Bytte av interiøret i innendørsenheten

mikko56

Toshiba 25 Premium (1.11.2018).
Tilbakemelding Score
0
Er det noen reell hindring at Mitsu LN-serien innendørs enhetens høyre hånd kan endres til venstre? Installatøren som gjorde tilbudet, foreslo at det alltid er tilrådelig å gjøre uttaket på høyre side (bak) av apparatet for ikke å lage en kjølemiddelforbindelse på baksiden av enheten (rom side) hvis utgangen skal gjøres fra venstre. Årsaken til dette var hovedsakelig enkel omhu i tilfelle lekkasje. Produsenten markedsfører imidlertid noe. modell i begge hender.

Saken er relevant for innretningenes plassering, fordi enheten avhengig av hånden beveger seg nesten i sin bredde (89 cm) i retning eller til den andre. I mitt eget tilfelle vil venstrehåndet (trekke ut fra venstre side) gi enheten bedre plassering, og også en luftstrøm spredt over romets lokaler.

ahpe

medlem
Tilbakemelding Score
6
Vs: Endre håndtrykk av innendørsenheten

Årsaken til dette var hovedsakelig enkel omhu i tilfelle lekkasje.
Dette er tilfellet når det er utført etter installasjonstrykket, er det ikke mulig å oppdage tettheten av leddene plassert bak innendørsenheten.

Ja, håndtrykket er endret, abonnenten har bare blitt informert om at tilbakekoblingen ikke kan kontrolleres.

Hvis abonnenten nødvendigvis vil at den skal kontrolleres, bør prøvetrykket overlates, for eksempel over natten uten at utendørsenheten er tilkoblet.

Em. Også øke installasjonsbelastningen.

Jäähöyry

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Få den tilkoblet når du bøyer bunnen av innendørsenheten fra veggen ... LG hadde til og med støtten klar for den ... isolasjonen skulle bli tapet etter inspeksjon ...

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

LN er modellert med 32 materialer, og det kan da ikke gjøres flensforbindelser

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

Jeg forstår ikke hva det er vanskelig for disse rørene å brase selv på veggen.
Slik gjør du det.
Det handler om latskap. mangel på kompetanse.

juise

medlem
Tilbakemelding Score
1

kimmok sa:
Jeg forstår ikke hva det er vanskelig for disse rørene å brase selv på veggen.
Slik gjør du det.
Det handler om latskap. mangel på kompetanse.
Vel, det er det som slpoy sa, at du ikke kan få leddene i det indre av R32.

Lodding må gjøres og jeg husker at noen av pumpens instruksjoner ble nevnt så.

"Installatøren som gjorde budet antydet at det alltid ville være verdt å ta uttaket fra høyre side av enheten ..."

Så nektet de ikke. Det er liten forskjell i prisen på flensfeste og loddetråd, derfor har du sannsynligvis nevnt en slik anbefaling.

mikko56

Toshiba 25 Premium (1.11.2018).
Tilbakemelding Score
0

Takk for svarene dine, de ville opplyse deg. Så det miljømessige kjølevæsken til det 32 ​​kjølemediet er et hinder for å lage disse flensleddene i den forstand at du vil minimere risikoen, eller andre egenskaper av stoffet, gå og vite.
Neste uke vil det være en annen installatør å se på steder og gjøre et bud.
Det er imidlertid ganske spesielt at et slikt teknisk problem begrenser plasseringen av innendørsenheten, selv om bytte av håndtrykk er gitt i installasjonsinstruksjonene.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

Det vil si at installatøren måtte demontere innendørsenheten fra pakken, avkjøle de kalde rørene og lodde rørskraperen. På installasjonsstedet vil rørene i henhold til rørledningen bli kuttet til riktig størrelse. Etterpå spyles de kalde rørene og mellomrørene ut av gjennomgående hull og innendørsenheten løftes. Dette fortsetter som ved normal installasjon.

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

Vel, det ville være fint å gjøre noe med det og spesielt hvis det skjer såkalt. tykke vegger eller til høyre og fellesrester i veggen.
Wooferen installerer et stykke meter hvis flensene er igjen i systemet eller ellers er svært svingete.
og du trenger ikke å gjøre lodding i verkstedet for å gjøre dem selv på parkeringsplassen.
ved siden av bilen eller inne i bilen.
Det handler om holdning og ønske.
Det kan være mangel på kompetanse som er dekket.
ganske bra det latskap derfra til hodet for å heve.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
79

mikko56 sa:
Takk for svarene dine, de ville opplyse deg. Så det miljømessige kjølevæsken til det 32 ​​kjølemediet er et hinder for å lage disse flensleddene i den forstand at du vil minimere risikoen, eller andre egenskaper av stoffet, gå og vite.
Neste uke vil det være en annen installatør å se på steder og gjøre et bud.
Det er imidlertid ganske spesielt at et slikt teknisk problem begrenser plasseringen av innendørsenheten, selv om bytte av håndtrykk er gitt i installasjonsinstruksjonene.
Mer om dette, kanskje et år siden. R32 er en brennende substans i en viss grad og kan - som i andre kjølemidler - bli ekkel forbrenningsprodukter. I praksis er R32 veldig vanskelig å bli brent med mer eller mindre kvalifiserte tester og videoer om emnet, uansett hvordan. Av denne grunn er pumpens installasjonsanvisninger forbudt å forlate flensene innvendig. Jeg har ikke sett Tukes eller andre instruksjoner om emnet, men for et år siden nektet Tukes ikke flenser, det kan til og med hjelpe oss i dag. Det er et felles punkt at produsentens installasjonsinstruksjoner følges.

Jeg ville sette flensene inni uten smerte akkurat som før, selv om noen ville nekte det.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22

Tukes posisjon er fortsatt at flensforbindelsen opp til 20 mm er tillatt. De tar ikke produsentens installasjonsanvisninger. Dette blir spurt om 8/2018. Jeg lever en lykkelig pumpe på veggen og flenser inni, det vil si på garasiden. Trykkprøve med nitrogen og lekkasje deteksjon, så hvorfor skal flensseksjonen være verre enn det er i uteplassen.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

For noen uker siden fortalte en Scanoffice-person meg at Tukes hadde svart på spørreskjemaet på R32 flensflensleddene at flensleddene oppfyller kravene til standarden. Det vil si, de kan også brukes innendørs.

Jeg føler meg selv at dreiemomentet i flensete ledd er verre uten assistenten av to grunner. Noen ganger kan håndflatene være litt skadet av de innvendige enhetens skarpe kanter hvis spenningsnøkkelen oppstår. For det andre, i samme forbindelse, kan innendørsenheten skille seg ut. Jeg har brukt ilmastointiteippirullaa på høyre side av innendørsenheten, slik at den nederste kant forblir passende avstand fra veggen.

Hvis kondensatslangen og de elektriske lederne passerer alle under enheten, må isoleringen av leddene gjøres forsiktig, da plassen under enheten er begrenset.

Hvis leddene kommer bak enheten og kunden ønsker at keglene skal ut, vil jeg selv bruke LockRing-tilkoblingene. Du trenger ikke å mate loddings- og nitrogenutstyr.

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

Hvis leddene kommer bak enheten og kunden ønsker at keglene skal ut, vil jeg selv bruke LockRing-tilkoblingene. Du trenger ikke å mate loddings- og nitrogenutstyr.
[/sitat]
Det vil si at du forlater importøren uten anstrengelse.
og du antar at det ikke lekker inn i støvsugeren, slik at du ikke trenger å gjøre en fysisk test.
men psykologisk med en penn.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

kimmok sa:
Det vil si at du forlater importøren uten anstrengelse.
og du antar at det ikke lekker inn i støvsugeren, slik at du ikke trenger å gjøre en fysisk test.
men psykologisk med en penn.
Beklager min dumhet, men jeg forsto ikke hva du ville si i det? ??? ??? ???
opp Bunn