Rengjøring / vasking av innendørsenheten

Caol Illa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1
Nå er varmesesongen nærmer seg igjen, så det var på tide å vaske innendørsenheten cellen.

Siden vasken ikke ble gjort tidlig på sommeren, og det var ingen kjøledager om sommeren, var årets støv i cellen. :p

Støvsuging fjerner ikke mye støv fra cellen, så ryd opp skummet etterpå, vent 10 min og vask / skyll med damprengjøringen.

Eksponerte skall Figur 1, Cell støvsuget Figur 2, Skummet Figur 3, Vasket Figur 4, Hele celle før støvsuging Figur 5, Rengjort celle Figur 6

Neste vår vaskes neste gang, til da går vi med ekorns filterrengjøring og kammer cellen.

vedlegg

R290

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Rengjøring / vasking av innendørsenhet

https://youtube.com/watch?v=dP7QL6hpvyo

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
230

Når jeg er der med skum og vasket med vann, ja det fungerer, og det etterlater en fin lukt av peppermynte. Jeg må gjøre det rette igjen før vinteren.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
230

Eb sa:
Hva med siden av cellevegget?
Vi har sikkert vridd dette før, har vi ikke?

Etter min mening fikk jeg ryggen ren, og jeg vasket det godt med varmt vann og løsemiddel.
/foorumi/index.php?topic=19856.msg254057#msg254057
E

Eb

gjest

Slik snur vi oss.
Og i mellomtiden har noen av de stasjonære vasketene kommet mer enn sett. Ofte med uflaks, den siden av veggen.

Caol Illa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Eb sa:
Slik snur vi oss.
Og i mellomtiden har noen av de stasjonære vasketene kommet mer enn sett. Ofte med uflaks, den siden av veggen.
Det vil si at hvis veggens side av cellen ikke kan rengjøres ordentlig, er det ikke noe å rengjøre det i det hele tatt?

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Caol Ila sa:
Det vil si at hvis veggens side av cellen ikke kan rengjøres ordentlig, er det ikke noe å rengjøre det i det hele tatt?
Om vinteren har det harde arbeidet ingen effekt på kraften og COP: jo mer unsupported er det verre det spiller. Under kjølesesongen begynner ny slim å danne seg på den gamle. Så det er en god ide å rengjøre det så mye du kan.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Mobiltelefon kameraet gir flotte bilder fra baksiden av cellen. Fra bildene kan du se hvor skittet er og hvor godt cellen var å vaske. ;)

Espeliini

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hei igjen, alle lengter etter tid! :kul:

Det begynte å lukte på Mitsu FD-25 selv og det virket som om cellen var rimelig ren at det reptilet hadde samlet ganske pent .... .

Vil ikke starte et nytt emne når dette fortsatt er "friskt" ;)

Så, hadde noen instruksjoner eller hvordan du får det Mitsu demontert for å få det skit ut av det og få det til å falle riktig. Jeg prøvde å pusse den fra under, men hovedsakelig nerver går i den svette ...

Funnet litt Jantin-kjede (lenke nedenfor), pluss noen servicehåndbok etc. (bilder / hjelp)
I det minste kunne jeg ikke finne noe "anstendig" med et raskt søk på nettet ...

/foorumi/index.php?topic=16446.0

Hovedsakelig den samme bekymringen som "Villasuka" hadde i kjeden ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Personlig forsøkte jeg å rengjøre Mitsu-cellen med vann. Noen ganger i løpet av våren, jeg leste her at noen hadde dusjet med vann og fikk noe godt skitt av. På en eller annen måte husker jeg at Pokémon kunne ha vært opptatt.

Kennelen var ikke nesten så skitten som bildene ovenfor, men det var støvete og støvsugingen bare fjernet det litt. Fett bør ikke komme inn der.

Jeg legger maskinen til å tørke, lokket er åpent, et hull i plastflaskekappen og ingen sprøyte for å spraye. Effekten var ganske god, og synet av cellen ble renset i nesten samme grad som de synlige delene. Vannet kunne finne et mirakel godt ut av veien, for det var ikke mer enn direkte sprøyting fra sprøyten på gulvet eller veggen. Sinnet ville ha gjort å slippe med en vannslange.

Jeg landet ikke noe. Jeg fjernet filtre fra forsiden og sprayet med vann. Støvet som passerte gjennom skjermene, nesten nesten oppløst i vannet. Kan jeg ha åpnet maskinen på veggen på en eller annen måte for å avsløre det?

Nå er det kult å avkjøles. Det virker som om operasjonen vil være litt sen i sommer, men nå er det støvfritt for neste sommer. I fjor var det ikke nødvendig å avkjøle det, og i sommer insisterte jeg så langt da jeg ønsket å rense det først. Disse skumene kan også være effektive. Jeg trenger ikke lenger maskinen til oppvarming.

16600

medlem
Tilbakemelding Score
0

Gikk dette til å rengjøre innendørsenheten?

CRC Airco Cleaner Cleaner fjerner den irriterende lukten forårsaket av forurensning av fordamperen i klimaanlegget. Takket være sin unike sammensetning renser skummet på CRC Airco Cleaner klimaanlegget veldig effektivt. Den lange slangen i boksen gjør at rengjøringsskummet kan være så nært som mulig til den indre klimaanlegget. Leaves en ny duft.

https://motonet.fi/fi/tuote/606135/CRC-Ilmastoinnin-puhdistusvaahto-400ml

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg vasket garasjemaskinen med bare en tommos 5 liters sprøyte. Først en potte vaskemiddel (en slags all-purpose vaskemiddel) og deretter en annen potty rent vann. Å demontere jeg kunne ikke gjøre noe til å begynne med, filtrerer, men for en vits og en dusj.

Den første sati produserte forferdelig vann i en bøtte under røret, så det er ikke så rent som det var da det startet, om ikke noe. Når vinteren begynner, vil det nok være politiet i skyene igjen. Eller i det minste fantasier i skyene.

Raid76

"Bedre under tøfler enn i himmelen"
Tilbakemelding Score
2

16600 sa:

CRC Airco Cleaner Cleaner fjerner den irriterende lukten forårsaket av forurensning av fordamperen i klimaanlegget. Takket være sin unike sammensetning renser skummet på CRC Airco Cleaner klimaanlegget veldig effektivt. Den lange slangen i boksen gjør at rengjøringsskummet kan være så nært som mulig til den indre klimaanlegget. Leaves en ny duft.

https://motonet.fi/fi/tuote/606135/CRC-Ilmastoinnin-puhdistusvaahto-400ml
Jeg har brukt to ganger.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

16600 sa:
Jeg antar jeg skulle skylle den på en eller annen måte. Formålet med air condition i biler er å eliminere lukt og celleoverflatevekst. Nå har vi for det meste å gjøre med støv. Det er neppe noen ulempe, men hvorvidt parfymer er nødvendig.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Kjelleren varmeren sa:
Jeg antar jeg skulle skylle den på en eller annen måte. Formålet med air condition i biler er å eliminere lukt og celleoverflatevekst. Nå har vi for det meste å gjøre med støv. Det er neppe noen ulempe, men hvorvidt parfymer er nødvendig.
Ved avkjøling eller tørking når du bruker et par timer for å bli kondensert, er skyllelåsen gjort av seg selv.

Nihan

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det kom endelig til denne vaskeoperasjonen for en 5 år gammel Fujitsu, som allerede i fjor begynte å høres veldig prippen. Blastet var allerede ganske fuktig og kraften var nede.

Jeg begynte ikke å demontere plastskjellene rundt cellen, bare fjern filtrene og bruk en Lidl-pumpe til å varme toluen til cellen. Den første støtningen var litt halvveis da de fleste vaskene kom til gulvet. Heldigvis var jeg forberedt på riktig kvittering. Sprøytens kobberstopp ble også stående mens jeg bøyde den mer mot baksiden.

Et par dager etter pausen, en ny satsning med ny vigor. Hver kondenseringsslange ble åpnet ved suging fra verftet ved suging. Så begynte angrepet på cellen og fra forsiden å være ganske bra. Situasjonen på baksiden var litt distraherende, og jeg kunne se derfra, fra bildene som viste at det var helt blokkert ... ikke noe mer enn en sprøyte å brette igjen og en ny tolusaz å angripe baksiden. Skyll forsiden og baksiden med rent varmt vann og ta nye bilder fra baksiden. Rimelig god brann selv om tilgangen er stram og vanskelig.

vedlegg

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
230

Alt du trenger å gjøre er å ta av dekselet, det går ut i en vri, og det blir mye lettere og det er ikke noe vann på gulvet.

Nihan

medlem
Tilbakemelding Score
0

biet sa:
Alt du trenger å gjøre er å ta av dekselet, det går ut i en vri, og det blir mye lettere og det er ikke noe vann på gulvet.
Jeg kunne ikke forstå hvordan det skjedde da jeg ble sittende som bokhvete, selv om de synlige skruene var av. Så var vannforsyningen bare årsaken til den tilstoppede kondenseringsslangen.

Caol Illa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Nå kom cellen vask igjen for et par dager siden da det begynte å bli tvunget (latskap forhindrer vask som regel ..). : - [
Keno var i samme stand som i disse åpningsskuddene. Det var ikke lenger mulig å varme hele hytta når luften ikke lenger sirkulerte riktig gjennom cellen.
Jeg hadde 24 fangster og IV blåser, og peisen ble oppvarmet et par ganger i uka. Nå etter vask måtte jeg prøve å dryppe en grad og fortsatt er innetemperaturen litt varmere selv om peisen ikke er oppvarmet. Ut i det åpne hele tiden, dette rapacel + -5 grader.

Så igjen merket du hvor viktig det er å kunne rengjøre / vaske den cellen regelmessig.
Jeg antar at det er normalt at den cellen blir støvaktig om et år, selv om vi har ganske standard for renslighet / rengjøring her i hytta.
Uansett, med en familie av barn, vil støvet komme ganske mye, sammenlignet med når det ikke var der ennå (ikke mye behov for å vaske cellen på den tiden).

Skum- og dampskrubber kan gjøre det enkelt, inkludert bakvask. Men den største jobben er å få de aluminiumstiger til det trapphuset som til slutt kommer dit. Du bør nok kunne kikke den fra grunnen til den trappen, så du kan bare løfte den opp trappen og klatre opp stigen, slik at du ikke trenger å tenke på hvordan du gjør det triks hver gang.

ps. Er det noen gode triks å fjerne latskap annet enn å miste penger? ??? (det hjelper vanligvis senest ..)

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35

Meikäläinen nappas som dette når jeg besøker den lokale Miniman:
https://finnsco.fi/suomi/tuotteet/puhdistusaineet/finnsco-pro-liner-kennopuhdistaja-400-ml

Men hvordan går det, selv om jeg ikke umiddelbart vasker cellen når oppvarmingstiden er over.

Frankiez

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvordan kan det være litt shitty maskinvare? I min Mitsu hadde EF-35 Kirigamine Zen aldri det laget av shit rengjort 3 ganger i året. Enheten ble brukt i 6 år og måtte aldri barbere grillen på innendørsenheten selv. Utendørsenheten var en annen historie.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77

Erfaringer med fersk vask? Hørt positive ting og ser på videoer virker som en god måte. Innenhetens celle vaskes med en maskin som en høytrykksvasker?

Jorma Heikki

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg hadde også gleden av å rengjøre som innendørsenheten droppet ned med kjøling, lurte jeg på når det var ganske rent og etter vask fortsatte det samme. Det var en sprekk inne i maskinen og inne i det sprakk vann. Pigflex godt i løpet av de neste 10 årene. Vel, panasonic har holdt opp.

Kulma13

medlem
Tilbakemelding Score
0

Mitsu FD 25 med innebygd cellevask foran. Støv har akkumulert gjennom årene og kommer ikke av med støvsuging.

Nå spør jeg hva rengjøringsskum eller stoff jeg bruker for å fjerne støv og hvor skal jeg få slike ting? Er et bilforhandler rengjøringsmiddel egnet for rengjøring av klimaanlegg?

Takk på forhånd for tips.

EDIT: Hitech Power Foaming Cleaner + ble funnet på en nærbutikk.

vedlegg

jussipa

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg gjorde vasken selv:

https://k-rauta.fi/rautakauppa/puhdistusvaahto-teho-foaming-coil-400ml

Jeg sprayet hele flasken inn i cellen. Jeg la det fungere i 15 minutter og skyll det med varmt vann med en sprøyteflaske. Gikk rent.

Kennelen var ikke veldig skitten først.

Skrevet på min Nokia 6.1-enhet via Tapatalk

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvorfor skal cellen rengjøres med skum? På hvilken grunnlag absorberer skummet seg bedre enn en væske i noen få cm store tette celler?

Faktisk, jeg brukte glans av hjemme-formål renere (eller lignende) i mer enn ti år. Det er viktig at stoffet mister fett og at det ikke skyller av skummet. Oppvaskmaskin vaskemiddel ville være bra ellers skum det.

I spre stoffet pumpeflaske. Litter eller et par. Og skyll deretter et par liter.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Sommeren er i ferd med å starte, og det blir en god nedkjøling når varmen synker.
Jeg måtte sjekke med ILP hva det hadde om 7 måneder.

Innenheten er så ren at du ikke trenger å gjøre noe. Ingenting kan ses i cellen og dets slisser. Vifte-trommelen og bunnområdet er også ganske rene. Det har imidlertid rullet i 7 måneder ved 2-5 effekt.

@kotte våren skrev et annet innlegg:

Det er litt mer komplekst når det blir avkjølt. Støv samler seg spesielt under oppvarming, og hvis det ikke er rengjort før kjølesesongen, vil det oppstå lukt. På begynnelsen av sommeren blir cellen mindre fuktig og kan samle støv, men senere kommer luftfuktigheten til å stige og vannet som kondenserer i cellen skyller støvet ut i kondensatdreneringstiden.

Under kjøling akkumuleres støv i viftebladene og kanalen etter blåseren. Det vil imidlertid ta mange kjølesesonger før det er nødvendig å rengjøre viften og kanalene.

Et skittent filter vil forringe varmekraften, men i andre henseender kan skudd i sen vår, sen høst og kanskje en gang om vinteren være nok i praksis når forholdene er rene og ikke sikter mot ekstrem energieffektivitet ved alvorlige frost.
Cellen er noen ganger blitt sprøytet og blåst, selv med trykkluft, men ikke hvert år (det har vært de varme- og kjølefrøene i mer enn ett miljø og plassering i 15-20 år og erfaring over en lengre periode). Rengjøring av viftebladene og kanalen er det mest irriterende med mindre du demonterer maskinen av nesten alle andre grunner, siden det ikke er noe annet enn å gni et sted om gangen med en fuktig klut innpakket rundt en pinne.
Jeg prøvde å blåse med trykkluft, og ingenting kom ut av cellen og viften trommelen. Det vil si at rengjøring av innendørsenheten vil vente til høsten eller neste vår.

Men hva slags utendørs enhet? Det var ganske rent til våren, ikke engang frost / is var synlig, men ...
Asken frøket denne ørnen da, og selv om det ikke var veldig nært til Aspen her, hva så baksiden av utendørsenheten ut?
lika1.jpg
lika2.jpg

Brisk, flat teppe er over det, og et sted brisker. Bildet ser ikke så tydelig ut som det var.
Hvis det hadde ligget der, ville punktet ha vært mer fast på det "filteret" og luftstrømmen ville ha bremset seg.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Men hva slags utendørs enhet? Det var ganske rent til våren, ikke engang frost / is var synlig, men ...
Asken frøket denne ørnen da, og selv om det ikke var veldig nært til Aspen her, hva så baksiden av utendørsenheten ut?
Aspen er kilden til den mest hatefulle smigeriet. Hvis sårene vokser rundt, vil du kanskje prøve å blåse dem av, da de kanskje ikke har effekt på kraften på en tid da luftstrømmen allerede er betydelig svekket. Du kan også bruke en plast børste til å skrape i retning av bladene. Utendørsenhetens lameller er mye robustere enn innendørsenheten, noe som betyr at de ikke er en myk børste til glimmer. Selvfølgelig er det verdt å holde pengene dine for ikke å skrape det mulige belegglaget av lamellene.

Bruken av året forstyrrer vanligvis ikke innendørsenheten, med mindre plasseringen er svært støvete, men av en eller annen grunn synes flere år å være repeterende, og du bør være forberedt på et større skudd på det tidspunktet. Cellen, som ikke har blitt rørt i ti år, er allerede vanligvis i sjokkende tilstand hvis enheten har vært i daglig bruk.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81
I fredags ble innendørsenhetscellen støvsuget og vasket en gang. Det var ikke dårlig skitne i det hele tatt. Med en pumpe dyse flaske og en flytende oppvaskmiddel var jobben rask. :)

Samtidig ble en vifte-trommel vasket med en pumpe dyse flaske. Barnas bad var et godt hjelpemiddel for å samle spill.

Hikikinkku

medlem
Tilbakemelding Score
1
se note 60290se vedlegg 60291
Brisk, flat teppe er over det, og et sted brisker. Bildet ser ikke så tydelig ut som det var.
Hvis det hadde ligget der, ville punktet ha vært mer fast på det "filteret" og luftstrømmen ville ha bremset seg.
Bare gikk for å se og i min egen måned gamle pan den samme typen frosting i hele utendørs enhet lamella området. Kom på støvsugeren ...

Rediger: Passer støvsugeren dårlig mellom veggene, men med bilens snowbrush, når du forsiktig tørker i retning av lamellene, går filmen godt ut.
Sist endret:
opp Bunn