Innendørsenheten fryser

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0
Moor
Det var et problem at overflaten til innedelenheten fikk is så vel som utendørsenheten der utløpene skulle komme med isen, etter at omstart ikke varmet opp den avkjølte, erstattet ikke vedlikeholdsveisventilene seg selv?

Rauska

Vedlikehold av kjøle- og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19
Vs: Innendørsenheten fryser

Firveisventilen er loddet, og under fjerning og lodding må nitrogen brukes i rørføringen for å forhindre dannelse av "svarte" avsetninger. Før denne operasjonen, må kjølemediet gjenvinnes fra apparatet. Alle disse tiltakene krever innehaver av kjølt tillatelse. Så siden du ikke vet det, har du kanskje ikke dine rettigheter. Er fornavnet ditt Martti?

HYBRID

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Det kan også være en liten elektrisk feil. Det er et lite brudd i den elektriske kabelen til firveisventilen. Kan også utbedres ved å tappe.

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Oppgradering til situasjon, dvs. sikring F71 var borte. Jeg vet ikke om det har noen effekt på kontrollkortet ... Pumpen er koblet fra og skiftet ut.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

mapirhonen sa:
Oppgradering til situasjon, dvs. sikring F71 var borte. Jeg vet ikke om det har noen effekt på kontrollkortet ... Pumpen er koblet fra og skiftet ut.
Avriming motstand defekt, brennende glassrørsikring hvis strøm også strømmer til firveis ventil

Huokata

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vanligvis er bunnmotstanden intakt, men bunnmotstanden overoppheter termostaten som er festet til motstanden "flick". Enkelt å teste, bytte ut sikringen, fjerne basismotstanden og termostattrådene, koble til veggen hvis du spiller, da er enten en av basismotstanden eller beskyttelsen mot overoppheting feil. Omtrent 99% av feilen er beskyttet mot overoppheting.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

Sukk sa:
Vanligvis er bunnmotstanden intakt, men bunnmotstanden overoppheter termostaten som er festet til motstanden "flick". Enkelt å teste, bytte ut sikringen, fjerne basismotstanden og termostattrådene, koble til veggen hvis du spiller, da er enten en av basismotstanden eller beskyttelsen mot overoppheting feil. Omtrent 99% av feilen er beskyttet mot overoppheting.
Forrige historie om dette termiske skjoldet /forum/index.php/topic,25157.0.html

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for informasjonen i morgen jeg trenger å måle motstand og termostat hvis en av dem er ødelagt .....

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

09.10M ohm utgangsmotstand avlesning .... og termostaten brakk også som om selvfølgelig den eksakte temperaturen jeg ikke kunne måle hvor trunkeren kunne kjøpes uansett når pumpen kommer inn en gang ..

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

mapirhonen sa:
09.10M ohm utgang motstand avlesning
Det er ødelagt. Motstandens kraft er 130 W og bringer omtrent 0,56 A strøm => Motstanden til motstanden skal være omtrent 410 ohm.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

janti sa:
Det er ødelagt. Motstandens kraft er 130 W og bringer omtrent 0,56 A strøm => Motstanden til motstanden skal være omtrent 410 ohm.
Tross alt kan det være litt billigere å bytte inn for å erstatte den selvmotstanden enn en erstatningsdel (med mindre det er en brukt del).

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

Rulle sa:
I selvjusterende motstander bør 10 W / m være en ganske vanlig kraftklasse? Bør være 14 meter for å skjule den der hvis du bruker en.
Ja, det er nok 4 meter (10 W / m motstand), ikke for å varme bunnen (som nå gjøres med høy effekt i Mitsui), men for å holde rutene åpne for avkjørselen.

Her er et bilde av hva en importør gjør for Mitsu VA og VE-modellene for å gjøre dem egnet for Norden.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

mapirhonen sa:
Må ha massevis av noe i vannledningen skal finnes i kjelleren .....
Her ville være en liten brukt kabel til en god pris, jeg tror 50 W / m. ;)
https://tori.fi/paijat-hame/Ilmalampopumpun_pohjavastus_75W_ja_termostaatti_40500409.htm

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, 10w / m finner du i kjellerparykken, hvordan tiner du på på måler du utetemperatur? Så vidt jeg husker her, traff ikke et raskt søk øyet mitt ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

mapirhonen sa:
Ja, 10w / m finner du i kjellerparykken, hvordan tiner du på på måler du utetemperatur? Så vidt jeg husker her, traff ikke et raskt søk øyet mitt ...
Hvis du kobler deg til de samme ledningene som den gamle motstanden, vil den starte opp på omtrent 0 C og være på kontinuerlig.

"I VARME-modus, i mer enn 5 minutter, la omgivelsestemperaturtermistoren fortsette å lese 5C eller mindre, og la
avriming termistor fortsetter å lese -1C eller mindre. "

http://ilmalampopumput.fi/files/mitsubishi-muz-fa25-35va-h-service-manual-log.pdf

Fungerer på samme måte som FD-malen /forum/index.php/topic,11847.0.html

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg løp inn et sted her i kolonnen du ikke ville være på hele tiden etter en viss temperatur slik at lavjusterende selvjustering kunne fungere enda bedre, selvfølgelig kunne du sette den mellom termostaten .....

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

mapirhonen sa:
Jeg løp inn et sted her i kolonnen du ikke ville være på hele tiden etter en viss temperatur slik at lavjusterende selvjustering kunne fungere enda bedre, selvfølgelig kunne du sette den mellom termostaten .....
Yuu er konstant på når disse betingelsene er oppfylt. Faktisk, modannut så at jeg har en ekstra mellom termostaten og den forlater innendørsenheten på den kalde ventilen lukket. Det røret blir frysetint og motstanden er på under tining og i noen tid etterpå. Jeg har også en termostat bypassbryter som gir meg motstand mot den tøffeste frosten.

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja noe sånt som kanskje et par av Uponors nye termar gikk opp til kjelleren .. Eller sett deg rett og taket oppfører seg .... hvor kan du finne billige installasjonsmateriell til pumpen du kan gjøre det meste av installasjonen.

Rauska

Vedlikehold av kjøle- og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

mapirhonen sa:
Ja noe sånt som kanskje et par av Uponors nye termar gikk opp til kjelleren .. Eller sett deg rett og taket oppfører seg .... hvor kan du finne billige installasjonsmateriell til pumpen du kan gjøre det meste av installasjonen.
Kjøp tilbehør fra et installasjonsprogram som vil gjøre de kalde tilkoblingene.

Ahlsell har i det minste klare motstander med termostater. Jeg husker ikke prisen, men jeg synes ikke den er dårlig.

Huokata

medlem
Tilbakemelding Score
0

En gang da de bunnmotstandene ikke ble brukt i noen av pumpene, for eksempel, var Pansu 50w-motstanden god nok til å holde smeltehullet åpent. Nå som det er flere hull i bunnplaten og litt mer motstand er nødvendig, har det bildet av Janti en 70w frontledning, mer igjen i den venstre enden fordi den cellen vil fryse mest.

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg skal prøve med den motstanden som finnes i kjellerloftet hvordan du spiller, du skal ikke plassere noe overskudd her hvis noen er et annet sted, eller noen andre begynner å bli ..... og ikke er installert ennå.

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, så jeg målte motstanden med en annen meter og ga nå 372,4 ohm, så det ser ut til at du ville være ok .....

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

mapirhonen sa:
Vel, så jeg målte motstanden med en annen meter og ga nå 372,4 ohm, så det ser ut til at du ville være ok .....
Imidlertid kan det være et hårfraktur som gjør at fuktighet trenger inn i harpiksen til bunnpanelet og den korte kommer gjennom bunnpanelet.

mapirhonen

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg fjernet motstanden og i det minste var det litt rust på overflaten, jeg slipt den lett og påførte den nå som en ny ;D
Jeg må kjøpe en annen motstandstråd som en eiendel skjønt ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

mapirhonen sa:
Termostaten fremdeles som ved hvilken temperatur bør kuttes av?
Avhenger av hva termostaten måler. Hvis den sitter fast i den motstanden, ville +45 C være passende.
/foorumi/index.php/topic,25157.msg326194.html#msg326194
opp Bunn