Tukes socket for luftvarmepumper.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26
For meg er det det samme som privatpersoner installerer eller reparerer, bare viser hvordan man gjør ting for Tukes.
19.01.2018 Jeg spurte Tukeski sjefsinspektør Markku Suvanto her om svarene på å installere en luftvarmepumpe uten elektriske tillatelser.
Luftvarmepumpen må ikke installeres av en privat person uten kalde tillatelser. Luftvarmepumpen må kun være utstyrt med en overhodekabel med hurtigkoblinger klar (ikke inkludert) Kabelen kan ikke installeres på en luftvarmepumpe som ikke følger med maskinen.
Varmepumpen må ikke være utstyrt med en strømledning, men ledningen med en skadet plugg må byttes ut og stikkontakten byttes ut.
Reparasjon av elektrisk utstyr. Pluggen og strømledningen, samt bryteren i lyskabel, må byttes ut og ingen andre reparasjoner kan gjøres. Bortsett fra amatørradioamatører, kan datamaskinamatører fikse det selvtillit laget utstyr Ingen utstyr laget eller samlet av andre
Reparasjon av luftkilde-varmepumper er ikke tillatt på elektriske deler som bytte av kretskort.

Rauska

Vedlikehold av kjøle- og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19
Vs: Tukes base for luftvarmepumper.

Takk, bra for rydding!

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34

Jeg antar at dette ikke er et direkte anførselstegn fra svaret fra Chief Auditor.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Scroll sa:
Den rettferdigste og mest direkte tingen ville ha vært å sette tjenestemannens svar her, for eksempel som et digitalt bilde osv. Det ville ha slått ut spekulasjonen om at slpoyen på en eller annen måte trakk hjem fordi du hadde tatt en god stilling.

Det offentlige svaret, som alle uttalelser fra tjenestemannen på hans kontor. Så du kan publisere den.
Telefonen ringte mot meg og fortalte meg at det ville være tydeligere på deres (Tukes) nettsted

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

tj86430 sa:
Jeg antar at dette ikke er et direkte anførselstegn fra svaret fra Chief Auditor.
Jeg ble fortalt på telefonen, men du kan ringe henne og sjekke den ut på 050 539 9250
J

hvorved

gjest

"kan reparere sitt eget utstyr"
Dette styrker posisjonen min ved å gjøre alt på egen hånd, med installasjoner, fra enhetene, så kan du fikse dem selv, og ingen har et slag på nebbet

S.mahone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Det ville være fint å se denne øverste revisors uttalelse ord for ord og signert.
Nemlig er det fortsatt en uttalelse laget for 4 år siden på samme emne og signert av en annen senior inspektør.
Det er farlig å sitere en annen erklæring, ved navn, hvis det ikke er noe skriftlig dokument.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

S.mahone sa:
Det ville være fint å se denne øverste revisors uttalelse ord for ord og signert.
Nemlig er det fortsatt en uttalelse laget for 4 år siden på samme emne og signert av en annen senior inspektør.
Det er farlig å sitere en annen erklæring, ved navn, hvis det ikke er noe skriftlig dokument.
Det er ikke noe farlig å skrive som det er sagt, som forfatteren kommer til sidene for å støtte klarhet

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

som han sa:
"kan reparere sitt eget utstyr"
Dette styrker posisjonen min ved å gjøre alt på egen hånd, med installasjoner, fra enhetene, så kan du fikse dem selv, og ingen har et slag på nebbet
Du skjønner at det du kan gjøre selv ikke er reparert.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

Så igjen: hvor går kontraktsgrensen nå ;D ... kan 'lekmannen' fikse det til innsiden og utsiden av veggen og trekke i slanger og ledninger (amatør da resten)
ELLER må det gjøres av kaldmannen med taket på huset hvor utsiden og innsiden klemmer er festet ;D?

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Scroll sa:
Kilden er dette: Årets folklore og retten til hver elektriker blant annet. radio amatør sirkler.
Nye vilkår for hver elektriker? Navnet på din egen amatørradio-entusiast gjelder ikke for alle enheter og sektorer. Tross alt er det vanskelig å forstå hvis du ikke vil

ekopentti

Rørlegger 40v - HVAC 30v - Opena 15v
Tilbakemelding Score
0

I det siste har jeg fått et skriftlig svar fra det samme av selskapet;

"å installere en overhead linje svarer til å lage forlengelseslinjer"

Det vil si en lekmann tillot installasjon.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

økopenten sa:
I det siste har jeg fått et skriftlig svar fra det samme av selskapet;

"å installere en overhead linje svarer til å lage forlengelseslinjer"

Det vil si en lekmann tillot installasjon.
Har endret seg når du trodde alle hadde hurtige kontakter og kabel klar med maskinene (som det var tilfelle)

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

røtter sa:
Så igjen: hvor går kontraktsgrensen nå ;D ... kan 'lekmannen' fikse det til innsiden og utsiden av veggen og trekke i slanger og ledninger (amatør da resten)
ELLER må det gjøres av kaldmannen med taket på huset hvor utsiden og innsiden klemmer er festet ;D?
Er ikke den nevnte i den første meldingen tillatt å installere selve luftvarmepumpen, som er vanskelig å forstå i den setningen? Svaret er ikke

Huokata

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det har endret seg da du trodde alle hadde hurtige kontakter og en kabel klar med maskinene.

Betyr det at suppositoriebeslutninger gjøres basert på gjetning?

Morjens_1

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

slpoy sa:
Er ikke den nevnte i den første meldingen tillatt å installere selve luftvarmepumpen, som er vanskelig å forstå i den setningen? Svaret er ikke
Tross alt er installasjonen ikke en installasjon hvis strømmen ikke er tilkoblet og kaldkretsen ikke berøres. Fagpersonen er igjen med avanserte stadier av profesjonell kvalifikasjon, dvs. tilkobling av kjølemiddelrør og elektrisitet, støvsuging av enheten og frigjøring av kjølemiddel fra utendørsenheten.

Så du kan!

Jeg kan henge huset mitt på veggen nesten alt når jeg bor utenfor byplanområdet. Heldigvis kan du også kutte ned trær som du synes passer, i motsetning til de på den andre siden av veien ;)

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Sukk sa:
Det har endret seg da du trodde alle hadde hurtige kontakter og en kabel klar med maskinene.

Betyr det at suppositoriebeslutninger gjøres basert på gjetning?
4 år siden må det ha vært slik

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Morjens_1 sa:
Tross alt er installasjonen ikke en installasjon hvis strømmen ikke er tilkoblet og kaldkretsen ikke berøres. Fagpersonen er igjen med avanserte stadier av profesjonell kvalifikasjon, dvs. tilkobling av kjølemiddelrør og elektrisitet, støvsuging av enheten og frigjøring av kjølemiddel fra utendørsenheten.

Så du kan!

Jeg kan henge huset mitt på veggen nesten alt når jeg bor utenfor byplanområdet. Heldigvis kan du også kutte ned trær som du synes passer, i motsetning til de på den andre siden av veien ;)
Vel, så er det klart for alle å gjøre hva de vil ;D

Morjens_1

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

slpoy sa:
Vel, så er det klart for alle å gjøre hva de vil ;D
Jepjep. Og hvordan kontrollerer butikken virkelig om butikken eller installatøren faktisk installerer enheten? Ja, jeg vet, det går selvsagt garantier. Det er reservasjonen. Men handel puster inn med kontantstrømmen, og fristelsen til å fylle byråkratiet med minimal innsats er høy.

Selvfølgelig kan jeg tegne grensene for det som en profesjonell gjør og hva en amatør gjør. Noen ganger har en tømmerhugg kjent med disse trærne gått for å felle enkelte trær (mistenkt for rot, ved siden av en kraftlinje, etc.). Og ja, denne tømmerhøvelen har høyspenningslinjekvalifikasjoner. Takk Gud Elenia brøt linjen for noen år siden. Du trenger ikke å slå noen inn i en 20kV elektrisk forester :D

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

Hvorvidt kretskortet selv erstatter radioamatøren, er bra fordi dagens pumper har denne wifi.
Ville det i det minste ikke gå til RA-siden.
Noen RA menn trener disse mikrobølgene og de andre tidevannsbølgene.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

kimmok sa:
Hvorvidt kretskortet selv erstatter radioamatøren, er bra fordi dagens pumper har denne wifi.
Ville det i det minste ikke gå til RA-siden.
Noen RA menn trener disse mikrobølgene og de andre tidevannsbølgene.
Tydeligvis er det et Wifi-kort, men blir erstattet ;D

Huokata

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hvis du bytter ut kretskortet med alle trådene som følger med kretskortet med "dowels", trenger du ikke å bruke skrutrekkere.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Sukk sa:
Hvis du bytter ut kretskortet med alle trådene som følger med kretskortet med "dowels", trenger du ikke å bruke skrutrekkere.
Ja, vanligvis kan du ikke erstatte kretskortet, men selvfølgelig kan du ta en. Selvfølgelig er det enda lettere å skyve fingeren inn i en strømforsynt lampeuttak. Hva med å reparere det frittliggende kretskortet hvis det skjer å ha strømforsyning (Det vanligste middelet de siste årene har vært å bytte kondensatorer til strømforsyninger).

Jeg vedder på at treningen bak den elektriske lisensen ikke i seg selv vil lære deg å reparere strømforsyningen, etc.? Eller lærer vi?

Rauska

Vedlikehold av kjøle- og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

pamppu sa:
Jeg vedder på at treningen bak den elektriske lisensen ikke i seg selv vil lære deg å reparere strømforsyningen, etc.? Eller lærer vi?
Jeg tror at grunnleggende elektronikkopplæring hovedsakelig fokuserer på kretser, kretser, målinger og selvfølgelig grunnleggende feilsøking. Når det gjelder presisjonstrening av TV-utstyr, har saken vært annerledes, det vil si en veldig riktig feilsøking. Noe "gammel" på finsk, fra 80-tallet, har en tynn heftet noen ganger vært for feilsøkingsformål. Likeledes har radiotelefonekursene kommet med feilsøking samt drift av enheten.

På begynnelsen av 1990-tallet dro jeg til AEL for ulike kurs: LAN, Monitor Feilsøking og Reparasjon, Bytte strømforsyning Feilsøking og reparasjon, Feilsøking og reparasjon av laserskriver, Microcontroller. I de fleste av disse var treneren Seppo Saastamoinen. Topp fyr! Senere igjen TKK. Basert på hans undervisning, laget jeg senere et animasjons / interaktivt grensesnitt på transistorstadiet operasjon med ToolBook applikasjonsutvikler. Det er ikke kulminasjonen av visualitet, men det gjør ting klart at jeg ikke har lært eller internalisert i elektronikkbøker. Hvis jeg kunne få et videoklipp av det en dag, kunne jeg sette den der, så jeg trenger ikke å kjøre en run-time-versjon på min maskin.

Med det samme programmet lagde jeg en rekke forskjellige interaktive grensesnitt for drift av IP-adresser og masker, og for å dele IP-områder. På samme måte, i Salo, ble NMP brukt til å beregne eksperimentelle produksjons-CPK (utbytter).
opp Bunn