Nilan vp18

Snipidi

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Sunt!

Jeg prøvde å lese dette forumet for å fortelle deg hvordan du får kjølig luft i disse hotspots med denne varmen, men jeg kunne ikke finne svaret annet enn hvordan du sparer strøm.
Problemet er at hytta er 30 grader varm, svette drypper og ganske tøffe. I denne forbindelse gravd jeg ikke i noen av innstillingene der fordi strømforbruket bare er det, og det samme ville kjøle seg ned til 20. Hytta har firkanter 65 og et rekkehus, solen er den heteste tiden for de store vinduene. Vennligst spesifiser noen innstillinger for hvilken stol vil få denne innetemperaturen nede: '(

smidig

medlem
Tilbakemelding Score
7
Vs: Nilan vp18

Hvis det egentlig er VP18 og ikke VP18C så er det i det hele tatt ingen luftkjøling.

Snipidi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hvordan kjenner du den aktuelle modellen. Huset er på en eller annen måte bygget i 2017, slik at du ikke trenger å knuse her er ingen: '(

Snipidi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Skriv vp18ek og her viser disse andre også datavinduverdiene;
State of the art venter
Anode ok
Panel t15 29c
Ekstern t10 29c
Tulopuh t2 28c
Utendørs t1 27c
Vann topp t11 48c
Vannområde t12 45c
Minus t14 25
Kondenserer. T5 27c
Fordamper. T6 28c
Input Power 4
Utgangseffekt 4
Med Softa informasjon vil du ikke gjøre noe?

Takk og beklager

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har selv Nilan Vp18 cek, derfor er denne kjølefunksjonen funnet, men med disse varmeovner +33c virker det som at Nila ikke kan kjøle seg ned riktig.
Men det er ingen forferdelig blokk inne, selv om det er varmt.

Nåværende tilstand av kjøling
Anode ok
Panel t15 29c
Ekstern t10 27c
Fuktighet 37%
Tulopuh t2 14c
Utendørs t1 33c
Vann topp t11 63c
Vannområde t12 58c
Minus t14 25
Kondenserer. T5 12c
Fordamper. T6 45c
Input Power 3
Utgangseffekt 3

I dag har jeg bringe kjøling puhallluksen sette to makt, men stort sett de samme målingene som ovenfor.
Den strømmen av vann er forbløffende. Er det bare det, med denne varmen, er vannet i vannkretsen oppvarming i rørledningen?
Mites i andre Nilaniste har kjøling av disse oppvarmingene?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

På grunnlag av disse verdiene fungerer det som det skal. Har du termarene åpne, at det skyver noen 25c vann inn i noe? Disse spolene begynner å spille en viktig rolle i isoleringen av kanalarbeidet i forhold til kjøling, på loftet er rørene dårlig isolert.

Har du målt hvor kald luft kommer fra ventilen?

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Telehell sa:
Har du termarene åpne, at det skyver noen 25c vann inn i noe?
Romtermostatkontroll 17c (normalt 19-20c). Badstuen / vaskerom / vaskerominnstillingene kommer direkte fra manifolden og jeg har aldri våget å justere dem. Gulvet i vaskerommet ser ikke ut til å være under 25 meter.
Jeg har ikke målt kanalens tilførselsluft, skal jeg måle det så lenge jeg går hjem.

Fra denne sirkulasjonsgulvvarmen ennå, siden det ikke er behov for oppvarming i denne varmen, er vannet på plass, det vil si ikke sirkulerer i rørledningen, og så blir vannet oppvarmet i rørledningen, og Nilan-strømningstemperaturføleren gir en slik lesning?

Huset er nytt for over 100m2 i en etasje og alle reléer pusset opp under garanti i høst.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Hva har du i kjøle-menyen for å stille den ned og hva er den grunnleggende skjermen? Faktisk har vi 21 på grunnskjermbildet, +3 på kjøleinnstillingene og 25 grader på innsiden, men i gjennomsnitt kjører den på 22-23, som er nok for smaken.

Ifølge Muns tolkning sirkulerer vann i nettverket, selv om vanntemperaturen skal være slik at den ikke varmes opp?

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Haukka2 sa:
Hva har du i kjøle-menyen for å stille den ned og hva er den grunnleggende skjermen?
Fangsten 21c og starten på kjølingen var +4 eller +5.
AUTO har blitt brukt i hovedskjermen, jeg prøvde også SLOW, men ingen effekt på operasjonen.

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Telehell sa:
Multimetertemperaturmålesensoren går tapt, så jeg måler luften som kommer fra ventilen med et infrarødt termometer gjennom åpningen til innløpsventilene. Viser 18-20c avlesninger nå når Nilan inngangsvifte t2 16c. Sannsynligvis ok med resultatene målt med en infrarød meter.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Det vil bare peke på det faktum at varmelasten kommer til bygningen i løpet av dagen er så høy at Nilani ikke vil chill. Det er det som den eksterne T10-verdien 27c refererte til, det vil si å fjerne 27 grader luft fra huset til maskinen. Et alternativ er selvfølgelig at iv justeringer er feil? Er det store vinduer i huset, for eksempel, som vil bli en varmelast eller mange vinduer på sørveggen ..

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Telehell sa:
Et alternativ er selvfølgelig at iv justeringer er feil?
Tilsynelatende refererer du til iv justeringer av ventilasjonsventilene, ikke til Nilan-innstillingene. Iv justeringer har blitt gjort i byggevilkåren av huset av HVAC mennene, og de inneholder en måleprotokoll. Så, tilsynelatende, er det ingenting i Nilans egen regulering som kan påvirke kjøleytelsen? Grunnleggende innstillinger jeg tror jeg har "skjerpet" på plass, takket være denne plattformen.

Telehell sa:
Er det store vinduer i huset, for eksempel, som vil bli en varmelast eller mange vinduer på sørveggen ..
Det er tre store vinduer på sørveggen, men de prøver også å holde persiennene stengt ved middagstid når solen skinner.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Den har 118m2 i en etasje, Nilani kjøling fungerer når utetemperaturen er over 18c. På denne måten har innendørs temperaturen i boligen nå bodd på + 23c. Med 2/2 strøm, det tar tid.

Karim

medlem
Tilbakemelding Score
0

Så i Nilans innstillinger har jeg ikke noe i seg selv som kan være feil. Har du ingen innstillinger i dine tjenesteinnstillinger som vil påvirke kjølingen?

Hvilke Telehell og Haukka2 veier vil bringe temperaturene på inngangsviften t2 og strømme t14 ved disse 30c varmegradene?

Det har vært antatt at jo høyere viftehastigheten for kjøling, jo varmere er temperaturen til innløpsviften t2.
På den annen side vil inneluften endres bedre ved høyere hastigheter, men vil det være bedre å bruke lavere viftehastighet for kjøling, og for å motta en grad eller et par kjøligere innløpsluft? Hovedsakelig Jeg har brukt viftehastigheten mellom to endret 3.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Karim sa:
Det har vært antatt at jo høyere viftehastigheten for kjøling, jo varmere er temperaturen til innløpsviften t2.
På den annen side vil inneluften endres bedre ved høyere hastigheter, men vil det være bedre å bruke lavere viftehastighet for kjøling, og for å motta en grad eller et par kjøligere innløpsluft? Hovedsakelig Jeg har brukt viftehastigheten mellom to endret 3.
Det er lite sannsynlig å bli holdt med lavere viftehastighet hvis det meste av varmen i sengen ikke kommer gjennom ventilasjon, men gjennom sol / ytre vegger. Ved høyere viftehastigheter vil selvsagt T2 stige, men på den annen side vil temperaturforskjellen mellom avtrekksluft og tilførselsluft reduseres -> øke kompassets effektivitet. Dette resulterer igjen i høyere kjølekraft og sannsynligvis lavere strømforbruk i samme nett.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Så stor viftehastighet, men hvilke ører vil vare!

Luftkavitetsoppvarming / avkjøling i en grad tar ca. 1,2 kJ, eller ca. 0,333 Wh.
(ps. enheter av følgende beregninger kan være feil, men det endelige resultatet skal gi retningen)

Så nå, hvis luften presses 50l / sek og det er 12 grader, vil kjøligere inneluft bli kjøligere
-> 0.333Wh * (50/1000) m3 / s * 3600s * 12K -> ~ 720W kjølekraft.

Så hvis luftvolumet økes selv om 80l / sek og luften er 10 grader kjøligere inneluft
-> 0.333Wh * (80/1000) m3 / s * 3600s * 10K -> ~ 960W kjølekraft.

Dette viser hvor dårlig varme / kuldeoverføringsmetoden den luften har med lave overføringshastigheter som ventilasjon.

Det ble en ide å bygge en teller som forteller deg om hjemmeautomatisering for oppvarming / kjøling i sanntid ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Ferieene rote opp motstandene, men jeg hadde en luft på 12-14 grader rundt og vannstrømmen er omtrent 23, den eneste der termari er åpen gjennom året er vaskerommet.
opp Bunn