Pumpen blåses bare varm

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0
Lurer på hva som kom på pumpen da jeg våknet i går kveld, var innetemperaturen +27 grader, selv om fangsten var AUTOM +22? Og flere og flere varme innløp kom inn. Kondensatoren viste + 41 grader. Og det hjelper ikke, uansett hvordan du legger forespørselen ned og selv om kjølingen er på. Litt av alt jeg har prøvd å rydde, men ikke kult området for å komme til hytta.

Hva mer tror du?

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Vs: Bare pumpen blåser varm

maskin kraftløs 10 min. tid og et nytt eksperiment hvis det ikke hjelper en tjenestejakke på stedet.

My.Ai.Hu

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

se at min null er ikke i vannstillingsmodus
hvis det på det tidspunktet fortsatt er en fan min hastighet på null så kan dette skje
å blåse varmt inn og ikke få vannet varmt nok.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

My.Ai.Hu sa:
se at min null er ikke i vannstillingsmodus
hvis det på det tidspunktet fortsatt er en fan min hastighet på null så kan dette skje
å blåse varmt inn og ikke få vannet varmt nok.
Hva er jeg sikker på å gjøre? I det minste har vannet ikke vært brukt i flere timer.

Nå har det i det minste blitt kult for en stund mens jeg holdt maskinen av. La oss se hva som kommer.

My.Ai.Hu

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jari77 sa:
Hva er jeg sikker på å gjøre? I det minste har vannet ikke vært brukt i flere timer.
Bra så hvis det virker igjen.

At bakkilden .. i det minste på den eldre modellen fikk to serier
Pumpens nåværende status. Problemet og problemet er at tilførselsluftspolen og den varme gasspolen i serien. Hvis det på dette tidspunktet på året stanser forsyningsviften, vil det ta opp varme som er ment å bli tømt i vannet.
Sluttresultatet er at pumpen løper lenger uten at varmt vann kommer ut. På den annen side oppvarmer huset seg.

Kort sagt, tilførselsluftsviften må stenge når du gjør vann.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Igjen symptomene kom tilbake .. så nåværende tilstand er varmt vann og kondensator på + 46 grader og det varme pusten er fortsatt på, selv om kjølingen er på.

Da har det lenge vært tilfelle at forsynings- og etterluften ikke engang er tilgjengelig i servicemenyen for kraft 3 og 4, men bare 0, 1 eller 2.

Må slås av pumpen for natten og tilsynelatende begynne å lete etter en servicetekniker.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jari77 sa:
Igjen symptomene kom tilbake .. så nåværende tilstand er varmt vann og kondensator på + 46 grader og det varme pusten er fortsatt på, selv om kjølingen er på.

Da har det lenge vært tilfelle at forsynings- og etterluften ikke engang er tilgjengelig i servicemenyen for kraft 3 og 4, men bare 0, 1 eller 2.

Må slås av pumpen for natten og tilsynelatende begynne å lete etter en servicetekniker.
Det høres helt sikkert ganske spesielt ut. Vil du fortsatt sette disse innstillingene i dine øyne. Jeg liker alle innstillingene og verdiene

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jari77 sa:
Det kan ikke være mulig å endre verdiene fra 2 til høyere i tjenestemenyen, i det minste ikke her, alternativene er de du nevnte i 0,1,2.

My.Ai.Hu sa:
Ikke nødvendig å slå av, tror jeg, men for å forlenge vannvarmetiden. Jeg har tvunget inngangen 1 ug av katkujen på grunn av skorsteinen og vannet varmes opp, men ikke Torppa ;D Gassproblemet ble redusert og vannet var tilstrekkelig, den elektriske motstanden hadde aldri blitt utnyttet.

CELL

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kontroller noen få ting for å se om fansen roterer i det hele tatt, om filtene er tilstoppede og åpne det nederste små dekselet (festet med syv skruer) og prøv å få klistremerket til å vibrere slik at det fungerer.
Blåsere må ikke slås av når vann oppvarmes, hastigheten kan variere etter behov.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

November sa:
Det høres helt sikkert ganske spesielt ut. Vil du fortsatt sette disse innstillingene i dine øyne. Jeg liker alle innstillingene og verdiene
Det tok litt tid å svare, men her er noen ..
y
Sentralvarme:
Drift LAYOUT
Mindre MIN35'C MAX 43'C
Kurve 1
Overgang 2'C
Offset T15 0'C
Forsinkelse 0 min
Pumpen er kontinuerlig

LÄMVESI:
Elektrisk jern T11 30'C
Kompres T12 50'C
Komp.max 65'C
Prioritt Vann

kjøling
Lämpötil.aset. 2
Blåser stor 2

ventilasjon
Jeg bytter kontinuerlig 2
Kom.min OFF 'C
Vinter lav OFF

Og data-menyen ser ut som

LØSENDE VANN
Paneeli T15 25'C
Utendørs T1 9'C
Vesiylä T11 53'C
Vann T12 45'C
Minus T14 31'C
Lauhd. T5 36'C
Tittel 2
Fjerning 2

Kjøling og temperaturoppfanging ved 20'c velges i panelet

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jari77 sa:
Det tok litt tid å svare, men her er noen ..
y
Sentralvarme:
Drift LAYOUT
Mindre MIN35'C MAX 43'C
Kurve 1
Overgang 2'C
Offset T15 0'C
Forsinkelse 0 min
Pumpen er kontinuerlig

LÄMVESI:
Elektrisk jern T11 30'C
Kompres T12 50'C
Komp.max 65'C
Prioritt Vann

kjøling
Lämpötil.aset. 2
Blåser stor 2

ventilasjon
Jeg bytter kontinuerlig 2
Kom.min OFF 'C
Vinter lav OFF

Og data-menyen ser ut som

LØSENDE VANN
Paneeli T15 25'C
Utendørs T1 9'C
Vesiylä T11 53'C
Vann T12 45'C
Minus T14 31'C
Lauhd. T5 36'C
Tittel 2
Fjerning 2

Kjøling og temperaturoppfanging ved 20'c velges i panelet
I det minste ser den sentrale oppvarmingsmenyen ganske spesiell ut. Har du vannbasert gulvvarme? Hvis det er tilfelle, bytt mellom MIN 22 og MAX 35. Kurve 1 eller 2 om vinteren er best som du kan bruke og skifte i henhold til dine preferanser. Jeg vet egentlig ikke hvorfor du har det L. Forespørsel i den sentrale oppvarmingen. I det minste står det oppvarming

Fra varmtvannmenyen ville jeg prøve å senke den T12 til 45-48 grader, og øke Komp Max til 75 grader.

Kan du likevel i det minste stille inn ventilasjonsinnstillingene i servicemenyen

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg er ikke hjemme nå, men med 2 effekt er ventilasjonsprosentene 44% og 49% eksos.

Jeg leser også Oppvarming ved sentralvarmepunktet, men for noen dager siden forvandlet jeg det til LPY hvis det hadde hatt effekt, men det hadde ingen effekt.

Ja, det er vannbasert gulvvarme. Mites når jeg ikke har termostat i vaskerom og badstue, men det er alltid varmt vann som sirkulerer der, så ikke gulvet blir ganske kaldt hvis jeg slipper vannet min 22 og maks 35. Eller har jeg forstått det riktig?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Du har sannsynligvis plastrør på gulvet, og når du prøver å kjøre den på 43 grader, vil rørene ikke vare lenge. For å dekke opp til 36 grader vann, bytt en god mann til å senke min og max verdier for sentralvarme. Jeg selv kan ha vært på maks 32 i vinter og føttene mine ikke fryse og frost minst en gang var og nå er det fortsatt pluss plusser. Er du helt sikker på at manifolden ikke har egen kontroll for gulvvarme i vaskerommet?

Jari77 sa:
Ja, det er vannbasert gulvvarme. Mites når jeg ikke har termostat i vaskerom og badstue, men det er alltid varmt vann som sirkulerer der, så ikke gulvet blir ganske kaldt hvis jeg slipper vannet min 22 og maks 35. Eller har jeg forstått det riktig?
Ifølge data-menyen vil gulvet ditt løpe 31 grader vann, er vaskerommet gulvet kaldt ?? Her er verdien 25, så elmåleren må klappe: '(

Jari77 sa:
Jeg leser også Oppvarming ved sentralvarmepunktet, men for noen dager siden forvandlet jeg det til LPY hvis det hadde hatt effekt, men det hadde ingen effekt.
Og når du slår av det bakslaget, anbefales ikke "Forespørsel", da sensoren (T15) på denne kontrollenheten brukes som sentralvarme kontrollsensor, men bytt tilbake til "oppvarming" slik at oppvarmingen styres av utetemperaturføleren (T1).

Fra kjøle-menyen ville jeg velge en litt mer effektiv ventilasjonsinnstilling enn 2, men på dette tidspunktet på året bør taket ikke avkjøles mye, men omvendt om nødvendig ;D

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

Jari77 sa:
Mites når jeg ikke har termostat i vaskerom og badstue, men det er alltid varmt vann som sirkulerer der, så ikke gulvet blir ganske kaldt hvis jeg slipper vannet min 22 og maks 35. Eller har jeg forstått det riktig?
I vår husstands catwalk tror vi gulvet i vaskerommet (omtrent) er nok + 26c vann. Gjør meg til å tro at + 28c ville være fint varmt. I et rimelig nytt hus trenger gulvet ikke å gå veldig mye over + 30c selv i frysende temperaturer.

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jari77 sa:
Jeg har også et vått rom og et toalett. kontinuerlig rotasjon. Justerte strømmer av manifold. Jeg vet ikke om huset ditt og dine vaner, men i går kveld var det for eksempel null - +1 grader. Gjennom hele natten har gulvene gått opp til ca 25 grader Celsius, og nå om morgenen ser disse gulvene seg komfortabelt på føttene. For tiden er gulvvarme kurven jeg bruker kurve 1 offset 0. Det kan være nødvendig å øke forskyvningen med noen grader eller frost til andre ... det virker tid

november

medlem
Tilbakemelding Score
0

Et spørsmål som kom til meg var det av gulvplassen i det våte rommet. Hva er de litterære strømmen på dine andre nilanister? Jeg hadde selv KHH på omtrent 1,5 l / min, PH / S ved ca. 2,0 l / min og toalettet på ca 1 l / min. Du må sjekke når du kan bøye seg til manifolden

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Skata sa:
Du har sannsynligvis plastrør på gulvet, og når du prøver å kjøre den på 43 grader, vil rørene ikke vare lenge.
La oss rette ut den ganske vanlige oppfatningen at plastgulvvarmerørene tåler +43 vann i flere tiår.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Profeten sa:
I vår husstands catwalk tror vi gulvet i vaskerommet (omtrent) er nok + 26c vann. Gjør meg til å tro at + 28c ville være fint varmt. I et rimelig nytt hus trenger gulvet ikke å gå veldig mye over + 30c selv i frysende temperaturer.
Nå har min blitt endret til +31 og max + 35'c, så badet gulvet er +31 grader Celsius og gulvet er kjøligere. Vaskeromets innvendige temperatur er + 23 ° C. Noen ganger når jeg går på tur, setter jeg vannet til +25, så gulvet er ganske kaldt og i vaskerom + 21 ° C. Når du kjører den på gulvet ved + 35-36 grader Celsius, er gulvet komfortabelt varmt på føttene og innetemperaturen er + 25'C

Jeg er ikke sikker på om det er en annen separat romtemperaturkontroll i det manifoldet. I det minste endres gulvvarmen alltid ved å endre de sentrale oppvarmingsverdiene min og min.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

My.Ai.Hu sa:
Bra så hvis det virker igjen.

At bakkilden .. i det minste på den eldre modellen fikk to serier
Pumpens nåværende status. Problemet og problemet er at tilførselsluftspolen og den varme gasspolen i serien. Hvis det på dette tidspunktet på året stanser forsyningsviften, vil det ta opp varme som er ment å bli tømt i vannet.
Sluttresultatet er at pumpen løper lenger uten at varmt vann kommer ut. På den annen side oppvarmer huset seg.

Nå ser det ut til at når du bruker vann og panelet har plass til varmt vann, vil det komme varmt, selv om det er kjøling osv. På. Som et eksempel, var i går kveld badstuen stoppet klokka 9:30, så klokken 3:45 var maskinen fortsatt i varmt vann og kondensatoren viste + 38'C og panelet viste + 26'C. Om morgenen da jeg våknet etter 6, var det allerede kult å komme inn. Så fungerer det normalt nå, for eksempel når det tar så lang tid å varme det vannet?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jari77 sa:
Nå ser det ut til at når du bruker vann og panelet har plass til varmt vann, vil det komme varmt, selv om det er kjøling osv. På. Som et eksempel, var i går kveld badstuen stoppet klokka 9:30, så klokken 3:45 var maskinen fortsatt i varmt vann og kondensatoren viste + 38'C og panelet viste + 26'C. Om morgenen da jeg våknet etter 6, var det allerede kult å komme inn. Så fungerer det normalt nå, for eksempel når det tar så lang tid å varme det vannet?
Det høres ikke ut som en norm, i hvert fall har jeg ikke lagt merke til det. Har du endret disse innstillingene min / max i servicemenyen? Hvis du ikke stopper inngangen, forlenger vannvarmetiden helt, jeg vet ikke om det vil vare så mye. Selvfølgelig, jo mer varmt vann du bruker, jo mer det trenger å bli oppvarmet = jo mer varer det. For meg selv er inngangsminnet 1 på grunn av problemet med badstuhormonet (stingene) og har ikke vært oppvarming av vannet i så lang tid.
I det andre emnet uttalte du at september strømforbruk vil bli 1177kwh i september, her vil ca 125 kvadratmeter forbruk være mindre enn 600kwh i september, så ja du vil forbruke et sted nå hvis huset er i samme størrelse, hvis større jeg lurer på ;) ... her juni-august var godt under 500 kwh for alle måneder.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Det høres ikke ut som en norm, i hvert fall har jeg ikke lagt merke til det. Har du endret disse innstillingene min / max i servicemenyen? Hvis du ikke stopper inngangen, forlenger vannvarmetiden helt, jeg vet ikke om det vil vare så mye. Selvfølgelig, jo mer varmt vann du bruker, jo mer det trenger å bli oppvarmet = jo mer varer det. For meg selv er inngangsminnet 1 på grunn av problemet med badstuhormonet (stingene) og har ikke vært oppvarming av vannet i så lang tid.
I det andre emnet uttalte du at september strømforbruk vil bli 1177kwh i september, her vil ca 125 kvadratmeter forbruk være mindre enn 600kwh i september, så ja du vil forbruke et sted nå hvis huset er i samme størrelse, hvis større jeg lurer på ;) ... her juni-august var godt under 500 kwh for alle måneder.
Også her er gulvet 125m2 og bare vaskerom har gulvvarme på, så åpenbart det vil forbruke hver gang du liker pumpen for å holde huset så varmt. Naboen får virkelig mye lavere avlesninger med direkte strøm.

La disse verdiene noen ganger skifte fra vedlikeholdsmenyen. Sist i dag gjorde jeg slaget større, da en gang om morgenen kom tiltaket med seg kult. I løpet av dagen var det nødvendig å holde noen vinduer åpne igjen da det var så varmt inni - Crazy for denne tiden av året. Skal det forsyne luft, så stopp helt når vannet er oppvarmet? På hvilket tidspunkt er det sjekket at dette fungerer?

For et par timer siden gikk jeg for en rask dusj (ca. 2 minutter) og viser fortsatt panelet at vannet er oppvarming og kondensatoren viser + 39-43'C slik at varmen kommer fra innløpene.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Hvis du ikke har luktproblemer med peis eller badstue-saunahormon (når tilførselsluften stopper sot lukter inne), velg deretter inntasting min 0 fra servicemenyen, det vil si at vannforsyningsvarmeren stopper -> vannoppvarming øker. Da Nilan varmes opp vannet, kan du se denne funksjonaliteten i data-menyen, som nå skal vises i Input 0, bør fjerningen være den samme som i hovedskjermen. Når vannvarmen er ferdig, vil innløpsviften begynne å fungere normalt igjen.
Hvis du vil ha mer effektiv fjerning, trenger du ikke å gjøre det fra tjenestemenyen, men endre verdien på hovedskjermbildet (f.eks.> 2 <) til en høyere verdi. Servicemenyverdien er det minimum som I / O opererer. Faktisk fortsetter jeg å fjerne med 3 når det er varmt ute.
Sørg også for at (selv om dataene dine var korrekte) at vannvarme-menyen prioriterer vann i stedet for innløp, ser jeg ikke hvorfor det blåser varmt vann mens det varmes opp. OG sørg for at du ikke bruker noe veldig fantasifullt ukentlig program ;D (Faktisk, jeg brukte heltids ukeprogram, føler jeg det for meg selv mest funksjonelle, og endret program i henhold til behovene. I tillegg til hovedskjermen, hvis det er nødvendig, endrer han ble fjernet, og temperatur).
Strømforbruket ditt vil sikkert bli påvirket av gulvvarme i våtrom, men det bør ikke påvirke så mye. (selvfølgelig gjør personlige andre "bruk av elektrisitet" en forskjell)

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå er innspillingen satt til min 0. Til nå har det ikke vært noe luktproblem med peisen.

Ukentlige programmer er i OFF-posisjon.

I teorien har jeg nå fått kjølesystemer for å gå på toppen av at jeg satt på menyen sentralvarme Oppvarming OFF og deretter satt på kjølesystemer, som har begynt å operere. På sommeren fungerte pumpen fortsatt fint og ikke for varmt inni. Og jeg endret ikke noen innstillinger eller noe slikt da denne overopphetingen startet. Og det er ingen gulvvarme heller om sommeren.

I går var strømforbruket 39 kWh, selv om halve dagen huset var tomt og det var ingen badstue om kvelden osv. Og det var varmt ute + 12'C.

Takk for dette rådet. La oss se hvordan det går.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Her går gårdens forbruk på 21 kwh. Mulige problemer med avstengning oppstår når tilførselsviften slutter å varme vannet og avtrekksluften trekker i ønsket luft, for eksempel fra metallplaten. Når LED-lampen lyser (forhåpentligvis ikke tennes hele tiden), se på data-menyen for å se om vannet er oppvarming, og deretter fra samme meny, skriv inn hva som skal være 0 hvis det fungerer riktig.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Skata sa:
Her går gårdens forbruk på 21 kwh. Mulige problemer med avstengning oppstår når tilførselsviften slutter å varme vannet og avtrekksluften trekker i ønsket luft, for eksempel fra metallplaten. Når LED-lampen lyser (forhåpentligvis ikke tennes hele tiden), se på data-menyen for å se om vannet er oppvarming, og deretter fra samme meny, skriv inn hva som skal være 0 hvis det fungerer riktig.
Nå viser data-menyen Varmt vann og lyset er på, men det er fortsatt en tilstrømning 2. ??

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jari77 sa:
Nå viser data-menyen Varmt vann og lyset er på, men det er fortsatt en tilstrømning 2. ??
Det vil si at det er et problem med ikke å stoppe innløpsstrømmen selv om vannoppvarming er en prioritet: - \ Utover dette er informasjonen min ikke nok, nå enten klokere hjelp eller kontakt Nilan og spør hva du skal gjøre som nå er årsaken til oppvarming og lang oppvarmingstid for langvann klart.

Jari77

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, problemet ble løst da maskinen ble tilbakestilt til grunninnstillingene. Ikke så redd for å begynne å gjøre disse verdiene forferdelig.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Bra du kom ikke inn, bare i går lurte jeg på hvor kult du var. Ja, litt trenger å vite hva du skal justere :)

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg er på jakt etter emnet, da jeg hadde en lignende situasjon denne uken.

Så nå da temperaturen på dagtid var ganske høy (~ + 25C), ble hytta oppe i noen dager, selv om kompressoren ikke snurret. På den første ganske varme natten, da jeg våknet opp i brødet, styrte jeg openhab for å kjøle seg ned og hytta begynte å føle seg tolerabel med en halv times forsinkelse. Så det spilte som det skulle, maskinen gikk inn i "Kjøling + Vann", fordi samtidig var vannet oppvarming på når kjøling var ønsket. Om morgenen hadde maskinen automatisk falt stallen når den ønskede kjøligheten var oppnådd.

På dette tidspunktet var det min jobb å justere det avkjøle etter at det ikke hadde blitt gjort før. Det vil si at jeg setter kjøle ned i menyen for å aktivere "temperatur + 3C". I dette tilfellet forstår jeg at kjøling skal starte ved 24C når forespørselen er satt til 21C (21C + 3C = 24C). I går kveld, før vi gikk i seng, tok vi selv en dusj og maskinen lanserte en stall for vannoppvarming. Mens jeg så på TV, så jeg på dataene på mobiltelefonen min og ble overrasket da maskinen roterte med "Oppvarming + vann", med tilførselsluften nær 30C og hytta allerede + 24C. Jeg prøvde å tvinge maskinen til å kjøle seg ved å endre operasjonen fra AUTO for å kjøle seg, men likevel kjørte maskinen på 'Varme + Vann'. Etter en stund med smerte prøvde jeg å stenge maskinen og endre iv-innstillingen til CONTINUOUS1 -> CONTINUOUS2, men uten suksess. Maskinen presset fortsatt varmt inne i den allerede varme leiligheten.

På dette punktet leser jeg litt om varmepumperforumet og utforsket håndboken. Jeg tror ikke det finske manuskriptet er like utvetydig og klart som London-versjonen. Fra London-versjonen innså jeg snart at innstillingene for "Temperaturkontroll" var feil i mitt tilfelle:
'Sommer min 15C'
'Vinter min 15C'
'Sommer> 15C'

Em. så innstillingene vil sannsynligvis fungere som følger (riktig hvis antagelsen min er feil): Om sommeren er den minste innløpsluftens temperatur 15C, så hvis temperaturen går ned, vil kjøleren slås av. Om vinteren min 15C, det vil si at stallen holdes (prøver å beholde) tilførselsluften alltid over 15 grader. Andre innstillinger / regler, for eksempel temperaturforespørsel og romtemperatur, vil trolig påvirke denne innstillingen. Og så settpunktet som forårsaket mitt problem, sommer> 15C. Når utetemperaturen er under 15 ° C, er det ikke tillatt å kjøle med en stall, selv om man ønsker det manuelt. Nå da det var varmt inne (+ 24C grader) og utenfor kjølig (+ 13C grader), ble det på grunn av vannforbruket startet, og maskinen gikk inn i "Temperatur + Vann" fordi denne innstillingen sperret alternativet "Kjøling + vann". Som et resultat begynte inneluften å varme opp ytterligere. Når innstillingen ble endret til 'sommer> 10C', gikk maskinen umiddelbart til 'Kjøling + vann' og det fungerte som det skulle, dvs. vann ble oppvarmet og leiligheten ble avkjølt samtidig.

Jeg snudde jerntråd for å hjelpe dem som sliter med det samme problemet i fremtiden. Rett meg hvis noen av mine forutsetninger er feil. Vedlagt er et skjermbilde av et London-basert manuskript som forklarer betydningen av innstillingene i handling (tror jeg).

vedlegg

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Dine observasjoner er i riktig retning. Noen ganger måtte ting som dette kreves.

Den sommeren er min innstilling en god verdi for å unngå kondens i kanalsystemet, spesielt i tilfelle en tinnluftkanal. +16 er en trygg lesing som du ikke kan komme over duggpunktet ennå. Selvfølgelig, nå er vår-sommer-luften enda tørrere, slik at +10 er usannsynlig å forårsake noen store problemer. Her synes jeg at innstillingen er +13 for øyeblikket.

Det er verdt å sette den kjølingen "blåse stor" etc så stor som du bare kan gi ører osv. I dette tilfellet byttes luften ut for mer -> mer effektiv kjøling, men en litt varmere luft -> mindre "kaldt avfall" passerer gjennom isolasjonen, spesielt hvis kanalingen passerer gjennom en såkalt dampbarriere. utenfor øverste etasje etc i varmt rom.

jusubbi

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg snudde jerntråd for å hjelpe dem som sliter med det samme problemet i fremtiden. Rett meg hvis noen av mine forutsetninger er feil. Vedlagt er et skjermbilde av et London-basert manuskript som forklarer betydningen av innstillingene i handling (tror jeg).
Awesome! Faktisk har jeg kjempet med det samme problemet, og lurte på hvorfor ikke gå til kjølesystemer, selv om det satt på menyen. La oss sjekke de temperaturene.
opp Bunn