SLZKA50 takkassettavstenging og temperatur

Ilponen

nykommer
Tilbakemelding Score
0
For en uke siden ble et nytt Mitsu 2010 SLZKA50 takpanel installert på taket av en etasjes enebolig.

Litt høyt utstyr kanskje, men det er nok varme og det sprer seg godt rundt huset. Imidlertid oppsto noen observasjoner og spørsmål.

Når du ber om 17 grader med oppvarming fra fjernkontrollen, er leiligheten fortsatt 22 grader. Temperaturføleren er erstattet. Målt av et multimeter, gir begge temperatursensorene samme målinger. Det er antagelig i orden. I denne modellen er temperaturføleren plassert rett bak filteret i inntaksluften.

Det er ganske stalling i samme temperaturinnstilling. Jeg har ikke sittet ved siden av klokken, men mye tettere med den nye AP25. Etter min mening påvirker ventilasjonshastigheten ikke denne avbrudd.

Skal temperaturfølerkabelen fortsette og trekke lenger bort fra patronen? Selv om i et annet hjørne av huset.

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4
Vs: SLZKA50 takkassettavstenging og temperatur

Det er en ganske solid enhet, så kan de to problemene dine være relatert? Behovet for oppvarming er nå så lite at enheten blir tvunget til å stenge, og andre kilder til varme fører til at huset overopphetes? Visst, den store forskjellen er mellom faktisk og settpunkt, men jeg kunne forestille meg at takmodellen også vil ha mer kompensasjon. informasjon selvfølgelig å finne. Hvis installasjonsstedet fortsatt er slik at det ikke er stor forskjell i temperatur mellom tak og gulvnivå, kan sluttresultatet ligner det du tørket? For eksempel, en foajé som fortsatt har en liten tegning. eller annet sånt?

I hvert fall ville jeg ikke gå ut med å gjøre noen moder før været er slik at enheten kan fungere skikkelig.

Ilponen

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Det har ikke vært en anstendig vinter ennå, men disse 0-10 pluss rullene produserer for mye varme til huset akkurat nå.

Servicehåndboken forklarer funksjonene til dip bryterne. Dipbryter SW3-2 på "Angi temperatur i varmemodus (4 grader opp)". Det er fabrikkutganger. Det kan forklare hvorfor fjernkontrollen sier 17 og huset er 21-22 grader. Det er nesten ingen skade på dette, selv om du klikker av slik at maskinen følger lyden av fjernkontrollen. Hvis jeg nå forstod det riktig, betyr 17 grader fra fjernkontrollen 21 grader til enheten.

Ilponen

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg slått av den 4 graders innstillingen. Nå er temperaturen i huset mye bedre å holde styr på fjernkontrollens verdier.

Denne innstillingen kan være nyttig hvis taket er installert i høyt rom.
opp Bunn