Strøm Tilbudspris NÅ!

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14
Vs: Strøm Tilbudspris NÅ!

Scroll sa:
"contestutasahko.fi" er bare et inngangspunkt for den nyeste komedien. Der vil du ikke konkurrere om noe, men bare la kontaktinformasjonen være aggressiv til salgs.
Jeg ble gitt av et ondsinnet selskap:

"Energi:
3,99 snt / kWh
Grunnavgift:
€ 0 / kk
varighet:
2 år fast sikt
selger:

Fi-NERGY "

https://maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.273491

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15176389/varoitus-fi-nergy-voima

Jeg fikk et plugin for et tilfeldig selskapsfaksnummer, et navn oppfunnet og en e-postadresse i noen få minutter. Det er der svindleren spiller eller sender spam. :D

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

hyrde sa:
Jeg ble gitt av et ondsinnet selskap:
Det er ikke resten av nettstedet. Som det allerede er sagt, er eieren den samme i begge deler, og det er bare et tilgangspunkt hvis eneste oppgave er å få folk til å forestille seg at de driver litt konkurranse, selv om de faktisk samler inn kontaktinformasjon og gir sitt eget selskapsbud (om det er det riktige tilbudet, kan det da være det da når du går til selve nettselskapets nettside, er prisen noe annet).

løp

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Markedsføring kan rapporteres på dette skjemaet :)
https://kuti.kkv.fi/kuluttajat/KuviLomake.aspx

fyrbøter

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå kom til Helen en bekreftelse på kontrakten for denne elektrisiteten til en fast pris på 3,99c / kWh og 23,9. utover. Ingen omtale av forbruk eller bruk.

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28

Det samme her, på mandag, konkurrerte i en e-post. Banken mottok også en forespørsel om elektronisk fakturering.

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

Ifølge Helens kundeservice kan avtalens startdato settes opp til maksimalt ett år.

Jeg har ikke ringt meg selv, men i den andre kolonnen hadde noen spurt om det.

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg gjorde en bestilling for testen. Den gamle soppari slutter 30. april 2016. En liten rabatt på det ville være nå 4,35 c / kWh og ikke en grunnavgift.

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

https://is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005794280.html

"Det er flere klager om salg av elektrisitet via telefon - tilbudet er en avtale som må pakkes ut separat

Navnet på de to elektrisitetsselskapene kommer fram i flere klager mottatt av Konkurransetilsynet. Telemarketing av elektrisitetskontrakter har vært misvisende og strider mot forbrukerretten, sier advokaten i byrået.
- I begynnelsen av samtalen snakker vi om et billigere tilbud, men etter hvert som anropet går, begynner selgeren å unngå ordtilbudet og går til å snakke om kontrakten. På ingen tid er det klart at hvis du vil se en billigere pris skriftlig, vil du faktisk forplikte seg til en strømkontrakt.

En lignende rapport gjentas i flere klager knyttet til salg av elektrisitet fra Konkurransetilsynet.

Folk sier at de har en strømkontrakt i posten, selv om de ikke har gjort det. Samtidig kan de ha blitt kalt til det gamle elektrisitetsfirmaet og rapportert at de nå er overført til et annet selskap.

Etter en stund husker folk at de for noen uker siden ble kalt av en elektriker som snakket om billige priser. Kontrakten ble ikke født på telefonen, men selgerens forespørsel om å sende tilbudet ble akseptert.

Tilbudet har imidlertid resultert i en avtale med mindre den er kansellert innen to uker.

- Hvis tilbudet ikke er besvart innen to uker, vil de vurdere avtalen som skal konkluderes, en klage sier.

Det er også tilfeller hvor selgeren har dukket opp i navnet på et annet selskap enn det han representerer.

- Elektrisitets selgeren dukket opp for noen uker siden i navnet Kuopios energi og solgte en billigere elkontrakt. Saken kom senere da jeg kontaktet Kuopios energi og fortalte hendelsen. Det ble fortalt at saken ikke var den eneste.

Klagerne gjelder Fortums datterselskap, innenlandsk energi.
"

Resten av historien er lesbar bak lenken.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg sendte en bestilling til Helen i går, og det var ingenting i ordrebekreftelsen om 5000kwh og leilighetsbygg. Det var bare det maksimale 3x63A og for privat bruk og vanlige leveringsbetingelser. La oss se på det.

Tilkoblingen er i et direkte elektrisk hjem i ikke-Hesse.

japuusti

medlem
Tilbakemelding Score
0

Arvid sa:
Jeg sendte en bestilling til Helen i går, og det var ingenting i ordrebekreftelsen om 5000kwh og leilighetsbygg. Det var bare det maksimale 3x63A og for privat bruk og vanlige leveringsbetingelser. La oss se på det.

Tilkoblingen er i et direkte elektrisk hjem i ikke-Hesse.
Dette handler om http://helen.fi/vainhelsinki
Tilbyr 4,48 cent / kWh

Jeg vil ha en tidsbegrenset kontrakt i november, og det ville vært bedre enn den 2-årige kontrakten som ble tilbudt av Helen.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Arvid sa:
Tydeligvis, men i går var det fortsatt 3,99snt / kwh.
Det er 4,48, men det var litt annerledes skrevet http://helen.fi/vainhelsinki var 3,99 - nå tar det 5,44 på tilbudssiden.

HiTec

Ikke vær bortkastet :)
Tilbakemelding Score
8

VesA sa:
Det er 4,48, men det var litt annerledes skrevet http://helen.fi/vainhelsinki var 3,99 - nå tar det 5,44 på tilbudssiden.
Vel, det er allerede en stor økning på 3,99> 5,44 (+ 0 € / måned), men blir fortsatt billigere enn det som nå er tilgjengelig på min vanlige side på 24 måneder fast https://helen.fi/sahko/kodit/sahkosopimus/ 5,49 + 3,84 € / måned :kul:

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, nå kom den endelige bekreftelsen på Helen.
Jeg antar at du kan avbryte fordi det ikke var noen begrensninger på bestillingen nå nå i soppari:
"Hvis du avbestiller en kontrakt i en fast prisperiode av en eller annen grunn ikke nevnt
i kontraktsbetingelser har Helen Oy rett til å pålegge en kontraktsbidrag på 50 e dersom den årlige bruken ikke overstiger 10000 kWh
og 200 e for årlig bruk på mer enn 10.000 kWh. "

Vi har et forbruk på 14000 kWh. Jeg fikk en mail der for å se hva.

Har du noen erfaring med det lumen?

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Fordi det går over det 10.000, kan jeg ikke begynne å kjempe på grunn av molene. Jeg vil da stemme på mine føtter ..

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

timop sa:
Fordi det går over det 10.000, kan jeg ikke begynne å kjempe på grunn av molene. Jeg vil da stemme på mine føtter ..
Så du biter søsteren fordi landingsgebyret er høyere enn det forbruket? Her er noe jeg ikke forstår.

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rediger: ingenting, problemet med tekstforståelse [emoji16]

jarkki

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg ville se den klausulen

Hvis du avbestiller kontrakten i en fast prisperiode av en eller annen grunn ikke nevnt
i kontraktsbetingelser har Helen Oy rett til å pålegge en kontraktsbidrag på 50 e dersom den årlige bruken ikke overstiger 10000 kWh
og 200 e for årlig bruk på mer enn 10.000 kWh.
"

slik at hvis du demontere kontrakten i en periode av en eller annen grunn, da vil det bli en straff for kontrakten i henhold til den årlige bruken.
Det vil ikke bli greit dersom tidsbegrenset kontrakt ikke avsluttes i perioden.

Dette er trolig en vanlig praksis.

Er det noen andre tolkninger av dette?

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, det er mange ganger ikke skikken som er der, det er ingen grense for det så langt som løsningen.

Harb

medlem
Tilbakemelding Score
2

Denne utslippsklausulen er ellers litt spesiell, fordi en kontrakt med fast løpetid vanligvis ikke kan termineres som en force majeure, en vesentlig endring i produktet / tjenesten som skal leveres eller i tilfelle kontraktbrudd. Og i så fall har nedrivningsavgiften ingen grunnlag.

Det eneste alternativet som kommer til å tenke på er at kunden blir gal og det er derfor kontrakten blir kansellert.

Oppsigelse og oppsigelse er derfor helt forskjellige. Den første avslutter avtalen innenfor avtalte vilkår og sistnevnte krever brudd på kontrakt eller force majeure.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Harb sa:
Denne utslippsklausulen er ellers litt spesiell, fordi en kontrakt med fast løpetid vanligvis ikke kan termineres som en force majeure, en vesentlig endring i produktet / tjenesten som skal leveres eller i tilfelle kontraktbrudd. Og i så fall har nedrivningsavgiften ingen grunnlag.

Det eneste alternativet som kommer til å tenke på er at kunden blir gal og det er derfor kontrakten blir kansellert.

Oppsigelse og oppsigelse er derfor helt forskjellige. Den første avslutter avtalen innenfor avtalte vilkår og sistnevnte krever brudd på kontrakt eller force majeure.
Disse kontraktsavbestillinger (ensidig og i strid med kontrakten) vil trolig være en lov i forskjellige situasjoner, og i siste instans har CMO bestemt at i liknende situasjoner må utbetalingsutligningen ha reelle kostnadskriterier og ikke være en straffbar nedrivningsavgift (amerikansk stil).

For å si det helt, det "fine" nivået av den ensidige riving av avtalen, som sies å høres, høres ganske rimelig ut, og det er spesielt rettferdig at en slik mulighet har blitt priset på forhånd. Det er garantert at minst hundre ganger den endelige prisen vil gå tapt i retten hvis den begynner å flimre.

japuusti

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg bestilte strømmen fra det Helen-tilbudet. Ikke noe problem med forbruksgrensen så langt, og det ble ikke nevnt i avtalen. Den eneste begrensningen var 63A hoved sikringen.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Den begrensningen på hovedsikringen forhindrer også denne ordren. Jeg selv så på det, men åpenbart er det ingen avtale for 3x25A økonomien.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Den begrensningen på hovedsikringen forhindrer også denne ordren. Jeg selv så på det, men åpenbart er det ingen avtale for 3x25A økonomien.
Natt ... Det er bekreftelsen av traktaten.Maksimal tillatt sikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

HiTec sa:
Natt ... Det er bekreftelsen av traktaten.Maksimal tillatt sikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007
Hmm ... her er en rett kopi av kontraktsbetingelsene.

Kontrakten er beregnet på fast bolig og fritidsbolig med maksimal sikring på 63 A.

Så vilkårene i kontrakten åpenbart leser annerledes ...

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Ja det kom til oss som en middag med 3x25 bamser.
Eikai er ingen 1x63A?

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

pisken sa:
Ja det kom til oss som en middag med 3x25 bamser.
Eikai er ingen 1x63A?
Ingen vil trolig ha et 1x63A abonnement, men det kunne ha betydd totalt 63A abonnementer, med et 3x25A grensesnitt som er et 75A grensesnitt. Men jeg sørget for Helens kundeservice, og det betyr maksimalt 3x63A abonnement.
Så bestillingen vil bli plassert fra slutten av november når den nåværende kontrakten med samme pris ender.

Og lungene ble ordren også satt inn.

de to

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rakentaja.fi elektrisitetskonkurranse ga dette til eget forbruk: Generell elektrisitet, grunnpris 1,292 e / måned + 5 258 cent / kWh

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

Loiste forutser at prisen blir høy neste vår og deretter faller: https://loiste.fi/sahkonmyynti/products/sahkomarkkinakat

Det er åpenbart at Olkiluotos nye reaktor vil starte på den tiden.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

tj86430 sa:
Loiste forutser at prisen blir høy neste vår og deretter faller: https://loiste.fi/sahkonmyynti/products/sahkomarkkinakat

Reaktorstart har allerede flyttet ...

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

VesA sa:
Reaktorstart har allerede flyttet ...
Da har de sannsynligvis en annen grunn til å forutsi at prisfallet. Imidlertid kjenner de sannsynligvis Olkiluotos nåværende tidsplaner (minst bedre enn meg)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Oljeprisen øker også, og en som er klar til å motstå og en rimelig elektrisitetskontrakt, kan være fristende til å varme opp elektrisitet.

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

tj86430 sa:

Det er ikke mulig å få en prosentandel av kraften til Olkiluoto Triple fra kraftkapasiteten til Nordic NordPool Power Exchange.

Prisen er mye mer berørt av andre ting enn en ny atomreaktor. Det kan selvsagt redusere overladningen i Finland.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

HiTec sa:
Da ser du det, gikk du tilbake (valgt) tilbake til den ikke-elektriske bergesesongen, eller blir frossen frossen om morgenen og til og med morgenkaffen som kaffen ;D En liten situasjon i seg selv 1.9. pluss den tredje parten fra hvem jeg ble bestilt for å bestille på ubestemt tid som ville ha trådt i kraft samtidig?
Måneden endret og strøm fortsatt spiller = det er her vi nå bytter til en annen strømleverandør. Etter litt over en måned, la oss se på hvilket firma strømregningen vil ende opp, hvis strøm blir nå spist ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Bytt til Helen uten problemer for to uker siden. Synd når de ikke trenger å tilby mobilapper for å spore forbruk. Det er vanskelig å komme seg gjennom nettet
opp Bunn