over 25 grader selv om inngangen er satt til 0 og T10 er 29c

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6
Heh, installatørene hadde gått om dagen. Hadde ringt Nilan for en konsultasjon, instruert om å stille inn Avrimings Start-menyen til Avriming - 6c og tilsynelatende nok. Hohhoo. Ellers bra, men jeg prøvde det før.
opp Bunn