TM Building World 2/2015 - Sammenligning av nye luft til vannvarmepumper

S

sam123

gjest
Vs: TM Building World 2/2015 - Sammenligning av nye luft til vannvarmepumper

Hva har Fujitsu plaget når det fikk noen elendige COP i den testen? Testen er den verste pumpen når man ser på utviklingen av COP når temperaturen faller.

I tillegg til de pumper, gikk kraften til COPp. Oppvarmer ikke COPil bare det?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

sam123 sa:
Hva har Fujitsu plaget når det fikk noen elendige COP i den testen? Testen er den verste pumpen når man ser på utviklingen av COP når temperaturen faller.

Her er effekt- og uendelige temperaturforespørsler:

Fujitsu prøvde å lage + 60C vann med kompasset -15C selv ved vanskeligere frost når fikseringen hadde vært å blåse kompressoren med dagens testarrangement -15C ved lavere temperaturer og gjør all varmen med motstand. IVT og Bosch slått av kompasset omtrent.
S

sam123

gjest

sam123 sa:

jan sa:
Her er effekt- og uendelige temperaturforespørsler:

/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=21800.0;attach=42628;image

Fujitsu prøvde å lage + 60C vann med kompasset -15C selv ved vanskeligere frost når fikseringen hadde vært å blåse kompressoren med dagens testarrangement -15C ved lavere temperaturer og gjør all varmen med motstand. IVT og Bosch slått av kompasset omtrent.
Jeg formulerte spørsmålet mitt litt feil. Det er, hvor mye gikk Fujitsu for eksempel av ved -15 grader, eller fikk alle pumper de forespurte kilowattene med bare en KOMPRESSOR. Og jeg mener med temperaturer under 55 grader. På siden av ILP er det bra at en god COP fortsatt er tålelig ved -10 grader, men strømmen er ikke lenger kilowatt, om noen. Samtidig roper huset 5kW varmekraft.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

sam123 sa:
Jeg formulerte spørsmålet mitt litt feil. Det er, hvor mye gikk Fujitsu for eksempel av ved -15 grader, eller fikk alle pumper de forespurte kilowattene med bare en KOMPRESSOR. Og jeg mener med temperaturer under 55 grader. På siden av ILP er det bra at en god COP fortsatt er tålelig ved -10 grader, men strømmen er ikke lenger kilowatt, om noen. Samtidig roper huset 5kW varmekraft.
Ha små ILPer på vei :) Som en tommelfingerregel for design virker det som i VILPs "x" kW ved maskinens kraft -20 er "x / 2". Min 10kW Nibe gir det omtrent 5kW kaldt vær, kappene roterer med den lave gulvvarme know-how. Patterilämmöillä sannsynligvis ikke vil bli ganske det heller, men minst min datamaskin inngangseffekt stiger hvis etterspør tøffere opplesninger, Coppi, selvfølgelig, etter å ha slått, husker jeg ikke se om makten. Deretter måler hver av dem delen eller hele sin egen enhet til ønsket temperatur.

Kanskje de snyderne er store, men du trenger ikke å kjøpe den når det ikke er mange behovsdager. Kanskje det er bedre å bli litt større enn her i sør, og det er ingen stor prisforskjell når det alltid er det samme.

Jeg har ved en uhell fått den 10kW-maskinen, nå som det er en brukeropplevelse, slik at den totale produksjonen av en 8kW-maskin ikke ville være mye forskjellig fra at 10kW-maskinen ikke har vært i ytterligere to timer 24 timer i døgnet, men har alltid gått for å bryte. Kanskje for noen dager siden med en 8kW maskin ville ha trengt å ta noen kWh motstander, 10kW på maskinen ingen.

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35

sam123 sa:
På siden av ILP er det godt at en god COP fortsatt er tålelig ved -10 grader, men strømmen er ikke lenger kilowatt, om noen.
Ja, sam123 dyrker alltid falsk informasjon, så disse teksten blir nå korrigert :kul:. for eksempel I VTT-testene oppført av Scanoffice, ingen pumper ja nei -10 grader er "ikke mer kilowatt, hvis noe" :)

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

sam123 sa:
Jeg formulerte spørsmålet mitt litt feil. Det er, hvor mye gikk Fujitsu for eksempel av ved -15 grader, eller fikk alle pumper de forespurte kilowattene med bare en KOMPRESSOR.
Dette er ikke klart fra testresultatene.

COP målt ved en utetemperatur på 12 timer i 12 timer er ca. 2-2,5 => Herfra kan det konkluderes med at alt som lykkes med kompressorens kraft under varmesyklusene. Motstand mot varmtvannsproduksjon kan ha vært på, men COP er ikke veldig lang. - Ved en utetemperatur på 7 C var det en varmekraftforsterkning på 5,9 kW og en vannforsyning på +47 C, pluss to varmtvannskraner på 50 liter og + 55 C (mellom dem en times utjevningssyklus).

My.Ai.Hu

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

sam123 sa:
Så langt som Fujis kraft i frosten er så høy da -30 frost og utgangseffekten +36 graders utgang var
8 kW. Gjennomsnittlig daglig temperatur var -24 og daglig COP var 1,6
Pass på at jeg kommer hjem.

Sähkömees

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ganske flette temperatur forespørsler. Hvis det er mulig å gjøre en nulltest så er det i større grad.

Likevel begynner mid-level-maskinene å ha akkurat de samme lurene inni. Det er rett og slett ingen reelle forskjeller når du setter tappene på telleren. Det viktigste er å se på, for eksempel brukergrensesnitt som er fulle av skisser i mange. Garantibetingelser kan også være svenske, servicenettverk osv.

Minimal effekt er et mye viktigere attribut i omformeren enn maksimal effekt. Maksimumet er når du treffer dartbordet, men underkuttene er begrenset av dusinvis av faktorer. Dette kan for eksempel avsløre om 3 forskjellige effektklasser blir introdusert i samme tarm på grunn av kostnadsbesparelser. Underkroppene trekker deretter ut avstengningen ved -10 ° C for frost når det ikke er nok belastning på omformeren.

Eller grave ut edelstenene som selges som toppmoderne maskiner, og avslør en 1-faset kinesisk direktekobling, harde lydnivåer (ikke nok polstring). Eller kapillærspoler. Du kan se et av kortene på kretskortet hvis de legger dem på bordet ved siden av hverandre.
S

sam123

gjest

Så, testutstyret har kjørt på delvis kraft, og likevel er COPene omtrent dårlige? Det er å ignorere høyre kant.

Hvor mye ble fuktigheten brukt i testen? Hva koster det å holde luftfuktigheten ute ute? For realistiske resultater?

Samme som måling av COPene og kraften til bakkenvarmen med en 10 graders lakkløsning ...

I et tørt kjøleskap ser alt godt ut. Når du ser på luftfuktighetens gjennomsnittlige luftfuktighet, er COP og kraften så vanskelig.

Toni

standard Naama
Tilbakemelding Score
28

sam123 sa:
På siden av ILP er det godt at en god COP fortsatt er tålelig ved -10 grader, men strømmen er ikke lenger kilowatt, om noen. Samtidig roper huset 5kW varmekraft.

I et tørt kjøleskap ser alt godt ut. Når du ser på luftfuktighetens gjennomsnittlige luftfuktighet, er COP og kraften så vanskelig.
F.eks. Ta med min gamle mannen nede pumpen er pent ~ 1600W kontinuerlig strøminngang på 20 grader under null, på grunn av smelting svindel er smeltet bare trenger noen få timer (det ikke passer inn i den kalde luften mye vann selv om den relative luftfuktigheten er nær 100%). Hvis mengden blåser virkelig er der, uansett hva manuelle krav (ja, med hensyn til viftehastigheten), så blir det en 3kW ganefelt. Tiden er langt fra å være "kilowatt, om noen".

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35

sam123 sa:
Legge til Toni's tekst ... Panasonic's skarpe erme bryr seg ikke mye om prosentandelen fuktighet, men smelter faktisk tett klokkede klokkene og HORSE 90% forgjeves for en døvfri celle. Likevel gir NE9MKE VTT-testen mer enn 2kW-utgang ved -10 grader.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

sam123 sa:
Hvor mye ble fuktigheten brukt i testen?
Ikke rapportert i den testen. Kunne være rett. ;)

[sitat forfatter = sam123]
[/sitat]

Disse målingene ble ikke lagret i en kjølt beholder, men i MTT Vakolas frostsal https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/mtt/mtt/services/testausjakehittamispalvelut/mittausjastandardisointipalvelut/olosuhdetestus/packakkalli

Effekten av avrimingen på den totale COP av varmesyklusen er overraskende liten, forumet har målt det til 0,2-0,3 enheter.

Vær oppmerksom på at FD35VABH vil gi -10C 3 kW varme når avfrostingen er tatt i betraktning. Og ikke fullstendig. ;)
http://kliimaseade.ee/wp-content/uploads/2014/03/VTT-S-08820-10.pdf

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Det er en "-10 frost 1 kilowatt" avhandling som er litt nedgradert.

For eksempel ble vår 9 år gamle Fujitsu målt (Råd & Rön) 2006 ved -7 grader 3,7 kW / COP2,3 og -15 grader ved 2,2 kW / COP1.6. "-10 kilowattene" kan finnes et sted i mellom og kan være tynnere enn tre kilowatt? Kanskje.

Kai nye maskiner har bedre frost / kopi. Det var eller ikke, men varmen til denne gamle mannen utsettes fortsatt nok ;D

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Prelude sa:
Ingen har ennå kommentert dette.
Om varmtvann er billigere å flytte fra utendørsenheten til innsiden enn den varme gassen. Noen av denne typen Kotte skrev bare et annet 2 minutter siden.

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25

Vanskelig å tro at omtrent en -7 grader og de varmere kurvene viser (denne siden er den samme siden), kan årsaken være noe annet enn tap i røret?

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Prelude sa:
Vanskelig å tro at omtrent en -7 grader og de varmere kurvene viser (denne siden er den samme siden), kan årsaken være noe annet enn tap i røret?
Testen er ikke som en monoblok - ivt og Boch er samme maskinvare på skinnen? Så kanskje handler det bare om optimalisering?

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Espejot sanoi:
Testen er ikke som en monoblok - ivt og Boch er samme maskinvare på skinnen? Så kanskje handler det bare om optimalisering?
IVT / Bosch kan også være den eneste som ikke ble opprinnelig produsert som kjøleanordning.
opp Bunn