Real-time overvåking av strømforbruket?

Overvåker du strømforbruket i sanntid?

• Jeg følger ikke

stemmer: 15 28,3%
  • Jeg følger, måling fra en elektrisk måler med en flashleser

stemmer: 15 28,3%
  • Jeg følger, måling av nåværende måling (for klemmer) direkte fra faseledere

stemmer: 9 17,0%
  • Jeg følger, måler på en annen måte, hvor og hvordan?

stemmer: 11 20,8%
  • Andre sanntidssporing, hva, hvordan, hvorfor?

stemmer: 3 5,7%

• Totalt antall stemmer
    53

pötvis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hvor mange mennesker gjør det? Mobilappene er ikke engang mer sannsynlig å tilby strøm? Fortums eneste ting er, men fungerer det bare hvis det er en kunde av Fortums elektrisitetsoverføring og også elektrisitetssalg? Sikker, fjernkontrollen må også kreve.

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
26
Vs: Real-time overvåking av strømforbruket?

Jeg tror det er tid for mange. Som meg
Kan adminsene gjøre dette bassenget, så det ville være lettere å se resultatene?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

Her er et rimelig alternativ
http://verkkokauppa.com/fi/product/33526/dkkcf/NORGO-langaton-energiankulutusmittari-koko-kiinteistoon
  • som
reaksjoner: rot

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232

Ja, overvåking skjer kontinuerlig. Jeg har en ledende versjon av Nordo, som er knyttet til den jan. Virker.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

Prelude sa:
Kan adminsene gjøre dette bassenget, så det ville være lettere å se resultatene?
Laget en spole. Begrenser dette til sanntid slik at ingen timebasert fjernmåling regnes som sanntid. :)

Av meg selv Wattnik RCS (= Sailwider RCS-S22A) Kun realtid ILP forbruk. Totalt forbruk kommer fra Carunas eksterne måling på en time-to-day basis (ikke i sanntid).

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232

pisken sa:
Ja, overvåking skjer kontinuerlig. Jeg har en ledende versjon av Nordo, som er knyttet til den jan. Virker.
legger til det beløpet som "threaded rod" vil måle og vise totalt husforbruk og øyeblikkelig forbruk.
Efergy måler varmeakkumulatoren og det er lukket en dryppmåler. Jeg legger et par ganger i vaskemaskinen og tørketrommel for å teste dummemålerne, det kan være at i nær fremtid vil du bevege deg litt i en snag ;D

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0

Brukes av Wattson. Så dette er en sanntid og ingen elektrisk kraft "2 dager etterpå i 1 h biter".

http://diykyoto.com/uk/aboutus/wattson-solar-plus

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232

Huugo sa:
Så dette er en sanntid og ingen elektrisk kraft "2 dager etterpå i 1 h biter".
Har du en lang forsinkelse, er det vanlig? Vi vil se dataene for forrige dag neste dag ved middagstid. n.12 timers forsinkelse.

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
Har du en lang forsinkelse, er det vanlig? Vi vil se dataene for forrige dag neste dag ved middagstid. n.12 timers forsinkelse.
Ja. Jeg vet ikke et bredere område.
2015 er ikke en figur ennå.

Bare sanntid er en stor avtale for meg - når jeg slår på / slår på komfyren, endres lesingene. = Tilbakemelding kommer.
Gjennom tilbakemelding lærer du og kan endre din oppførsel.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232

Huugo sa:
Bare sanntid er en stor avtale for meg - når jeg slår på / slår på komfyren, endres lesingene. = Tilbakemelding kommer.
Gjennom tilbakemelding lærer du og kan endre din oppførsel.
Jeg er enig. Instant feedback kontroller og er effektiv.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

pisken sa:
Jeg er enig. Instant feedback kontroller og er effektiv.
Hvis den nåværende aksjekursen på aksjen fortsatt var på displayet, kan det være enda bedre for den "kontrollen" til å fungere. :kul:

Enten har besvart "annen sanntidssporing, hva, hvordan, hvorfor?", Kan dette noen spesifisere målemetoden.

ilpo_

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Huppistakeikaa! Jeg stemte for noe annet, men Fortums startskjerm er en flashleser. Skjermen er plassert sentralt og vil bli fulgt hver gang du går. Det vil være en refleksjon på hva enheten er på, avhengig av forbruk. Om morgenen vil du være klar over om bilens oppvarmingsbil har blitt etterlatt for natten når strømmen er ~ 2kW.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

ilpo_ sa:
Huppistakeikaa! Jeg stemte for noe annet, men Fortums startskjerm er en flashleser.
Nå er det mulig å bytte lyden til riktig sted. :)

remykv

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10

Huugo sa:
snarere enn "2 dager etter 1 time i elektriske installasjoner".

http://diykyoto.com/uk/aboutus/wattson-solar-plus
Enenias forbedring til tidligere, i dag, er allerede synlig neste morgen klokken 9
Jeg tror at sanntidsmåling i seg selv kan påvirke forbruket.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

Enhver annen lov, S0 fra pulsemåleren .... at informasjonen ikke brukes i seg selv.
Den blå linjen er nettets kraft.

Spot-pris-tidsbaserte ting er valgt ... hovedsakelig ikke å jakte billig, men heller å unnslippe dyre MLP, APK og PK

vedlegg

pötvis

medlem
Tilbakemelding Score
0

jan sa:
Her er et rimelig alternativ
http://verkkokauppa.com/fi/product/33526/dkkcf/NORGO-langaton-energiankulutusmittari-koko-kiinteistoon
Overraskende billig og vissii er ganske populær når leveringstid er lang.

Pansu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det begynte å interessere Norgo-måleren, men jeg fant ingen riktig beskrivelse av funksjonene.

Så kan noen i Norgo eie en del av hvordan månedlige utgifter fungerer.
Så er det en flyttende måned bakover, henter den forrige måneds figur, eller er det bare forbruket av den kalendermåneden som bare tilbakestilles når månen endres?

Sporing av ditt eget energiselskap vil bare bli oppdatert en gang om dagen, og noen ganger ikke, så direkte tilbakemelding på forbruk ville være hyggelig å få tilbakemelding i sanntid.
Hvis du savnet tidligere eller tidligere måneder og dager, kan dette også brukes til å overvåke forbruket når offisiell sporing er ødelagt ...

Alfonzo

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg kjøpte det selv over helgen EFERGYn Optisk Meter, venter fortsatt på installasjon, så det er fortsatt ingen deling av brukeropplevelser.

ilpo_

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvis det fungerer som en Fortum-startskjerm, ser det ut som en dag, en uke og en måned for nåværende og forrige. Det betyr at det ikke viser glidende forbruk.

røykere

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Alfonzo sanoi:
Jeg kjøpte det selv over helgen EFERGYn Optisk Meter, venter fortsatt på installasjon, så det er fortsatt ingen deling av brukeropplevelser.
Jeg kjøpte samme måler om vinteren, men det passet ikke med den Fortum (Caruna nå) flyttbare meter. IR-øye i den elektriske måleren slår ikke på strømforbruket. Displayet viste et slikt forbruk på 600 til 800W, og det endret seg ikke, selv om jeg satte induksjonskoket 3700W på brannen. Ved siden av IR-øyet er den røde lysdioden på måleren som pulserer ved 1 / Wh, så når forbruket er 3600W blinker LED-lampen en gang per sekund.

Clasohlson kom tilbake uten å tjene penger da jeg tok måleren tilbake og sa at han ikke var enig med vår avleser.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
58

Røykeren sa:
Jeg kjøpte samme måler om vinteren, men det passet ikke med den Fortum (Caruna nå) flyttbare meter. IR-øye i den elektriske måleren slår ikke på strømforbruket. Displayet viste et slikt forbruk på 600 til 800W, og det endret seg ikke, selv om jeg satte induksjonskoket 3700W på brannen. Ved siden av IR-øyet er den røde lysdioden på måleren som pulserer ved 1 / Wh, så når forbruket er 3600W blinker LED-lampen en gang per sekund.

Clasohlson kom tilbake uten å tjene penger da jeg tok måleren tilbake og sa at han ikke var enig med vår avleser.
Mulla Caruna Meter og Efergy Opto. Jeg la merke til en drink som ikke fikk noe fra det. Jeg limte sensoren på den røde lysdioden som vises på den, og om den leser den rent og uten problemer.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232

Pansu sa:
Så kan noen i Norgo eie en del av hvordan månedlige utgifter fungerer.
Så er det en flyttende måned bakover, henter den forrige måneds figur, eller er det bare forbruket av den kalendermåneden som bare tilbakestilles når månen endres?
Ja, det kan du.
Jeg har lenge vært en Norgo, en kablet eldre modell med de samme funksjonene.

Displayet viser nåværende forbruk kWh og nåværende time, dag, uke og måned, som du selv kan velge. Du kan finne en av disse minnene (time, dag, uke og måned) 4 timer, 4 dager 4 uker og 4 måneder tilbake.

Enheten viser nøyaktig de samme tallene som kraftverksmåling så lenge blinkende lysleser er i god stand, og det er ikke noe ekstra lys. Veldig bra spill for alle.

Pansu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk og bue :)

Dette kan leses på produsentens nettsted ...

røykere

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

bump sa:
Mulla Caruna Meter og Efergy Opto. Jeg la merke til en drink som ikke fikk noe fra det. Jeg limte sensoren på den røde lysdioden som vises på den, og om den leser den rent og uten problemer.
Det samme kom i tankene etter at jeg hadde restaurert måleren at jeg burde ha prøvd å lim den på lysdioden som dukket opp på den. Nå, Fortums sider blir fulgt av en 12-timers forsinkelse. I det minste ikke mye av dagens forbruk kan falle ved sanntidssporing.

Pansu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Røykeren sa:
Det samme kom i tankene etter at jeg hadde restaurert måleren at jeg burde ha prøvd å lim den på lysdioden som dukket opp på den. Nå, Fortums sider blir fulgt av en 12-timers forsinkelse. I det minste ikke mye av dagens forbruk kan falle ved sanntidssporing.
Med den prismåleren kan du ha en ganske lang tilbakebetalingstid hvis du tror det. ;)

røykerne

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pansu sa:
Med den prismåleren kan du ha en ganske lang tilbakebetalingstid hvis du tror det. ;)
Denne informasjonen i sanntid kunne også rakke opp et par: "Tvinger du det til å blåse hårføner ved full kraft?!?" ;D

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
58

Ja det er i det minste den øyeblikkelige effektvisningen er på grunn av hacking på skrivebordet på hjemmekontoret. Efergy sin myke side er en slik shaiba at det ikke er glede, Valpas er bedre.

På et tidspunkt ville ideen være å erstatte noen Arduino / rasp, som ville rapportere pulser til hjemmautomatisering, det vil si å redusere den øyeblikkelige kraften fra pulsintervallet. Ikke at det ville være noen fordel, men for moro skyld.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
79

bump sa:
Du kan koble datamaskinen til ir-eye og lese ukentlig timer om gangen .. i teorien. Jeg burde noen ganger prøve, men når måleren er i den gården, i hvert fall ikke så snart. Standardgrensesnittet er der, passordet kan være kjedelig.

arimika

medlem
Tilbakemelding Score
0
Geo Solo II (med Fortums Meter for Full House Consumption Monitoring) Denne Living Room Parade Plasser ved siden av TVen slik at den kan ses ;) og damen klaget over hvorfor du burde være der. Men i de siste par årene har det gått ned :) Dette har vært overraskende nøyaktig hver måned
ILP med egen meter
Lager radiator oppvarming med egen meter
Efergy E2 Classic måler LKV-forbruk

Vurderer KHH, PH, Sauna gulvvarme din egen meter :)
så og tangled til vaskemaskinen og tørking av trommelen med egen måling

Tross alt ville det være lett å beregne det som gjenstår. lys, kjøleskap, fryser og komfyr / stekeovn

Det handler om å få de små bryster;D:D
4 fjorårets nedgang i forbruket 6400Kwh : Buck: og i fjor -3457,04 kWh (sjekket på sidene til Caruna)

rediger: der borte hus gamle forbruksdata
Senest redigert:

luke

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3
Geo Solo II (med Fortums Meter for Full House Consumption Monitoring) Denne Living Room Parade Plasser ved siden av TVen slik at den kan ses ;) og damen klaget over hvorfor du burde være der. Men i de siste par årene har det gått ned :) Dette har vært overraskende nøyaktig hver måned
ILP med egen meter
Lager radiator oppvarming med egen meter
Efergy E2 Classic måler LKV-forbruk

Vurderer KHH, PH, Sauna gulvvarme din egen meter :)
så og tangled til vaskemaskinen og tørking av trommelen med egen måling

Tross alt ville det være lett å beregne det som gjenstår. lys, kjøleskap, fryser og komfyr / stekeovn

Det handler om å få de små bryster;D:D
4 fjorårets nedgang i forbruket 6400Kwh : Buck: og i fjor -3457,04 kWh (sjekket på sidene til Caruna)
Det er ganske mye tingen :)

de er

standard Naama
Tilbakemelding Score
2
Her er en av de mange grafikkene som følger energiforbruket. The HouseLogger er dårlig at den bare kan bruke dagens dag eller 24 timers forbruk. For å omgå problemet, faller husautomatisering fra begynnelsen av året, og fra begynnelsen av året, leser forbruket og HouseLgger disse verdiene, og av disse grunnene er kryssene horisontale linjer, men de nederste tallene er de viktigste.

Grafana er programmet for bedre å spore langsiktig forbruk. Av mange grunner er dette fortsatt under arbeid.

Huset er etterfulgt av et tre-etasjes v 1950 Rm-hus med totalt 170 kvadrater og ca 570 kubikker.

:bestefar:
Energiankulutus.160219.png

luke

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3
Inspirert av dette tipset, bestilte jeg. Førsteinntrykk god, god kvalitet. Etter et par dager vil du kunne sammenligne resultatene med Elenias målinger. Enkel å installere og distribuere.
Samme avlesning som Elenia.

det ville vært bra

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10
Fungerte ikke norgo enn en måned siden før mørket. Så nært til du stoppet å vise, ikke lenger komme i kontakt med senderen ...

Inspirert av dette tipset, bestilte jeg. Førsteinntrykk god, god kvalitet. Etter et par dager vil du kunne sammenligne resultatene med Elenias målinger. Enkel å installere og distribuere.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
Prometheus + Grafana kan være en fungerende combo, i det minste bør det ta litt mer data. Det kan være litt for tungt for en hobbyist, men det er et sett for store klynger. Men jeg tror sterkt på at det vil få det til å fungere litt mindre hvis du vil at Grafana skal direkte støtte Prometheus data-sourcena.
opp Bunn