Strøm Tilbudspris NÅ!

Sippaat

medlem
Tilbakemelding Score
2
Vs: Strøm Tilbudspris NÅ!

Bare bestilt Helen et supertilbud på 3,99c / kwh
Bor ikke i nærheten av Helsinki.

JyrkiV

medlem
Tilbakemelding Score
1

Kotte sa:
Jeg bestilte også at Helen og jeg mottok en bekreftelse på pris og tidsperiode i går. Vi har til og med en postadresse i Helsinki (00XX0), selv om Caruna Espoo er nabo og nettverksfirma. Det er, i hvert fall på en eller annen måte, selv "Helsinki-tilstanden" fylt.
Jeg har samme sak. Helsingfors by, men bor i Espoo. Ordren begynte å trekke og du ser hvordan det fungerer. I det minste kom forhåndsbekreftelsen via e-post ;D

PST

nykommer
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
La oss legge til en ny Helen-nettadresse, som nå også har 3,99c / kWh ;D

https://helen.fi/supertarjous
Jeg grep dette Helen-tilbudet, og det oppsto problemer uten problemer i Uleåborg. Puls av dette kom da den nåværende leverandøren Lahti Energia foreslo en avtale (fast ved 3.92sc / kWh, som nå slutter i september) for en fortsettelsespris på 2 € / måned + 5,10 sek / kWh.

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28

Jeg har også bestilt i dag via denne https://helen.fi/supertarjous lenken til Kaarina (20780). I det minste kom bestillingsbekreftelsen til e-post.

økonomisk

Venter på den kalde vinteren ...
Tilbakemelding Score
7

Børsprisen på elektrisitet er over 50 eur / MWh. Vanskelige selgere tilbyr billigere med mindre det er egen billigere produksjon. Og selv i så fall foretrekker jeg å selge til aksjemarkedet i stedet for lukrative finske kunder.

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8

øko-mann sa:
Børsprisen på elektrisitet er over 50 eur / MWh. Vanskelige selgere tilbyr billigere med mindre det er egen billigere produksjon. Og selv i så fall foretrekker jeg å selge til aksjemarkedet i stedet for lukrative finske kunder.
Som sådan er det logisk tid for mange å tilby priser på 5,5c / kWh, så Helens 3,99c / kWh er allerede lav, spesielt hvis aksjemarkedet allerede er høyere. Og mens denne Helenen fremdeles snakker om 100% av elektrisk kraft, blir det stadig mer underlig i disse lange lysperioder, spesielt. Og en slags elektrisk ulykkesforsikring er fortsatt tilgjengelig som en gave. Det vil si at noen aggressive fading av markedsandeler, etc., vil trolig fortsette og telle det innen 12 måneder at suger vil bli lønnsomt for selgeren - hva? ???

100% vannkraft
Ettårig tidsbegrenset kontrakt
Elektrisitetsforsikring for hele familien er inkludert i prisen

jukra

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for tilbudet!
Min LE sucker med lignende spesifikasjoner (3.98snt / kWh og 0e / month) blir eldre i oktober, jeg legger den på plass. Jeg får knapt det billigere fra det LE.

Skrevet på min STF-L09-enhet med Tapatalk
J

hvorved

gjest

"Snakker om 100% vannkraft"

Tro Ken vil
Ingenting er klart om hvor strømmen kommer fra
all korrupsjon, subsidier for ulike former for energi, kryss fakturering, etc. Sannheten er ikke du kjenner noen

.... Helen får så billig cola som brenner de svarte fjellene til elektrisitet

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

pisken sa:
Hvilke taktikker har de?
Spesielt spekulasjoner: Helen har politisk press for å redusere bruken av fjernvarmekull, og i de neste årene er dette bare mulig ved å finne sikre utsalgssteder for elektrisitet, hvor distriktsvarmen kan skiftes fra kraftvarmeproduksjon til naturgassammenkobling (utstyret er klart for gjennomsnittlig vintervær, en annen er en annen ting). Så kanskje noen form for futures handles på en måte.

På den annen side er Helen en stor eier av OL3, og hvis det skulle bli fullført mye raskere enn de mest pessimistiske estimatene, vil Helen få en annen strøm som skal selges. Selv om dagens avtaler handler om "vannkraft", er praksis å produsere mer fossil og atomkraft for børs eller industrielle og kommersielle kunder.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Kotte sa:
Så kanskje noen form for futures handles på en måte.
Jeg antar at denne ny ikke er veldig tydelig på prisnivået på aksjemarkedet vrt, akkurat nå Smiley211006

Kanskje kanskje den aggressive overtakelsen av markedsandeler kan være en garanti for at det er en kundebase når den ekstra produksjonen faktisk begynner. Men når en finsk forbruker er en ganske lat elektrisitetskonkurrent, etter 12 måneder, vil mange definitivt fortsette med Helen uten å tenke på det eller til og med tenke på det, så hundre eller kanskje til og med noen få besparelser i året utløser ikke bryteren. Og kanskje Helens webtjenester kan være en av faktorene for å få kunden til å fortsette, hvordan har du sporet din datamaskin ned en time for time, statistisk for flere år siden som Helens kunde. Selvfølgelig, når du har det hele transmisjonsnettverket involvert, er det samme sporings-tjenester etc. som er i bruk, da kom det fra enhver leverandør ;D

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

HiTec sa:
Du har en hack av strømsporing på en time-to-hour basis, statistisk oppført i flere år som en Helen-kunde. Selvfølgelig, når du har det hele transmisjonsnettverket involvert, er det samme sporings-tjenester etc. som er i bruk, da kom det fra enhver leverandør ;D
I dag er disse tjenestene ikke funnet i hver elektrisitetsforhandler og hvert elektrisitetsnettvirksomhet, så det er knapt mulig for overvåkningstjenestene å vinne kunder.

Kontinuitet ... ja, det er lettere hvis du ser lang tid fra en tjeneste, men i alle fall forblir strømnettet det samme (så lenge ingen andre), så det er der du får det. Og i tillegg bruker (imm) hos de som er interessert i å kopiere dem likevel til et regneark og følge der.
Tilbakemelding Score
0

uttrykket sa:
Hvis du leser enden av kjeden, er det ingen omtale av lokaliteten i det helen.fi/supert tilbudet.
Jeg leser ja. Jeg henviste til de tidligere kommentarene / nettadressene "onlyhelsinki" og andre.

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57

Nå er Helens strømkontrakt i kraft. Bukten ble kalt energi og ønsket å tilby en oppfølger, men jeg sa at du var sen, toget var allerede i gang.

Sammypiru

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

hyrde sa:
Det var det Lumo gjorde med en gang. Kanskje et par dager å bruke.

Det ble brakt til Helen med 3,99 cent / kWh og 0 euro per måned.

Fram til forrige uke hadde Helen 3,78 cent per kWh og grunnleggende kostnader $ 0 per måned de siste 12 månedene.
Selv i dag (1.8.2018):kul: gyldig for en ubestemt Lumon Market Price. Ville det ikke være noen tidsgrense for å bytte kontrakter, eller kan jeg endre det umiddelbart?

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

Sammypiru sa:
Ville det ikke være noen tidsgrense for å bytte kontrakter, eller kan jeg endre det umiddelbart?
https://energiavirasto.fi/sahkon-kilpailuttaminen:

En kraftkontrakt kan bli gjenbudt uten begrensninger. Vær imidlertid oppmerksom på at hvis din gamle strømforsyningskontrakt er for en fast periode og kontraktsperioden ikke er utløpt, kan du ikke endre strømleverandøren din uten god grunn. En tidsbegrenset kontrakt er i prinsippet bindende for begge parter i kontraktens løpetid.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Sammypiru sa:
Selv i dag (1.8.2018):kul: gyldig for en ubestemt Lumon Market Price. Ville det ikke være noen tidsgrense for å bytte kontrakter, eller kan jeg endre det umiddelbart?
Det tar bare 1 måned å komme til Helen når nåværende sikt utløper på den tiden. Men i mellomtiden begynte jeg allerede å lage en såkalt sopper med en tredje leverandør, fra 1.9. Så nå var den tredje søsteren med den tredje allerede tømt før watt av elektrisitet for å levere meg da jeg tok den Helenen ;D

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2

Er det fortsatt en begrensning på muligheten for å bytte et selskap gratis en gang i året for eksisterende kontrakter? I dag, når en stor del av beregningene er fjernlest, er fakturering enkel å håndtere kostnadseffektivt, selv om kontrakten endres oftere (men selvfølgelig de ekstra pengene de ønsker fra andre selskaper).

løp

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Helen har nå oppdatert vilkårene og betingelsene for hennes bud :)

Tilbudet gjelder til 15. august 2018, og kun for boligbygg som har mottatt et budbrev og har et årlig forbruk på opptil 5000 kWh.

Sammypiru

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Så var i dag den første dagen i en markedsprisavtale med Lumo, som var gyldig for øyeblikket, med en grunnleggende kostnad på 0 € / måned.

I dag, klokken 18.58, ble det imidlertid sendt en melding til e-postmeldingen om at basisavgiften økte fra 1. september 2018 til € 5 / måned.

Gjett om du umiddelbart bør bytte.

rediger: Pori Energy fikk meg en kunde i to år til en pris på 4,61 cent / kWh, en månedlig avgift på 0 €.

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0

Helen ble bare sendt via e-post med en bekreftelse på kontrakten for det hebraiske tilbudet, selv om jeg ikke var i Helsingfors. Så da de bestilte, sendte de allerede en ordrebekreftelse.

Dette vil være årsdagen for midten av oktober fra Olkiluoto-trioen :kul:

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Race sa:
Helen har nå oppdatert vilkårene og betingelsene for hennes bud :)
Kappas men. Vel, etter 1 måned, ser vi hva som skjer, eller om vi hadde et elektrisk støt ;D

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0

Disse oppdateringene gjelder selvsagt bare for nye ordrer, og du kan endre vilkårene i kontrakten ensidig for de ordrene du allerede har gjort.

Kontraktsbekreftelsen hadde lagt til at hvis årlig forbruk er over 10.000 kWh, er termineringsavgiften € 200. Hvis mindre enn 50 €.

Jeg lurer på om denne hebraiske budgivningen vil komme til alle som har bestilt det i tide, uavhengig av bosted eller bolig.

innbilt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Bumbpaskarna sa:
Kontraktsbekreftelsen hadde lagt til at hvis årlig forbruk er over 10.000 kWh, er termineringsavgiften € 200. Hvis mindre enn 50 €.
Hva betyr det i praksis nå? At hvis jeg spiser 12000kwh et år (eller si 1000kwh / måned i de første to månedene), kan de kansellere kontrakten og betale meg 200 €?
På den tiden var det etter min mening ingen restriksjoner på forbruk i det siste. Eller i det minste ikke mitt øye skjedde da jeg bestilte bekreftelsen og vilkårene som fulgte med det, brøt raskt gjennom.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Tilsynelatende er alle disse 3 krabber på toppen av dem, fordi de nye tilleggsbetingelsene er nå forskjellige ??

https://helen.fi/kampanjat/vainhelsinkiin/ 4,48c / kWh
Tilbudet gjelder kun for boligblokker med et årlig forbruk på opptil 5000 kWh.

https://helen.fi/vainhelsinki 3,99c / kWh
Tilbudet gjelder fram til 13. august 2018 og kun for boligblokker med et årlig forbruk på opptil 5000 kWh.

https://helen.fi/supertarjous 3,99c / kWh
Tilbud gjelder til 15. august 2018, og kun for boligblokker med et årlig forbruk på opptil 5000 kWh

Dvs. det dyrere tilbudet er ikke begrenset i tide, og de billigere er gyldige for annen lengde av tid Smiley211006

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg bestilte den superfjæren fra lenken 27.7. Og det er ingen 10.000 kWh grenser i kontraktens vilkår. Det var ingen begrensninger på siden.
"Kontrakten er beregnet på fast bolig og feriehus med maksimal sikring
63 A. "

Ikrafttredelse til 25.9. så jeg følger med interesse ..

HiTec

Tilbakemelding Score
8

timop sa:
Jeg bestilte den superfjæren fra lenken 27.7.
Ikrafttredelse til 25.9. så jeg følger med interesse ..
Vel, det er ikke helt nær det maks. 2 måneder siden, når de bindende avtalene allerede kan gjøres, så det burde ikke være en banke på hodet :kul:

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0

Jeg vil skrive litt for kort. Dermed hadde de i kontraktens bekreftelse oppgitt noen kompensasjon for slike eurobeløp som følge av at kunden slettet kontrakten innen denne perioden.

Så du ser at uansett hvordan du bruker det, bør det ikke påvirke avtalen hvis du ikke vil avslutte det før fristen utløper.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Bumbpaskarna sa:
Så du ser at uansett hvordan du bruker det, bør det ikke påvirke avtalen hvis du ikke vil avslutte det før fristen utløper.
Som sådan begrenser wänke vanligvis noen tilbudspriser til visse kWh-mengder, fordi jo mer kunden forbruker, jo mer vet de om salget og dermed balansen i balansen - med mindre at utgangsprisen er tapstaping, men det ville ikke være lurt å selge med tap selv i små mengder hvis / Når deres kundetall øker, vil summumummen av de samme kWh-beløpene da gå inn i enden, og jakken kommer på samme måte. Eller er det noe dypere her at jeg ikke vil smile Smiley211005

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Oppvarming av leilighetsblokkeren kommer vanligvis fra andre steder, og forbruksprofilen er følgelig trolig gunstigere.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

uttrykket sa:
Oppvarming av leilighetsblokkeren kommer vanligvis fra andre steder, og forbruksprofilen er følgelig trolig gunstigere.
Natten ... "mer gunstig" er å bruke strøm i løpet av dagen, i de verste toppetidene mens andre bruker det? ??? Du tror det ville være en god ting å utelukke forbruk hele dagen, så forbruk om natten også, men ikke så Smiley211005

På nåværende tidspunkt for elektrisitet, roterer de klutnøkler og oppvaskmaskiner alltid med timere om natten, men 1,9. Etter at vi bare trenger å produsere konvensjonell elektrisitet, vil vi kanskje forlate den øvelsen og maskinene vil gå når moret, og så vil Helen få oss til en "gunstigere" forbrukerprofil. Om vinteren kommer for mye av oppvarmingen fra den ladende peisen og brenner den spesielt om kveldene, når den gir opp varmen om natten, så selv i denne forstand har en "gunstig" profil vår plass ;D

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Pikkasas merkelige søm bringer Helenas tilbud, men prisen stiger bare i fremtiden, men tilbudet er fortsatt billig til gjeldende pris, men i tillegg er 12k flatt Smiley211006

Varmene økte prisen på elektrisitet til høyde - regnet regner med hvordan resten av året skal gå
På grunn av elmangel må de nordiske landene importere strøm fra Tyskland via Sverige. Ifølge Ikonen er tysk elektrisitet dyr og selv påvirket været.

"Vannet i de tyske elvene er lavt, så kraftverkene må tas med små lekter flere ganger. Det øker fraktkostnadene og den endelige prisen på kull. Tyskland har fortsatt 40% av sin produksjon av kullkraftverk. "

"Det er sant at tilgjengeligheten av vindkraft har vært lavere i helvete perioden. Vindkraft begynner allerede å påvirke prisen på elektrisitet. Ikke så mye i Finland, men det er mer vindkraft i Sverige. "

"Men hvis du ser på futures priser som på en måte forutse at spotprisen og hva du skal holde, så er månedlige produkter veldig veldig dyre til desember. Det gir et signal om at hvis det er tørt og kaldt høst, vil det være dype spotpriser. "

Espejot

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
57

Eller er den norske vannsituasjonen ikke bra?

jukra

medlem
Tilbakemelding Score
0

Du kan ikke ha for mye vann i tankene dine. Vedlagt et bilde av situasjonen i Nortpool-området av vannbassenger. 1/4 av strømforbruket i Finland. Bilde og informasjon lånt fra FGs Jukka Ruususe.

Så prisene vil bli høye hvis det ikke kommer noen tunge regner snart.

Skrevet på min STF-L09-enhet med Tapatalk

vedlegg

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Tross alt er spotprisutviklingen litt ubehagelig å se på: - \ t

https://nordicgreen.fi/asiakaspalvelu/energiatietoa/spot-hinta/

Produsere en månedlig tabell mens du ser, var 12/2017 Last Nip Button mindre enn 4 € / MWh, men selv prisen inkluderer ikke skatter osv. Og før 06/2017 er grensen under => Tiden er rask som bringer Helen 4c / kWh inkludert alle avgifter Smiley211006

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Og ifølge den siste informasjonen, vil Olkiluoto 3 bare løpe i september 2019 = det er ennå ikke en redning av 12-måneders prisutvikling - bortsett fra at de som nå har mottatt ordren, vil bli gitt ut i markedet for den nye konkurransen, selv om prisen vil falle til og med under 4c / kWh ;D

https://hs.fi/talous/art-2000005718339.html
I henhold til den nye ruteplanen, vil elektrisitetsproduksjonen starte i september 2019, med kraftproduksjon som planlegges å starte i mai 2019, ifølge tidligere plan.

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

hyrde sa:
Vannsituasjonen i Norge og Sverige i fjellbassenger er virkelig dårlig.
Her er en oversikt over de potensielle energiressursene til de norske, svenske og finske reservoarene:

https://nordpoolspot.com/Market-data1/Power-system-data/hydro-reservoir1/ALL/Hourly/?view=chart

De tomme bassengene i forhold til det er det som er de normale årene av denne tiden.

Kapasiteten til Finlands lille reservoar skyldes ikke at det var få kunstige bassenger i Finland. I Finland er blant annet det største bassenget av kunstig overflate i Europa, Lokka kunstige reservoar og noen andre gigantiske reservoarer, og 90 prosent av Finlands vann og rapider ble ofret for vannkraftproduksjon.

Situasjonen i Finland skyldes at landet er flatt som en pannekake. Et hundre kilometer nedover elven her, kanskje omtrent 100 meter på vei i gjennomsnitt. Noen Vuotos-dammer ville ha blitt designet for over 300 kilometer av sjøen i Kemijoki-vannet, og høyden ville ha vært om lag 200 meter. I norge faller en typisk elv 1000 til 1500 meter langs hundre kilometer. Mindre bekker kan falle i Norge for en kilometer i kilometer. I tillegg er det mye mer regn i Norge enn i Finland når skyer fra havet kommer inn i fjellet og slipper vannpipene sine før de kommer over fjellet.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

23.8 skal starte fra Helen for å komme hit i den østlige delen av byen .. når de holder seg i kontrakten når de ikke har annonsert ellers ;D

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Telehell sa:
Hvis de forblir i kontrakten, har de ikke oppgitt noe annet ;D
Da ser du det, gikk du tilbake (valgt) tilbake til den ikke-elektriske bergesesongen, eller blir frossen frossen om morgenen og til og med morgenkaffen som kaffen ;D En liten situasjon i seg selv 1.9. pluss den tredje parten fra hvem jeg ble bestilt for å bestille på ubestemt tid som ville ha trådt i kraft samtidig?

Å, det ville være ganske bra hvis, selv om overføringsfirmaet var i stand til å finne ut språket og når det skulle bli elektrisitet, ville det gi oss litt trygghet. Hvis det er tilfelle, så ville det ikke være noen webtjeneste som ville gi den informasjonen til kunden Smiley211006

fyrbøter

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi bør også endre 23,9. Helens Suominen elektrisitet 12 måneder etter forrige periode utløper og byen er Uleåborg. Jeg bestilte Kerkes før du endret vilkårene for tilbudet, det vil si 30.7. og bekreftelsen av budet kom umiddelbart til e-posten. Bærene er fulle av fryser :)
opp Bunn