Utendørs enhet celle reparasjon

pahhi

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Utendørsenheten celle lekker på bunnen av cellen. På samme punkt er lamellene i esken, det vil si at cellen har frosset på bunnen mange ganger. Er det noen måte å fikse det enda?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83
Vs: Utendørs enhet celle reparasjon

Det er repairable men ikke verdt hvis du ikke kan / ikke kan reparere det selv. Forutsatt at det er FA25. Den laveste syklusen i celle syklusen kan hoppes over.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

jan sa:
Det er repairable men ikke verdt hvis du ikke kan / ikke kan reparere det selv. Forutsatt at det er FA25. Den laveste syklusen i celle syklusen kan hoppes over.
Etterpå fryser utendørsenheten på bunnen

HYBRID

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Et dusin gjennom hele vinteren fullt roterende ILPPIIN har satt i cellen og den nedre kanten av panelet inn i spalten mellom 50 W av et silikon. Systemet fungerte bra minst i vinter. I tidligere vintre kan isen tines flere ganger.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

slpoy sa:
Det gjør vondt, iskragen stiger opp og bryter mer rør
Hva ville det koste å erstatte en FA25-celle?

Her er bilder av typiske FA-modell honeycombs bak kompressoren
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=24788&d=1328634372
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=24787&d=1328634354

betale

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5

slpoy sa:
Hvorfor fryser jeg? I hvert fall fryser jeg ikke på Panasonic, selv om jeg passerte det indre underrøret, så nå går røret på viftsiden og ikke inne i cellen. Rørene i cellen er bare "papir" tynn, ikke den enkleste måten å lodde.

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

slpoy sa:
Heksen har blitt reparert siden 2001.
Det er minst to hvis ikke dusinvis av måter.
Hvis du finner den eksakte plassen av lekkasjen, blir lamellene fjernet og vannet blir loddet.
Du kan også fjerne den nedre koblingen, men i andre, avhengig av enheten
Det er bare det dårlig vedlikeholdt det smeltevannsløpet.
Men det er smeltekabelen der nede under cellen og ingen mods
Ja det vil det.
Det er ikke det det koster jeg tar ikke stand, fordi det er terapi for meg.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

jan sa:
Hva ville det koste å erstatte en FA25-celle?

Her er bilder av typiske FA-modell honeycombs bak kompressoren
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=24788&d=1328634372
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=24787&d=1328634354
Det er ikke tilrådelig å bytte ut cellen med en gammel maskin

ricochets

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
27

slpoy sa:
Det er ikke tilrådelig å bytte ut cellen med en gammel maskin.
Det kan til og med ikke lenger være tilgjengelig
Eller prisen er så dyr at den ikke er
Det er ingen mening å gjøre arbeidet selv.

Det er så mange eksempler på disse.

Jeg kan kaste den første kat-versjonen av en Skoda
Importøren selger dekselet, men prisen er over bilverdien ganger x5.
Det er et godt løfte om at du ikke får reservedeler om 10 år.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

slpoy sa:
Det er ikke tilrådelig å bytte ut cellen med en gammel maskin
Kan du fortelle meg hva det ville koste hvis cellen ikke kunne repareres på annen måte.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
236

Hvor ofte får du reservedeler til denne typen vanlig hytte, for eksempel denne utendørsenheten cellen? Hva er prisen på cellene hvis du vil kjøpe en?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

biet sa:
Hvor ofte får du reservedeler til denne typen vanlig hytte, for eksempel denne utendørsenheten cellen? Hva er prisen på cellene hvis du vil kjøpe en?
Gjør produsentene selv det? Hvis en slik grunnleggende ILP koster, på et større marked (som Italia), noen ~ 400e, og installerer den på det ~ 200e, kan reparasjon det være tidskrevende for produsenten - ny, men for spillet. Det faktum at ILP i noen land er ment å være en dyrvare, er sannsynligvis ikke på listen over "pay attention" fra noen produsent.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
236

Bare det samme. Tross alt er den vanvittige prisen for å få den fra veggen til et verksted for reparasjon og returnere den til veggen, ikke nok for en arbeidsdag. Euro går uhindret, men det er den samme gamle frøken som kan mislykkes andre steder om et øyeblikk. Den nye enheten skal imidlertid garanteres når den er installert.

Haaraparta

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Ny forfatter og gammelt emne ...

Vi har nå det samme problemet med utendørsanlegget GE25VAH installert våren 2010. Det er en stor lekkasje i den nedre sløyfen i cellen. En ny sensor vil være tilgjengelig som en erstatningsdel, men prisen når den er installert er en hel del € 980. En ny utendørs enhet er ikke lenger tilgjengelig.
Nå er det muligheter å vurdere:
- Betal den salte serviceprisen (sponset av forsikringsselskapet) - Jeg synes ikke det er fornuftig. Kompuraens levetid etter honningkassen er beregnet til å være 0-7 år.
- Løs opp cellen som intakt som beskrevet i denne tråden - i egen hånd vil verktøyene ikke forbli. Hvor kan jeg forvente denne reparasjonen og hvor langt kan det gå?
- Finn en brukt utendørs enhet som skal skiftes ut - Jeg har allerede funnet en kassert GA35 pumpe. Vil den GE25 innendørsenheten jobbe med den GA35 utendørsenheten?
- Erstatter helt nye biler - Hvilke? Er det en betydelig forskjell i deres holdbarhet? For meg var denne 8-årige livssyklusen til denne mitsu ganske skuffet - Kraftbesparelsesberegninger er ganske nye.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

Haaraparta sa:
Ny forfatter og gammelt emne ...

Vi har nå det samme problemet med utendørsanlegget GE25VAH installert våren 2010. Det er en stor lekkasje i den nedre sløyfen i cellen. En ny sensor vil være tilgjengelig som en erstatningsdel, men prisen når den er installert er en hel del € 980. En ny utendørs enhet er ikke lenger tilgjengelig.
Nå er det muligheter å vurdere:
- Betal den salte serviceprisen (sponset av forsikringsselskapet) - Jeg synes ikke det er fornuftig. Kompuraens levetid etter honningkassen er beregnet til å være 0-7 år.
- Løs opp cellen som intakt som beskrevet i denne tråden - i egen hånd vil verktøyene ikke forbli. Hvor kan jeg forvente denne reparasjonen og hvor langt kan det gå?
- Finn en brukt utendørs enhet som skal skiftes ut - Jeg har allerede funnet en kassert GA35 pumpe. Vil den GE25 innendørsenheten jobbe med den GA35 utendørsenheten?
- Erstatter helt nye biler - Hvilke? Er det en betydelig forskjell i deres holdbarhet? For meg var denne 8-års levetiden til denne mitsu ganske skuffet - Kraftbesparende beregninger er ganske nye.
25 salg stoppet bare på grunn av fryser som brøt celle sensor erstatning for ca 600 €, 35 gå rett til erstatning.

Haaraparta

nykommer
Tilbakemelding Score
0

slpoy sa:
25 salg stoppet bare på grunn av fryser som brøt celle sensor erstatning for ca 600 €, 35 gå rett til erstatning.
Takk for svaret. Jeg begynner å diskutere kjøp og installering av disse 35.

De 35 innendørs enhetene vil også bli inkludert. Er det verdt å bytte på samme tid og i så fall hvorfor? Hva var den avgjørende forskjellen mellom GE og GA?

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

Haaraparta sa:
Takk for svaret. Jeg begynner å diskutere kjøp og installering av disse 35.

De 35 innendørs enhetene vil også bli inkludert. Er det verdt å bytte på samme tid og i så fall hvorfor? Hva var den avgjørende forskjellen mellom GE og GA?
GE og GA jobber ikke sammen

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

Haaraparta sa:
De 35 innendørs enhetene vil også bli inkludert. Er det verdt å bytte på samme tid og i så fall hvorfor?
Det er også verdt å erstatte innendørsenheten. GE og GA kan ikke snakke med hverandre, jeg antar det er hvor kontrollen endres. I det minste må innendørsenhetens kontrollkort byttes ut hvis du installerer en GE-utendørs enhet.

Haaraparta

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Faktisk synes disse kortene å være ganske forskjellige, og GA-kortet kan ikke settes inn i GE-sporet.

Haaraparta

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg begravde ideen om å få den GA35 erstattet. Antall salgstall for den intakte utendørsenheten har fortsatt, og slike alternativer har kommet i forkant:
- MXZ-2C52VA - virker kompatibel med GE25 innendørs enhet og kan installere ovenpå for en annen enhet for sommerkjøling.
- GE50VAH - Er det for tungt for en liten leilighet?

Hva er kommentarene for og mot et 93-kvadratmeter, to-etasjers hus?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

Hvis du ikke kan plassere heksen selv, så er det ikke noe poeng å få brukt alternativer. Det er like dyrt å installere som en ny, men med en gammel får du bare et kortere liv. 50-serien er bare for stor til et lite hus som dette.

Haaraparta

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Sikkert så. I så fall ville MXZ ha vært i bruk i tre år og ville koste omtrent en fjerdedel av en ny.

Jeg skanner også nye enhetsavtaler her også.

Kaitsu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Personlig gjorde jeg det ved å ta FD-utendørsenheten der kompressoren hadde denne lekkende elektriske gjennomføringen. Jeg erstattet den med en kompressor og kretskort fra GE25 utendørsenhet. Vifteenheten til utendørsenheten må også tas fra GE, ellers vil en DTC bli oppgitt. Jeg legger 1,0 kg vinkelt stoff.

En slik pumpe har vært i bruk i garasjen i noen år uten problemer.
opp Bunn