Velger en Nilen?

Jouko T

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hei alle. Jeg bygger et hus i Tampere 150m2. Jeg har besluttet å installere avtrekksvarmepumper og Nilan ville være ett alternativ. Imidlertid hørte jeg at det er fare i nilen at kjølevæsken kan komme inn i husholdningsvannet hvis navet er ødelagt. Det har blitt rapportert å ha vært i noen av de nabolagene.

Tenk litt om det er mulig i det hele tatt, og i så fall er det ikke en helsefare.
Ellers, ville du være interessert i å installere Nila når du kjøler den ned, men det er ingen løsning med risikoen for at kjølemediet kan komme inn i vannet, kan til og med være lovlig?

Jouko T

My.Ai.Hu

standard Naama
Tilbakemelding Score
0
Vs: Nil Choice?

Hilsen Jouko.

Vurder nøye hva du vil. Selvfølgelig har Nilan en god side
at det kjøler seg godt om sommeren når du gjør varmt vann ...
eller omvendt .. vannet varmes opp på siden når du kjøler hytta.
Men er effektiviteten lav? Elk for kjøling er billigere å ta
en elektrisk akkumulator og en jolt som en nile, for eksempel. Det er det jeg ville gjøre med det jeg kjenner nå
mellom ørene.

Jeg har en nile selv og litt ... Jeg anbefaler ikke en kjele i det hele tatt ...
Jeg har selv tatt den av og jeg kjører gjennom kjelevannet.

Nylan kan virkelig tenke på bare vannoppvarming ... og det er her det er på tide for en dyr gitterkniv.

Det har jobbet i 3-4 år uten problemer ... men nå har det vært noen stopp på våren ...
tanker om å snuble på kompasset ...

T.M.

Jouko T

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei der. Disse tingene er jeg veldig glad i tvinne at hvis det pilp verdt investeringen eller ikke. Jeg skrev hovedsakelig her fordi det er en trygg widget i det hele tatt, når kjølemediet i husholdningsvannet kan komme.

Jeg fant det gamle samtaler om et krav til en by i Ylöjärvi om Nilan. Det var interessant at representanten for Nilan sa at klor har etset sinkanode og derfor har spolen gått ut. Den søte lilletaleren sa vagina da du visste mer om emnet. Anoden knytter seg selvsagt ikke til kobber på noen måte, men beskytter bare emitterens overflate. Med denne informasjonen forlater jeg uten å kjøpe Nilan, eller er det et annet syn på emnet?

My.Ai.Hu sa:
Hilsen Jouko.

Vurder nøye hva du vil. Selvfølgelig har Nilan en god side
at det kjøler seg godt om sommeren når du gjør varmt vann ...
eller omvendt .. vannet varmes opp på siden når du kjøler hytta.
Men er effektiviteten lav? Elk for kjøling er billigere å ta
en elektrisk akkumulator og en jolt som en nile, for eksempel. Det er det jeg ville gjøre med det jeg kjenner nå
mellom ørene.

Jeg har en nile selv og litt ... Jeg anbefaler ikke en kjele i det hele tatt ...
Jeg har selv tatt den av og jeg kjører gjennom kjelevannet.

Nylan kan virkelig tenke på bare vannoppvarming ... og det er her det er på tide for en dyr gitterkniv.

Det har jobbet i 3-4 år uten problemer ... men nå har det vært noen stopp på våren ...
tanker om å snuble på kompasset ...

T.M.

kaatrasa

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Nå har 7 år blitt brukt av Nilen. Erstatt anode hver 2v. En irriterende ting hver gang, og få den til å plugge seg, osv. Tanken skal være laget av rustfritt stål og ikke svart. Noen hadde en elektrisk feil en gang, en € 380 reparasjon. Jeg endret lagrene til fansen, det var også en vanskelig ting å gjøre. Filterflaten blir for tett for tett. I den tradisjonelle ventilasjonsenheten er det mye bedre filtre. Varmekraft for vann er ikke nok dersom et større antrekk er i dusjen. Kanskje 3-4 personer går, slutten av varmt vann og vente lenge før neste dusj. Motstanden på 1kw er helt ulykkelig. Jeg anbefaler ikke, og jeg vil ikke ta den igjen i fremtiden.

Logix

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg kan ikke ta denne posisjonen på det sikkerhetsproblemet. Forresten, jeg anbefaler ikke eiendommer rundt det store huset Nilania, i hvert fall ikke EC9: s. Vi har ca 160m2 og enheten er altfor pustløs for dette. Duplisering av tilluft og varmtvannsoppvarming gjør det også vanskelig å betjene og justere. Problemer oppstår, for eksempel som følger:
- Med en designluftstrøm, er strømmen bare nok til å varme tilførselsluften til ca. + 20C. Det er, så snart vi går til frosten, må vi slippe lufttilførselshastigheten.
- Fordi strømmen ikke er nok til å til og med varme opp tilluften, blir alle andre varmetap kompensert av direkte elektrisk oppvarming -> dyrt
- Tilførselslufttemperaturen rekker godt etter driftsbroen (blåserhastighet, varmtvannforbruk). Tilførselsluften oppvarmer også når varmtvannet er oppvarmet (= kompass på) Jeg foretrekker IV-maskinen med en ettervarme-radiator som alltid sikrer en konstant tilførselstemperatur!
- Hard lyd fordi fansen er på sine grenser

Selvfølgelig er det fint i seg selv at en og samme enhet bryr seg om alt. Men det er utfordrende å gjøre det så behagelig som å leve komfort og ikke alle pengene på strømregningen.

HYBRID

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Det er umulig for kjølemiddel å komme inn i husholdningsvannet dersom byggforskriften 2.3.4 og 2.3.4.2 følges.
Anode brukes i vanninnretninger for å forhindre korrosjon eller annen kjemisk korrosjon.
opp Bunn