Viktige forskjeller mellom Ilpo Comfort CE50-CE65 + t-10 vs. Nibe 410p?

pkatko

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Resten av varmesystemet for det nye huset har for tiden disse alternativene.

Kan noen fortelle meg de viktigste fordeler og ulemper med disse alternativene.
(Jeg vil ikke savne å sammenligne andre systemer eller kommentere overlegenhet her ;)

Tenk spesielt på det kombinerte strømforbruket til Comfort og t-10, og er det noen muligheter for å legge en solfanger til Comfort? Ja, og det ville utgjøre en forskjell ...

Er det noe informasjon om den siste Nibe 640p?

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
57
Vs: Viktige forskjeller Ilpo Comfort CE50-CE65 + t-10 vs. Nibe 410p?

pkatko sa:
Etter å ha lest historien om nye vermins, er det alltid en viss risiko i nye produkter ...

Forferdelig ser ikke CE50 ut til å være en opplevelse. Det har naboen. Ingen strømforbruk rapportert, men lykkelig ser det ut til å være.

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

Moro selv kjøpte jeg ce-65-9 + t-10. Venter på endelig installasjon og idriftsettelse i teknisk modus, så jeg kan ikke si mer. alt i alt, alle de forskjellige typene og merkevarene av varmepumper er bare tøffe implementeringer, og hver bit av et kjøkken ... ce65 er ikke minst en av dem, hvis det betyr noe nå.

Ulempen er at Ilpo offisielt ikke støtter veksling med komfyren ... prkl. å gå til poenget med å måtte sette 35 pins, det er besparelsene :)

Vet noen at versjonen av 9kw-motstander kan kjøres fra menyen ved å velge 6kw-modus med enhetens interne svitsj? det er et alternativ i menyene, men er det bare "info" for maskinen å vite hvilken modell som er kjøpt ...

Kaitainen

medlem
Tilbakemelding Score
0

pkatko sa:
Tenk spesielt på det kombinerte strømforbruket til Comfort og t-10, og er det noen muligheter for å legge en solfanger til Comfort? Ja, og det ville utgjøre en forskjell ...

640 har noen interessante funksjoner:
- enheten renser bare luft, forsyner ikke frisk luft, ligner 310P.
- Kondensatoren er plassert i varmtvannstanken og ikke i mantelen / sirkulasjonstanken som i andre Fighters.
- i tillegg til sotutblåsingen, suges fordamperen også inn med uteluft for å øke luftvolumet og effekten, bortsett fra når uteluften er kaldere enn -5 ° C.
- kompressoren har en effektinngang på 1000 W (men det er ikke klart om det er variabelt) og en varmeeffekt på 3 kW.

pkatko

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Takk for svarene. Her er noen mer spesifikke spørsmål ...

Jeg dro til messen for å utfordre dette. enheter med samme tema. Kraft og bedre effektivitet selv i små frost bør sannsynligvis være bedre i ILPO enn i Nibe. Det som er irriterende med Nibe er at etter null vil arbeidet sikkert fortsette med motstand.

Kommentarene fra ILPO-brukere har faktisk vært overveldende positive, så score på det punktet. Flere nyheter vil være velkomne.

Men ILPO-talsmannen visste også hvordan de skulle lyve. Det er tydeligvis ikke behov for motstander selv om frosten blåser godt over tjue. Hvorfor i helvete er motstandene installert der? Og det kunne ikke svare på om ILPO manuelt kan slå av motstandene. Vet du enhetseiere svaret på dette?

T-10 har også de elektriske motstandene. På hvilket tidspunkt kommer de i bruk, og kan de slås av? Hva er temperaturen du får luften inne i?

T-10 vil fortsatt ha muligheten til å overføre varme fra peisen i hele huset, men ville det ikke være smartere å holde tilluftsvarmen på grensene for kaldtoleranse og legge tilluftskanalen over peisen? Og annen inntekt til et sted som ikke går rett i fanget rett? Vi trenger i hvert fall ikke dele opp varmen fra peisen i f.eks soverom. Jeg tror den romspesifikke romtemperaturreguleringen ville være mer kontrollert. Vil du ha noen kommentarer og erfaringer om dette?

Hva har ILPO + T10-kombinasjonene kostet deg?

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

For de justeringene og innstillingene, kan jeg ikke si det mens racketen fremdeles venter på at røret skal slå på. Det virker normalt at pipere alltid er noen uker for sent.

_Jmk

medlem
Tilbakemelding Score
0

pkatko sa:
Men ILPO-talsmannen visste også hvordan de skulle lyve. Det er tydeligvis ikke behov for motstander selv om frosten blåser godt over tjue.
Del de har oppfunnet den evige bevegelsen. genial :p

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

Bye, CE65-9 er nå aktivert med rake-innstillingene. Apparatet er litt hjemmekoselig i interiøret i jollen, som det virker som alle de varmepumpene er. Med 9 kW motstander varmet gulvflisen (250m2) opp til 6 C (14C -> 20C) på mindre enn 12 timer, slik at du kunne tenke deg at maskinen ville blåse nok selv i frostige, enkle motstander. Det er mye tuning i menyene, selv om jeg savnet noen av de grunnleggende innstillingene (maks / min varmekretsstemperatur matet inn i nettverket), jeg vet ikke hvor relevante de er. Den elektriske siden av enheten er ganske barfot og hutilisert ... for minus. Så langt er jeg positiv med hensyn til enheten pessimistisk. Kan se hva den vil gjøre neste vinter når den blir testet ordentlig. Det at du jukser er grunnen til pessimismen og løftene i reklamematerialet er for positive -> la oss se hva sannheten er :)

Jfu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Er det ikke bra å ha de motstandene på ILPO hvis du tilfeldigvis har noe som snubler (som oss). Motstandene vil da sørge for oppvarming og huset blir ikke kaldt. Og i det minste hadde vi motstandene slått på ved temperaturer over 20 grader Celsius, men de er fremdeles ikke på hele tiden, så godt i den stallen er kraften nok. Jeg kan ikke si om T-10s elektriske motstand kan slås av, men jeg antar at disse elektrikerne vet hvordan de skal moduleres når det trengs ... ILO kan også stille varmtvannsprioriteten til lav, noe som gjør det til en varm båt med bare akterenden. Ja, du bør bruke motstander for å varme opp huset. Jeg tror at man kan stille motstandene en etter en selv i off-state, men jeg har ikke prøvd å jobbe og gjøre det ...

I løpet av skiferieuken la jeg merke til at vi ikke ser ut til å ha en ferievarmreduksjon i ILPO, selv om vi var borte i 5 dager og prøvde å senke husets temperatur med 6 grader. Hele tiden varmen hadde vært ved normale temperaturer, tror jeg at den ville begynne å dryppe om 5 dager ...

veijoesso

medlem
Tilbakemelding Score
0

maskinlegen sa:
Vet noen at versjonen av 9kw-motstander kan kjøres fra menyen ved å velge 6kw-modus med enhetens interne svitsj? det er et alternativ i menyene, men er det bare "info" for maskinen å vite hvilken modell som er kjøpt ...
I den 9kW modellen er det tre stykker av 3kW motstander som kan slås av eller på individuelt eller settes til automatisk. Det vil si at en 6kW "modell" er lett å lage. Etter min mening er justeringene på maskinen minst tilstrekkelige. Imidlertid, fra synspunktet om å spare strøm, synes jeg det er mer nyttig å kunne bestemme, med en nøyaktighet på 0,5 grader, hvor mye innetemperaturvarmen skal synke før noen motstand slås på.

veijoesso

medlem
Tilbakemelding Score
0

JaPu sa:
Er det ikke bra å ha de motstandene på ILPO hvis du tilfeldigvis har noe som snubler (som oss). Motstandene vil da sørge for oppvarming og huset blir ikke kaldt.
Ellers hadde vi motsatt, det vil si at de elektriske motstandene skrek fullstendig, og vi var på det verste av frosten (ca. 1 uke) på bare snubling, noen ganger i januar-februar. :) 5kW-boden klarte å holde huset (oppvarmet gulv-ha 187 m2) på 19 grader. I tillegg ble selvfølgelig varmtvannet oppvarmet av en jolle og i det minste delvis av tilluften. Det var sannsynligvis iskaldt -15 grader i flere dager. I tillegg ble peisen brukt hver dag. Så fikk jeg en "rabatt" fra Swegon for å erstatte 6kW-motstandene med 9 kW-motstander og et par filtersett som lindret smerte og kulde jeg opplevde.

veijoesso

medlem
Tilbakemelding Score
0

maskinlegen sa:
Det er mye tuning i menyene, selv om jeg savnet noen av de grunnleggende innstillingene (maks / min varmekretsstemperatur matet inn i nettverket), jeg vet ikke hvor relevante de er.
Så vidt jeg forstår fra menyene er det ikke mulig å justere min / maks temperatur på de forskjellige kretsene (varmt vann / gulvvann / tilluft) individuelt, men f.eks kan temperaturen på min returvann justeres. Selv kontrollerte jeg minimum returvannstemperatur til 25-26 grader. Jeg prøvde å få båsen til å fungere i en situasjon hvor romluften ville være varm nok til at maskinen blåste båsen og deretter varme opp tilluften med strøm. Oppvarming av tilluften på frostsiden med vann fra kompasset vil redusere temperaturen på returvannet relativt raskt, så i den innstillingen, i teorien, vil i det minste en del av tilluften varmes opp av kompasset. Om sommeren vil det sannsynligvis være såkalte. på tidspunktet for "komforteffekten", mens flislagte gulv forblir varme, må selvfølgelig temperaturen senkes fra de 25-26 grader. Jeg vet ikke om det vil fungere i praksis, det blir testet om sommeren.

konitohtori

medlem
Tilbakemelding Score
1

veijoesso sa:
JaPu sa:
Er det ikke bra å ha de motstandene på ILPO hvis du tilfeldigvis har noe som snubler (som oss). Motstandene vil da sørge for oppvarming og huset blir ikke kaldt.
Ellers hadde vi motsatt, det vil si at de elektriske motstandene skrek fullstendig, og vi var på det verste av frosten (ca. 1 uke) på bare snubling, noen ganger i januar-februar. :) 5kW-boden klarte å holde huset (oppvarmet gulv-ha 187 m2) på 19 grader. I tillegg ble selvfølgelig varmtvannet oppvarmet av en jolle og i det minste delvis av tilluften. Det var sannsynligvis iskaldt -15 grader i flere dager. I tillegg ble peisen brukt hver dag. Så fikk jeg en "rabatt" fra Swegon for å erstatte 6kW-motstandene med 9 kW-motstander og et par filtersett som lindret smerte og kulde jeg opplevde.
Da fungerte det, ideen min var at jeg kunne ha kjørt den med tre motstander i 6 kW modus, men det fungerte ikke. Motstandene er 3 stk 3kW motstander, ikke slik at det ville være flere motstander for å få forskjellige kombinasjoner. Så nå går 3x25-hovedsikringene litt stramt.

Tikkri

medlem
Tilbakemelding Score
0

Svarene har sannsynligvis regnet, men jeg vil legge noen fakta her for å hjelpe deg med å finne det raskere.

Men ILPO-talsmannen visste også hvordan de skulle lyve. Det er tydeligvis ikke behov for motstander selv om frosten blåser godt over tjue. Hvorfor i helvete er motstandene installert der? Og det kunne ikke svare på om ILPO manuelt kan slå av motstandene. Vet du enhetseiere svaret på dette?

De elektriske motstandene kan slås av. De kan settes til å fungere alltid, bare når det trengs eller aldri. Motstandene er koblet slik at hver motstand er i sin egen fase. Avhengig av modell, en motstand på 2 eller 3 kW per gir.

T-10 har også de elektriske motstandene. På hvilket tidspunkt kommer de i bruk, og kan de slås av? Hva er temperaturen du får luften inne i?

T-10 er en elektrisk motstand fordi for eksempel Comfort kan brukes til å trekke vann i tilluftsmaskinen (selvstart). Vannforsyningen gir imidlertid ikke nok tilluft som holdes under kraftig frost og derfor ved behov (hvis temperaturen synker under +7 grader vil motstandene automatisk slå seg på. T10 justert for å gi +17 grader tilluft som standard. Hva er temperaturen når du kommer inn i rommet? det vil si hvis lufta føles kald, ikke når du regulerer regulatoren på maskinen, det vil si at apparatet kan betjenes med elektriske motstander alene eller med en kombinasjon av vannsirkulasjon og elektriske motstander.

T-10 vil fortsatt ha muligheten til å overføre varme fra peisen i hele huset, men ville det ikke være smartere å holde tilluftsvarmen på grensene for kaldtoleranse og legge tilluftskanalen over peisen? Og annen inntekt til et sted som ikke går rett i fanget rett? Vi trenger i hvert fall ikke dele opp varmen fra peisen i f.eks soverom. Jeg tror den romspesifikke romtemperaturreguleringen ville være mer kontrollert. Vil du ha noen kommentarer og erfaringer om dette?

Peisvarmen overføres ikke direkte til rommene. Den suges ovenfra peisen inn i tilluftsmaskinen der den "forvarmer" brannen og returnerer til rommene med tilluften. Dette lar deg installere romspesifikke termostater, for eksempel på soverommene og finjustere ønsket temperatur.

Det er ikke tilrådelig å plassere den på innløpssiden av peisen, da dette vil føre til at den kjølige luften fra kanalen når komfyren / ovnen for et trekk. Det er fornuftig å bringe den friske luften litt lenger vekk og, basert på tyngdekraften, la den smelte sammen uten rom.

[/sitat]

Det er det

nykommer
Tilbakemelding Score
0

lollipop sa:
Svarene har sannsynligvis regnet, men jeg vil legge noen fakta her for å hjelpe deg med å finne det raskere.

De elektriske motstandene kan slås av. De kan settes til å fungere alltid, bare når det trengs eller aldri. Motstandene er koblet slik at hver motstand er i sin egen fase. Avhengig av modell, en motstand på 2 eller 3 kW per gir.

T-10 er en elektrisk motstand fordi for eksempel Comfort kan brukes til å trekke vann i tilluftsmaskinen (selvstart). Vannforsyningen gir imidlertid ikke nok tilluft som holdes under kraftig frost og derfor ved behov (hvis temperaturen synker under +7 grader vil motstandene automatisk slå seg på. T10 justert for å gi +17 grader tilluft som standard. Hva er temperaturen når du kommer inn i rommet? det vil si hvis lufta føles kald, ikke når du regulerer regulatoren på maskinen, det vil si at apparatet kan betjenes med elektriske motstander alene eller med en kombinasjon av vannsirkulasjon og elektriske motstander.

Peisvarmen overføres ikke direkte til rommene. Den suges ovenfra peisen inn i tilluftsmaskinen der den "forvarmer" brannen og returnerer til rommene med tilluften. Dette lar deg installere romspesifikke termostater, for eksempel på soverommene og finjustere ønsket temperatur.

Det er ikke tilrådelig å plassere den på innløpssiden av peisen, da dette vil føre til at den kjølige luften fra kanalen når komfyren / ovnen for et trekk. Det er fornuftig å bringe den friske luften litt lenger vekk og, basert på tyngdekraften, la den smelte sammen uten rom.

Selv har jeg ikke lagt inn den resirkulasjonen, som ville ta noe av varmen fra peisen for å varme opp tilluften. Imidlertid vurderer jeg sterkt å installere det. Nedenfor er en beskrivelse av hvordan maskinvaren i dag fungerer ...

Romtemperatur installert fra Comfort til 21 grader -> utvendig frost ca -5 grader -> bakerovn oppvarmet til romtemperatur hevet til omtrent 24 grader -> på dette tidspunktet slutter Comfort naturlig å varme opp sirkulerende vann (dvs. stallen slås av) og slipper ut for mye oppvarmet inneluft ingenting i det hele tatt, men nå som hekken ikke er slått på, får tilluftsanordningen (T-10) ikke lenger varmt vann til oppvarming og de elektriske motstandene er slått på -> slik at inneluften ville ha noen mengde energi til å varme opp tilluften. oppvarmingen blir levert av de elektriske motstandene til tilluftsanordningen; (

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Tilbakemelding Score
8

Vipo sa:
Nedenfor er en beskrivelse av hvordan maskinvaren i dag fungerer ...
Det samme fenomenet er også forårsaket av f.eks. varme opp badstuen hvis den varme luften blir blandet med ILPO måling av tilluftstemperatur => resten av hytta avkjøles når badstuen varmer opp, ja :(

Jeg har reservert plass til den T10 selv, men investeringen skal fremdeles gjøres. Og når man virkelig tenker på det når det gjelder “logikk”, antar jeg at man går ubetalt og at noe annet blir oppfunnet. Er det "noen andre" så passiv LTO eller hva som helst, divide-a. La oss gå nøtter hvis / når de veggklappene blir lei og bygger en mekanisk tilluft i huset :kul:
opp Bunn