Sammen med direkte strøm med VILP viftspoler?

Zuikkis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hei!

Huset vårt har direkte elektrisk oppvarming. I tillegg til luftvarmepumpen, som begynner å være på slutten (Old Ultimate).

Påminnelse om å sette en VILP, og tre av de største downstairs-rommene, til og med som luftvarmepump-ser vifte radiatorer:

http://solarpower.fi/index.php?route=product/product&path=68_113&product_id=152
Innova-600x600.jpg
Det ville være veldig enkelt å koble fra det nåværende "kjele rommet", dette rommet er bunnutsikt viser at rommet med en 42,5C varmtvannsbeholder:

Skjermbilde ved 2019-01-06 17-03-21.png

Men fra veggene, gjennom veggen og viftefløyene til den andre siden av veggen, har de nytte av det med vann på ytterveggen?

Om sommeren kan heksen våge å bruke kjøleren, selv om det i det minste rørledninger var i kloakkanlegget, så det er ikke nødvendig å bekymre deg for kondens i konstruksjonene?

Imidlertid ville elektriske radiatorer fungere normalt, slik det ikke nødvendigvis ville være nødvendig for å gripe inn i varmtvannsoppvarming. Huset har også en 10kW solkraftverk, og intelligent kontroll, spesielt om våren, blir varmeelementer og varmtvann oppvarmet av overproduksjon av solenergi. Det ville fungere godt sammen med det, selv om den grunnleggende varmen ville komme med VILP.

Hva slags VILPp burde du tenke på dette? En liten bit av en monoblock-løsning ville være av liten interesse, fordi det ville gi kjølemedisinstasjoner ut av veien og kunne svulme mer. :) Det krever ikke nødvendigvis noen energisamler eller lignende, men heller rotasjon fra VILP til radiatorer? Og når de tilhengerne har temperaturkontroll i seg selv, trengte de til og med noen termostater mellom vannkretsene?

Zuikkis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Kanskje en slags varmeveksler kan brukes som forvarmer for varmtvann, det ser ikke ut til å koste mye.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Det må sikres at platevarmeveksleren passer for varmt vann.

Noi-fans holder støyen opp, kjølevannet kommer i liter, rørene er tvunget til å isolere godt. Det vil si at prisen begynner å komme. Vannrommet bør være minst 10 liter / kw. Det vil si at bufferakkumulatoren også krever at de fansen begynner å klikke når store temperaturforskjeller oppstår.

Jeg vil sette et par nye luftvarmepumper.

Zuikkis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hmm, mider er de så høyt nå? I det minste i produktbrosjyrer leses de tilsvarende desibelene av normen for innendørsluftpumpe.

Og ikke rørisolatorene koster nå mye sammenlignet med VILP selv. Selv om rørledningen fungerer nesten helt i gulvdrenert tilstand, vil noen dråper på gulvet ikke skade.

Kondensatvannet fra viften kan rettes direkte gjennom veggen og inn i den tekniske dreneringen i gulvavløpet.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231
Noen anbefalte 20 liter / kW vannrom, og du trengte maskinen til å fungere og avrimme vellykket uten at friksjonsvarmevekslerne fryser.
Uansett er det enklere og billigere å bruke 45 ° C direkte damp for å blåse vannet over 45 ° C slik at luften kommer ut av viften ved 45 ° C.

Jeg ville ikke starte her.

Zuikkis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vel ja, det er at laderen er nødvendig. Kan dagens 300L varmtvannstank konverteres til et bufferreservoar? Jeg har en 140L varmtvannsbereder i hjørnene, noe som ville være godt nok, spesielt hvis det var forvarmet med en varmeveksler eller spole.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Vel ja, det er at laderen er nødvendig. Kan dagens 300L varmtvannstank konverteres til et bufferreservoar?
Vanligvis har de 1/2 "koblinger. Det skal være minst 3/4" (som jeg også har en), litt større VILP foretrekker 1 ". Ikke å være låst i hva den er, brukt over hele verden med noen få dusin. en mann vil sveise et gjeng etter behov.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
79
Vel ja, det er at laderen er nødvendig. Kan dagens 300L varmtvannstank konverteres til et bufferreservoar? Jeg har en 140L varmtvannsbereder i hjørnene, noe som ville være godt nok, spesielt hvis det var forvarmet med en varmeveksler eller spole.
Det er bare to rør i varmtvannsbeholderen, noe som resulterer i at vannet alltid sirkulerer gjennom varmesystemet. Avrimning ville være sikrere hvis VILP skal kunne resirkulere vann fra akkumulatoren og ha en oppvarmingssyklus. Slike ladere har fire rør. Likevel er det ikke umulig å ha en tilstrekkelig sirkulasjon for oppvarmingsnettet.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Jeg har vært koblet til så mange som tre grener. Returneringen av ladningssyklusen og utgangen fra varmekretsen er den samme, dvs. ved utløpet av kjeleoppvarmingskretsen. VILP er en forlengelse av paisarrøret, men også retur av varme kan komme til det. Nå kommer retur av varmesyklusen fra den offisielle retur, som bare er 25 cent ned fra toppen av kjelen.

Ja, jeg tror de kunne godt koble det samme. Det som ikke går rett inn i turen, blir igjen. Men det er 1/2 "for lite.

Zuikkis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Ah ja. Litt nytt for hele denne sirkulasjonsoppvarmingen da huset hadde 30 års direkte strøm. Før det var det vannstrålere som droppet ut av min fars renovering ... :(

Ikke la de laderne være umulige å betale igjen, men få samtidig en varmtvannspole slik at en separat varmeveksler kan utelukkes.

Hvilken størrelse skal VILP være? Det er nå omtrent 100kWh / dag i den siste måneden, og det går ganske bra for oppvarming. Høyere frost oversteg 150kWh. Fra Domoticz kan jeg se hva batteriet har blitt brukt til, og ja det synker nesten i disse tre rommene der jeg nå har planlagt VILP-oppvarming. Ovenpå sannsynligvis oppvarmer ned fra underetasjen med stigende varme når det er liten varme i radiatorene ..

Og monoblock eller splitti?

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Noen anbefalte 20 liter / kW vannrom, og du trengte maskinen til å fungere og avrimme vellykket uten at friksjonsvarmevekslerne fryser.
Uansett er det enklere og billigere å bruke 45 ° C direkte damp for å blåse vannet over 45 ° C slik at luften kommer ut av viften ved 45 ° C.

Slike krav er i AMS10-12 VILP installasjonsanvisninger for volum. Ofte er disse installert i tillegg til UKV100. Det smelter da energi, f.eks. tilgjengelig hvis nødvendig.

vedlegg

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Det er bare to rør i varmtvannsbeholderen, noe som resulterer i at vannet alltid sirkulerer gjennom varmesystemet. Avrimning ville være sikrere hvis VILP skal kunne resirkulere vann fra akkumulatoren og ha en oppvarmingssyklus. Slike ladere har fire rør. Likevel er det ikke umulig å ha en tilstrekkelig sirkulasjon for oppvarmingsnettet.
Vel, det fungerer med to rør. Dette er nøyaktig hva Niben 2-pipe ukv bytte er som.
Ladningspumpens hastighet endres etter behov, ved 100% avfrosting, slik at energien tas fra akkumulatoren.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
79
Vel, det fungerer med to rør. Dette er nøyaktig hva Niben 2-pipe ukv bytte er som.
Ladningspumpens hastighet endres etter behov, ved 100% avfrosting, slik at energien tas fra akkumulatoren.
Så det var ikke noe poeng i det nå - hva slags tilkobling er det?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Hvilken størrelse skal VILP være? Det er nå omtrent 100kWh / dag i den siste måneden, og det går ganske bra for oppvarming. Høyere frost oversteg 150kWh.

Og monoblock eller splitti?
Hvis det 150 kWh / d representerer en utetemperatur der VILP vanligvis kan fungere, ville det være et godt utgangspunkt. I desember var det bare noen få kalde dager, som VILP burde ha overlevd.

Så noen er 6 kW på noe -15 .... -20 vil trolig være bra å koble fra, eller hvor vanskelig representerer det 150 kWh?

Det er mye enklere å installere en monoblok med hjemme konstein. Det kan være et sikrere system i den forstand at installasjonen ikke er så håpløs når du ikke trenger å tømme kjølemiddelkretsen og koble gassrørene. Først var jeg redd for å bruke monoblock vann utendørs, men jeg er ikke redd lenger.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Hvis det 150 kWh / d representerer en utetemperatur der VILP vanligvis kan fungere, ville det være et godt utgangspunkt. I desember var det bare noen få kalde dager, som VILP burde ha overlevd.

Så noen er 6 kW på noe -15 .... -20 vil trolig være bra å koble fra, eller hvor vanskelig representerer det 150 kWh?

Det er mye enklere å installere en monoblok med hjemme konstein. Det kan være et sikrere system i den forstand at installasjonen ikke er så håpløs når du ikke trenger å tømme kjølemiddelkretsen og koble gassrørene. Først var jeg redd for å bruke monoblock vann utendørs, men jeg er ikke redd lenger.
F2120 12 og 16 effektkurver

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
De er harpy skippers! Ikke forferdelig Påminn kurvene som inneholder smelting, men selv om de var klokt guidet, er de fortsatt utrolig bra. Noen kunne forklare hvor det oppnådde nivået er basert.

Det må imidlertid huskes at CTC-brosjyren også inneholdt COP 5.2 @ +7 ° C ved 35 ° C. Ifølge mine målinger kan den bare bli funnet i litt varmere. Resultatet av frosthodet er spesielt godt, og hvis maskinen fortsatt kjører -25, så ja.

Hvis heksen er solgt, vil ingen fortelle deg hvordan de fungerer.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Som Jolberious sa, er prisen ryddig opp til nivået at hvis du kjøper en pumpe og en lader som inneholder en kontroller, vil den ikke lenger være langt fra kostnaden for geotermisk systemet, spesielt hvis du tar hensyn til husholdningsavdraget fra brønnen.

Det vil si de som ikke ville bore eller omstendighetene er slik at boring bare ikke er verdt. Jeg selv gjorde ikke den endelige avgjørelsen for det fremtidige huset, men jeg har en sterk følelse av at jeg i hvert fall inviterer paret til å besøke og lytte til pris tankene. Men hvis jeg ender med F2120, vil jeg selvfølgelig fortelle deg om erfaringene som har blitt sett.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44
Så det var ikke noe poeng i det nå - hva slags tilkobling er det?
Her er noen eksempler på Niben-tilkoblinger for hele systemet. Ikke for en enkelt komponent.
https://nibe.fi/ammattilaiset/kytkentamallit-ja-kaaviot/nibe-f2120/kytkentamallit-ja-kaaviot/
https://nibe.fi/nibedocuments/19527/M11566fi-3.pdf -> Hvis du klikker på den, får initiatoren tilkoblingsforbindelsen.

@Jolberious du vil føle deg som en talsmann for niben, og åpenbart vet du mer.
Gjør kunden ikke tilkoblinger i henhold til Niben-biblioteket?

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Jeg har ikke studert hvordan Niben-modeller, men i CTC-modeller, er prisen ikke så forferdelig som kraften øker. Prisen på jordvarme stiger mer lineært når det gjelder kapasitet, og det er sannsynligvis en god grunn til å undergrave dem.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Du må bare være enig med denne tråden. Dette gir ikke mening billig eller bra, og driftskostnadene vil ikke være så lave som du kan tenke deg, fordi COP er mye lavere enn ILP ved de sirkulerende temperaturene.

Spesielt når en enkelt konvektor også begynner å betale det samme som en enkelt ILP, i det minste hvis den ønsker en like stille og justerbar modell.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Fansene selv er bare hjelpsomme og billige. Kjølespoler gjør ikke vondt.

Emnet for å tenke på nybegynnere. Hvorfor trenger du å sette i et sirkulasjonssystem? Luftvarmepumper har ikke den eneste varmeoverføringen. Og med 3500 euro får du to gode frostpumper installert.

Vilp betaler 4000 + tre blåsere 1500 + buffer 500 + rør og isolasjon per tonn + andre installasjonskostnader.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Som Jolberious sa, er prisen ryddig opp til nivået at hvis du kjøper en pumpe og en lader som inneholder en kontroller, vil den ikke lenger være langt fra kostnaden for geotermisk systemet, spesielt hvis du tar hensyn til husholdningsavdraget fra brønnen.

Det vil si de som ikke ville bore eller omstendighetene er slik at boring bare ikke er verdt. Jeg selv gjorde ikke den endelige avgjørelsen for det fremtidige huset, men jeg har en sterk følelse av at jeg i hvert fall inviterer paret til å besøke og lytte til pris tankene. Men hvis jeg ender med F2120, vil jeg selvfølgelig fortelle deg om erfaringene som har blitt sett.
Det stemmer, Nibe Polar 12 (VVM320 & F2120-12 3 Step) har en kostnad på ti toner installert i det minste. Det er en "media-lignende" geotermisk varme som et levedyktig alternativ fra alle vinkler. På slutten av sistnevnte strømmer makten av jordens varme foran vrt.

Her er noen eksempler på Niben-tilkoblinger for hele systemet. Ikke for en enkelt komponent.
https://nibe.fi/ammattilaiset/kytkentamallit-ja-kaaviot/nibe-f2120/kytkentamallit-ja-kaaviot/
https://nibe.fi/nibedocuments/19527/M11566fi-3.pdf -> Hvis du klikker på den, får initiatoren tilkoblingsforbindelsen.

@Jolberious du vil føle deg som en talsmann for niben, og åpenbart vet du mer.
Gjør kunden ikke tilkoblinger i henhold til Niben-biblioteket?
Jeg liker å snakke om produktene til Nib når de kan ha mest mulig informasjon og tekniske data som du vanligvis kan stole på, enkelt og enkelt. I tillegg kan vanskeligere ting lett oppnås direkte fra produsentens side.

Som regel er det tilrådelig å gå i henhold til byttemodellene, da det vanligvis er grunn til at brytermodeller er nevnt i installasjonsinstruksjonene.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231
Det finnes mange typer dokumenter i Nibe. Og bruksanvisningen er vanlig språk med alle instruksjonene, i hvert fall på maskinen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Emnet for å tenke på nybegynnere. Hvorfor trenger du å sette i et sirkulasjonssystem?
Jeg vet ikke om nybegynnere, men for min del gir rask analyse dette svaret:

1) Enhet av varmefordeling. Jeg trenger minst 4 ILPer rett ut av esken. Likevel vil ensartethet av varmefordeling ikke være nesten det samme
2) varme gulv
3) Mulighet for å varme noen
4) Perfekt stillhet, ingen innsatser gir seg ikke
5) Hvis ILP er et alternativ, vil det også forlate isen. En VILP er allerede enklere å arrangere kondensvann
6) Pris: Fire ILPs installert ville trolig ha betalt det samme, selv om en var klar. Jeg trenger bare en ILP for kjøling, den som allerede var.
7) VILP oppvarmer også vann

Zuikkis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Fansene selv er bare hjelpsomme og billige. Kjølespoler gjør ikke vondt.

Emnet for å tenke på nybegynnere. Hvorfor trenger du å sette i et sirkulasjonssystem? Luftvarmepumper har ikke den eneste varmeoverføringen. Og med 3500 euro får du to gode frostpumper installert.

Vilp betaler 4000 + tre blåsere 1500 + buffer 500 + rør og isolasjon per tonn + andre installasjonskostnader.
Uten tvil var det litt overraskende at VILPs COP ville være svakere enn dette i denne installasjonen. Jeg må fortsatt vurdere.

Fordelen med en vannkopp vil etter min mening være at den kan bli utvidet senere, enda flere radiatorer eller varmekilder inn i systemet. Faktisk er dette overskudd av fotovoltaisk kraft noen ganger tilgjengelig "gratis", som ville være ganske enkelt å skyve inn i vannet. Noen ganger i fremtiden vil også en gulvoppussing komme inn, slik at du kan legge vannbasert gulvvarme i disse nede rommene.

Din pris sammenligning har nå to kjeks mot tre vifte spoler. Jeg tror kanskje det burde være tre tapere på samme måte å få tre rom varme. Og prisen på cheating systemet endrer ikke det selv om fansen ville være fire eller fem.

Et lite gjetning fra meg på prinsippet er å la noen eksterne installatører komme hit, den forrige Ultimaten har nettopp blitt installert av seg selv når det fortsatt var mulig. :) Det virker så godt som det gjør, men innendørsenheten har begynt å holde sizzling noise, og nå tror jeg ikke det er verdt å korrigere det lenger.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Uten tvil var det litt overraskende at VILPs COP ville være svakere enn dette i denne installasjonen. Jeg må fortsatt vurdere.
VILP sirkulerende vann skal utjevnes til eller under gulvtemperatur for å oppnå samme kondens som ILP. Det virker ikke bra med vifte radiatorer hvis du ikke liker den forferdelige støyen.

Fordelen med en vannkopp vil etter min mening være at den kan bli utvidet senere, enda flere radiatorer eller varmekilder inn i systemet.
Det vil bare være verdt når hele hytta faktisk går for sirkulasjonsoppvarming. Hvis virkeligheten er et sted på 10-tallet, vil VILP trolig være i slutten av livet, slik at "lagring" på dette tidspunktet ikke fungerer bra.

Din pris sammenligning har nå to kjeks mot tre vifte spoler. Jeg tror kanskje det burde være tre tapere på samme måte å få tre rom varme. Og prisen på cheating systemet endrer ikke det selv om fansen ville være fire eller fem.
Med så mange ILPer trenger ikke den enkelte ILP å være veldig effektiv, så jeg ser nå at prisskalingen vil fungere forferdelig for VILP her. En god konvektor alene er like dyr som en lav-effekt ILP (eller i det minste er jeg ikke klar over god og billig). Den eneste forskjellen er installasjonskostnaden, men det er heller ikke billig å ha disse konvektorer med vann langs rørene i huset. Minst med kobber.

I tillegg er VILP en dyr widget vs. ILP. Og VILP vil ikke nødvendigvis ende opp med å bli veldig kult selv om de kunne gjøre det (vanligvis ganske tidkrevende - fordi det ikke kan trekkes vann ut veldig kaldt), blir installasjonsløsningen enda dyrere når du trenger å ta vare på kondensasjonsproblemet ditt (rør, konvektorer, ..).

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Lyden fra viftebatteriene er fortsatt: Det er sant at de fleste vifte-lignende radiatorer holder pakken høyere enn innendørsenheten (i sitt stilleeste). Men sannheten er ikke så enkelt. På den annen side er noen av vifte radiatorene i sine roligste hastigheter som kan sammenlignes med gode (for eksempel den minste modellen av Sabina i utvalg av nettbutikker over). På den annen side blir de andre viftehjulene ekstremt stille (og nivået av lyd og strømkompromisser er uendelig justerbar) når du legger til en TRIAC-type motorstyring til motorkretsen (priser i femti finske nettverksforretninger). Kraften faller deretter, dvs. to eller tre konvektorer kreves for å varme opp beløpet lovet av de originale spesifikasjonene. Så dette er ikke en billig vei, men det er sikkert å få et roligere resultat og en jevnere oppvarming enn en natt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
VILP sirkulerende vann skal utjevnes til eller under gulvtemperatur for å oppnå samme kondens som ILP.
Dette er litt av et evighetsspørsmål som ikke kan løses med sølv. Eller ILPs liker å blåse noe 40 grader og over. Jeg forstår at i VILPene er det mulig å produsere omtrent det samme vannet fra ILP's blåser, slik at kondensasjonstemperaturen blir den samme. I dette tilfellet er COP utgangspunktet det samme med mindre det er andre enhetsspesifikke forskjeller. Det kan ikke være nok for luftcirkulasjonsoppvarming, og hvis varmen i alle fall blåser inn i sirkulasjonsluften, er det selvfølgelig best å forlate en varmeoverføring mellom å løfte den nødvendige temperaturforskjellen.

Hvis VILP-farvannet kan holdes på gulvnivå, det vil si under 35 grader, tror jeg det vil slå ILP som det går. En annen viktig fordel ved VILP er effektiv håndtering av smelten med egen varme. Sikkert, hvis ILP er i kjølig tilstand for å bekjempe frost, så vil den også avkjøles og kondensasjonstemperaturen vil til og med falle under VILP.

Ellers er det ingen stor forskjell. ILP har en innendørsenhetvifte, en VILP sirkulasjonspumpe. +/- 0

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Dette er litt av et evighetsspørsmål som ikke kan løses med sølv. Eller ILPs liker å blåse noe 40 grader og over. Jeg forstår at i VILPene er det mulig å produsere omtrent det samme vannet fra ILP's blåser, slik at kondensasjonstemperaturen blir den samme.
Jeg skjønner imidlertid at rotasjonen i ILP er motstridende med teknikken, slik at den varme gassen kommer der like før blåsingen ut og det sakte fryser der mot inntaksluften. I dette tilfellet vil kondens til slutt være lik innetemperatur, ikke å blåse temperatur. Litt som spiralen i reservoaret, forlater han toppen for å gi opp "ilden" og gir resten til bunnen.

Hvis VILP-farvannet kan holdes på gulvnivå, det vil si under 35 grader, tror jeg det vil slå ILP som det går. En annen viktig fordel ved VILP er effektiv håndtering av smelten med egen varme.
Nesten med ILP, vil den behandle den med egen varme, selv om varmen selvsagt er litt mindre hvis du ikke vil blåse forkjølingen i nakken (som i "vedlikeholdsmodus").

Men med liten spekulasjon kan ikke min egen VILPp nå samme COP-avlesning som PILP ved samme temperaturforskjell. Det vil si, hvis det er utenfor -11C og gulvet går under 30C, blir det mindre effektivt enn PILP som blåser ut 3C og skyver 50C vann. Selv om du kanskje får det endelige resultatet i begynnelsen (når det er blåser luft ved romtemperatur) - men den endelige refluksen er dessverre ikke i vannet i gulvvannet / etterbrenneren. Den sistnevnte ville gjøre det bra.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231
Hvis ilp og vilp blir satt på sammenligningen, var sjansene mine bedre med deres justerbarhet selv om politimannen ikke var veldig høy. Hvis det ble bedt om 35 grader, kom det også, og ikke mer, og varmefordelingen med egen automatisering finjusterte den inn i huset pent uten overoppheting, noe som er et mildt problem med mitt eget problem.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Sammenligningen mellom Imo og bedrageri er ubrukelig, så er forskjellen i varmefordelingsteknologi.
I ILP er politimannen bedre, for eksempel 4 nå, i VILP er det 3 når temperaturen er X og energien er nødvendig. Y er det en bedre kopi av en politimann da målt i penger? (retorisk spørsmål, ikke nødvendig å svare, husk imidlertid om direkte elektrisitetsoppvarmingskostnader var 1000e, cop2 de er 500e og cop4 250eur.)

VILP oppvarmer også varmtvannet i tillegg til å distribuere varmen til radiatorene eller gulvet, og ILP snakker og snakker der ute på døren eller på halmveggen og forsøker å varme den til den siste pølsen i 70-tallet labyrinten.

ILP, mens du kjøler, er et snev av billigere VILP-implementering. (VILP kjøling implementering er nesten ILP installasjon pluss maskin priset)

Begge de bedre IMO-enhetene lukker ikke hverandre, ILP støtter når VILP ikke lenger har strømmen (du kan lage en sub-nedtelling installasjon) og igjen om sommeren blir det kult.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Um, kanskje det beste å glemme det varme vannet. Jo, mange VILPer gjør alt ..... og bra.

Men hva et mirakel er basert på COP 4 av ILP COP 4 og VILP. Begge er trolig oppnåelige under noen omstendigheter, men når man starter med gulvvarme VILP. Hvis det er vann opp til +33 grader til gulvet, må ILPet varme opp blåserøret til +40 grader, som er 7 grader varmere. OK, det kan dra nytte av den varmen som skyter, men ikke fyringsvarmen kan gi det "veldig mye" ekstra. Det tok ikke 10% av produksjonen i jordkildevarmepumper. Mesteparten av varmen kommer fra kondens. I utgangspunktet kan samme varmeutvinning også skje i VILP-varmeveksleren, eller hvordan kan den bli satt?

Er det ikke denne gemaen, ikke hovedsakelig kondensasjonsproblemet.
VILP i radiatorkretsen kan vel bli varmere enn ILP og ILP blir igjen varmere enn VILP med lavtemperatur gulvvarme. En annen fordel ved VILP er at bare høye temperaturer krever høye temperaturer. ILP nyter ikke den samme typen mildt vær - i det minste hvis det er nok til å varme det. Med litt strøm kan kanskje innendørsenheten bli kjøligere.

Jeg har kløe på at den gangen tok ILP 6 000 kWh elektrisitet om året, og dens andel av oppvarming var fortsatt lav. ILP var nesten full fra september til vår, og det var alltid i det frostige været. Når VILP nå har spist ytterligere 6000 kWh har det praktisk talt styrt hele oppvarmingen, inkludert kjelleren.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Hvis det er vann opp til +33 grader til gulvet, må ILPet varme opp blåserøret til +40 grader, som er 7 grader varmere.
La oss ILP fullføre det med den innendørs luften, det vil si det som går tilbake, kan kjøle deg ned ~ 23C eller hvilken innendørs luft er. VILP må være der ~ 30C fordi det kaldere ikke er tilgjengelig.

Det er tradisjonelt bare en motstrøm:

ILP hot -> ILP kaldt
varmeveksler varm <- varmeveksler kald

Det vil si at det allerede kjølte ILP-kjølemediet oppvarmes til toppen og deretter oppvarmes til enden. Sikkert vil det ikke kjøle seg ned til ~ 23C, selvfølgelig, med ILP, men er det neppe svakere enn motstrømsvarmeveksleren til IV-maskinen?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
De er harpy skippers! Ikke forferdelig Påminn kurvene som inneholder smelting, men selv om de var klokt guidet, er de fortsatt utrolig bra. Noen kunne forklare hvor det oppnådde nivået er basert.

Det må imidlertid huskes at CTC-brosjyren også inneholdt COP 5.2 @ +7 ° C ved 35 ° C. Ifølge mine målinger kan den bare bli funnet i litt varmere. Resultatet av frosthodet er spesielt godt, og hvis maskinen fortsatt kjører -25, så ja.

Nibens underverk undret, det er helt klart for meg at kurvene forteller det beste resultatet av den øyeblikkelige rene cellen. De samme vedleggstabellene gir forskjellige tall, de smelter sannsynligvis. Sikkert for hardt. Har du ennå ikke registrert en F2120 eier her som ville måle?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Det vil si at det allerede kjølte ILP-kjølemediet oppvarmes til toppen og deretter oppvarmes til enden. Sikkert vil det ikke kjøle seg ned til ~ 23C, selvfølgelig, med ILP, men er det neppe svakere enn motstrømsvarmeveksleren til IV-maskinen?
Dette er utvilsomt et av de åpenbare aspektene ved bedre ILP-ytelse. Hvis væsken utløper vanntemperaturen fra VILP + 3 ° C (= 32 ° C), kan den forsvinne ved romtemperatur + 3 ° C (26 ° C). Jeg kan ikke beregne nå hvor mye av den avkjølingen av væsken ville ha nytte, men jeg antar ikke mye. Imidlertid er fordampningsvarmen av en annen størrelse enn kjølingen av noen (6 ° C) væske. Ved kondensasjonstemperaturen svekker en slik 6 graders forskjell minst effektiviteten betydelig, som vist i grafen nedenfor. (Hvit linje = COP)

Kan noen fortelle deg hvor mye betydningen av den underkjølingen virkelig kan være?

COP og kraft +7 grader.JPG

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Nibens underverk undret, det er helt klart for meg at kurvene forteller det beste resultatet av den øyeblikkelige rene cellen.
I de beste resultatene er det fortsatt verdt å merke seg at resultatet avhenger ganske mye på kompressoromdreiningene. På samme måte som med en bil i små gir, vil chirping ikke være den beste drivstofføkonomien. Settet har minst en betydelig forskjell, om den er full (90 r / s) eller bare 50 r / s, ikke bare i strøm.
opp Bunn