Elektrisitet Spesialpris NÅ!

og en pisk

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Elektrisitet Spesialpris NÅ!

Jeg bestilte strømmen til det Helen Super Offer. Så langt var det ingen problemer med utgiftsgrensen, og den ble ikke nevnt i avtalevilkårene. Den eneste begrensningen var maksimalt 63A hovedsikring.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Den begrensningen på hovedsikringen her forhindrer også den ordren. Også jeg så på det, men fikk tydeligvis ikke den 3x25A-kontrakten.

HiTec

Ingen grunn til å rynke på :)
Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Den begrensningen på hovedsikringen her forhindrer også den ordren. Også jeg så på det, men fikk tydeligvis ikke den 3x25A-kontrakten.
Um ... Ja, den bekreftelsen av kontrakten sier "Maksimal tillatt hovedsikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

HiTec sa:
Um ... Ja, den bekreftelsen av kontrakten sier "Maksimal tillatt hovedsikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007
Hmm ... ja, kopiert direkte fra avtalevilkårene.

Strømmen i kontrakten er for permanente og fritidsboliger med en maksimal sikringsvurdering på 63 A.

Så tilsynelatende sier betingelsene i kontrakten annerledes ...

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
231

Ja, det kom til oss som en jeppemiddag med 3x25 bamser.
Ingen har 1x63A?

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

bien sa:
Ja, det kom til oss som en jeppemiddag med 3x25 bamser.
Ingen har 1x63A?
Ingen har sannsynligvis et 1x63A-grensesnitt, men det kunne betydd totalt 63A-tilkoblinger, noe som ville gjort en 3x25A-tilkobling til en 75A-forbindelse. Men jeg sjekket Helenes kundeservice, og det betyr maks 3x63A.
Så vi vil legge inn en bestilling fra slutten av november når den nåværende kontrakten med samme pris går ut.

Og flaks, ordren ble også plassert.

de to

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rakentaja.fi konkurranse om elektrisitet ga dette til eget forbruk: Generell elektrisitet, grunnlading 1.292 e / måned + 5.258 cnt / kWh

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

Loiste spår at prisene vil holde seg høye neste vår og deretter falle: https://loiste.fi/support/products/support

Angivelig forventes / forventes den nye Olkiluoto-reaktoren å være i drift på det tidspunktet.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

tj86430 sa:
Loiste spår at prisene vil holde seg høye neste vår og deretter falle: https://loiste.fi/support/products/support

Angivelig forventes / forventes den nye Olkiluoto-reaktoren å være i drift på det tidspunktet.
Reaktorstarten er allerede flyttet ...

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

VesA sa:
Reaktorstarten er allerede flyttet ...
Da har de sannsynligvis en annen grunn til å spå det prisfallet. Jeg antar at de kjenner de nåværende rutetidene på Olkiluoto (i det minste bedre enn jeg gjør)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94

Oljeprisene har også steget, og med en motstandsklar og en rimelig strømkontrakt kan det være fristende å varme opp med strøm.

slipp meg

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

tj86430 sa:

Jeg tror at mange prosent er kraften til Olkiluoto 3 av strømkapasiteten på den nordiske NordPool kraftbørs.

Prisen er mye mer påvirket av andre ting enn en ny atomreaktor. Selvfølgelig kan det senke overprisen på det finske territoriet.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

HiTec sa:
Så kan du se om du (også) byttet tilbake til den elektrofrie steinalderen, eller om de frosne matvarene fremdeles er frosne om morgenen og kaffetrakteren fortsatt surrer om morgenen ;D Noe lignende situasjon 1.9. pluss at den tredje parten jeg bestilte fra i en ubestemt periode som ville ha trådt i kraft nøyaktig samme dato ???
Måneden har endret seg og strøm spiller fortsatt = så jeg antar at vi nå har byttet til en annen strømleverandør. La oss se, etter en god måned, hvilket selskap strømregningen endelig kommer fra, og som spiser strøm nå ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Helen skiftet uten problemer for en uke siden. Synd når de ikke har en mobilapp for å spore forbruk. Nettsteder lykkes, men er tungvint

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Telehell sa:
Helen skiftet uten problemer for en uke siden. Synd når de ikke har en mobilapp for å spore forbruk. Nettsteder lykkes, men er tungvint
Overføringen fra selskapet jeg er en heks overvåket. Tilbyr transmisjonsselskapet ingenting for det?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

uttrykket sa:
Overføringen fra selskapet jeg er en heks overvåket. Tilbyr transmisjonsselskapet ingenting for det?
Helen har ganske forskjellige sider for mobiltelefonen sin - ganske mange av dem har blitt utelatt for klarhetens skyld. En datamaskin-nettleser kan komme deg dit, og mange ting kan lastes ned som csv, men det er ganske overraskende til å begynne med, spesielt når noe renovering pågår akkurat nå. Jeg vedder på at det ikke ville være mye forskjellig fra de mobile sidene, selv om de var det.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

I det minste finner ikke Caruna noen app. Fortum hadde en app som heter OmaFortum, men all relevant informasjon ble lett funnet.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

uttrykket sa:
Helen er selv både en elektrisk leverandør og et transmisjonsselskap, så de begge serverer nøyaktig de samme nettapplikasjonene ;D

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

https://is.fi/taloussanomat/art-2000005819572.html

Det er omtrent hva tomten var, først den billigste strømmen og så løft den tilbake til suppene.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Man ble klar over at det ble laget enda flere supper når de kunne vente og fortsatt måtte tjene penger. Håpet er også at noen glemmer eller ikke klarer å lage nye supper for så å fortsette for tiden til en god pris.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Håpet er også at noen glemmer eller ikke klarer å lage nye supper for så å fortsette for tiden til en god pris.
Tross alt, en viss mahis som bare er stille om fristen og virkelig håper at kunden ikke vil våkne opp til deres forandrede situasjon - ikke før den neste strømregningen tidligst ;D For en stor del av husholderne er imidlertid strømregninger ganske sjeldne, så det kan komme til å snike seg i flere måneder før neste regning i postkassen spretter :kul:

mokin

medlem
Tilbakemelding Score
0

Krever loven at selskapet skal gi beskjed før tidsbegrenset kontrakt utløper? Det vil si at det ikke kan baseres helt på det

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

mokin sa:
Krever loven at selskapet skal gi beskjed før tidsbegrenset kontrakt utløper? Det vil si at det ikke kan baseres helt på det
Tross alt utløper ikke kontrakten: den er gyldig helt fra begynnelsen til videre varsel - prisingen går alltid i henhold til kontrakten, men setter en fast pris for den innledende perioden.

Sammypiru

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Sammypiru sa:
Så i dag var den første dagen i min ubestemte markedsprisavtale med Lumo, med en basisavgift på 0 € / måned.

Imidlertid, i dag klokka 18:58, ble det mottatt en e-post om at grunnavgiften øker til € 5 / måned fra og med 1. september 2018.

Gjett om du drar på utveksling med en gang.

redigering: Pori Energia fikk meg en kunde i to år til en pris av 4,61 cent / kWh, et månedlig gebyr på 0 €.
Så i august hadde jeg tid til å være Lumo-kunde og prisen på energi ble skandaløs 7,98 snt / kWh. Lær å eldes alle.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Helen ble en velkommen kunde, så det er et must å måtte tro at du var kvalifisert for en direkte-til-hjem-kampanje i Vantaa, begrenset til leilighetsbygg i Helsingfors, maks 5000kwh / a, og bare til de som mottok kampanjebrevet ...

Takk for tipsene her. Prisveksten på strøm var 0,3 cent.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Arvid sa:
Helen ble en velkommen kunde, så det er et must å måtte tro at du var kvalifisert for en direkte-til-hjem-kampanje i Vantaa, begrenset til leilighetsbygg i Helsingfors, maks 5000kwh / a, og bare til de som mottok kampanjebrevet ...

Takk for tipsene her. Prisveksten på strøm var 0,3 cent.
Jeg ville ikke tørre å prøve det selv ... men å lese på tydelig finsk ... ...::)

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

uttrykket sa:
Jeg ville ikke tørre å prøve det selv ... men å lese på tydelig finsk ... ...::)
Juu - Helen vil tross alt utsette pengene i henhold til avtalevilkårene hvis hun har fakturert seg selv feil. Det er erfaring.

ster

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
7

Er ikke Helen selv laget at 3,99 ikke fløter, akkurat det samme som bestiller hvor? Gjett de kinesiske kullskipene fortsatt kommer inn hele tiden?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

skogen sa:
Er ikke Helen selv laget at 3,99 ikke fløter, akkurat det samme som bestiller hvor? Gjett de kinesiske kullskipene fortsatt kommer inn hele tiden?
De gjorde helt klart litt research på det - det ser ut til at små tap går fra markedsføringsbudsjettet.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Konkret har lesevilkårene ikke lest noen begrensning på forbruksmengde eller leveform. Jeg ser ikke grunnlaget for å belaste mer.

øyet

nykommer
Tilbakemelding Score
0

I fjor dro vi til en lignende suppebutikk for en pris på 3,69 og forbruket har vært rundt 14 000kwh uten problemer. Jeg fortsatte med de 3,99 såpene, og det var virkelig ikke en boligblokk eller 5000 på kontraktsvilkårene slik at du ikke kan gå galt. Ja, og virkelig et sted å bruke i Tammerfors-regionen ..

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg tror ikke at Helen på noen måte automatisk motregner disse kontraktene. Det tok meg tre uker fra ordrebekreftelsen til velkomstmeldingen, har absolutt sjekket i det minste bruksstedet før jeg sjekket ut systemet.

16600

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nivos kunngjorde en prisøkning på 9% fordi det har vært en så tørr sommer;)
Jeg lurer på hva de fremdeles kommer på;)

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

treingeniøren sa:
Jeg tror ikke at Helen på noen måte automatisk motregner disse kontraktene. Det tok meg tre uker fra ordrebekreftelsen til velkomstmeldingen, har absolutt sjekket i det minste bruksstedet før jeg sjekket ut systemet.
For andre gang noensinne har jeg Helens ikke-hessiske strøm og bruker over 8000 kWh. :kul:
Jeg har ervervet gjennom anbud på og informert forbruk på mindre enn 6000 kWh.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

treingeniøren sa:
Vel, det ordrebekreftelsesbrevet har de stedskodene og ID-ene for strømmåleren, så de vet nøyaktig hvor og hva varen er - og fremdeles legger inn en ordrebekreftelse, vel, det er ikke den juridiske avtalen :kul:

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg tror at prisen på strøm øker da jeg fikk et slikt tilbud fra en daglig Fortum-forhandler på kjøpesenteret:

6,21 cent / kWh + € 12,82 / måned 24 måneders kontrakt.

En magisk hatt flyr forbi! Månedsavgiften inkluderer konverteringsbeskyttelse, dvs. at du kan bytte en gang til en billigere avtale hvis markedsprisen faller.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

jannu93 sa:
Jeg tror at prisen på strøm øker da jeg fikk et slikt tilbud fra en daglig Fortum-forhandler på kjøpesenteret:

6,21 cent / kWh + € 12,82 / måned 24 måneders kontrakt.

En magisk hatt flyr forbi! Månedsavgiften inkluderer konverteringsbeskyttelse, dvs. at du kan bytte en gang til en billigere avtale hvis markedsprisen faller.
Månedsprisene på alle kontrakter på Fortums nettsted er rundt € 4, da er dyrere noen pakker for boligblokker som inneholder en viss mengde strøm per måned. Husker du tallene galt?

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Tallene er helt riktige. Han prøvde å selge noe miljøvennlig strøm, som ville koste rundt fire euro mer enn den grunnleggende avgiften, og som medførte ytterligere 4 euro mer sikkerhet. Og det er alt verdt å ta, så ikke engang spør om du tar. ???? Jeg lurer på hvilke avgifter som kommer opp. Virkelig dum følelse savnet disse utbetalingene. Men nå i november kjøper jeg strøm til 3,99 cent / kWh + 0 € / måned fra Helen.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Kanskje Jannus irritasjon over tapet av et godt Fortum-tilbud bekreftes av det faktum at i følge en kraftkontraktsbekreftelse at Helens salgsfremmende elektrisitet er 100% vannkraft-sertifisert av opprinnelse.

Nå må du passe på at det er kompatibelt med husets elektriske system, og at det også er riktige (vanntette?) Stikkontakter. ???

HiTec

Tilbakemelding Score
8

jannu93 sa:
Og det er alt verdt å ta, så ikke engang spør om du tar. ????
Vel, selvfølgelig er det verdt det - fra selgerens stand ;D
opp Bunn