Er R22 fortsatt tilgjengelig?

Mikkola

standard Naama
Tilbakemelding Score
9
Ølvarmer ...

Effektiviteten av hjemmekjølingen er ikke nok, ikke fordi øl er vanskelig å drikke, men tilsynelatende må du fylle ut barrieren, eller i noen tilfeller kan det ikke.

Vena samler litt is og kompuraen er nesten stille, men kulde er ikke kult!

Alene i Häme med noen fra R22 for noen små tillegg!

Kompura69

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Er R22 fortsatt tilgjengelig?

Kanskje det ikke er alle kjølebutikker på lager, i det minste har vi "nok"

ekopentti

VVS 40v - VVS-isolasjon 30 V - åpen 15v
Tilbakemelding Score
0

Grilling propan som en videreføring .... ARBEID

Mikkola

standard Naama
Tilbakemelding Score
9

ecopent sa:
Grilling propan som en videreføring .... ARBEID
Uansett hva det ville gjøre i praksis. Jeg tror at trykkreduksjonen i gillflasken vil gi 0,8 b. Hvilke slags kontakter og slanger skal være, plastslangen med klemmen på påfyllingsventilen? ??? : - \

ekopentti

VVS 40v - VVS-isolasjon 30 V - åpen 15v
Tilbakemelding Score
0

Venstre slangekontakt fra venstre slangekontakt på jegers servoslange med kjæledyrtilkobling, røyking ikke ;-)

Mikkola

standard Naama
Tilbakemelding Score
9

ecopent sa:
Venstre slangekontakt fra venstre slangekontakt på jegers servoslange med kjæledyrtilkobling, røyking ikke ;-)
Jeg har ikke en smock, tenkte jeg i en svart drakt. De eneste sideventilene er i ratchet, jeg berører ikke manslangen, og jeg liker også buksene.

Slå svarene og gode Jussia!

Mikkola

standard Naama
Tilbakemelding Score
9

Vel, nå våget jeg å rive kniven til kompasset av hjemmekulden.

Bare en smedens metoder; 2 bar trykkventil i enden av flasken og en flaske på ambolten med en opp ned og en slange med et klips på kompasset. (ambolten var ikke et ambolt ;D)

Uten trykkmålere måtte 100% jobbe, men det fungerte veldig bra :D .

- "R22" på siden av compur, bør den teksten erstatte "rill gas", "ropan" eller "R290" med tekst?

- Har jeg vært skyldig i en kjølemiddelkriminalitet? På slakteriet blir kua jevnt, endrer rilletgassen i den prosessen til propan eller R290?

Tanken var at lukten ville avsløre en lekkasje. Standarden var at lekkasjen kunne være i fordamperen eller dens tilkoblinger. Ingen lukt har imidlertid blitt oppdaget. Faller den ned på gulvet av kulde slik at det ikke lukter?

- Uansett er lekkasjen hvorvidt den rackgassen samler seg i en kjeller? eller fordamper den osmotisk / diffusjon i himmelenes vind?

- Hva skal du legge merke til?

Repa60

medlem
Tilbakemelding Score
0

Fant du det lekkasje med en flammefisker?
Hvis det skjer nå når forkjølingen skjer for å fly til luften, kan du prøve å forhandle med forsikringsselskapet for å erstatte den nye lekkasjen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Mikkolan sa:
- Hva skal du legge merke til?
Man ønsker å tenke at hvis maskinen lekker veldig gassformig fra fordamperen, kan kabinettet bli sittende fast når det åpnes. Er lysbryteren inne i eller utenfor maskinen? Hvis lampen ble fjernet, strømmer ingen strøm gjennom bryteren og treffer gnisten.

Ville Butane R12 erstatte?

Mikkola

standard Naama
Tilbakemelding Score
9
Har det fortsatt spilt eller har det allerede blitt ødelagt?
Spill bedre enn noensinne :)
En liten stund kontinuerlig for å ta opp disse presset så jeg har maskinen optimalisert på sitt beste. Hvis ikke, er trykket angitt med temperatur. For kjøleskap (ca. 8 m. 3), har jeg funnet det beste fordampertemperatur på ca.. -5 ...- 6 C, trykket er sannsynligvis 4 ... 6 bar. (Kald +8 ° C) Med samme sugetrykk ruller kompassen materialet ganske pent og fordamperen kjøler jevnt i hele området. Den enkleste måten å regulere sugetrykket på er å "lure" kamelens sjetonger. Når sugetrykket er høyt og utløpstrykk, til en lavere Kompura ikke ha vanskelig og kulden får meget lav kostnad.
Selv om hystereseen er så, kjører maskinen ganske korte perioder.

Jeg har ikke funnet en lekkasje, tilsynelatende en fordamper. Men lekkasjen er så liten at konsentrasjonen ikke er nok for denne typen eksplosjon; ;)

Forkjølelse for år siden, at det ikke ville skade selv om det var en kamp. Det er et interessant eksperiment skjønt.
Det er sannsynligvis riktig at oljene på 22 er perfekte for en ny økologisk gass ;)

ekopentti Det er sannsynligvis riktig at oljene på 22 er perfekte for en ny økologisk gass ;)

Mikkola

standard Naama
Tilbakemelding Score
9
Vel presskule, du kan bli til en mlp grillgass i helgen ...
Vel, selvfølgelig, jeg vil ikke anbefale det til noen ;)

Er det teknisk enda bedre enn 22?

Jeg fjernet ikke de gamle, men jeg la den til, og det var ikke så mye gammel gass. Glasset av fuktighetsdetektoren jeg dekket så ingen skum eller nedbør, ser jeg fortsatt blå.

Hvis det er mangel på fylling, er den logiske konklusjonen at det er en lekkasje et sted. Fortsatt mer gass kan akkumuleres i nærheten av et potensielt lekkapunkt. Og fortsatt, at en slags luftstrøm i et potensielt lekkasjepunkt / vei er gassen kanskje i kjelleren?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
"Propan (straight) har en trykk-temperatur (P-T) kurve som er nærmere R-22. R-22 er vanlig for hus A / C-systemer. Propan blandet med isobutan er det meste av hydrokarbon R-12 erstatninger er. Legg merke til at hydrokarbonet i navnet indikerer at det er propan og andre hydrokarbonbaserte kjemikalier. Isobutan hjelper den etterligne R-12 P-T-kurven.

Vil rett propan arbeid? Ja, men det har et problem å bli for kald og fryser opp evap-enheten. Er det farlig? Avhengig av hva du mener, er systemet forseglet uten luft og så lenge det ikke er stor lekkasje, vil det aldri komme til eksplosive prosenter i luften. I en ulykke kan det lekke, men det kan også gi gass eller andre brennbare væsker fra kjøretøyet. Anti-fryse kan forbrenne for eksempel når den blinker av en varm eksosmanifold.

Jeg vil sørge for at minst noen propan er merket slik at du ikke forurenser neste manns gjenopprettingssystem. Lovlighet er opp til deg, det er litt av et uklar område.

Hvis du lader med noe: R-12, R-134a, propan, uansett annet, bør du alltid bruke måler og skjermtrykk. Jeg vil si at propan vil kjøre litt høyere trykk enn R-12 og tar omtrent 1/3 mengden mot R-12. Tiltrengningen for propan i R-12-systemet er at propan vil oppløse mineraloljemassen som brukt i R-12-systemer. R-134a vil ikke oppløse mineralolje, og derfor bør du, for beste konverteringsresultat, skylle ut gammel olje og deretter lade opp med ny POE (aka "ester") olje med R-134a.

Årsaken til at R-134a ikke fungerer så bra i R-12-konverteringer, er ikke R-134a, det skyldes at kondensatorene til R-12 ikke er så god effektivitet, og det begrenser hva R-134a kan gjøre for kjøling. Sett en nyere stil parallell strømkondensator og det tar mer varme ut av det varme høytrykksvæsken / skum / dampblandingen som kommer ut av kompressoren. Mer varme ut av høytrykksvæsken resulterer i kaldere evap temps på grunn av temperaturfallet på grunn av høytrykksvæske til lavtrykksgass etter åpning / ventilutvidelse. "

Det betyr at det fungerer på grunnlag av et raskt online kurs og oljene er kompatible. På grunn av høyere trykk avkjøler propanet mer effektivt og fryser fordampercellen. Brannsikkerhet er ikke veldig bra, men alle erstatninger kan også være brennbare.

Det er noe slikt i LPG som kan forårsake problemer. Eller skal det være kvaliteten på rengjort for salg. R12 er innebygd bil klimaanlegg handler om.

"R-414B (HOTSHOT) * er en blanding av R-22, R-124 og R-142b med hydrokarbon R-600a (isobutan) tilsatt for å forbedre blandingen av mineralolje. Denne blandingen kan brukes til å ettermontere R-12 billuft klimaanlegg og stasjonære kjølesystemer. Trykk- og systemkapasiteten stemmer overens med R-12 i fordampere på 40 ° F til 50 ° F, og utladningstrykket i varme kondensatorer er bare 5 til 10 psi høyere enn R-12 (en fordel i bilens vekselstrøm og varmere kjølemiljøer). Temperaturglidningen løper rundt 13 ° F i fordamperen. Tilsetningen av isobutan til denne blandingen forbedrer mineraloljekompatibiliteten betydelig, spesielt for høy viskositetsoljer som brukes i auto-AC. * Hotshot er et registrert varemerke for ICOR "

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Unitor / Wilhelmsen tilbyr R17 på skipsiden som erstatning for kjølemiddel for R22. Når det gjelder lovgivningen, bør den internasjonale handelsflåten fortsatt kunne bruke og fylle den originale, men den vil bli tilbudt. Ville de ikke finne den originale?

I skip, når mengdene av disse kjølemidlene ofte er store og ellers veldig forsiktige for brannfarlige stoffer, kan propan ikke være nummer én på listen når erstatningen er valgt.

En annen halvdel av elven

standard Naama
Tilbakemelding Score
5
Uansett dammen er det ingen fyllerventil eller noe annet tetningsbart tappekran for materialet, bare i det varme gassrøret 2, det brutte / lukkede rør, antar jeg at de ikke vil bli sittende fast i flensforbindelsen. Hvis de åpner seg så tror jeg de hopper. Vil kvalene nå nå nå? Ideer?

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Uansett dammen er det ingen fyllerventil eller noe annet tetningsbart tappekran for materialet, bare i det varme gassrøret 2, det brutte / lukkede rør, antar jeg at de ikke vil bli sittende fast i flensforbindelsen. Hvis de åpner seg så tror jeg de hopper. Vil kvalene nå nå nå? Ideer?
Det er en slags tann som gjør et hull i røret og varene gjenvinnes fra enheten. Deretter er de nødvendige kontaktene konstruert i et tomt system.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
I skip, når mengdene av disse kjølemidlene ofte er store og ellers veldig forsiktige for brannfarlige stoffer, kan propan ikke være nummer én på listen når erstatningen er valgt.
I gjennomsnitt er biler sannsynligvis mye bedre ventilert enn skip. Ellers kan brannen til sjøen være noe vanskeligere å kontrollere, selv om vann er rundt. Bilen kan stoppes ved enden av veien, og det er allerede ganske tolerable forhold å se på flare fra et annet penthouse, hvis en slik uflaks går.

For det andre kan den mengden kjølemiddel ikke være fryktelig i de gamle bilenhetene. Noen ganger i gamle tider la den kalde reparatøren først til et eksperiment for å huske et kvart kilo R12, selv om hele beløpet var et halvt kilo. Veldig godt kjølt. Stoffet bodde aldri der over vinteren. På den måten kan propanen være det rette stoffet. Bruken er begrenset til sommeren, men kjøling kan være en fornøyelse.
opp Bunn