Strøm Spesialpris NÅ!

og en pisk

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Elektrisitet Spesialpris NÅ!

Jeg bestilte strømmen til den Helen Super tilbudet. Så langt var det ikke noe problem med utgiftsgrensen, og det ble ikke nevnt i kontraktsbetingelsene. Den eneste begrensningen var maksimalt 63A hoved sikring.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Denne begrensningen på hovedsikringen hindrer også denne ordren. Jeg så også på det, men tilsynelatende ikke fått den 3x25A kontrakten.

HiTec

Du trenger ikke å rive :)
Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Denne begrensningen på hovedsikringen hindrer også denne ordren. Jeg så også på det, men tilsynelatende ikke fått den 3x25A kontrakten.
Um ... Ja, den bekreftelsen på kontrakten sier "Maksimal tillatt hovedsikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

HiTec sa:
Um ... Ja, den bekreftelsen på kontrakten sier "Maksimal tillatt hovedsikringsstørrelse er 3 x 63 A."Smiley211007
Hmm ... ja, kopiert direkte fra vilkårene i kontrakten.

Strømmen i kontrakten gjelder for faste og fritidsboliger med maksimal sikringsgrad på 63 A.

Så tilsynelatende vilkårene i kontrakten sier annerledes ...

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
231

Ja det kom til oss som en jeppe middag med 3x25 teddies.
Ingen har en 1x63A?

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

biet sa:
Ja det kom til oss som en jeppe middag med 3x25 teddies.
Ingen har en 1x63A?
Ingen har sannsynligvis et 1x63A-grensesnitt, men det kunne ha betydd totalt 63A-tilkoblinger, noe som ville gjøre en 3x25A-tilkobling en 75A-tilkobling. Men jeg sjekket Helens kundeservice, og det betyr maksimalt 3x63A.
Så vi legger inn en ordre fra slutten av november når den nåværende kontrakten for samme pris utløper.

Og heldigvis ble ordren også plassert.

de to

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rakentaja.fi elektrisitetskonkurranse ga dette til eget forbruk: Generell elektrisitet, grunnpris 1 292 e / måned + 5 558 cnt / kWh

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

Loiste prognoser om at prisene forblir høye neste vår og deretter faller: https://loiste.fi/support/products/support

Tilsynelatende forventes den nye Olkiluoto-reaktoren å være operativ på den tiden.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

tj86430 sa:
Loiste prognoser om at prisene forblir høye neste vår og deretter faller: https://loiste.fi/support/products/support

Tilsynelatende forventes den nye Olkiluoto-reaktoren å være operativ på den tiden.
Reaktorstarten er allerede flyttet ...

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

VesA sa:
Reaktorstarten er allerede flyttet ...
Da har de sannsynligvis en annen grunn til å forutsi at prisfallet. Jeg antar at de kjenner dagens ruteplaner ved Olkiluoto (i hvert fall bedre enn jeg gjør)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94

Oljeprisene har også steget, og med en motstand klar og en rimelig elektrisitetskontrakt, kan det være fristende å varme med elektrisitet.

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

tj86430 sa:

Jeg tror at mange prosent er kraften til Olkiluoto 3 av elektrisitetskapasiteten på Nordic NordPools kraftutveksling.

Prisen er mye mer påvirket av andre ting enn en ny atomreaktor. Selvfølgelig kan det senke overprisen på det finske territoriet.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

HiTec sa:
Deretter kan du se om du (også) flyttet tilbake til den elektrofri steinalderen, eller hvis de frosne matvarene fremdeles er frosset om morgenen, og kaffemaskinen er fortsatt sur ;D Noe lignende situasjon 1.9. pluss at tredje part jeg bestilte fra for en ubestemt periode som ville ha trådt i kraft akkurat samme dato ??
Måneden endret og strøm fortsatt spiller = så jeg antar at nå har vi nå byttet til en annen strømleverandør. La oss se, etter en god måned, hvilket firma strømregningen endelig kommer fra, hvis strøm blir spist nå ;D

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Helen flyttet uten problemer for en uke siden. Synd når de ikke har en mobilapp for sporing av forbruk. Nettsteder lykkes, men er tungvint

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Telehell sa:
Helen flyttet uten problemer for en uke siden. Synd når de ikke har en mobilapp for sporing av forbruk. Nettsteder lykkes, men er tungvint
Overføringen fra selskapet jeg er en heks overvåket. Gir overføringsselskapet ingenting for det?

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

uttrykket sa:
Overføringen fra selskapet jeg er en heks overvåket. Gir overføringsselskapet ingenting for det?
Helen har ganske forskjellige sider for sin mobiltelefon - ganske mange er blitt utelatt for klarhetens skyld. En nettleser kan få deg der, og mange ting kan lastes ned som csv, men det er ganske overraskende først, spesielt når noen renovering foregår akkurat nå. Jeg vedder på at det ikke ville være mye forskjellig fra de mobile sidene, selv om de var.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

I det minste kan Caruna ikke finne noen App. Fortum hadde en app kalt OmaFortum, men all relevant informasjon ble lett funnet.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

uttrykket sa:
Helen selv er både en elektrisk leverandør og et overføringsselskap, slik at de begge tjener nøyaktig de samme nettapplikasjonene ;D

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

https://is.fi/taloussanomat/art-2000005819572.html

Det handler om hva tomten var, først den billigste strømmen og deretter løfte den tilbake til suppene.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Det ble innså at enda flere supper ble gjort når de kunne vente og fortsatt måtte tjene penger. Det er også håpet at noen glemmer eller unnlater å lage nye supper og deretter fortsette for tiden til en god pris.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Det er også håpet at noen glemmer eller unnlater å lage nye supper og deretter fortsette for tiden til en god pris.
Tross alt, en viss mahis som bare er stille om tidsfristen, og håper virkelig at kunden ikke vil våkne opp til deres endrede situasjon - ikke før deres neste strømregning tidligst ;D Men for en stor del av husholderskapene er strømregninger ganske sjeldne, så det kan snike seg i flere måneder før neste regning i postkassen spretter :kul:

mokin

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forutsetter loven at selskapet skal gi beskjed før tidsbegrenset kontrakt utløper? Det er, det kan ikke være helt basert på det

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

mokin sa:
Forutsetter loven at selskapet skal gi beskjed før tidsbegrenset kontrakt utløper? Det er, det kan ikke være helt basert på det
Tross alt er kontrakten ikke utløpt: det gjelder fra begynnelsen til videre - prising går alltid i henhold til kontrakten, men fastsetter en fast pris for den innledende perioden.

Sammypiru

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Sammypiru sa:
Så i dag var den første dagen i min ubestemt Markedsprisavtale med Lumo, med en grunnleggende avgift på 0 € / måned.

Men i dag klokka 18:58 ble det mottatt en e-post med angivelse av at grunnavgiften vil øke til € 5 / måned fra 1. september 2018.

Gjett om du går for en utveksling med en gang.

rediger: Pori Energia fikk meg en kunde i to år til en pris på 4,61 cent / kWh, en månedlig avgift på 0 €.
Så i august hadde jeg tid til å være en Lumo kunde og prisen på energi ble skandaløs 7,98 snt / kWh. Lær å alder alle.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Helen ble en velkommen kunde, så det er en nødvendighet å tro at du var kvalifisert for en direkte-hjemme-kampanje i Vanda, begrenset til leilighetsbygg i Helsingfors, maks 5000kwh / a, og bare til de som mottok kampanjebrevet ...

Takk for tipsene her. Stigningen i prisen på elektrisitet var 0,3 cent.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Arvid sa:
Helen ble en velkommen kunde, så det er en nødvendighet å tro at du var kvalifisert for en direkte-hjemme-kampanje i Vanda, begrenset til leilighetsbygg i Helsingfors, maks 5000kwh / a, og bare til de som mottok kampanjebrevet ...

Takk for tipsene her. Stigningen i prisen på elektrisitet var 0,3 cent.
Jeg ville ikke tør å prøve det selv ... men å lese i klart finsk ... ...::)

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

uttrykket sa:
Jeg ville ikke tør å prøve det selv ... men å lese i klart finsk ... ...::)
Juu - Helen vil trolig utsette pengene i henhold til kontraktens vilkår hvis hun har fakturert seg feil. Det er erfaring.

ster

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
7

Er ikke Helen selvskapt at 3,99 ikke fluff, akkurat det samme som bestiller hvor? Gjett de kinesiske kullskipene kommer fremdeles i hele tiden?

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

foresteren sa:
Er ikke Helen selvskapt at 3,99 ikke fluff, akkurat det samme som bestiller hvor? Gjett de kinesiske kullskipene kommer fremdeles i hele tiden?
De gjorde tydeligvis litt forskning på det - noen små tap ser ut til å gå fra markedsføringsbudsjettet.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Spesielt har kontraktsvilkårene ikke lest noen grense på mengden forbruk eller leveform. Jeg ser ikke grunnlaget for å belaste mer.

øyet

nykommer
Tilbakemelding Score
0

I fjor gikk vi til en lignende suppe butikk for en pris på 3,69 og forbruket har vært om lag 14000kwh uten problemer. Jeg fortsatte med det 3,99 soops og det var egentlig ikke en boligblokk eller 5000 på kontraktsbetingelsene, slik at du ikke kan gå galt. Ja og virkelig et sted å bruke i Tampere-regionen ..

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg tror ikke at Helen på noen måte automatisk kompenserer disse kontraktene. Det tok meg tre uker fra bestillingsbekreftelsen til velkomstmeldingen, har sikkert sjekket minst bruksstedet før du sjekker ut systemet.

16600

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nivos annonserte en 9% prisøkning fordi det har vært en så tørr sommer;)
Jeg lurer på hva de fremdeles kommer med;)

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

treingeniøren sa:
Jeg tror ikke at Helen på noen måte automatisk kompenserer disse kontraktene. Det tok meg tre uker fra bestillingsbekreftelsen til velkomstmeldingen, har sikkert sjekket minst bruksstedet før du sjekker ut systemet.
For andre gang har jeg Helenes ikke-hessiske strøm og bruker over 8000 kWh. :kul:
Jeg har ervervet gjennom anbud på og informert forbruk på mindre enn 6000 kWh.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

treingeniøren sa:
Vel, det ordrebekreftelsesbrevet har disse plasseringskodene og elmåler-IDene, slik at de vet nøyaktig hvor og hva elementet er - og fortsatt legge inn en ordrebekreftelse, vel, det er ikke den lovlige avtalen :kul:

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg tror at prisen på elektrisitet stiger når jeg mottok et slikt tilbud fra en daglig Fortum-forhandler i kjøpesenteret:

6,21 cent / kWh + € 12,82 / måned 24 måneders kontrakt.

En magisk lue flyr forbi! Den månedlige avgiften inkluderer konverteringsbeskyttelse, det vil si at du kan bytte til en billigere avtale dersom markedsprisen faller.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

jannu93 sa:
Jeg tror at prisen på elektrisitet stiger når jeg mottok et slikt tilbud fra en daglig Fortum-forhandler i kjøpesenteret:

6,21 cent / kWh + € 12,82 / måned 24 måneders kontrakt.

En magisk lue flyr forbi! Den månedlige avgiften inkluderer konverteringsbeskyttelse, det vil si at du kan bytte til en billigere avtale dersom markedsprisen faller.
De månedlige prisene på alle kontrakter på Fortums nettsted er rundt € 4, da dyrere er noen pakker for boligblokker som inneholder en viss mengde elektrisitet per måned. Husker du tallene feil?

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Tallene er bare rett. Han prøvde å selge litt miljøvennlig elektrisitet, noe som koster rundt fire euro mer enn det grunnleggende gebyret, og det medførte ytterligere 4 euro mer sikkerhet. Og det er alt verdt å ta, så spør ikke engang om du tar. ???? Jeg lurer på hvilke avgifter som kommer opp. Virkelig dum følelse savnet disse betalingene. Men nå i november kjøper jeg elektrisitet på 3,99 cent / kWh + 0 € / måned fra Helen.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Kanskje Jannu er irritert med tapet av et godt Fortum-tilbud, bekreftes av det faktum at, ifølge en kraftkontraktbekreftelse, at Helens salgsstrøm er 100% vannkraft sertifisert av opprinnelse.

Nå må du sørge for at den er kompatibel med husets elektriske system og at det også er de riktige (vanntette?) Stikkontaktene. ???
opp Bunn