Strøm Spesialpris NÅ!

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Vs: Elektrisitet Spesialpris NÅ!

Telehell sa:
Helen flyttet uten problemer for en uke siden. Synd når de ikke har en mobilapp for sporing av forbruk. Nettsteder lykkes, men er tungvint
Overføringen fra selskapet jeg er en heks overvåket. Gir overføringsselskapet ingenting for det?

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77

uttrykket sa:
Overføringen fra selskapet jeg er en heks overvåket. Gir overføringsselskapet ingenting for det?
Helen har ganske forskjellige sider for sin mobiltelefon - ganske mange er blitt utelatt for klarhetens skyld. En nettleser kan få deg der, og mange ting kan lastes ned som csv, men det er ganske overraskende først, spesielt når noen renovering foregår akkurat nå. Jeg vedder på at det ikke ville være mye forskjellig fra de mobile sidene, selv om de var.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

I det minste kan Caruna ikke finne noen App. Fortum hadde en app kalt OmaFortum, men all relevant informasjon ble lett funnet.

HiTec

Du trenger ikke å rive :)
Tilbakemelding Score
8

uttrykket sa:
Helen selv er både en elektrisk leverandør og et overføringsselskap, slik at de begge tjener nøyaktig de samme nettapplikasjonene ;D

HelaKammo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

https://is.fi/taloussanomat/art-2000005819572.html

Det handler om hva tomten var, først den billigste strømmen og deretter løfte den tilbake til suppene.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Det ble innså at enda flere supper ble gjort når de kunne vente og fortsatt måtte tjene penger. Det er også håpet at noen glemmer eller unnlater å lage nye supper og deretter fortsette for tiden til en god pris.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

juu-zo sa:
Det er også håpet at noen glemmer eller unnlater å lage nye supper og deretter fortsette for tiden til en god pris.
Tross alt, en viss mahis som bare er stille om tidsfristen, og håper virkelig at kunden ikke vil våkne opp til deres endrede situasjon - ikke før deres neste strømregning tidligst ;D Men for en stor del av husholderskapene er strømregninger ganske sjeldne, så det kan snike seg i flere måneder før neste regning i postkassen spretter :kul:

mokin

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forutsetter loven at selskapet skal gi beskjed før tidsbegrenset kontrakt utløper? Det er, det kan ikke være helt basert på det

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77

mokin sa:
Forutsetter loven at selskapet skal gi beskjed før tidsbegrenset kontrakt utløper? Det er, det kan ikke være helt basert på det
Tross alt er kontrakten ikke utløpt: det gjelder fra begynnelsen til videre - prising går alltid i henhold til kontrakten, men fastsetter en fast pris for den innledende perioden.

Sammypiru

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Sammypiru sa:
Så i dag var den første dagen i min ubestemt Markedsprisavtale med Lumo, med en grunnleggende avgift på 0 € / måned.

Men i dag klokka 18:58 ble det mottatt en e-post med angivelse av at grunnavgiften vil øke til € 5 / måned fra 1. september 2018.

Gjett om du går for en utveksling med en gang.

rediger: Pori Energia fikk meg en kunde i to år til en pris på 4,61 cent / kWh, en månedlig avgift på 0 €.
Så i august hadde jeg tid til å være en Lumo kunde og prisen på energi ble skandaløs 7,98 snt / kWh. Lær å alder alle.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Helen ble en velkommen kunde, så det er en nødvendighet å tro at du var kvalifisert for en direkte-hjemme-kampanje i Vanda, begrenset til leilighetsbygg i Helsingfors, maks 5000kwh / a, og bare til de som mottok kampanjebrevet ...

Takk for tipsene her. Stigningen i prisen på elektrisitet var 0,3 cent.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Arvid sa:
Helen ble en velkommen kunde, så det er en nødvendighet å tro at du var kvalifisert for en direkte-hjemme-kampanje i Vanda, begrenset til leilighetsbygg i Helsingfors, maks 5000kwh / a, og bare til de som mottok kampanjebrevet ...

Takk for tipsene her. Stigningen i prisen på elektrisitet var 0,3 cent.
Jeg ville ikke tør å prøve det selv ... men å lese i klart finsk ... ...::)

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77

uttrykket sa:
Jeg ville ikke tør å prøve det selv ... men å lese i klart finsk ... ...::)
Juu - Helen vil trolig utsette pengene i henhold til kontraktens vilkår hvis hun har fakturert seg feil. Det er erfaring.

ster

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
7

Er ikke Helen selvskapt at 3,99 ikke fluff, akkurat det samme som bestiller hvor? Gjett de kinesiske kullskipene kommer fremdeles i hele tiden?

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77

foresteren sa:
Er ikke Helen selvskapt at 3,99 ikke fluff, akkurat det samme som bestiller hvor? Gjett de kinesiske kullskipene kommer fremdeles i hele tiden?
De gjorde tydeligvis litt forskning på det - noen små tap ser ut til å gå fra markedsføringsbudsjettet.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Spesielt har kontraktsvilkårene ikke lest noen grense på mengden forbruk eller leveform. Jeg ser ikke grunnlaget for å belaste mer.

øyet

nykommer
Tilbakemelding Score
0

I fjor gikk vi til en lignende suppe butikk for en pris på 3,69 og forbruket har vært om lag 14000kwh uten problemer. Jeg fortsatte med det 3,99 soops og det var egentlig ikke en boligblokk eller 5000 på kontraktsbetingelsene, slik at du ikke kan gå galt. Ja og virkelig et sted å bruke i Tampere-regionen ..

puuteknikko

medlem
Tilbakemelding Score
2

Jeg tror ikke at Helen på noen måte automatisk kompenserer disse kontraktene. Det tok meg tre uker fra bestillingsbekreftelsen til velkomstmeldingen, har sikkert sjekket minst bruksstedet før du sjekker ut systemet.

16600

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nivos annonserte en 9% prisøkning fordi det har vært en så tørr sommer;)
Jeg lurer på hva de fremdeles kommer med;)

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

treingeniøren sa:
Jeg tror ikke at Helen på noen måte automatisk kompenserer disse kontraktene. Det tok meg tre uker fra bestillingsbekreftelsen til velkomstmeldingen, har sikkert sjekket minst bruksstedet før du sjekker ut systemet.
For andre gang har jeg Helenes ikke-hessiske strøm og bruker over 8000 kWh. :kul:
Jeg har ervervet gjennom anbud på og informert forbruk på mindre enn 6000 kWh.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

treingeniøren sa:
Vel, det ordrebekreftelsesbrevet har disse plasseringskodene og elmåler-IDene, slik at de vet nøyaktig hvor og hva elementet er - og fortsatt legge inn en ordrebekreftelse, vel, det er ikke den lovlige avtalen :kul:

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg tror at prisen på elektrisitet stiger når jeg mottok et slikt tilbud fra en daglig Fortum-forhandler i kjøpesenteret:

6,21 cent / kWh + € 12,82 / måned 24 måneders kontrakt.

En magisk lue flyr forbi! Den månedlige avgiften inkluderer konverteringsbeskyttelse, det vil si at du kan bytte til en billigere avtale dersom markedsprisen faller.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

jannu93 sa:
Jeg tror at prisen på elektrisitet stiger når jeg mottok et slikt tilbud fra en daglig Fortum-forhandler i kjøpesenteret:

6,21 cent / kWh + € 12,82 / måned 24 måneders kontrakt.

En magisk lue flyr forbi! Den månedlige avgiften inkluderer konverteringsbeskyttelse, det vil si at du kan bytte til en billigere avtale dersom markedsprisen faller.
De månedlige prisene på alle kontrakter på Fortums nettsted er rundt € 4, da dyrere er noen pakker for boligblokker som inneholder en viss mengde elektrisitet per måned. Husker du tallene feil?

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

Tallene er bare rett. Han prøvde å selge litt miljøvennlig elektrisitet, noe som koster rundt fire euro mer enn det grunnleggende gebyret, og det medførte ytterligere 4 euro mer sikkerhet. Og det er alt verdt å ta, så spør ikke engang om du tar. ???? Jeg lurer på hvilke avgifter som kommer opp. Virkelig dum følelse savnet disse betalingene. Men nå i november kjøper jeg elektrisitet på 3,99 cent / kWh + 0 € / måned fra Helen.

Arvid

medlem
Tilbakemelding Score
2

Kanskje Jannu er irritert med tapet av et godt Fortum-tilbud, bekreftes av det faktum at, ifølge en kraftkontraktbekreftelse, at Helens salgsstrøm er 100% vannkraft sertifisert av opprinnelse.

Nå må du sørge for at den er kompatibel med husets elektriske system og at det også er de riktige (vanntette?) Stikkontaktene. ???

Så mye

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11

Vi har følgende fra Fortum:

Månedlig avgift 0 euro
Enhetspris 3,72 c / kWh.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Fortum leverer elektrisitet til boligblokker på månedlig basis. Det kan være egnet for en liten leilighetskompleks hvor grunnvarmen kommer fra condominiumet (f.eks. + 18C) og med elektriske radiatorer / gulvvarme, kan aksjonærene da varme opp mer hvis de ønsker det. ;)
https://fortum.fi/kotiasiakkaille/sahkoa-kotiin/vertaa-sahkosopimuksia-ja-valitse-elamantilanteeseesi-sopivin-3

Helens lignende produkt som også inkluderer hjemmeforsikring https://helen.fi/sahko/kodit/kodin-palvelusopimus/
For å sammenligne priser, må du legge til enten € 9 eller € 15 til Fortums månedlige avgift. Https://fortum.com/home/fiksu-koti/fortum-home-insurance-security-home

HiTec

Tilbakemelding Score
8

janti sa:
Fortum leverer elektrisitet til boligblokker på månedlig basis.
Jeg har aldri forstått denne faste strømregningen fordi, som det er sagt mange ganger i denne kjeden, representerer varene seg bare 1/3 av den totale strømregningen, men resten er fortsatt forbruksavhengige overføringsgebyrer og avgifter = uansett hvor fast strømmen er månedlig betaling, det er imidlertid ikke elektrisitetsregningen, og så er alle løftene til en forutsigbar prisbasert fakturering nesten grei for kunden: - \

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

HiTec sa:
Jeg har aldri forstått denne faste strømregningen fordi, som det er sagt mange ganger i denne kjeden, representerer varene seg bare 1/3 av den totale strømregningen, men resten er fortsatt forbruksavhengige overføringsgebyrer og avgifter = uansett hvor fast strømmen er månedlig betaling, det er imidlertid ikke elektrisitetsregningen, og så er alle løftene til en forutsigbar prisbasert fakturering nesten grei for kunden: - \
Sannsynligvis sånn, men på den annen side, til disse prisene, hvis du fikk OKT, ville det være et godt tilbud. Helen 514e ville få strøm + hjem forsikring i et år ;) Selv hjemmeforsikring vil betale mer for hjemmeforsikring.

løp

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Fra Helen denne gangen til rivaler 3.99c :)

https://helen.fi/megatarjous

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Jeg har laget en slik teller for min egen fornøyelse, så jeg kan se hvor mye penger er brukt på elektrisitet, og om nødvendig sammenligne forskjellige priser på forskjellige supper. Selvfølgelig gjør mange andre onlinetjenester det samme, men denne ideen vekket en ganske debatt om hvor mye penger som går til å kjøpe energi i forhold til overføring. Så du kan kopiere og redigere til eget bruk hvis du vil. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xEfHEBHNLaXIjebKBCTXrB6DA1OQc5zuMGBwuUZDPcU/edit?usp=sharing

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Snart begynner tilbudsprisene å falle ettersom vannsituasjonen i Norge har bedret seg betydelig i løpet av den siste måneden.
http://vannmagasinfylling.nve.no/Default.aspx?ViewType=Chart&Tidsenhet=Aar&Omr=NO

I Norge er områdene 1 og 2 allerede i en vanlig bassituasjon, bare område 3 på nordkysten er mindre enn normalt.
http://vannmagasinfylling.nve.no/Default.aspx?ViewType=Chart&Tidsenhet=Aar&Omr=Omr3

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5

janti sa:
Snart begynner tilbudsprisene å falle ettersom vannsituasjonen i Norge har bedret seg betydelig i løpet av den siste måneden.
http://vannmagasinfylling.nve.no/Default.aspx?ViewType=Chart&Tidsenhet=Aar&Omr=NO

I Norge er områdene 1 og 2 allerede i en vanlig bassituasjon, bare område 3 på nordkysten er mindre enn normalt.
http://vannmagasinfylling.nve.no/Default.aspx?ViewType=Chart&Tidsenhet=Aar&Omr=Omr3
Tammerfors kraftverk kunngjorde kun prisøkninger som en av årsakene til den dårlige vannsituasjonen.
Full avgift
€ 3,98 / kk
Energibeskatning
4,99 cnt / kWh (1,95,2018 5,95 cnt / kWh)
Helen-kontrakten har fortsatt nesten 1,5 år igjen på 3,99 uten grunnbetalingen :)

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Fra kl. 10.00 på Helens strøm her på vestkysten, ser det ut til å være prikken.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Selv høsten kom fra Helen den 1. september. og så nye priser på 3,99c / kWh ved OKT, bytte fra tid til strøm til vanlig har blitt registrert for både strøm og overføring, og som en fin tilleggsbonus har vi nå strøm og overføringer på samme regning :)

Pehe

nykommer
Tilbakemelding Score
0

HiTec sa:
Selv høsten kom fra Helen den 1. september. og så nye priser på 3,99c / kWh ved OKT, bytte fra tid til strøm til vanlig har blitt registrert for både strøm og overføring, og som en fin tilleggsbonus har vi nå strøm og overføringer på samme regning :)
Hvor og når fikk HiTec denne prisen for et privat hjem. Ved årsskiftet slutter 2-års suppe for Loiste ved årsskiftet og prisen var 3,65 cent / kWh. Til den prisen kan jeg ikke fjerne fastprisen lenger. Jeg vil ikke ha noe elektrisitet.

HiTec

Tilbakemelding Score
8

Pehe sa:
Hvor og når fikk HiTec denne prisen for et privat hjem.
Det skulle være juli da Helen-tilbudet (3.99c / kWh + 0e / month) kom ut for første gang, og Wanhas 2 års frist var 31,8. På den tiden hadde Helens tilbud ingen begrensninger, så jeg tok det opp, kontrakten ble signert og 1.9. Helen begynte å produsere strøm for oss også. Tross alt er bolig slik at langs Helens kaier som vil komme uansett, da den elektrisiteten fra Wanha kom fra Loiste, og derfor er både strøm og overføring igjen på samme Helen-regning :kul:

Med disse begrensningene på Helenas tilbud, har gruppen fortsatt klart å gjøre nye avtaler for OK-hus. Men nå vet jeg ikke om de har blitt mer nøyaktige når tilbudet endres igjen ??
opp Bunn