Har noen flyttet temperaturføleren?

Sammypiru

standard Naama
Vs: Har noen flyttet temperaturføleren?

Sensoren har blitt flyttet i dag med sikte på å bli kvitt ILPs løpende regulering. La oss komme tilbake til det med litt erfaring.

løp

Aktivt medlem

Nylige erfaringer med sensoroverføring?
Det begynner å ha sin 5 år gamle FD25 bursdag i nærheten, så la oss ikke prøve det på en sensoroverføring.

Poko

Relay era stump

Jeg har den samme funtsinut allerede noen fall, nå som du ja allerede endelig prøve.

løp

Aktivt medlem

Sensoren kom i går etter at den ble flyttet "rundt hjørnet" ~ 3 meter fra pumpen. Å si et vitenskapelig faktum om lønnsomhet vil være umulig.
Først måtte fangstvarmen falle 4 grader fra 23 -> 19, noe som ikke er rart nå :)

jviirret

standard Naama

Løpet sa:
Nylige erfaringer med sensoroverføring?
Det begynner å ha sin 5 år gamle FD25 bursdag i nærheten, så la oss ikke prøve det på en sensoroverføring.
Vi har fått sensoren flyttet i 5 år nå ;)
I praksis vil to temperaturfeller overleve vinteren.
17 grader når oppvarming trenger lav, dvs. april-juni og august-september
19 grader november-mars.
Innetemperaturer varierer med en grad hvis temperaturen er under 15 grader Celsius. Så faller du mer i soverommene hvis du ikke begynner å hjelpe med andre varmekilder.

Hvis det var mye kjøleanvendelse, ville jeg heve sensoren til taket til sommeren. Men vanligvis nok å avkjøle om kvelden i 2-4 timer.

Tomssku

nykommer

Mens jeg leser denne kjeden, flyttet jeg også temperatursensoren. Før flyttingen måtte fangsten være på 0-hjuls 24 hvis du ønsket en innetemperatur på 20 grader. Retningen av slaget spilte ikke mye ut. Den horisontale orienteringen sprengte varmen i kjøkkenet og stuen hvor pumpen var kjøligere med en grad, og taket var imidlertid for varmt til å pumpe kraften. Sensoren er nå under pumpe ca 150 cm fra gulvet i et hjørnehus i stuen. Nå er temperaturen 20 grader Celsius og 18 grader Celsius.

hay

medlem

Nonniin. Nå som varmesesongen er langsomt til slutt, legger jeg min egen erfaring med å flytte sensoren.

Pump et lite hjørne av rommet. Sensoren er flyttet til en høyde på mindre enn 1 meter.

Det kroniske problemet med fronthuset er de små rommene, og spesielt i pumpeplassen, fortsetter varmen å skyve der i taket over døråpningene. Alt var veldig kaldt, men jo kaldere var det å begynne å skru opp fiske da vi gjorde det. taket på rommet var fanget og til og med i samme rom begynte det å kjøle seg ned i høyden av stuen i frysende kulde.

Nå, basert på vinteropplevelsene, har ikke sjetongene blitt praktisk talt berørt. Det var lite å teste hva som ville være det optimale stedet for sensoren (kaldt hjørne eller enda kaldere sted i hjørnet), men det ble raskt funnet. Fangsten måtte tapt fordi enheten har en mål på 2-3 grader under sensortemperaturen. I praksis har vi en 17-sensor i det kalde og trekkede hjørnet. Sluttresultatet er 20-21 grader i hytta. Dette er et mustforsøk for alle etter deres plassering.

Enheten går nå jevnere og faller ikke så lett. En annen positiv ting har vært de lange varmeperioder i alvorlig frost. Tidligere var det jobben å holde dem i mer enn en time, nå har den hårdere frosten tintet cellen veldig i frosten i mer enn to timers slag.

Ulempen er det økte strømforbruket på grunn av en jevnere temperatur i leiligheten. Selv i alvorlige fryse, bør sprengningen holdes på 4/5 nivå og i ekte hardt ville jeg sette 5/5 (ikke sove i samme etasje). Varmen sprer seg ikke veldig bra i et slikt hus uten høyt rumbling, men det er ikke en feil i varningssensoren. Du bør også se i speilet med plassering av innendørsenheten, men lære alle aldre.

Jeg satte sensoren i en gammel distribusjonsboks hvor alle hullene var åpne da jeg ikke kunne finne noe annet. Jeg får noen gode ideer!

I virkeligheten skal alle pumper være standard for å flytte sensoren for å oppnå gode resultater i forskjellige hus.

Jpel6

nykommer

Hei, vi har et kontor i 120 m2 MSZ-FH35VE, kan du flytte romføleren fra det eller måler det noen infrarøde temperaturer?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren

jape16 sa:
Hei, vi har et kontor i 120 m2 MSZ-FH35VE, kan du flytte romføleren fra det eller måler det noen infrarøde temperaturer?
Kan flytte. IR-måling er rundt 2-3 m radius, som hovedsakelig hjelper med kjøling i blåseretning.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren

jape16 sa:
Er sensoren plassert i sugeporten over enheten?
Side bak småkontoen /forum/index.php/topic,26125.msg339462.html#msg339462
opp Bunn