Elektrisitet Spesialpris NÅ!

slipp meg

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14
Vs: Elektrisitet Spesialpris NÅ!

Rulle sa:
"racing_mash.co.uk" er bare en lanseringsside for den nyeste mangaen. Der vil du ikke konkurrere i det hele tatt, men vil bare legge igjen kontaktinformasjonen din for aggressivt salg.
Jeg ble gitt av et ondsinnet selskap:

"Energi:
3,99 snt / kWh
Grunnavgift:
0 € / kk
varighet:
2 års løpetid
selger:

Fi-NERGY "

https://maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.273491

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15176389/varoitus-fi-nergy-voima

Jeg la et tilfeldig firmafaksnummer der, navnet oppfant, og en e-post som fungerer i noen minutter. Det er der svindleren ringer eller spam. :D

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

jiikoo sa:
Jeg ble gitt av et ondsinnet selskap:
Ingen andre selskaper gir det nettstedet. Som allerede nevnt er eieren den samme i begge deler, og det er bare et forfalskningsnettsted der den eneste funksjonen er å få folk til å forestille seg at de konkurrerer, selv om de faktisk samler kontakter og gir et eget tilbud på selskapet (hvis det til og med er det rette, når du går til det faktiske kraftselskapets nettsted er prisen noe annet).

løp

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Dette skjemaet kan brukes til å rapportere markedsføring :)
https://kuti.kkv.fi/kuluttajat/KuviLomake.aspx

fyrbøter

medlem
Tilbakemelding Score
0

nå kom Helen for å bekrefte kontrakten for denne finske strømmen til en fast pris på 3,99c / kWh og 23,9. utover. Ingen omtale av begrensninger på forbruk eller bruk.

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28

Det samme her på mandag skrek på e-posten. Banken fikk også en forespørsel om godkjenning via nettfakturering.

slipp meg

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

I følge Helen Customer Service kan starttiden for kontrakten settes til maksimalt ett år.

Jeg har ikke ringt dit selv, men i den andre spalten hadde noen spurt om det.

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2

Så jeg la inn en bestilling på et eksperiment. Den gamle sipperen slutter 30. april 2019. En liten rabatt ville være, nå er den 4,35 c / kWh og ingen grunnlading.

slipp meg

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

https://is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005794280.html

"Det er flere klager på telesalg - dette er en kontrakt som må avsluttes separat

Navnet på de to elselskapene kommer frem i flere klager mottatt av FCA. Telemarketing for strømkontrakter har vært misvisende og i strid med forbrukervernloven, sier byråets advokat.
- I begynnelsen av samtalen snakker vi om et billigere tilbud, men når samtalen skrider frem, begynner selgeren å unngå ordet tilbud og fortsetter å snakke om kontrakten. På ingen måte er det klart at hvis du vil se en billigere pris skriftlig, forplikter du deg faktisk til en strømkontrakt.

En lignende rapport gjentas i flere klager mottatt av den finske konkurranse- og forbrukermyndigheten om salg av strøm.

Folk sier at de fikk en strømkontrakt i posten, selv om de ikke tror det. Samtidig kan de ha blitt kalt fra et gammelt elselskap og informert om at de nå er overført til et annet selskap.

Etter å ha tenkt et øyeblikk, husker folk at de for noen uker siden faktisk ble oppringt av en elektrisitetsselger og snakket om billige priser. Ingen kontrakt ble oppnådd på telefonen, men selgerens forespørsel om prisantydning ble akseptert.

Tilbudet har imidlertid resultert i en avtale, med mindre den er kansellert innen to uker.

- Hvis det ikke mottas svar innen to uker, skal de vurdere at kontrakten er inngått, skal det i en klage fremgå.

I tillegg er det tilfeller der selgeren har dukket opp på vegne av et annet selskap enn det han representerer.

- For et par uker siden dukket en elektrisitetsselger opp på vegne av Kuopio Energy og solgte en billigere strømkontrakt. Dette kom fram senere da jeg kontaktet Kuopio Energy om hendelsen. Det ble sagt der at saken ikke var unik.

Klagene gjelder Fortums datterselskap Domestic Energy.
"

Resten av historien kan leses bak lenken.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg la inn en bestilling på Helen i går, og ordrebekreftelsen hadde ingen begrensninger på 5000kwh og leilighetene. Det var bare maks 3x63A og til privat bruk og standard levering. La oss se hva som skjer.

Forbindelsen er i en familiehus i ikke-Hesa.

og en pisk

medlem
Tilbakemelding Score
0

Arvid sa:
Jeg la inn en bestilling på Helen i går, og ordrebekreftelsen hadde ingen begrensninger på 5000kwh og leilighetene. Det var bare maks 3x63A og til privat bruk og standard levering. La oss se hva som skjer.

Forbindelsen er i en familiehus i ikke-Hesa.
Handler dette om http://helen.fi/vainhelsinkiin
Tilbud 4,48 cnt / kWh

Jeg har en tidsbegrenset kontrakt som utløper i november, og det vil være bedre enn den to år lange forlengelsen som Helen tilbyr.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

Arvid sa:
Angivelig, men i går var det fremdeles 3,99snt / kwh.
Det var 4,48 i det ..vainhelsinki, men litt annerledes skrevet http://helen.fi/vainhelsinki var 3,99 - nå bringer du deg til 5.44 på tilbudssiden.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

VesA sa:
Det var 4,48 i det ..vainhelsinki, men litt annerledes skrevet http://helen.fi/vainhelsinki var 3,99 - nå bringer du deg til 5.44 på tilbudssiden.
men https://helen.fi/supertarjous tilbyr fortsatt 3,99c / kWh (men inkluderer den betingelsen for forbruk og en boligblokk eller rekkehus)

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Tilbakemelding Score
8

VesA sa:
Vel, den prosentandelen er allerede en ganske høyning på 3,99> 5,44 (+ 0 € / måned), men likevel billigere enn hva de tilbyr på tavis-siden deres for øyeblikket 24 måneder fast https://helen.fi/sahko/kodit/sahkosopimus/ 5.49 + $ 3,84 / måned :kul:

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel nå kom den siste bekreftelsen fra helen.
Jeg antar at jeg kan avbryte fordi det selv om det ikke var noen begrensninger ved bestilling, nå:
"Hvis du avbestiller i løpet av den faste prisperioden av en eller annen grunn ikke nevnt
i henhold til kontraktens betingelser har Helen Oy rett til å kreve en straff på 50 EUR hvis den årlige bruken er opp til 10000 kWh
og 200 e hvis årlig forbruk overstiger 10000 kWh. "

Vi har et forbruk på ca 14000kWh.

Noen opplevelser med den fortryllende energien?

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Fordi det går over de 10.000, kan jeg ikke begynne å kjempe for mokoms. så stemmer jeg med føttene ..

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

timop sa:
Fordi det går over de 10.000, kan jeg ikke begynne å kjempe for mokoms. så stemmer jeg med føttene ..
Så du losser sommelieren fordi losseavgiften er høyere på det forbruket? Her er noe jeg ikke forstår.

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Edit: ingenting, tekstforståelsesproblem [emoji16]

jarkki

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg vil se den klausulen

Hvis du avbestiller i løpet av den faste prisperioden av en eller annen grunn ikke nevnt
i henhold til kontraktens betingelser har Helen Oy rett til å kreve en straff på 50 EUR hvis den årlige bruken er opp til 10000 kWh
og 200 e hvis årlig forbruk er mer enn 10000 kWh.
"

slik at hvis du du avslutter kontrakten din i løpet av løpetid av en eller annen grunn, så vil du pådra deg en kontraktsstraff basert på årlig bruk.
Det blir ingen bot hvis ikke tidsbegrenset kontrakt blir sagt opp i løpet av perioden.

Dette er sannsynligvis normal praksis.

Er det andre tolkninger av dette?

timop

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja nok ganger, det er ingen grense for det som det er å avskjedige.

Harb

medlem
Tilbakemelding Score
2

Den oppsigelsesklausulen er ellers litt spesiell, for en kontrakt til fast tid kan tross alt vanligvis ikke sies opp unntatt i tilfelle av force majeure, en vesentlig endring av produktet / tjenesten som skal leveres, eller i tilfelle kontraktsbrudd. Og i dette tilfellet er det ingen begrunnelse for riveavgiften.

Det eneste alternativet som kommer til tankene er at kunden går til veggen og derfor sier opp strømkontrakten.

Oppsigelse og oppsigelse er derfor helt annerledes. Førstnevnte sier opp kontrakten innen de avtalte vilkår, og sistnevnte krever brudd på kontrakt eller force majeure.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Harb sa:
Den oppsigelsesklausulen er ellers litt spesiell, for en kontrakt til fast tid kan tross alt vanligvis ikke sies opp unntatt i tilfelle av force majeure, en vesentlig endring av produktet / tjenesten som skal leveres, eller i tilfelle kontraktsbrudd. Og i dette tilfellet er det ingen begrunnelse for riveavgiften.

Det eneste alternativet som kommer til tankene er at kunden går til veggen og derfor sier opp strømkontrakten.

Oppsigelse og oppsigelse er derfor helt annerledes. Førstnevnte sier opp kontrakten innen de avtalte vilkår, og sistnevnte krever brudd på kontrakt eller force majeure.
Disse kanselleringene (ensidig og i strid med kontrakten) må ha blitt forsvart i retten i forskjellige situasjoner, og til syvende og sist har KKO bestemt at det i lignende situasjoner må være reelle kostnadsgrunner for avbestillingsbetalingen og ikke et straffbart avbestillingsgebyr (amerikansk stil).

Helt ærlig høres det nivået av "fint" for ensidig oppsigelse av en kontrakt ganske rimelig ut, og det er spesielt rettferdig at et slikt alternativ er priset på forhånd. Garantert å forsvinne i retten minst hundre ganger den endelige kostnaden hvis du begynner å mobbe det.

og en pisk

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg bestilte strømmen til det Helen Super Offer. Så langt var det ingen problemer med utgiftsgrensen, og den ble ikke nevnt i avtalevilkårene. Den eneste begrensningen var maksimalt 63A hovedsikring.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Den begrensningen på hovedsikringen her forhindrer også den ordren. Også jeg så på det, men fikk tydeligvis ikke den 3x25A-kontrakten.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Den begrensningen på hovedsikringen her forhindrer også den ordren. Også jeg så på det, men fikk tydeligvis ikke den 3x25A-kontrakten.
Um ... Ja, den bekreftelsen av kontrakten sier "Maksimal tillatt hovedsikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

HiTec sa:
Um ... Ja, den bekreftelsen av kontrakten sier "Maksimal tillatt hovedsikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007
Hmm ... ja, kopiert direkte fra avtalevilkårene.

Strømmen i kontrakten er for permanente og fritidsboliger med en maksimal sikringsvurdering på 63 A.

Så tilsynelatende sier betingelsene i kontrakten annerledes ...

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Ja, det kom til oss som en jeppemiddag med 3x25 bamser.
Ingen har 1x63A?

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

bien sa:
Ja, det kom til oss som en jeppemiddag med 3x25 bamser.
Ingen har 1x63A?
Ingen har sannsynligvis et 1x63A-grensesnitt, men det kunne betydd totalt 63A-tilkoblinger, noe som ville gjort en 3x25A-tilkobling til en 75A-forbindelse. Men jeg sjekket Helenes kundeservice, og det betyr maks 3x63A.
Så vi vil legge inn en bestilling fra slutten av november når den nåværende kontrakten med samme pris går ut.

Og flaks, ordren ble også lagt inn.

de to

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rakentaja.fi konkurranse om elektrisitet ga dette til eget forbruk: Generell elektrisitet, grunnlading 1.292 e / måned + 5.258 cnt / kWh

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

Loiste spår at prisene vil holde seg høye neste vår og deretter falle: https://loiste.fi/support/products/support

Angivelig forventes / forventes den nye Olkiluoto-reaktoren å være i drift på det tidspunktet.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

tj86430 sa:
Loiste spår at prisene vil holde seg høye neste vår og deretter falle: https://loiste.fi/support/products/support

Angivelig forventes / forventes den nye Olkiluoto-reaktoren å være i drift på det tidspunktet.
Reaktorstarten er allerede flyttet ...

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

VesA sa:
Reaktorstarten er allerede flyttet ...
Da har de sannsynligvis en annen grunn til å spå det prisfallet. Jeg antar at de kjenner de nåværende rutetidene på Olkiluoto (i det minste bedre enn jeg gjør)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Oljeprisene har også steget, og med en motstandsklar og en rimelig strømkontrakt kan det være fristende å varme opp med strøm.

slipp meg

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

tj86430 sa:

Jeg tror at mange prosent er kraften til Olkiluoto 3 av strømkapasiteten på den nordiske NordPool kraftbørs.

Prisen er mye mer påvirket av andre ting enn en ny atomreaktor. Selvfølgelig kan det senke overprisen på det finske territoriet.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

HiTec sa:
Så kan du se om du (også) flyttet tilbake til den elektrofrie steinalderen, eller om de frosne matvarene fremdeles er frosne om morgenen og kaffetrakteren fortsatt kviser ;D Noe lignende situasjon 1.9. pluss at den tredje parten jeg bestilte fra i en ubestemt periode som ville ha trådt i kraft nøyaktig samme dato ???
Måneden har endret seg og strøm spiller fortsatt = så jeg antar at vi nå har byttet til en annen strømleverandør. La oss se, etter en god måned, hvilket selskap strømregningen endelig kommer fra, og som spiser strøm nå ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Helen skiftet uten problemer for en uke siden. Synd når de ikke har en mobilapp for å spore forbruk. Nettsteder lykkes, men er tungvint
opp Bunn