TM Building World 2/2015 - Sammenligning av nye luft til vannvarmepumper

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
TM Building World 2/15 vil bli publisert 18.2.

http://rakennusmaailma.fi/seuraavassa-numerossa/tm-rakennusmaailma-215-ilmestyy-182

Basert på et 1/15 magasinbilde, ville minst Bosch Compress 6000 AW bli inkludert
http://bosch-climate.fi/files/512553_TTCompress_6000AW_suomi_LOW_FI_1.pdf

AIPPI

standard Naama
Tilbakemelding Score
0
Vs: Til sammenligning, nye luft til vann varmepumper

Panasonic er sannsynlig å vinne, Kaukomarkkinat har gjort 4,5 millioner tap og sannsynligvis kjøpt testen for å gjøre salget gå opp igjen. Den betalte store annonsen var lenge på siden av bygningsverdenen. Tross alt var det en full gryte, da Mitsubishi og Tosiba ikke var blant kvalifiseringene, og det var også Pana-vinneren.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Panan resultater ikke publisert ..

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Sett resultatene på skjermen når du har lest testen ;)

Äimänkäki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

Ikke plasser dem i alfabetisk rekkefølge. Inkluderer Atlanterhavet, Bosch, Fujitsu, Hitachi, IVT, Mitsu Heavy og Toshiba. Testen ble avbrutt av CER og Panasonic. CER kunne ikke installeres og Panas hadde en kjølemiddelrørbluss på grunn av en installasjonsfeil, så resultatene ble ikke publisert.

Kock

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg må få et magasin fra kiosken når det kommer ut. CER kunne ikke installeres og installasjonsfeil i Pansu. Interessant:) IVT og Bosch samme enheter. litt rart.
Den normale forbrukerens hode kan forvirres igjen. Det er mange typer enheter igjen. Vil vannet eller ikke. Tester på Hydro Box ville være interessante. Den øvre enden av varmekurven vil bli satt til + 55C, f.eks. 26C

Aihki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ved en lesing, ville valget ditt ramme Hitachi. Så hvis valget ble gjort bare på grunnlag av denne testen.

vedlegg

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

pisken sa:
Er Atlanterhavet og Fujitsu også slektninger?
Ja, kommer fra samme fabrikk med litt forskjellige etiketter.

umiddelbart

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Vs: TM Building World 2/2015 - Sammenligning av nye luft til vannvarmepumper

Kanskje den mest interessante enheten var Hitachi utstyrt med to kompressorer / kjølemidler.
Så det fungerer selv i kaldt vær uten motstand.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

HeTi sa:
Kanskje den mest interessante enheten var Hitachi utstyrt med to kompressorer / kjølemidler.
Fungerer på samme prinsipp som Daikins Altherma HT, som fungerte bra i den TM RM 6-2011-2011 ILVE testen
http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=13558.msg172135#msg172135

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

HeTi sa:
Dessverre har disse frostene ikke mye glede i den sørlige delen av Finland. Resultatet er gjort ved lav frost rundt null, -10 ° C kaldere ikke på mange dager.

Den triste tingen i den testen var at fuktigheten ble ansett for å være moderat, slik at det ikke kunne oppstå avfrostingsproblemer. I det minste her er fuktigheten rundt null for det meste veldig høy og frysingen av cellen er sannsynlig. Du ville ha sett om de asiatiske og svenske designene er forskjellige.
S

sam123

gjest

Aihki sa:
Ved en lesing, ville valget ditt ramme Hitachi. Så hvis valget ble gjort bare på grunnlag av denne testen.
Med det diagrammet og det faktum at COPene kollapser når luftfuktigheten blir hevet, ville jeg forlate meg ut av butikken.

Hvor mye er temperaturen på det produserte oppvarmingsvannet? 50 grader?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

VesA sa:
Dessverre har disse frostene ikke mye glede i den sørlige delen av Finland. Resultatet er gjort ved lav frost rundt null, -10 ° C kaldere ikke på mange dager.

Den triste tingen i den testen var at fuktigheten ble ansett for å være moderat, slik at det ikke kunne oppstå avfrostingsproblemer. I det minste her er fuktigheten rundt null for det meste veldig høy og frysingen av cellen er sannsynlig. Du ville ha sett om de asiatiske og svenske designene er forskjellige.
Det er kompasset. Frysing spiller ingen rolle i det hele, men mellom logikkens faste handling -5 og +5. På den måten er installasjonene bygget fra kjølerne alltid et mysterium. For eksempel er denne cellen allerede i disse seriene som er opprinnelig designet for å nibble Nib, helt forskjellig, mye større og mindre hyppig enn i disse kjølerne. Hvordan var det mulig å sette på testmaskiner ...

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

bump sa:
For eksempel er denne cellen allerede i disse seriene som er opprinnelig designet for å nibble Nib, helt forskjellig, mye større og mindre hyppig enn i disse kjølerne.
Hvilken størrelse har den cellen i sine ytre dimensjoner? Kan du sette et bilde av lamellene?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

pisken sa:
Hvilken størrelse har den cellen i sine ytre dimensjoner? Kan du sette et bilde av lamellene?
Jeg kunne selvfølgelig prøve å måle og ta et bilde hvis jeg noen ganger kommer hjem med dagslys. Vel sjansene blir bedre hver dag :)

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Det er ingen fart, midsommeren ser selv om natten ;)

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

sam123 sa:
Med det diagrammet og det faktum at COPene kollapser når luftfuktigheten blir hevet, ville jeg forlate meg ut av butikken.

Hvor mye er temperaturen på det produserte oppvarmingsvannet? 50 grader?
http://rakennusmaailma.fi/vertailut/uusimmat-ilmasta-veteen-lampopumput-testissa
Det er godt å merke seg at det ikke er verdt å sammenligne våre resultater med årets geotermiske pumpe sammenligning. Jordkildevarmepumper ble bedt om å se strømningstemperaturer som er egnet for gulvvarme. I denne sammenligningen var utgangspunktet at huset var oppvarmet av et radiatornett, og krever generelt høyere vanntemperaturer. Dermed er sammenligningen av varmepumper enda høyere enn det som vanligvis forventes av dem i praksis. For eksempel, i kalde temperaturer på -25 grader, krever vi en temperatur på +65 grader. Det er lett å forstå at når en varmepumpe er nødvendig for å produsere en temperaturforskjell på nesten hundre grader, er termisk koeffisient ikke lenger og kan ikke være veldig høy.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Alle disse forskjellene i testene vil sannsynligvis forveksle forbrukerens slutt ;)

Sähkömees

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er derfor de blandes, formålet er å selge annonsene i magasinet. Det beste med slike tester er å fokusere på en strukturell løsning (sputtered åpninger, materialstyrker og materialer i laboratoriet, kaldkrets implementeringer, størrelsesforskjeller og forskjeller mellom transdusere).

Å designe et perfekt VILP-system er latterlig lett. Vanskeligheten kommer opp i prisfastsettelse og dekker svakheten. Flere og flere COPer og strøm er i økende grad tilgjengelig fra produsenter, og informatørene kan ikke bli kjøpt. Under ingen omstendigheter vil en person som vurderer utstyret, kunne inspisere skålene til widgets.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

pjr sa:
Ja, testen har nå blitt helt "skreddersydd" til Hitachi. Bare Daikin Altherma HT ville ha gitt den en reell motstand.

I en liten radiatorvarmerenhet er det nødvendig med vann med en temperatur på +65C for å sirkulere -26C. Testen er basert på det faktum at alle radiatorer er en av bladets radiatorer => oljevarmer fra 50-tallet til 60-tallet. : -X

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

pisken sa:
Kanskje, kanskje dette passer under denne overskriften på "veldig interessante ting som disse tester skal være."
Niben (gammel F2025-10) celle er omtrentlig metrisk med fingerfingre som måler:

79-80cm bred, 71-72cm høy
9 cm tykk, fire-linje
Lamellene er ca 6 per 2 cm, eller noe 3 mm minimum er plassen.
Bakluken går inn i tommon manifolden (på bildet).
Sidene er innkapslet rundt, men bunnen er helt åpen i retning av kondensbrettet, ikke bunnplaten. Viften har et metallhus, ingen omkjøringer.

Vekten på dette møbelet er ca. 130 kilo, ganske mye mer enn gjennomsnittet over 40 kilo, selv om det ikke er noen ekstra levari nå. Kanskje det kan være forskjellige veggtykkelser? Ikke hold cellen vridd når det er plass til is.

Var det et lignende måleresultat for noen 10kW merket maskin? I de to propellmaskinene (Fujitsu HP et al.), Vil overflaten begynne å være mider andre dimensjoner? I det minste er lamellaravstanden til ILPene en brøkdel, celletykkelsen er en brøkdel og overflateformen er litt over halvparten. Det totale arealet av lamellene er ikke så mye mer enn de er mye mer. Det vil si at Nibe har blitt tvunget til å kompensere for et lite antall lameller med andre dimensjoner. Men det blir ikke fast og ikke vridd.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Takk for bildene, så start med en god type celle.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

bump sa:
Var det et lignende måleresultat for noen 10kW merket maskin? I de to propellmaskinene (Fujitsu HP et al.), Vil overflaten begynne å være mider andre dimensjoner?
Her er informasjonen fra Fujitsu / Atlanterhavsenheten:

Fujitsu WO * K112LCT WO * K140LCT WO * K160LCT

Vekt
Netto kg 99

Varmeveksler type
Dimensjoner (H x B x D) mm 1260 x 900 x 36,4
Fin pitch mm 1.3
Rader og trinn 2 x 60
Rørtype Kobber
Fin Type (Material) Corrugate (Aluminium)

Luftmengde
Oppvarming m³ / h 6200 6900
Type x Q Propeller x 2
Utladningsretning Horisontal
Motor Antall 2
Motorutgang W 104

http://fujitsuklima.hu/vmfiles/vrf_atw_multi/atw-high_power_3_fazis_lct.pdf

Hitachi Yutaki S80 RAS-4HVRNME-AF

Varmeveksler type - Multi-pass kryssfinnerør
Piping
Materiale - Kobberrør
Ytre diameter Ømm 7
Rader - 2
Antall rør / spole - 134
end
Materiale - Aluminium
Pitch mm 1.9

Fan
Type - Sentrifugalvifte med flere blad
Antall / enhet - 2
Ytre diameter mm 544
Omdreininger rpm 376 + 459
Nominell luftstrøm / vifte m3 / min 80

3meksUKXBRE

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hvorfor er disse "testene" i teknologiens verden seriøst diskutert og tatt seriøst?

Det er kjent at tester fra byggverdenen har blitt betalt for søppel, i det minste for vinneren.

Den eneste ærlige ILP-testen i 2008 er en ILP-test som er underentreprenert. Forsøkene ble gjort for å styre testen fra leveransen av byggevirksomheten til "riktig retning" av testen, som ble nektet av universitetsteknologen ansvarlig for testen. Bladet ble skrevet ut på hva som var resultatet.

Det har ikke vært noe spørsmål fra Rakennusmaailma Rovaniemi Cold Technology Lab testere. Du må være ganske dum hvis du innser ånden i spillet. Testen belastes mot et gebyr på et sted som gir intelligente resultater til abonnenten.

Det er også kjent at Ultimate-serien pumper er overlegen i omdømme. Byggverdenen, men finner aldri noe positivt om dem, selv om prisen på pumpen bare er en tredjedel av "tegnmaskiner". Jeg hevder ikke dem som testvinnere eller til og med blir beskattet, men er de knapt bak 66% av de vinnende funksjonene? Det eneste de har er "bak" er prisen.

Aihki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

3meksUKXBRE sa:
Hvorfor er disse "testene" i teknologiens verden seriøst diskutert og tatt seriøst?
Det er kjent at tester fra byggverdenen har blitt betalt for søppel, i det minste for vinneren.
Hvor sikker på at informasjonen er ... Jeg er egentlig ikke. magasintester / ting skrevet, men samme gruppe i et annet magasin ja. Aldri på noen måte berørt, kontrollert eller påvirket (eller til og med prøvd) innholdet / resultatene av historien / testen. Hvem er denne "leverings" redaktøren?

3meksUKXBRE

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Aihki sa:
Hvor sikker på at informasjonen er ... Jeg er egentlig ikke. magasintester / ting skrevet, men samme gruppe i et annet magasin ja. Aldri på noen måte berørt, kontrollert eller påvirket (eller til og med prøvd) innholdet / resultatene av historien / testen. Hvem er denne "leverings" redaktøren?
Personlig var jeg involvert i prosessen, så det er ingen fortelling om "baton".

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

3meksUKXBRE sa:
Personlig var jeg involvert i prosessen, så det er ingen fortelling om "baton".
Jeg ville ikke gå for å si at jeg var involvert i å gjøre TM-testen når jeg leser om artikkelen, slik at ingenting kunne gå galt.

Äimänkäki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
3

3meksUKXBRE sa:

Hvilken av disse var vinneren nå? Hitachiko ved lave temperaturer? Betalt du ikke nok for å kunne gjøre det bra med mildere vær?

Er Bosch eller IVT? Så de betalte for det milde området, men ikke nok for det kalde området.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Mamma sa:
Hvilken av disse var vinneren nå? Hitachiko ved lave temperaturer? Betalt du ikke nok for å kunne gjøre det bra med mildere vær?

Er Bosch eller IVT? Så de betalte for det milde området, men ikke nok for det kalde området.
Vel, når RM hadde noen form for utendørs temperaturavhengig varmeeffektbehov (som tolkullisuutta ikke bli revidert, men 140m2 radiator hus det er modellert), begge målingene ville være å gi vinneren har blitt plassert på forskjellige steder værforhold og beregne selv etter kjøpet av energi Turku, Jyväskylä og Inari. Hvorfor var dette igjen da ..

Dette var imidlertid ikke tilfelle. Selvfølgelig kan man prøve å gjøre det etterpå. Meteorologisk instituttets nettsted har månedlige data og er trolig mer nøyaktig i åpne data.

3meksUKXBRE

nykommer
Tilbakemelding Score
0

slpoy sa:
Jeg ville ikke gå for å si at jeg var involvert i å gjøre TM-testen når jeg leser om artikkelen, slik at ingenting kunne gå galt.
Hva ville være synd i saken? Som jeg allerede skrev, var testen jeg var involvert i, akkurat en av de få ganger når TM-testen er gjort riktig.

anzaman

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva kunne ha vært nivået på testinstallatørene da to pumper ikke kunne spilles ..
Og de andre slangene installert::)

AIPPI

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Panasonic var et virkelig dårlig show og måtte komme med en unnskyldning for å trekke den ut av testen. Det ville ikke vært mer enn 10 minutter å bytte det røret.

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25

Aippi sa:
Panasonic var et virkelig dårlig show og måtte komme med en unnskyldning for å trekke den ut av testen. Det ville ikke vært mer enn 10 minutter å bytte det røret.
Hvis dette blir lagt merke til til testen er på gang (jeg tror at alle enhetene var i bruk samtidig), så burde det vært nytt og dette betaler og sannsynligvis ikke inkludert i kontrakten, slik at jeg forblir et alternativ. Selvfølgelig kan du være like rett som mange andre (inkludert meg selv) når du gjetter uten informasjon.

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25

Hvorfor er de monoblocks coppers varmere enn det?

SLJK

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Batterireparasjoner kan gi mye forbedring. Ifølge Purmos regneark leverer en 600 * 1200 enkeltbladsbasert spole uten lameller 40/30 "C ved 20" C ved en innetemperatur på 155 W.

Den samme størrelse to-lags C21 med samme utgangsværdier vil sette strømmen ut av 313 W, og den dobbelstrengede dobbeltbladet C22 vil nå 392 W å lese.

Dermed vil renoveringen av radiatorsystemet i beste fall til og med fordoble utgangseffekten, noe som har en avgjørende innvirkning på COP-verdien oppnådd av varmepumpen.
S

sam123

gjest

SLJK sa:
Batterireparasjoner kan gi mye forbedring. Ifølge Purmos regneark leverer en 600 * 1200 enkeltbladsbasert spole uten lameller 40/30 "C ved 20" C ved en innetemperatur på 155 W.

Den samme størrelse to-lags C21 med samme utgangsværdier vil sette strømmen ut av 313 W, og den dobbelstrengede dobbeltbladet C22 vil nå 392 W å lese.

Dermed vil renoveringen av radiatorsystemet i beste fall til og med fordoble utgangseffekten, noe som har en avgjørende innvirkning på COP-verdien oppnådd av varmepumpen.
Eller når du setter et par stille datamaskiner på plastgraven og holder dem med magneter (http://clasohlson.com/fi/Neodym-magneetti/Pr311466000) slik at du kan bruke eksisterende radiatorer og nok varmeoverføring. Dette er også umulig for mange, når det ikke er mulig å støvsuge sine klemmer og støvet går til fansen, etc.

fordeler

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, måle-, leverings- og engineering arbeidet selv var veldig bra gjort. Du kan diskutere definisjonen av testbetingelser.

Behovet for varmeenergi ble simulert godt nok til å korrespondere med et 1960 - 1980 bygget radiatorhus med fire personer. (Værinformasjon hentet fra det kjente Helsinki-Vantaa referanseåret, RakMk D3 2012).

Men da ønsket de strømningstemperaturer. Av en eller annen grunn var varmekurven satt så høy at den nesten ikke hadde noe å gjøre med de varmeavtagbare radiatorhusene.
I teorien er det hus i Finland som krever 65 ° C vann til radiatorer når det er 25 frost ute. Under min egen arbeidshistorie har jeg aldri mottatt den. I så fall vil vi bytte til minst noen av de nye batteriene i både VILP og MLP renovering. Det finnes andre måter.

Nå, i testen, måtte alle enhetene løpe mot veggen ved -20 ° C og -25 ° C utenfor temperaturen fordi 65 ° C vann var nødvendig. Som et resultat ble alle COPene i samme bunt hår over 1 med enhetene som stoppet kompressoren oppvarmet ved -20 ° C og fortsatte med motstand. Kaskadeapparatet var et unntak fra politimannen 1.28.

Så tøff testing er dyrt, så det er synd hvis resultatet ikke drar nytte av de 200 000 eierne av oljeproduksjonen som tenker på modernisering av varmesystemet.
Bare på grunn av kjøring mot veggen, kunne enhetene ikke legges i mer presis rekkefølge. Selv en temperaturfall på 10 ° C til normalnivået ville ha satt kurvene ganske forskjellige, og de praktiske forskjellene mellom enhetene kunne vært målt. En varmekurve med en innløpsvannstemperatur på -20 ° C ved en utetemperatur på 50 ° C og -25 ° C ved 55 ° C er tilstrekkelig for 98% av de tiårene husene. Selv lavere temperaturer er ofte nok. Hvis det virkelig er veldig stramme radiatorer, vil minst noen av dem bli erstattet med moderne eller til og med dynamiske radiatorer.

Det er uheldig at det eneste resultatet av testen fjernes fra konteksten. Diagrammet viser COP på enhetene ved forskjellige utetemperaturer og er ikke så bra å vise når den praktiske situasjonen er.
Hvis og når det ikke forstås hva høy temperatur og nødvendig kraft sammen vil gjøre ytelsen til alle varmepumper, både luft og jordtemperatur, er en feilfortolkning av grafen.

Det positive var at luftvannsvarmepumper generelt ble funnet å være effektive og energieffektive.
Godt å bli testet, forhåpentligvis får vi en test for gulvvarme og vanlige radiatorhus opp til -25 ° C.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Jeg har en sterk tro på at vi ønsker mer geotermiske pumpesystemer i riket, og derfor blir disse VILP-systemene stadig redusert. Denne testen er på denne linjen. Resultatene måtte være like ille som mulig. MLP-år er klasse 3 og VILP-kopi ca. 2. Så VILP sparer ca 50% og MLP ca 67% av basislinjen. Forskjellen er bare ca 17% av grunnlinjen. Denne forskjellen i forhold til investeringen er ganske liten. For eksempel, hvis du bruker € 2000 i året på varme, er forskjellen mellom MLP og VILP bare omtrent € 340 per år. Ikke mye av en ekstra investering er verdt å gjøre.
opp Bunn