Elektrisitet gjennom innedelen?

JCO

nykommer
Jeg skjønte bare ett problem, eller vanskeligheter, med å oppgradere varmepumpen. Old elektrisitet kommer gjennom støpselet til innendørsenheten, men alle nye som jeg har sett synes å være strømforsyningen via utendørsenheten.

Er to hår av tre i disse kablene mellom enheter ikke direkte koblet til null og alltid lever fase? Kan / kan man kobles til på en slik måte at strømmen tas ut av innedelen? Eller så jeg vet, på samme måte som det går i den elektriske kabelen, men er det en godkjent installasjonsmetode.

Jeg vil på ingen måte ønske å trekke en egen strømforsyning (og muligens sikkerhetsbryterne eller hva som kreves for dem) på utedelen når det er strømuttak ved siden av innedelen.

vwg4

Aktivt medlem
Her er den lange historien her, kanskje et søk å finne. eller @Jnti punkt linkkaa :)

Trekk strømforsyningen fra uttaket til utendørsenheten og mellomkabelen normalt i monteringsboksen?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Jeg skjønte bare ett problem, eller vanskeligheter, med å oppgradere varmepumpen. Old elektrisitet kommer gjennom støpselet til innendørsenheten, men alle nye som jeg har sett synes å være strømforsyningen via utendørsenheten.

Er ikke to hår av tre direkte koblet til null i disse kablene mellom enhetene, og alltid en levende fase? Kan / kan man kobles til på en slik måte at strømmen tas ut av innedelen? Eller så jeg vet, på samme måte som det går i den elektriske kabelen, men er det en godkjent installasjonsmetode.

Jeg vil på ingen måte ønske å trekke en egen strømforsyning til utedelen (og muligens sikkerhetsbryterne eller hva de er nødvendige for) når kontakten er klar ved siden av innedelen.
Det er lurt å sjekke installasjonsveiledningen, men siden intelligensen til skapningen er inne og det alltid er våken at utendørsenheten må kobles til strømmen til innendørsenheten hele tiden - og å legge den inngangen til innedelenheten gjør ingenting for å fungere. På det meste er det noen trange mellomrom for doble ledninger. Bakken skal også holdes i god stand, selv om det er to kobberrør mellom beslagene, som i praksis fører metalldelene til samme grunn. De Argos som ble matet fra meg kuttet strømmen fra utedelen, men ellers fungerer det ikke.
opp Bunn