Vakuum tetthet

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Kveldsverdier.

En nybegynnerpumpeinstallatør, eller rettere en person som ønsker å installere, uten gode råd og instruksjoner om emnet.

Så når vakuumet ikke blir ..!
Forsøkt med tre forskjellige slanger, to forskjellige servicemålere og to forskjellige vakuummålere. Og lekk alltid, ikke mye, men likevel.

Vakuumpumpen absorberer trykk selv om det er 30 pascal, men når lukkingen av vakuumpumpen stenger, begynner trykket å stige. Først, ta spranget fremover, la oss si, opp til ca 170 Pascal, hvorpå oppgangen vil senke, ikke stoppe. Sakte men sikkert stigende. Jeg tømte også målerne med slanger.

Kursene gikk gjennom og tillatelser ble utstedt, men fingeren var fortsatt i munnen før den første pumpen ble installert på kunden.

Det er ingen nitrogenflaske ennå, så det er vanskelig å søke etter en feil med trykk.

Alle tips, instruksjoner og råd velkommen

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Lekmannen ville slippe ut et lite kjølemiddel i rørene. Deretter flenser du bare gjennom skrubbeoppløsningen eller lekkasjer som leter etter lekkasjer. Hvis du eier en sniffer så kan du teste den.

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Takk for svarene.

Og ingenting annet kan sies at ohhoh .. På en eller annen måte, men jeg håpet at det ville være en ikke-eksisterende ting som ikke var i seg selv, da det for alternative store grossister handler så dårlig og tilsynelatende mange fortsatt passer.
Tre forskjellige produsentslanger og to forskjellige produsentmålere, og alt lekker omtrent det samme, ingen god dag ..

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg dro til Vantaas resepsjon. Det var ikke noe problem for alle å vite. Ikke engang om de brukte verktøyene ikke var nye eller nye.

Og fysikk er sikkert ikke et veldig kjent emne for meg selv, så jeg forstår ikke forskjellen mellom slangen eller leddene som blir presset.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Hvis du ikke har det travelt og vil gjerne slå på pennanten, hva sier du om du får litt gass etter støvsugningen. Selv om det var ute av maskinen, ville det være noe om fyllingen falt under 1 gram. Allerede en slik vev øker presset fra et par dusin Pa til tusenvis av pascaler. Når det endelig suges ut, blir resten i luften og dampen i gassformen ytterligere redusert til ~ 100%. Selvfølgelig vil det ikke lekke selv etter arbeid.

For eksempel ved 0 ° C er vanndampstrykket ca. 600 Pa. Det vil si at når vi går godt under dette, kan det ikke være vann som vann (hvis det ikke leveres i kulde), men hvis det er fuktighet i opprinnelig situasjon, er det mye mer på slutten av vakuumet, selv i teorien kan hele resttrykket dannes av vanndamp. Når gass ble frigjort på det tidspunktet, ville det være mulig å suge resten i forhold til trykket lagt til gården, f.eks. Selvfølgelig er det selvsagt spildt, og når det ikke er noen erfaring, vet jeg ikke hvor nøyaktig gassen fra ventilen på maskinen kan slippes ut slik at den ikke blir "for mye".

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Den første serien var fra scanoffic, uten tegn fra utsiden, og er ikke nær nok til å sjekke. En annen serie av meg, glad. Den tredje slangen var på lån, det var det ikke. Vakuummålerne var begge 55.

Og ikke forsett å forsøke å sveve dette. Men jeg var ikke virkelig forberedt på denne "sorgen" da det virkelig ikke kom opp mot kurset. Og noe haj diskusjoner om emnet, ikke helt fryktelig funnet.

Arbeidserfaringen her er elektrisk, så å spille med luft og kjølemidler er bare ny for signeren.
Jeg prøver vanligvis å forstå hvorfor noe er gjort, og hvis noe ikke fungerer som forventet, hvorfor.

Likevel lurer jeg på om jeg suger på 50 pascals og umiddelbart sårer 200 pascals, hva en mirakuløs måte i så sørg for at vakuumet holdes.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Det er ingen vanndamp der ute - det krever heller ikke noe vanndamp i vakuumet
Da er det lett å gi slipp på en liten gass. Jeg antar at støvsuging ikke er dårlig. Syöpimisestä og overflate adsoptiosta ja, jeg har lest her i skrive tørketrommel, men sikkert de også er bundet av vannet.

Jäähöyry2

medlem
Tilbakemelding Score
10
Jeg har lagt merke til at når evakuering ventiler flips og tilbake for å holde niinrupeavat bedre ... noen ganger oppdager bevegelse av spindel endre tyngre ... de også kontrollere kontaktene seler, til dem god idé å holde en håndfull

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Du leser det først, så du får litt arbeid.
Når du stopper støvsuging, er trykket utjevnet og derfor stiger trykket litt, men bør stoppe på et tidspunkt.

Jeg dro til Edupol for å finne min egen student og følge rullen, undervisningen er av høy kvalitet.

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ja, det var sannsynligvis god kvalitet. Selvfølgelig er minst en av de mindre høykvalitetspassaisene priset.

Og når penasia kursene er organisert, bør ting i dem bli undervist som de vil være i virkeligheten. For eksempel vil jeg nok nok nevne at når du kjøper de første meter og slanger fra et noe billigere prisklasse, er muligheten for å bli i slike støvsugere for det meste teoretisk.
Ingen av kurset besøkende som har vært i de siste ti årene ulovlig installert, og besluttet å endelig forlate for å ta vare på tillatelsene.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26
Ja, det var sannsynligvis god kvalitet. Selvfølgelig er minst en av de mindre høykvalitetspassaisene priset.

Og når penasia kursene er organisert, bør ting i dem bli undervist som de vil være i virkeligheten. For eksempel vil jeg nok nok nevne at når du kjøper de første meter og slanger fra et noe billigere prisklasse, er muligheten for å bli i slike støvsugere for det meste teoretisk.
Ingen av kurset besøkende som har vært i de siste ti årene ulovlig installert, og besluttet å endelig forlate for å ta vare på tillatelsene.
Hvor du er, lærte vi

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19
Søkeord: Systematisk feilsøking!
Ved å støpe instrumentpanelet med slanger, kan du lukke instrumentpanelets egen ventil en om gangen, slik at du vil legge merke til når vakuumtapet vil stoppe.

Gjør også følgende test: Gjør 1/4 "kobberrørkegler i begge ender, og sett inn i røret selvfølgelig før kegling. Koble vakuummåleren direkte til vakuumpumpen med det røret. Start pumpen, et godt vakuum bør nå godt i løpet av ett minutt Kuleventil, deretter først til pumpeforbindelsen slik at du kan teste at vakuummåleren din ikke har noen lekkasje.

Det føles utrolig at det ville ha skjedd deg å komme opp med et par defekte instrumentklynger, men det kan også være mulig.

At trener ferdigheter og i bakgrunnen, jeg vet ikke noe, men hvis du antar at det er kaldt fagmann og vet hvordan kalde siden av ting og vet hvordan de skal lære dem, så neppe noen går for å kjøpe en trener av ulike beregninger, men bare for å teste sin drift. En instruktør som ikke aktivt vedlikeholder og installerer sykepleierne, står ikke nødvendigvis overfor de virkelige problemene som kommer opp i "riktig jobb".

Jeg har hatt flere lekkasjer på ryggen, noen ganger lekker, noen ganger ikke. I tillegg konserter, jeg har lagt merke til at instrumentpanelet kan ha en liten lekkasje par hver annen konsert, men neste konsert de samme tilkoblingene ikke lekker. Ville det skyldes omgivelsestemperatur, fuktighet eller noe annet?

I noen tilfeller har det vært en lekkasje i instrumentpanelets synlast.

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Kan lekke, for eksempel, en nålventil, ekspansjonsventil hvis det lekker, så blir dekselpakningen fornyet og også en taperstift.
Senest redigert:

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Oppdateringen ..

Hain enda en ny slange med 1/4 tommers kontakter. På den andre enden vakuumpumpe, en annen vakuummåler. Det samme spillet fortsetter. (Dette har ikke en konverteringsadapter i mellom.)

Igjen vil lekkasje senke betydelig rundt 350-400 pascal.
Jeg er tilbøyelig til å tro at tilsynelatende selv den nye vakuummåleren selv er den personen som lekket.
Men jeg vet ikke lenger, i hvert fall ikke tør å gå en gang reklamoimaan, før jeg hørte den første meter. I formue når det gjelder praksis, hvis du finner ut at det ikke er feil i måleren, må du også kjøpe måleren du har sjekket.

Vakuummålere soe-55v.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
77
Vakuum vakuummåleren først, etc. Du kan også fylle servicemåleren med nitrogen og se om overtrykkssiden er lekkasje.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26
Oppdateringen ..

Hain enda en ny slange med 1/4 tommers kontakter. På den andre enden vakuumpumpe, en annen vakuummåler. Det samme spillet fortsetter. (Dette har ikke en konverteringsadapter i mellom.)

Igjen vil lekkasje senke betydelig rundt 350-400 pascal.
Jeg er tilbøyelig til å tro at tilsynelatende selv den nye vakuummåleren selv er den personen som lekket.
Men jeg vet ikke lenger, i hvert fall ikke tør å gå en gang reklamoimaan, før jeg hørte den første meter. I formue når det gjelder praksis, hvis du finner ut at det ikke er feil i måleren, må du også kjøpe måleren du har sjekket.

Vakuummålere soe-55v.
er det en slange i slangen? Hvis ikke, vil pumpen ikke holde vakuumet

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ja, det er en blokk. På ingen tid forsøkte jeg å holde støvsugeren ut av systemet uten å lukke pumpen.

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Variabel tid, fra 15 minutter til en time. Sannsynligvis har noen en gang forlatt pumpen for å suge opp i lang tid. Er det ikke bare en veldig viktig rolle i bare en serie meter, inne i en varm, tømming?

smidig

medlem
Tilbakemelding Score
7
Hadde ikke disse ITEene en slik "funksjon" at de begynner å krype selv om det ikke er noen lekkasje ... var på grunn av den målingsteknikken?

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
God kveld.

I dag fullført:

Søker etter den nye Refcon vakuummåleren.
-tørket nytt meter, fant resultatene å forbli det samme.
-Modifisert, mer.
-Fullført følgende forbindelse:

Refcon gauge pinner til lavtrykkssiden av servicemåleserien.
Ite-måler for servicemålerens serie fyller slangen fra slangekoblingen til vakuumpumpen.
Høytrykksslange for servicemåler sett, ventil åpen, lukket.
Er evakuert.
Her er resultatene under støvsuging:

Det er omtrent 10 pascals av Refcon bak vakuummåleren.
Etter 40 minutter begynner et vakuum på 71 pascals å stige flatt.
Den hell av høytrykksiden ventilen er lukket.
Situasjonen blir bedre, vakuumet fortsetter å falle.
Ved 50 minutter stabiliseres målepresset, med en verdi på 57 pascals.
På 60 minutter viser målmåleren et lavere trykk enn Refco, 53pascal / 55pascal. Denne separasjonen vil bli opprettholdt gjennom støvsugingsvinduet.
1 time, 15 minutter.
Vakuumet vokser nesten ikke lenger, støvsuging stoppes.
Meteravlesningene på dette punktet er som følger: ite 48pascal, Refco 51,6pascal.
Lukk tetningen på slangen som er koblet til pumpen.

Her er resultatene av vakuumhold:

Alle 1 min, ite 170pascal, refco 110pascal.
5 min, spis 220pascal, refco 170 pascal.
10 min, spis 250pascal, refco 215pascal.
20 min, spis 300pascal, refco 375pascal.
40 min, ite 350pascal, refco + 600pascal.

Konklusjon, ingen lukt ..
Nå har så mange forskjellige utklipp blitt kjøpt, og hvis de er testet ved lov, begynner med humor.
Den eneste konstanten i denne ligningen etter denne dagen er selve vakuumpumpen. Men kan en ødelagt pumpe forårsake dette? Hvis målerne plassert på forskjellige steder, viser et vakuum, så er det sannsynligvis en?

Rauska

Tilbakemelding Score
19
Test disse målene enda en gang med kobberrør.

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ja, når jeg fortsatt kan gjøre det, men det er ingen egnet lukning for å koble kobberrøret, må jeg søke. På en eller annen måte, men det føles litt utrolig at over ti av de nye slanger som er i bruk, lekker under vakuum, og alt er nesten det samme.

remykv

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
10
Den eneste konstanten i denne ligningen etter denne dagen er selve vakuumpumpen. Men kan en ødelagt pumpe forårsake dette? Hvis målerne plassert på forskjellige steder, viser et vakuum, så er det sannsynligvis en?
Er ikke pumpen selv isolert fra vakuumet ved avstengningsventilen, er det ikke engang et alternativ?
Jeg er ikke sikker på igjen, men jeg forstår hva vi snakker om

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ja, ja. Som nevnt tidligere har jeg aldri prøvd å holde vakuumet over uten å lukke pumpen ut av systemet.

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Slik jeg forstår det. Og som sagt har det alltid vært en smeltet slange mellom pumpen og vakuumobjektet.

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
Det er det ikke. Jeg har slanger med to forskjellige sett med målere, med hull. I tillegg 1 separat slange, med lås og 1/4 tommers kontakter. Hver enkelt slange testes enkeltvis, bare en vakuumpumpe og en vakuummåler tilkoblet. Og i hver støvsuging slås pumpen av ved å lukke lukkeren.

J.P

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Velkommen Jeg gjør det samme med at evakuerings meter hommattu scanoffiselta og Edupoli selvfølgelig käyty.Kurssilla ikke har noen problemer oppsto, nå som jeg har brukt disse hjemme så ikke fungerte som opetettiin.Tyhjiötä ikke være redd for å bli enda meter serien, som kommer til å umiddelbart få opp når du setter pumpen segl å fange og ser ikke ut til å slå seg ned ordentlig mihinkään.Tästä emnet er nå over en måned å fullføre jobben du har mottatt toimimaan.Typpipullo la oss ikke er i bruk er ikke alltid alt meter serie presset rømt ko jeg har testet jeg likte 18Bar for omtrent en time så i hvert fall ikke lagt merke til det faktum om måleren i lekkasjen. ITE-55 i bruk

T.H

medlem
Tilbakemelding Score
1
God kveld. Jeg fikk ikke jobben gjort på en lært måte. Men tilsynelatende ikke alene med mine sorger. Du har allerede deltatt i et annet utdanningsspørsmål som vil spørre om en løsning er funnet. Sannsynligvis var det største problemet noen gang i undervisning da flertallet av fagfolk har et slikt problem ukjent. I bestilte den andre siden av Atlanteren par ventiler, slik at de ikke trenger noen iota røret etter å lukke gapet. Det var betydelige forskjeller i måling med forskjellene. Hvis du er mer interessert, legg yv.
Årsaken til at støvsugene som ble utført med utstyret og avrivningsforseglingene som ble brukt i Edupols lokaler oppførte seg på en helt annen måte, ville forbli en evig gåte.

Rauska

Tilbakemelding Score
19
Noen lekkende målere har kommet opp mot mine kurs. Noen av lekkasjer har vært en flytende glassring som har blitt blåst. Stramme situasjonen rettet.
opp Bunn