Tetting og rengjøring av kondensvannsledningen i innedelen

T

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Kondensvannrør tilstopping av innendørsenhet og rensing av rør

Kotte sa:
Har du tilfeldigvis målt den relative luftfuktigheten i inneluften i forskjellige år, eller har det vært flere kilder til fuktighet, ventilasjon endret?
Den relative fuktigheten har nå vært 60% på begge sider. Jeg husker veldig like lesninger i tidligere somre. Jada, varmen har vært ganske tøff i sommer og i fjor sommer. Det har ikke blitt endret kilder til fuktighet eller ventilasjon. På sensommeren er luftfuktighetene generelt høyere enn nå.

Begroing av vinger og andre deler av kanalen vil sannsynligvis øke fuktansamlingen i vingene og andre steder som et resultat av aldring (mikrovirvel).
Monterings- og viftebladene er fremdeles ganske rene. Det er litt av den typen fine, nesten pulveraktig støv. Enheten har vært i lite bruk (om sommeren for kjøling).

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

T sa:
Monterings- og viftebladene er fremdeles ganske rene. Det er litt av den typen fine, nesten pulveraktig støv. Enheten har vært i lite bruk (om sommeren for kjøling).
Nå vil jeg ikke male unødvendig forbannede ting på veggene, og forhåpentligvis er ikke grunnen her, men en kuldemediummangel (dvs. en oppfølging av en liten kontinuerlig lekkasje) kan også forårsake kondens. Mekanismen er slik at fordamperen avkjøles ujevnt og vanligvis fryser fra begynnelsen. Slutten er da varm. Spesielt store mengder tåke dannes på det punktet hvor den kjølte luften som er avkjølt av frysecelledelen møter varm og fuktig inneluft, som nærmest er gjennomtrengelig gjennom viften. Frysing kan som sådan forårsake kondensvann som strømmer forbi oppsamlingsbassenget. Det er tross alt mulig å ekskludere det ved å observere og føle driften av enheten bak rengjøringsdøren og filtrene mens enheten er i gang.

T

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kotte sa:
Nå vil jeg ikke male unødvendig forbannede ting på veggene, og forhåpentligvis er ikke grunnen her, men en kuldemediummangel (dvs. en oppfølging av en liten kontinuerlig lekkasje) kan også forårsake kondens. Mekanismen er slik at fordamperen avkjøles ujevnt og vanligvis fryser fra begynnelsen. Slutten er da varm. Spesielt store mengder tåke dannes på det punktet hvor den kjølte luften som er avkjølt av frysecelledelen møter varm og fuktig inneluft, som nærmest er gjennomtrengelig gjennom viften. Frysing kan som sådan forårsake kondensvann som strømmer forbi oppsamlingsbassenget. Det er tross alt mulig å ekskludere det ved å observere og føle driften av enheten bak rengjøringsdøren og filtrene mens enheten er i gang.
Frysen av kennelen var også i tankene mine. Jeg undersøkte dette for noen uker siden under den forrige varmen, men jeg åpnet ikke luken mens enheten kjørte, men slo først av og klatret deretter opp stigen for å undersøke cellen. Jeg fjernet filtrene og hva du kan se derfra og berører fingrene, det var ingen is der. Med mindre isen da samler seg i noe du ikke kan se gjennom filterdøren.

Vann samler seg faktisk på venstre side av viftebladene med en viftehastighet og kan kaste vann til toppen av utløpet. Vanskelig å si, men delvis stemmer symptomene med kuldemedelsmangel og dels ikke.

Jeg er nå i gang en maskin tre dager i to-hastighet, og det har helt klart vært en hjelp. Vannet ser ikke lenger ut til å slippe dråper ut av maskinen, men hvis du ser på det veldig godt fra tid til annen er det veldig lite fuktighet. Noen få ganger gjorde jeg det ved å slå av maskinen og se på viften. Et par ganger hadde det noen små dråper på venstre side, men så små at det ikke kastet dem i ansiktet da jeg sto foran maskinen og andre ganger var den tørr. Å tydelig øke viftehastigheten vil hjelpe.

Tosippa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg skrev tidligere at jeg har renset kondensat ved å blåse komprimert luft fra utsiden. Siden det rommet skulle bli litt av et indre rot, lurte jeg på hvordan jeg kunne suge røret utenfra. Vel, løsningen min er denne: Ta en vannkanne, kanalbånd og en støvsuger. Teip dysen til vannkannen på slutten av røret, start støvsugeren og sett dysen til støvsugeren inne i vannkannen (bare litt), dekk resten av fyllingshullet med hånden, og det skapes vakuum Vannstrålen går i kannen og ikke til vakuumet når du er forsiktig.

Det anbefales å helle litt vann på innendørsenheten hvis kondensrøret er tørt for å la spindelvevene bevege seg i røret og inne i enhetens renner.
opp Bunn