Pumper løper ut igjen! :(

Sami68

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Fra Scanoffice til Mitsut igjen og du nå. Gree Bora JO NOW slutter. Det er ikke forhandlers rolle å lagre, men importøren. :( Kan jeg få Mitsuja fra Sverige?

Tonttuj

medlem
Tilbakemelding Score
8
Det jeg lyttet til i fjor er ikke hva du vil bestille.
Produksjonen samsvarer ikke med etterspørselen over hele verden.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Mitsua gikk et par bord før han ankom, jeg trodde det ville være et par pumper i sokkelen.
Nå er det samme antall bestillinger som er bestilt, lagt til, forventet leveringsdato er slutten av mai.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19
Store selgere måtte kjøpe pumper igjen på lagerbutikken. Bra for avtalen.
Tilbakemelding Score
1
Emnet nevnte at installatørene begynte å være mangelvare. Er det noen som har oppfunnet ILPene for å installere veggblokkene, så installasjonen vil endres i slutten av bygningen for å matche vinduelementelementinstallasjonen? I dette tilfellet bør installasjonen av kjølemiddelrøret gjøres pent og grundig innendørs som et serielt arbeid. Når du bygger en ny, vil det øke hastigheten og gjøre tingene enklere, og situasjonen vil bli mer komplisert i renoveringen. Sikker, bare hvis utendørsenheten kommer til veggen.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Emnet nevnte at installatørene begynte å være mangelvare. Er det noen som har oppfunnet ILPene for å installere veggblokkene, så installasjonen vil endres i slutten av bygningen for å matche vinduelementelementinstallasjonen?
Jeg har ikke hørt at noen ville ha begynt å lage slike elementer som et serielt produkt, jeg tror det ikke er dårlig selv om jeg selv beundrer veggmonteringen av utendørsenheten.

Det faktum at forfatterne kommer til å være mangelvare, er ikke helt overraskende. Først av alt, i bransjen i dag, er det vanskelig å finne kvalifiserte, kompetente og dyktige nye uavhengige arbeidstakere i bransjen. I disse pumpemudene er det faktum at forbrukeren først blir tilbudt av forbrukeren opp til tappen til siste cent, og selv fra den lille gjenværende marginen, bryter salgsstedet vanligvis nesten alt i lommene og vil ikke holde seg i drift når det kommer til hånden. Og hvis jobben ikke er resultatet, så ikke, men motivert å gjøre.

I intet tilfelle gjelder dette alene for varmepumpeindustrien, men det samme skjer andre steder, kjøperen gjør sitt ytterste for å finne den billigste leverandøren og vanligvis den som selger eller selger vinnende fortjeneste, men utfører ikke produksjons- / produksjonsfasen. Kort tid etter 20 år med å prøve, jeg for lenge siden sluttet å utstede bud til anbudsinnbydelser der bare prisen vektet. Selvfølgelig er det litt annerledes å selge forsendelser med skip, hovedsakelig til industrien og den offentlige administrasjonen når man gjør forbrukshandel.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Er det noen som har oppfunnet ILPene for å installere veggblokkene, så installasjonen vil endres i slutten av bygningen for å matche vinduelementelementinstallasjonen?
Det er hekser når man søker monoblok airconditionere

Jeg ville være veldig interessert i noe som dette selv.

https://archiproducts.com/en/products/olimpia-splendid/air-conditioner-without-external-unit-unico-boiler_182799

Maskinen ville kjøle ned boligen og samtidig varme kjelleren og til og med fade vannet. Jeg kunne resirkulere vannet i spolen som ville varme opp og varme gjennom kjelleren. Med en temperatur på 35 ° C ville det være mulig å synke i kjelleren ~ 2 kW, enda mer ved 40 ° C. Det ville ikke skade kjelleren i kjelleren på grunn av den lille overskytende varmen, og jeg tror ikke varmen vil stige for mye. Pumpen vil således fungere på samme måte som VILP. Problemet er at vannet falmer ville trolig være ineffektivt fordi vannet sirkulerer først i batteriene og bare da går til kjelen. Imidlertid vil sannsynligvis COP være utmerket, og samtidig ville den store onkel bli dum. Man kan forestille seg at en slik pris ville være billigere enn ILP installert. Alt i alt vil operasjonen være mer effektiv enn oppvarming av VILP kjelleren og avkjøling i samme etasje med ILP. De fordeler, men går til noen svært små, men på tidspunktet for å forlate MHIs ILP-tid, kan dette være et veldig interessant konsept. I kjelleren kunne jeg få et par kW varme til mine behov, og jeg tror det ville være nok å kjøle ned på en eller annen måte hvis maskinen skulle tørke luften effektivt. Disse radiatorene er overalt og kan bedre rane kjølevannet. Hvordan kan en enkelt krets rotere nok? Ø15 mm PEX-røret roterer ikke mye, maks. 0,1 l / s i kretsen, men kanskje bare 0,05 l / s. Med en 10 ° Δt kan du få et 2-4 kW skifte som kan være nok, men knapt COP vil gå rett til dammen, selv om Δt ville være 20 grader.

Hvis du har ditt eget vann som meg, kan du også bruke kranvann på en gang, men det er ikke verdt vannet. Å få vannet til objektet kan være litt vanskelig.

En rikelig kilde til kaldt vann kan også få litt avkjøling fra en ren vannvarmer. Strømmen kan være tilstrekkelig for en kjøleskap med ett soverom, for eksempel. For eksempel varme opp til 5 -> 15 ° C. Q 0,05 l / s ville gi 2 kW kjølekraft, og dermed trenger vann 1,8 m3 / 10 h kjølingstid. Ved pumping av vann ville jeg lage en estimert 0,8 kWh (10 h, 1,8 m3 vann) i mitt tilfelle og lagt til en viss viftekjøring. COP ville være i klassen 25, som nå ikke er veldig dårlig for kjøling. Vann kan også brukes, for eksempel i hagen hvis det skulle bli brukt.

Det er også små ildfaste materialer som kan løftes inn i vinduet, som er bokstavelig talt monoblok-ILP. For at dette skal fungere effektivt, bør det sirkulere inneluften og aldri blåse den avkjølte uteluften hele tiden.

60031
Senest redigert:
Tilbakemelding Score
1
Vinduene ses i amerikanske renoverings- og hytteskjøpsprogrammer, ikke bare i mitt sinn, men i nord. Jeg skrev de nylig bloggen min: "Anvendes i varmere land, noe luft varmepumper som ikke har en egen ekstern enhet, men anlegget er installert enten i forbindelse med et vindu eller på annen måte på veggen åpning disse jeg ikke har noen erfaring viss skepsis jeg har møtt i forbindelse med en anordning for å generere vibrasjoner og støy, så langt som mulig at utstyret ... På den annen side vil vakuumet være den beste lyd- og varmeisolasjonen, så jeg ser potensialet i bladesutviklingen, det vil si at det rom-spesifikke oppvarmings-, kjøle- og ventilasjonssystemet synes å være veldig smart stille. "

Et stykke vegg og en vanlig ILP-kombinasjon beregnet for nordlige forhold ville være mulig uten en separat vindusmodell, selv om en "vindusmodell" designet for nordlige forhold ville være en smartere løsning.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det behøvde ikke annet enn et lukkesystem for å lukke det for vinteren - muligens løfte det til hyllen. Ventilasjonsvinduet kan enkelt deles i to åpne luker, en for den kjøler og den andre for ventilasjon.

Det er åpenbart at den rette ILP hvor den støyende delen er ute, er bedre for å leve komfort.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Vinduene ses i amerikanske renoverings- og hytteskjøpsprogrammer, ikke bare i mitt sinn, men i nord.
En forkjølelse i det kontinentale klimaet er av og til. Hovedårsaken til at du ikke ser dem her, er de forskjellige vindusstandarder: En slik "vindusmaskin" kan lett løftes opp med en glidende vekt eller vår på et glidende vinduvindu og støttes av et ekstra stativ (som det som er vist i figuren ovenfor). Enheten løftes selv fra vinduet mange ganger om vinteren (og et ekstra dobbeltvindu er plassert på utsiden for lavere vinterhus). Enheten injiserer kondensvann i den eksterne kondensatoren (og i svært fuktig vær faller overskuddet direkte fra utsiden av enheten til bakken).

Vanligvis de som er spesielle kule i resirkulert luft, men i "luksusmodeller" kan du til og med få litt filtrert uteluft.

Sami68

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6
Ja, disse Mitsuene lyder som å komme i nær fremtid, eller det burde ikke være noe problem.
opp Bunn