Rengjøring / vasking av innedelen

Caol Ila

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1
Nå nærmer oppvarmingssesongen seg igjen, så det var på tide å vaske innendørsenheten.

Siden vaskingen ikke ble utført på forsommeren og det ikke var noen kjøledager om sommeren, så var årets støv i cellen. :p

Støvsuging fjerner ikke mye støv fra cellen, så rens opp skummet etterpå, vent 10 minutter og vask / skyll med damprenseren.

Eksponerte skall Figur 1, celle støvsuget figur 2, skummet figur 3, vasket figur 4, hel celle før støvsuging Figur 5, renset celle figur 6

Neste vårvask neste gang, inntil da går vi med ekornfilterrensing og kamming av cellen.

vedlegg

R290

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Rengjøring / vasking av innedelenheter

https://youtube.com/watch?v=dP7QL6hpvyo

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Når jeg er der med skum og vasket med vann, ja det fungerer, og det etterlater en fin lukt av peppermynte. Jeg må gjøre det rette igjen før vinteren.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Eb sa:
Hva med siden av celleveggen?
Vi har sannsynligvis vridd dette før, ikke sant?

Etter min mening gjorde jeg ryggen ren, og jeg vasket den godt med varmt vann og løsemiddel.
/foorumi/index.php?topic=19856.msg254057#msg254057
E

Eb

gjest

Slik er vi vridd.
Og i mellomtiden har noen av de stasjonære vaskene kommet mer enn sett. Ofte med uflaks, den siden av veggen.

Caol Ila

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Eb sa:
Slik er vi vridd.
Og i mellomtiden har noen av de stasjonære vaskene kommet mer enn sett. Ofte med uflaks, den siden av veggen.
Det vil si at hvis vestsiden av cellen ikke kan rengjøres ordentlig, er det da ikke noe poeng i å rense den i det hele tatt?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

Caol Ila sa:
Det vil si at hvis vestsiden av cellen ikke kan rengjøres ordentlig, er det da ikke noe poeng i å rense den i det hele tatt?
Om vinteren har det harde arbeidet ingen effekt på kraften og COP: jo mer ikke støttes det er, desto dårligere spiller det. I løpet av kjølesesongen begynner det å danne seg nytt slim på det gamle. Så det er lurt å rengjøre den så mye du kan.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Mobilkameraet gir flotte bilder fra baksiden av den cellen. Fra bildene kan du se hvor skitten er og hvor godt cellen vasker. ;)

Espeliini

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hei igjen alle som lengter etter tid! :kul:

Det begynte å lukte på selve Mitsu FD-25, og det ser ut til at selv om cellen var rimelig ren at det krypdyret hadde samlet seg ganske pent ... .

Vil ikke starte et nytt emne når dette fremdeles er "friskt" ;)

Så, hadde noen instruksjoner eller hvordan få den Mitsu demontert for å få den dritten ut av den og få den til å falle ordentlig. Jeg prøvde å pusse den nedenfra, men hovedsakelig går nervene i den svetten ...

Fant noen Jantin-kjede (lenke nedenfor), pluss litt servicemanual etc. (bilder / hjelp)
I det minste kunne jeg ikke finne noe "anstendig" med et raskt søk på nettet ...

/foorumi/index.php?topic=16446.0

Hovedsakelig den samme bekymringen som "Villasuka" hadde i kjeden ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Personlig prøvde jeg å rense Mitsu-cellen med vann. En gang på våren leste jeg her at noen hadde dusjet med vann og fått noe godt skitt av. Jeg husker på en eller annen måte at Pokémon kan ha vært opptatt.

Kennelen var ikke på langt nær så skitten som bildene over, men den var støvete og støvsugingen fjernet den bare litt. Fett skal ikke komme inn der.

Jeg la maskinen tørke, lokket åpnes, et hull i plastflaskehetten og ingen spray å spraye. Effekten var ganske god og synet av cellen ble renset i nesten samme grad som de synlige delene. Vannet kunne finne et mirakel godt utenfor banen, for det var ikke annet enn direkte sprøyting fra sprayen på gulvet eller veggen. Sinnet ville ha gjort for å gi slipp på en vanningsslange.

Jeg landet ikke noe. Jeg bare fjernet filtrene fra fronten og sprayet med vann. Støvet som passerte gjennom skjermene løste seg nesten nesten opp i vannet. Kunne jeg ha åpnet maskinen på veggen på en eller annen måte for å avsløre den?

Nå er det kult å kjøle seg. Det ser ut til at operasjonen ville være litt sent i sommer, men nå er den støvfri neste sommer. I fjor sommer var det ingen grunn til å kjøle den ned, og i sommer insisterte jeg så langt når jeg ville rense den først. Disse skummene kan også være effektive. Jeg trenger ikke lenger maskinen for oppvarming.

16600

medlem
Tilbakemelding Score
0

Gikk dette til rengjøring av innedelen?

CRC Airco Cleaner Cleaner fjerner den irriterende lukten forårsaket av forurensning av fordamperen i klimaanlegget. Takket være sin unike sammensetning, skummet fra CRC Airco Cleaner renser klimaanlegget veldig effektivt. Den lange slangen i boksen gjør at rengjøringsskummet kan være så nært som mulig den indre luftkondisjoneringscellen. Etterlater en frisk duft.

https://motonet.fi/fi/tuote/606135/CRC-Ilmastoinnin-puhdistusvaahto-400ml

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Jeg vasket garasjemaskinen med bare en tommos 5 liters sprøyte. Først et pottevaskemiddel (et slags vaskemiddel til alle formål) og deretter et annet potte rent vann. For å demontere kunne jeg ikke gjøre noe til å begynne med, filtre, men for en vits og en dusj.

Den første satien produserte forferdelig drittvann i en bøtte under røret, så det er ikke så rent som det var da det startet, om ikke noe. Når vinteren begynner, vil det sannsynligvis være politi i skyene igjen. Eller i det minste fantasier i skyene.

Raid76

"Bedre under tøflene enn i himmelen"
Tilbakemelding Score
2

16600 sa:

CRC Airco Cleaner Cleaner fjerner den irriterende lukten forårsaket av forurensning av fordamperen i klimaanlegget. Takket være sin unike sammensetning, skummet fra CRC Airco Cleaner renser klimaanlegget veldig effektivt. Den lange slangen i boksen gjør at rengjøringsskummet kan være så nært som mulig den indre luftkondisjoneringscellen. Etterlater en frisk duft.

https://motonet.fi/fi/tuote/606135/CRC-Ilmastoinnin-puhdistusvaahto-400ml
Jeg har brukt to ganger.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

16600 sa:
Jeg antar at jeg burde skylt det på en eller annen måte. Hensikten med klimaanlegg i biler er å eliminere lukt og celleoverflatevekst. Nå har vi hovedsakelig å gjøre med støv. Det er knapt noen ulempe, men hvorvidt du trenger parfymer.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Kjellervarmeren sa:
Jeg antar at jeg burde skylt det på en eller annen måte. Hensikten med klimaanlegg i biler er å eliminere lukt og celleoverflatevekst. Nå har vi hovedsakelig å gjøre med støv. Det er knapt noen ulempe, men hvorvidt du trenger parfymer.
Med avkjøling eller tørking når du bruker et par timer på å bli kondensert, blir skyllelåsen alt gjort av seg selv.

Nihan

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det kom endelig til denne vaskeoperasjonen for en 5 år gammel Fujitsu, som allerede i fjor vinter begynte å høres skikkelig tett ut. Sprengningen var allerede ganske fuktig og strømmen var nede.

Jeg begynte ikke å demontere plastskallene rundt cellen, bare fjerne filtrene og deretter bruke en Lidl-pumpe til å varme toluen til cellen. Den første offensiven var litt halvveis da de fleste vaskene kom i gulvet. Heldigvis var jeg forberedt på ordentlig kvittering. Kobberbulten på sprøyten stoppet også da jeg bøyde den mer mot baksiden.

Noen dager etter bruddet, en ny satsing med ny handlekraft. Hver kondensslange ble åpnet ved sug fra hagen ved sug. Så begynte angrepet på cellen og fra fronten å være ganske bra. Situasjonen bak var litt distraherende, og jeg kunne se derfra, ovenfra, bildene som viser at den var fullstendig blokkert ... ikke mer enn en sprøyte som skal brettes igjen og en ny tolusaz for å angripe den bakre. Skyll til slutt forsiden og baksiden med rent varmt vann og ta nye bilder bakfra. Rimelig brann selv om tilgangen er trang og vanskelig.

vedlegg

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Alt du trenger å gjøre er å ta av lokket, det går ut i en vri, og det blir mye lettere og det er ikke vann på gulvet.

Nihan

medlem
Tilbakemelding Score
0

bien sa:
Alt du trenger å gjøre er å ta av lokket, det går ut i en vri, og det blir mye lettere og det er ikke vann på gulvet.
Jeg kunne ikke forstå hvordan det gikk av da jeg satt som bokhvete, selv om de synlige skruene var av. Da var vannforsyningen bare årsaken til den tilstoppede kondensslangen.

Caol Ila

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Nå kom cellevasken igjen for et par dager siden da den begynte å bli tvunget (latskap forhindrer vask som regel ..). : - [
Keno var i samme stand som i de første skuddene. Det var ikke lenger mulig å varme hele kabinen når luften ikke lenger sirkulerte ordentlig gjennom cellen.
Jeg hadde 24 fangster og IV-slag, og peisen ble varmet opp et par ganger i uken. Nå etter vask måtte jeg prøve å dryppe en grad og fremdeles er innetemperaturen litt varmere selv om peisen ikke er oppvarmet. Ute i det fri hele tiden denne rapacelen + -5 grader.

Så igjen, la du merke til hvor viktig det er å kunne rengjøre / vaske den cellen regelmessig.
Jeg antar at det er normalt at den cellen blir støvete omtrent et år, selv om vi har ganske god standard på renslighet / rengjøring her i hytta.
Uansett, med en familie med barn, vil støvet gå av ganske mye, sammenlignet med når det ennå ikke var der (ikke mye behov for å vaske cellen den gangen).

Skum- og dampskrubber kan gjøre det enkelt, inkludert ryggvask. Men den største jobben er å få de aluminiumsstiger inn i den trappeoppgangen som til slutt vil komme dit. Du burde sannsynligvis være i stand til å kikke den fra bunnen av til den trappen, slik at du bare kan løfte den opp den trappa og klatre opp stigen, slik at du ikke trenger å tenke på hvordan du gjør det trikset hver gang.

ps. Er det noe bra triks for å fjerne annen latskap enn å tape penger? ??? (det hjelper vanligvis senest ..)

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35

Meikäläinen bleier slik som jeg besøker den lokale Miniman:
https://finnsco.fi/suomi/tuotteet/puhdistusaineet/finnsco-pro-liner-kennopuhdistaja-400-ml

Men hvordan går det, selv om jeg ikke vasker cellen umiddelbart når fyringssesongen er over.

Frankiez

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvordan kan det være noe shitty maskinvare? I Mitsu min hadde EF-35 Kirigamine Zen aldri det laget med dritt renset tre ganger i året. Enheten var i bruk i 6 år og måtte aldri barbere gitteret til selve innendørsenheten. Utedelen var en annen historie.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76

Opplevelser med fersk vask? Hørt positive ting og se på videoer virker som en god måte. Innendørsenheten er vasket med en maskin som en høytrykksspyler?

Jorma Heikki

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg hadde også gleden av å rengjøre da innedelen droppet ned av avkjøling, jeg lurte på når den var ganske ren og etter vask fortsatte det samme. Det var en sprekk inne i maskinen og inni den sprakk vann. Pigflex godt i løpet av de neste 10 årene. Panasonic har holdt på.

Møt the13

medlem
Tilbakemelding Score
0

Mitsu FD 25 med innendørsenhet for cellevask. Støv har akkumulert seg gjennom årene og kommer ikke av ved støvsuging.

Nå spør jeg, hvilket rengjøringsskum eller stoff bruker jeg for å fjerne støv og hvor kan jeg få slike ting? Er et bilforhandlerens rengjøringsprodukt egnet for rengjøring av klimaanlegg?

På forhånd takk for tips.

EDIT: Hitech Power Foaming Cleaner + ble funnet i en nærbutikk.

vedlegg

jussipa

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg vaska meg med dette:

https://k-rauta.fi/rautakauppa/puhdistusvaahto-teho-foaming-coil-400ml

Jeg sprayet hele flasken inn i cellen. Jeg lot det virke i 15 minutter og skylte det med varmt vann med en sprayflaske. Gikk ren.

Kennelen var ikke veldig skitten med det første.

Lagt ut på min Nokia 6.1-enhet via Tapatalk

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvorfor skal cellen rengjøres med skum? På hvilket grunnlag absorberer skummet bedre enn en væske i noen få centimeter veldig tette celler?

Faktisk, jeg brukte glans av hjemme-formål renere (eller lignende) i mer enn ti år. Det er viktig at stoffet mister fett og at det ikke skyller av skummet. Oppvaskmiddel for oppvaskmaskin ville være bra ellers skummer det.

I spre stoffet pumpeflaske. Liter eller et par. Og skyll deretter noen liter.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Sommeren er i ferd med å starte, og det vil være en god avkjøling når varmen synker.
Jeg måtte sjekke med ILP hva det hadde på 7 måneder.

Innendørsenheten er så ren at du ikke trenger å gjøre noe. Ingenting kan sees i cellen og dens spalter. Viftetrommel og bunnområdet er også ganske rent. Imidlertid har den rullet i 7 måneder med 2–5 strøm.

@kotte vår skrev et annet innlegg:

Det er litt mer sammensatt når det er avkjølt. Støv akkumuleres spesielt under oppvarming, og hvis det ikke blir renset før kjølesesongen, vil det oppstå lukt. På forsommeren blir cellen mindre fuktig og kan samle opp litt støv, men senere stiger fuktigheten i luften og vannet som kondenserer i cellen skyller støvet ut i kondensatavløpstiden.

Under kjøling samler det seg støv i viftebladene og kanalen etter viften. Det vil imidlertid ta mange kjølesesonger før det er nødvendig å rengjøre viften og kanalene.

Et skittent filter vil forringe varmekraften, men på andre måter kan skudd på sen vår, sen høst og kanskje en gang om vinteren være nok i praksis når forholdene er rene og ikke sikter til ekstrem energieffektivitet i alvorlig frost.
Cellen har noen ganger blitt sprayet og blåst, selv med trykkluft, men ikke hvert år (det har vært de oppvarming og kjøling av kjøleskap i mer enn ett miljø og sted i 15-20 år og erfaring over lengre tid). At rengjøring av viftebladene og kanalen er den mest irriterende med mindre du demonterer maskinen av nesten annen grunn, siden det ikke er noe mer enn å gni et sted om gangen med en fuktig klut pakket rundt enden av en pinne.
Jeg prøvde å blåse med trykkluft, og ingenting kom ut av cellen og viftetrommelen. Det vil si at rengjøring av innedelenheten vil vente til høsten eller neste vår.

Men hva slags utedel? Det var ganske rent til våren, ikke engang frosten / isen var synlig, men ...
Aspen så denne ørnen den gang, og selv om den ikke var veldig nær aspen her, hvordan så baksiden av utedelen ut?
lika1.jpg
lika2.jpg

Rask, flatt teppe er over det hele, og et sted raskere. Bildet vises ikke så tydelig som det var.
Hvis det hadde blitt stående der, ville poenget blitt satt mer fast på det "filteret" og luftstrømmen ville blitt redusert.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Men hva slags utedel? Det var ganske rent til våren, ikke engang frosten / isen var synlig, men ...
Aspen så denne ørnen den gang, og selv om den ikke var veldig nær aspen her, hvordan så baksiden av utedelen ut?
Ospen er kilden til det mest hatefulle smigret. Hvis sårene vokser rundt, kan det være lurt å prøve å blåse dem av, da de kanskje ikke har noen innvirkning på kraften på et tidspunkt der luftstrømmen allerede svekkes betydelig. Du kan også bruke en plastbørste til å skrape i retning av knivene. Uteaggregatets lameller er mye mer robuste enn innendørsenhetene, noe som betyr at de ikke er en myk børste for glimmer. Selvfølgelig er det verdt å holde pengene dine for ikke å klø i det mulige belegglaget på lamellene.

Bruk av året forvirrer vanligvis ikke innendørsenheten, med mindre beliggenheten er usedvanlig støvete, men av en eller annen grunn ser det ut til at flere år er repeterende, og du bør være forberedt på et større skudd på det tidspunktet. Cellen, som ikke har blitt berørt på ti år, er allerede typisk i sjokkerende tilstand hvis enheten har vært i daglig bruk.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81
Forrige fredag ​​ble den innendørs enhetscellen støvsugd og vasket en gang. Det var ikke dårlig skittent i det hele tatt. Med en pumpe-dyseflaske og en flytende oppvaskmiddel var jobben rask. :)

Samtidig ble en viftetrommel vasket med en pumpe-dyseflaske. Barnas bad var et stort hjelpemiddel for å samle søl.

Hikikinkku

medlem
Tilbakemelding Score
1
se note 60290se vedlegg 60291
Rask, flatt teppe er over det hele, og et sted raskere. Bildet vises ikke så tydelig som det var.
Hvis det hadde blitt stående der, ville poenget blitt satt mer fast på det "filteret" og luftstrømmen ville blitt redusert.
Gikk bare for å se og i min egen måned gamle panne samme slags frosting i hele lamellaområdet til utedelen. Kom igjen støvsuger ...

Redigering: Monter støvsugeren dårlig mellom veggene, men med bilens snøbørste, når du forsiktig tørker i retning av lamellene, forlater filmen fint.
Sist endret:
opp Bunn