avriming Meteli

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Om sommeren ble Wanhan Pan erstattet av Mitsu FH35 ovenpå. Mitsu, da viften hørtes bedre enn et par år nede, snakket Panan He12 og så er moussen stille i viften. Stemmen har ikke en tydelig frekvens, men en flat hum som er mindre distraherende.
MEN den forbannende smeltevåkningen vekker hver gang pumpen er i lobbyen. Lyden er en sterk humming noise. Tilsynelatende kommer lyden når pumpen frigjør trykket.
Er det normalt for Mitsu å ta med det eller vil du reparere eller erstatte det?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Vs: Smeltingstråd

HotZone sa:
MEN den forbannende smeltevåkningen vekker hver gang pumpen er i lobbyen. Lyden er en sterk humming noise. Tilsynelatende kommer lyden når pumpen frigjør trykket.
Kjører du enheten med manuell blåsing eller automatisk blåsing? Prøv manuell blåsing hvis du bruker AUTO-blåsing.

Tuppu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, i FH 25 er smelte lyden overraskende vanskelig. Det ser ut som at mange ting beveger seg i den indre cellen og raskt. Jeg antar det er normalt.

Lamanka

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vår midea falt stille da lekkasjen ble reparert og riktig mengde kjølemiddel ble satt på plass. Jeg har ikke engang lagt merke til i år at jeg ville smelte.

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva et mirakel ville gjøre med det akkurat nå. En liten ubrukelig widget for vinterbruk hvis smeltesignalet ikke styres. Heldigvis er det elektrisk gulvvarme oppe. Nei, du kan snakke om lagring.

Det er ingen omtale av slike praktiske problemer i testene, og det er heller ikke en god pumpe i vendingene. Det viser seg at alt bare roterer rundt COP og utgangseffekt. Hvordan på jorden kan kraft og COP brukes hvis pumpen skal holdes hele natten i toppen og oppvarmet med direkte strøm?
Imidlertid fokuserte de viktigste ILP-samtalene mest på feil ting ...

spire

moderator
Tilbakemelding Score
79

HotZone sa:
Hva et mirakel ville gjøre med det akkurat nå. En liten ubrukelig widget for vinterbruk hvis smeltesignalet ikke styres. Heldigvis er det elektrisk gulvvarme oppe. Nei, du kan snakke om lagring.

Det er ingen omtale av slike praktiske problemer i testene, og det er heller ikke en god pumpe i vendingene. Det viser seg at alt bare roterer rundt COP og utgangseffekt. Hvordan på jorden kan kraft og COP brukes hvis pumpen skal holdes hele natten i toppen og oppvarmet med direkte strøm?
Imidlertid fokuserte de viktigste ILP-samtalene mest på feil ting ...
Vel, pattedyrets hørsel sover ikke fordi dyret kan true, men mannen blir også vant til noe, men høyt med tiden og ikke lenger våkner. Ikke i de tettstedene eller boligblokkene i byen, ville ingen sove i det hele tatt.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

HotZone sa:
Hva et mirakel ville gjøre med det akkurat nå.
Blåser minst manuell Med hastighet ~ 384 m3 / t (to punkter) hvis leiligheten går i gang, så høy hastighet (tre steder).
Alle triks av. Blås rett frem, oppreist 1-2 pinner fra topp til bunn.

Tydeligvis er det noen forskjell mellom høydeforskjellen og røravstanden når enheten er oppe. Har du lagt til kjølemiddel? Det kan være at et lite ekstra kjølemiddel ville være nødvendig hvis enhetene er langt fra hverandre.

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Janti, hvordan påvirker blåsekrefter avfrostestøyen? Jeg skjønner egentlig ikke om dette er den fjerde pumpen i det hele tatt (jeg fikk 12 år siden).

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

HotZone sa:
Janti, hvordan påvirker blåsekrefter avfrostestøyen?
Ifølge sin egen erfaring påvirker det "begynnelsen av sukk" når 4-veisventilen vender seg til avfrostnings- / kjøleposisjonen. Min egen erfaring er at med en litt større manuell slag, ville lyden være lavere enn for eksempel ved automatisk blåsing. Selvfølgelig kan det bare være en følelse av å være vant til en sløyfe. :kul:

Min egen teori er at når kompressoren begynner å senke hastigheten og senke trykket før avfrostingen begynner, jo større blås på den tiden, jo mer trykk kan falle før 4-veisventilen reversering, og dermed vil trykkalarmene bli lavere.

Den faktiske smeltestøyen på den tiden kan ikke påvirkes.

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Men det er ingenting å gjøre med det, men innstillingen av blåsekraften påvirker ikke kraften i den harde frosten. Det skjer bare veldig sakte og hele tiden.
Manuell viftekontroll er kun en begrensning på maksimal hastighet for oppvarming. Det er ikke en manuell innstilling.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

HotZone sa:
Manuell viftekontroll er kun en begrensning på maksimal hastighet for oppvarming. Det er ikke en manuell innstilling.
Ikke min FD jobber i det minste ikke. Mites i andre som nyere FH fungerer? Det høres ut som om du har AUTO-hastighet på, prøv manuell 2 eller 3 hastigheter.
Pana fungerer akkurat som du gjorde.

Hotzone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Metaka fortsatte til opptiningen avsluttet.
På grunn av nærhetene til soverommene, kan luftstrømmen ikke holdes høy, slik at den ikke kan redusere støyen.

Basert på denne erfaringen, er Mitsu den støyende pumpe på markedet, selv om blåsermetaen er svært moderat.

For tiden er Mitsun 35-maskinen bare for kjøling og oppvarming om sommeren. Det er ikke til vinterbruk. eller nei, det går til garasjen.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

HotZone sa:
Metaka fortsatte til opptiningen avsluttet.
På grunn av nærhetene til soverommene, kan luftstrømmen ikke holdes høy, slik at den ikke kan redusere støyen.

Basert på denne erfaringen, er Mitsu den støyende pumpe på markedet, selv om blåsermetaen er svært moderat.

For tiden er Mitsun 35-maskinen bare for kjøling og oppvarming om sommeren. Det er ikke til vinterbruk. eller nei, det går til garasjen.
Har du sjekket mengden kjølemiddel som er nevnt i tidligere meldinger? Hvor lenge er avstanden fra utendørsenheten til innendørsenheten? Hva er forskjellen i høyde? Er det oljerør i rørene?

Jeg har ikke hørt en slik klage fra noen FH35 eier.

jsalmika

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

HotZone sa:
I det minste karakterspesifikke generaliseringer har ingen grunn og ikke alt er normalt. modellere nei. Snarere kan installasjonen ha en effekt.

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

Rauski sa:
Har du sjekket mengden kjølemiddel som er nevnt i tidligere meldinger? Hvor lenge er avstanden fra utendørsenheten til innendørsenheten? Hva er forskjellen i høyde? Er det oljerør i rørene?

Jeg har ikke hørt en slik klage fra noen FH35 eier.
hvorfor ville du spørre etter oljediene jeg ville være interessert i svaret.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

kimmok sa:
hvorfor ville du spørre etter oljediene jeg ville være interessert i svaret.
Folket som ikke vet hvorfor olje rørledninger er installert i rørledningen, vil skrive om Ilpins oljeledninger.
Vi har erstattet en FH-25 innendørs enhet på grunn av hardt smeltende lyder

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

Hvis rørhøyden er over 5 meter, anbefaler produsentens monteringsanvisning / krever / krever installasjon av oljerør i kjølemedierør. Oljen kan ikke stige godt med kjølemidlet. Oljen må returnere til kompasset. På bunnen av dråpet er separatoren på siden av de lange kompostene oljen som kjølemediet tar med den og kan også strømme inn i kompassens bunn.

Når rørene olje komplekset vil være full av olje, høytrykkssiden press "hvem" av den øverste olje stiger, bør det være bare den øverste svingen, slik at oljen ikke renner tilbake. Hvis det er lange horisontale deler i rørledningen, må også oljeventilen tas i betraktning i installasjonen.

Var svaret akseptabelt?

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Rauski sa:
Hvis rørhøyden er over 5 meter, anbefaler produsentens monteringsanvisning / krever / krever installasjon av oljerør i kjølemedierør. Oljen kan ikke stige godt med kjølemidlet. Oljen må returnere til kompasset. På bunnen av dråpet er separatoren på siden av de lange kompostene oljen som kjølemediet tar med den og kan også strømme inn i kompassens bunn.

Når rørene olje komplekset vil være full av olje, høytrykkssiden press "hvem" av den øverste olje stiger, bør det være bare den øverste svingen, slik at oljen ikke renner tilbake. Hvis det er lange horisontale deler i rørledningen, må også oljeventilen tas i betraktning i installasjonen.

Var svaret akseptabelt?
Vel, det er litt annerledes i varmepumper, for eksempel hindrer motstanden oljen fra å komme tilbake til kjøling og avriming. Dråpseparatoren er på sugesiden av kompressoren dersom oljen går, går den rett til kompressoren.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

slpoy sa:
Dråpseparatoren er på sugesiden av kompressoren dersom oljen går, går den rett til kompressoren.
I tillegg har en typisk dråpeseparator et lite hull fra bunnen av oppsamlingsskålen i sugeslangen, som oljen vil trenge inn i kompressorinnløpet (og, når det gjelder en roterende kompressor, direkte inn i det første eller enkle kompresjonskammer). Ellers vil dråpesepareringsskålen nesten fylles med returolje lenge før. Jada, kylmäainettakin kan komme gjennom dette litt og sakte, væske, men det roterende kompressor ja det tar (og andre kompressorer rakennehan er på sugesiden når det gjelder forskjellige).

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

HotZone sa:
Har du prøvd større blaststyrke? Var det en effekt eller ikke?

Lassila

medlem
Tilbakemelding Score
6
Vi har erstattet en FH-25 innendørs enhet på grunn av hardt smeltende lyder
Hvorfor var enheten endret, var det en bestemt feil? Jeg lagt inn en klage installatør fra hardt smelting av stemmene. Dette formidlet importørens beskjed om at det ikke kunne gjøres noe med stemmen hvis det var noen kjølemengder. Har ikke sjekket. Lyder irritere oss, som en vannkoker, etc. i boret ditt. Verre fra null til ca -10 grader.

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4
Hvorfor var enheten endret, var det en bestemt feil? Jeg lagt inn en klage installatør fra hardt smelting av stemmene. Dette formidlet importørens beskjed om at det ikke kunne gjøres noe med stemmen hvis det var noen kjølemengder. Har ikke sjekket. Lyder irritere oss, som en vannkoker, etc. i boret ditt. Verre fra null til ca -10 grader.
"Cooking potatoes" er den normale lyden av mitsu under opptining. Når avrimingen er fullført og maskinen starter, har rørene ganske sterk buzz når maskinen justerer strømmen. Det er forskjeller i maskinens smeltingsteknikker. Min Gree-relaterte Wilfa smelter nesten stille, men det tar lang tid å tine opp. Gree Hansol var også stille i prosessen med å tine seg selv, men reverseringen av fireveisventilen var så sterk, at en delikat kunne ha blitt vekk.

lomme

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vi har ganske moderat smeltende lyder i Mitsu, Porina og hviske. Ingen bang eller boksing. I løpet av dagen når det er bakgrunnsstøy, blir det ikke avdekket opptining. Gree slo tungt, og det forstyrret lyden av utendørsenheten, mitsu stille.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Ja, LNs smeltesignal gjør det, men det bryr seg ikke virkelig når du ikke bry deg. Kona har aldri nevnt eller klaget over det.
En liten bit av å snakke med temperaturendringer, men det bryr deg ikke.

Hvis det skjer på toalettet når avfrostingen begynner, er lyden ganske sterk når den føres gjennom veggen. Hvis det var på den andre siden av soverommet veggen, der det ikke engang er en blomst i midten, så ville det være lett å våkne opp til lyden, slik at veggkonstruksjonen styrker lyden på baksiden.
Vel på veggen av pølsen ville jeg ikke (delvis på grunn av mulig lydskader, men fremfor alt på grunn av luftens tretthet), selv om det ville vært den enkleste ruten til de kalde rørene.

Ellers var det en passende strimmel på Fingerpor:
https://iltalehti.fi/fingerpori/30.01.2019
opp Bunn