Mange oppvarming med VILP

gebogalbi

medlem
Tilbakemelding Score
0
Nå som Technible PHRIB10 har blitt funnet å være et hjemmevaringssystem, går ideen mot sommeren og hvordan enheten kan brukes til å varme mye ;D

Vann har alltid blitt endret etter mye tid. Oppvarming gjøres med en 2 kW motstand. Problemet er langsomheten til oppvarming. Nå må vi varme opp dagen før. Det dårlige er å ta vare på det når du kommer til arbeid under optimale forhold.

Det er en 500 liters lader bak Vilpin, som skal oppvarmes samtidig for å gi tilstrekkelig vannvolum. Lukk for å holde varmen inne. Så bare en varmeveksler og et par sirkulerende pumper i riktig intervall og mange hage slanger til varmeveksleren?

Hva ville være en passende varmeveksler og hvordan ville det være verdt å koble?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
95
Vs: Mange oppvarming med VILP

Litt lignende tanker .... bare på det tidspunktet når det ikke er så mye.

Den enkleste måten kan være å ta bleknet vann fra kjelens spole. Hvis vannet alltid er erstattet, vil dette gi gryten full av varmt vann. Litt skru opp fangsten slik at den falmet allerede ville være varm nok. Jeg har selv vann å uttrykke ..... bare mangler det.

Du har åpenbart en spole i reservoaret. Mye kald luft kan fortsatt kjøle seg ettersom den blir fylt.

gebogalbi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er ingen spole. Reservoaret er en 160 l varmtvannstank til Jäsp. I tillegg er det en 100l superheater.

http://taloon.com/hybridivaraaja-jaspi-hybridi-500-160/LVI-5236210/dp

La oss få det vannet stjålet mellom dem. Varmen kan da opprettholdes av en elektrisk motstand. Selvfølgelig vil dette være den billigste løsningen.

rediger: Koblingen i bildeopptakeren er spiral, men jeg har ikke den. Få ja (dyrt) som tilbehør.

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Om sommeren kommer en isolert masse oppvarming om vinteren for seg selv. Det er en direkte funksjon for denne typen svømming (svømmemodus). Det er bare en første vann / vann varmeveksler omkoblingsventil og selvfølgelig et filter system som sirkulerer så mye vann. Det syntes fortsatt å trenge en ekstra sensor for mye varme.

Jeg gjør mye fylling gjennom medlemmene kv spoler mens varmen eller solen er oppvarming / oppvarming.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
95

gebogalbi sa:
Det er ingen spole. Reservoaret er en 160 l varmtvannstank til Jäsp. I tillegg er det en 100l superheater.
Jeg antar at det var det samme, kanskje litt tregere. Det er en gren.

Det ville være en tjueen spole fra en kjele. De nye koster 400 klasser.
https://tori.fi/varsinais-suomi/Lamminvesikierukka_34259564.htm?ca=8&w=3

Jumary

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

For omtrent 10 år siden bygget jeg mye varm gasspole ...
Det fungerer, men det er ikke veldig kostnadseffektivt å investere hvis du bruker mye tid og deretter ...
Huset varmer med luften - så vel som varmt vann ... det er der vannet kommer dit, og hvis den lille er opprettholdt av treet eller motstanden, så er det det mest økonomiske alternativet fra tid til annen for mange brukere ...

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
58

Vi har mye varme med klaffer, men et par ting kommer til å tenke på.

Oppnådd vann er selvfølgelig brukbar, det må være et moderat størrelse reservoar så varmt som mulig for å gi nok varme. Svindel er ikke en direkte skyldig til å lage et badvann, med mindre det blir langsomt sakte i mye fylling.

Jeg selv ville være på bunnen av varmeveksleren, da jeg selv plutselig forandret bruken av filteret og aktivert oksygen og brukte det samme vannet lenger. Behovet for oppvarming om sommeren er da veldig liten.
Der ville jeg ikke sette levar på gjenvinning av badevann. Det kan alltid være søppel etc. i vannet. Noen med en spoleveksler som er lett å skylle om nødvendig.

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

I seg selv kommer levaren til forsiden av filtersystemet. Du bør ikke gå i engros når det rensede vannet passerer gjennom. Og det er hva heksen gjør nå ..

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Hva er sannsynligvis Böros varme gasspole klormotstand og hvilken type pumpe kan et (lite varmt vann?) Gjør for denne jobben.

Tanken er å varme vannet ved å sirkulere gjennom den varme gasspolen, de isolerte RST slanger ut og tilbake. Filteret skal komme inn i kjele- rommet og spolen på innløpssiden. Den andre ville være å bruke en brukervennlig billig nedsenkbar pumpe direkte med en gummislange, kostnaden ville ikke eksistere ... Systemet er om trykkløs.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

I henhold til typebetegnelsen, utfører kobber, dvs. ikke klor, aktive syre tabletter? Ganske dårlig kunnskap om hvor aktivt oksygen kan få kobber mot korrosjon.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Vel, den neste ideen er å kjøpe en mindre enn hundre uv sterilisator som ville være på baksiden etter filteret og spolen. Klorering lett og sjelden uten sirkulasjon.

Dermed vil det med dette såret få kobberet til å tåle og klorinnholdet ville være lavt. Det er ingen informasjon om den aktive oksygen-kobberkombinasjonen, uansett hva.

løp

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Sikkerhetsdatablad som først ble rammet av Google :)

http://kirami.fi/api/media/documents/KTT_Aktiivihappi_Y_fi.pdf

10.5 Inkompatible materialerCyanider, kobolt, nikkel, kobber, mangan

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Forbrenningsprosessen går framover, men varmesyklusen er fortsatt i full designfase. Den klortolerante ISO-varmeveksleren, eller RST, ville nå være relevant. Så på den sekundære siden, oksygenert klorert vann med en filterpumpe, den primære siden gravitasjonelt med svart vann.

Så nå ville det være en passende bryter i søket, som kan være 22 mm eller større og direkte i vertikal stilling av akkumulatoren. I utgangspunktet kan innløpssiden også være i grenen av varmepumpen, hvor pumpen også vil resirkulere det svarte vannet.

Dette er nå den siste planen fordi klorvann ellers ikke er brukbart.

Peku 2012

Varmepumpe og annen energiaktivitet
Tilbakemelding Score
4

- Hvor mye grunnbørste kan tåle klorvann.
Jeg tror at en spesiell kvalitet ble brukt i prosessindustrien
Det er imidlertid et lavt nivå av klor i det.
Alternativet kan være ozonisering

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

Peku 2012 sa:
Jeg tror at en spesiell kvalitet ble brukt i prosessindustrien
Titan ville bli bedre. Titan varmevekslere brukes i svømming varmepumper. ;)

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Sterile varmevekslere er tilgjengelige fra rundt € 70 og gjelder for svømmebassenger. Selvfølgelig må du bestille fra Yankee når du ikke fant det andre steder. I navnet på ditt eget rørformede søk ville den frie rotasjonen lykkes.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
234

Peku 2012 sa:
Det kan ikke stå, og det kan ikke være motstandsdyktig mot syre. I en av svømmehallene regenerert alle iris kontrolldempere raskt når de falt, de var, tror jeg, surt.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

I utgangspunktet chokklorering uten oppvarming etter å ha slått, slik at klornivået i byttet blir høyt. Noen kilder hevdet endog holdbarheten til kobberet, men jeg stoler ikke på det.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Noninin, mange ting kjører og isolerer på overflaten, det er glede nok. ;D

Jeg vasker den varme gasspolen fordi det var olje der. Jeg presset vannet gjennom en natt av den grunnleggende akvariefilterpumpen, håndvasket med damp, og jeg ga det et snurre. Først et stramt stoff i et par timer, så blir et par vann endringer, til slutt over natten "lyse".

Klor jeg bruker uten vri, sjokklorering når du sår. Filteret vil bare rotere når klor er tapt i stor grad. Løsningen er nå "Temporarily", og Titanium-veksleren kommer når det gjelder å bli enige om praktisk implementering med seg selv.

Hvor kan jeg få et selvklebende tetningsmiddel som tåler uv? Eller slange med isolasjon. Det er ingen kanal, ingen plass til den, men en hageslange eller dens type.

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
26

Dette er ikke rev, men ren uvitenhet.

Hvorfor kloreringen? Ville ikke et godt sandfilter + UV og / eller ozonering forårsake dette? Jeg forstår at klordrepende effekten av klor er basert på oksydasjon, hvilken ozonering også vil håndtere.

Faktisk, jeg er interessert i saken fordi gården er et barnebasseng (ca 6m3 vann) og jeg bygget opp en hobby på grunn av varmen (brannslange på taket hvor bassengvannet sirkuleres av en pumpe, i dag, 33 grader i bassenget når apparat syklus) og 200L plast fat av sandfilter (som er vanskelig å få fat lokket på grunn av overtrykk forårsaket av pumpen). Deretter vil det være en tur å lage kinesiske ting ozon og UV-rensemidler for vann.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Hensikten er å holde vannet på et eller annet nivå i badet, i noen uker. Klor kan fås fra cittar, for eksempel utskiftningsfiltre, de samme Bestway-stoffene er lett tilgjengelige. Klor er en ganske enkel løsning når du gjør det. Bedre arbeidsbøker, som naboer i utendørs badestamper, koster € 250 i året. Klor kan selvfølgelig være sensibilisert, men forsiktig å bruke det vil ikke bli lagt merke til i bassenget når du legger til flere. Og det koster deg ikke mye trøbbel, alger og klor hvert år.

De aktive syreproduktene er like vanskelige for metaller og de samme justeringer i dem for veksleren.

Uv alene, tror jeg, er ikke nok, og sanden er mekanisk, akkurat som de filtre. Jeg lurer på ja selv et alternativ. Ja, for seg selv og 150 € få pakker hvor du trenger det.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
234

Jeg droppet mye vann på 35 grader i går, og om kvelden var vannet av. Mange avfall på denne måten, heldigvis solfangere ville holde oppvarming fri.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Ja, litt kle seg opp i sommer. Mange av dem kom for varmt i løpet av runde syklusen, så nå er det gjessene som kan velge mellom spolen og bypassen. En forferdelig kraft i den varme gasspolen, stiger varmen med ca. 1500 liter i timen til 15 ° C. Gikk plutselig til 40 grader, noe som er litt for mye ??

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
58

HelaKammo sa:
De aktive syreproduktene er like vanskelige for metaller og de samme justeringer i dem for veksleren.
Men lukter ikke i det hele tatt og er også egnet for delikate joggesko. Jeg bruker heksen selv, et par dusin år vil vare i mange år. Det er ingen grunn til å lure uv og du vet hva mobbene er.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Den varme gasspolen er bare en forbannelse om uttrykket. Tilsynelatende, en slik pukkel som lommer om en annen. Rotasjonen må startes med vann fra springen hver annen gang for å åpne sløyfen. Filterpumpen kan ikke forsinke luften.

Rotasjonen er minst 600 liter per time, selv om slangen er mellom 15m. Uten en varm gasspole, stiger rotasjonen til 1000 liter ører.

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Ahhh, flislagt flis, sveiset, paneler til sidene nesten ferdig, presenning-spu-wire-grate deksel kunstverk ferdig, forsterket med en skrutrekker mer, og begynner å avslutte truende. I dag har nye farvann og sandfiltrering blitt utsatt ;D. Det var mye arbeid med slangene da de "dypet" dem med isolasjonen med talkumet og gravd en smal terrasseramme under kjeleområdet.

Ganske mye arbeid og ingen penger har kommet ned, men sluttresultatet er ganske hyggelig ...

Fortsatt å gå med en varm gasspole, synes strømmen å være nok, og UV-en kan nå synes å være best på grunn av sandfilteret ...

Det var også en følelse av hvor dårlig bassengkontaktene og klemmene er, alt ser ut til å holde den hellige ånden og lapelen over det vridede røret på flip-flopen. Bedre tilkoblinger og høykvalitets klemmer er et must, og Teflon tape kan graves mer med bulk. Alt du gjør to ganger, faller vannet ikke på hvert punkt. Halsen har en konstant, men slangekoblingene bare et sekund, bypass-serien er utad og jevn! I tillegg var den eksterne dimensjonen slik at oppvarming med kokende vann ble tvunget, såpe ikke hjalp. For mye oppvarming brøt igjen slangestrukturen og forbindelsen gikk til dens vitalitet.

Selv de glatte parentesene var litt "spesielle" og gripperne gikk bare en liten feilflytte.

At kama er til salgs overalt, gode kina ting. Og ikke engang billig.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Klemmareiksi Abas produkter og vannkraner er teflon langt hamp og Unipakk for tetting.
Glatte tråder i rørlinjene kan rukkes ved for eksempel å skrape jernsagbladet, slik at hampen fanger.
Koniske tråder er viktige.

Oras / copy brackets ligger deg, Veme ligger hif, men betaler.
opp Bunn