Intruder - Oppgradering eller oppgradering

pumpe

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hei kjære

Jeg vil gjerne oppleve Upovar luftvarmesystemet og oppgradere det til den såkalte moderne dagen. Vi er ikke originale steppere, så systemet er et ganske nytt bekjentskap, men jeg tror det er basert på eksosluftvarmepumpeteknologien, og derfor legger jeg en undersøkelse på opplevelsen for denne delen

Det er -84 år og 1 oktober etasje 120m2 og med varmesystemet begynner det å være år tilbake, og øyeblikket er sannsynligvis nær enten å helt erstatte eller modernisere systemet. Husets isolasjon har blitt forbedret og vinduene har blitt byttet slik at huset ser ganske energieffektivt ut. Gamle innbyggere annonsert Vk n 16-17000kWh (Total)

Som alternativ til en kort studie vil Upovarie være

1. Modernisering av broken, OLtik oy fra bukta, vil sannsynligvis gjøre dette (bytte av deler og fornyelse av kontrollsystem etc.)

2. Nibevari (Nibe PILP + Alig VB 250 luftvarmer)

3. Nilan EK9 + Alig VB 250

Nå vil jeg gjerne ha litt erfaring fra deg som allerede har gjort dette med noen av disse alternativene for å få litt hjelp til å designe din egen reform.

Hva er erfaringene fra utvekslingen, oppfylte reformen forventningene? var noe avgjørende for strømforbruk og komfort i boliger? Vil du gjøre noe annerledes? Hvilke forbrukstall flyttet du før og nå?

Så takk for at du delte dine erfaringer på forhånd,

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Upriver - Oppgradering eller oppgradering

Jeg skal heve denne gamle kjeden når det ikke er noen annen kjede for Upovari.

Så jeg finner et større enebolig på 160 kvadratmeter, hvor Oltiki moderniserer oppvarmingsovnen Upovari. At Upovari er ganske interessant, ikke i det, men stygg er det som en rullestol minst ... Og lyden av kompressoren holder også moderat.

Nojoo års strømregning ser ut til å være rundt 15.000 kWh, noe som er en god prestasjon i dette størrelseshuset, med om lag tre motorer brent i den.

Andre interessante ting om det ...
Oppvarmingstermostatføleren var installert i innløpet, i luftkanalen, hvorfra resirkulerende romluft ville komme inn. Ok, opplev Upovari sin temperatur, men luften i rommet er tatt fra 1. etasje, 2 ved siden av luftvarmepumpen og 3 haller. Forståelig, når oppvarming av ovnen tar 28 grader luft, da vil huset stoppe oppvarming og i kaldt vær vil huset avkjøles andre steder. Jeg flyttet den til kanalens munn fra sensorlobbyen, og problemet ble løst.

Nå vil jeg gjerne legge til en annen luftvarmepumpe i leiligheten, men jeg vet egentlig ikke om det er veldig nyttig ... Ved ca. -7 grader er Upovari-kompressoren helt til kompressorkapasiteten. Alt i alt, det burde være en annen Ilpo for resten av frostene.

pumpe

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Det var noen veldig interessante opplysninger der. Takk for de erfaringene.

Sikker nok til å plassere sensoren på sensoren, men det ble enkelt reparert.

Det er at minst en ILP tilsynelatende trengs sammen for å hjelpe, så jeg så en anelse. På et ganske tidlig stadium vil imidlertid kapasitetsgrensen bli oppfylt.

For noen grunn, jeg faktisk vippet mer i retning at jeg ville ende opp på den Oltikin alternativet, kan denne informasjonen også bekrefte det. Det er sikkert en god løsning, den interessante tyrringen er, og i hvert fall hatten kan løftes av utviklerne.

Selvet mitt har begynt å tenke at det ville være mulig, og til og med verdt / fornuftig å koble f.eks. Enervent Kotiläm varme til vann-til-vann varmepumpe med vannvarmeoppvarming. I dette tilfellet vil vannoppvarming (oppvarming + varmt vann produseres til lavest mulig pris og produsert av VILP. Dette vil benytte seg av Enervents avanserte automatisering for ventilasjon / oppvarming.

Enervent har den tidligere modellen av varmepumpe, men jeg skjønner at det ikke oppvarmer varmtvannet? VILP-pakke (f.eks. Ecodan) + Enervent hjemmeoppvarming vil kombineres med ventilasjon / oppvarming + Vannproduksjon? Pris googling stil 13-14000 + jobber?

Ville det være rimelig eller mulig? Visninger av noen her?

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg vet ikke på hvilke priser Upovari er modernisert av Oltik. Tross alt, til slutt, jeg ville i alle fall ganske fornøyd med evalueringen for første gang til den årlige strømforbruket.

Det er uheldig at det egentlig ikke er noen informasjon der ute, så jeg er ikke sikker på hvor kraften til kompressoren virkelig slutter, og de ekstra motstandene slås på når mengden av rennende vann i kompressoren påvirkes.

I min egen Upovari er det et Siemens-driverkort installert av Oltika, men det er passordbeskyttet, og jeg forstår det likevel ikke.

Hvis luftvarmepumpen, det vil si mellom erstatningsluften som går ut til innløpet og utløpsluften, vil få en ganske forseggjort avstemning fra ofre, luftvarmepumpen.

Da jeg undersøkte den sene våren, oppdaget jeg sommer- og utendørs dumplings, tilsynelatende var stedet hvor kompensasjonsluften ble tatt avhengig av de klovnene. Vinterdemmen ga 28 grader luft og en sommerdam på 19 c. Tilsynelatende tar vinterspillet luften fra under flisetaket.

Yeti

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Huset har blitt rotert av Upovari 3S fra -83. En gang en oppussing, da kjølemidlene kom inn i vannet og spredte kompasset både i fordamperen og kondensatoren, når lageret skifter til rotasjonsluftsviften. Disse reparasjonene ble gjort av Oltik, godt utført.
Kjelen varmer opp til 120 kvadratmeter, i tillegg til Panasonic Air Heat Pump 9 siden 2005, hovedsakelig på grunn av kjøling, oppvarmes peisen om vinteren et par ganger i uken. Årlig forbruk i huset er nå 12-13000 kWh. Panasonic droppet sitt årlige forbruk fra 1000 til 2000 kWh, avhengig av vinteren.
Målet er nå å oppgradere maskinen med AC Palvelut Oy (tidligere Oltik). Pris omtrent halvparten sammenlignet med f.eks. Alig-versjonen. I tillegg, i Alig-versjonen, som i andre kjeleversjoner, er effektiviteten lavere, dvs. strømforbruket vil øke.
Utskiftningsluft har blitt tatt hovedsakelig gjennom sommerdammen, for gjennom vinterpelleten ryddet støvene i øverste etasje opp filtermatten raskt.
Sensoren til den sirkulerende termostaten har vært i oppsamlerens opprinnelige posisjon, dvs. ved munningen av den sirkulære luftboksen. Det er nå planlagt å legge til en romtermostat på gangen hvor sirkulasjonsluften går til maskinen.
Om vinteren er varmeeffekten av avtrekksvarmepumpen og luftvarmepumpen tilstrekkelig til oppvarming, men den tyngre frosten skal overvinne motstanden. Varmt vannmotstand er sjelden satt på, bare hvis det er flere sauna trommer. Ellers vil automatiseringen over natten ta vare på laderenes motstand.

Vi har en vinger i vår vindrute og den originale brune komedien med en gulaktig flywire er ikke lenger behagelig.

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Yeti sa:
Vi har en vinger i vår vindrute og den originale brune komedien med en gulaktig flywire er ikke lenger behagelig.
Jeg prøvde selv å prøve å endre den fargen med en interiørfilm ... sannsynligvis hvit. Jeg kan da fortelle deg hvor vellykket.

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Faktisk fikk jeg et nytt utseende da jeg trakk dørene med en hvit interiørfilm. Jeg kjøpte den indre filmen bare fra Kodinterra, og det var ganske enkelt da jeg tidligere hadde rullet noe. Vaskerommet, hvor det var, viste seg å være mye lysere.

Gjenta problemet med opprør ... Har noen oppfunnet noen måte å få informasjon ut av det, for eksempel kompressor-driftstider, ekstra varmemotstander, etc.?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

Resetor sa:
Gjenta problemet med opprør ... Har noen oppfunnet noen måte å få informasjon ut av det, for eksempel kompressor-driftstider, ekstra varmemotstander, etc.?
Ville hver time meter være nok?
http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=17364.msg224266#msg224266

Yeti

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Cocktailen er nå oppdatert av Oltik. Hettene er erstattet med unntak av laderen. Den største forandringen er i kontroll. Nå er maskinen bak Siemens logikk.
Dørene og mellompanelet ble malt hvit og resultatet i frontruten var lys. Vedlagt bilde.

vedlegg

MrsL

nykommer
Tilbakemelding Score
1

Resetor sa:
Upovari, kjøpt i 1985, ble modernisert innen 2013 av Oltik.
Den gamle enhetens kabinett førte gjennom lysdiodene for å overvåke maskinens funksjoner, men oppdateringen tillot dessverre ikke denne funksjonen.

Jeg reparerte situasjonen ved å plassere seks reléer i skapet og en strømforsyning som lar deg piske enhetsboksen på ønsket sted for lysdiodene.
Ledies rom:
- Kompressor
- Vannoppvarming
- Ytterligere vannvarme
- luftvarme
- uten ekstra varme 1
- uten ekstra varme 2
Kontroll av reléene ved å styre oppreistene og motstandene.

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, jeg ville faktisk være mest interessert i å vite hvor mye kompressoren kjører, men mest av alt, når flere motstander går videre ...

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva er Siemens logikken bak det? Det kan være en mulighet for timeteller og så videre.

Riku84

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Da ville det være en slags disk, etc. Og ganske enkelt å programmere og bruke.

Hvorfor selskapet som gjorde endringen, kunne også legge til teller til det hvis de ikke ønsket å åpne låsen.

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Riku84 sa:

Hvorfor selskapet som gjorde endringen, kunne også legge til teller til det hvis de ikke ønsket å åpne låsen.
Fra Lahti til Jyväskylä turer og installasjon ... Jeg betaler ikke for det.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Riku84 sa:

Du kan finne instruksjoner om hvordan du tilbakestiller passordet ditt på nettet, kanskje noen av dem spiller. De spilles med en seriell portbuffer, tilsynelatende en stasjon for å sende den til en PC for verifisering. Et eller annet sted ser Siemens standardpassord til å være LOGO.
Tilbakemelding Score
0

Hei! Du ser ut til å ha litt kunnskap om Upovar, så hvis noen kunne hjelpe. Våre Upovari har blitt modernisert av Oltik for noen år siden. Nå ville det være aktuelt for et nytt kjøkken, og det er en oppoverbakke forbundet med avtrekksviften. Så spørsmålet er, hva slags ny hette kan erstattes?

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

uskylden sa:
Hei! Du ser ut til å ha litt kunnskap om Upovar, så hvis noen kunne hjelpe. Våre Upovari har blitt modernisert av Oltik for noen år siden. Nå ville det være aktuelt for et nytt kjøkken, og det er en oppoverbakke forbundet med avtrekksviften. Så spørsmålet er, hva slags ny hette kan erstattes?
Her har vi tilsynelatende hatt en helt uendelig hette, det vil si bare en terning. Deretter kom djevelen opp med en spenning som gjorde at sugeren til rytteren var mer effektiv i en stund.

På et tidspunkt under oppussing av kjøkkenet ble kokeren omgjort til en hette, tilsynelatende samtidig som booster ble modernisert, og at impulsen ikke lenger påvirket driften av oppstanden.

Så, for øyeblikket er det bare en hette. Ville det være den beste måten hvis avtrekksviften var helt ute av ermet?

AIPPI

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

I henhold til gjeldende forskrift må kokekaret ikke lenger kobles til klimaanlegget, men må ha sitt eget eksosrør plassert på taket.

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Aippi sa:
I henhold til gjeldende forskrift må kokekaret ikke lenger kobles til klimaanlegget, men må ha sitt eget eksosrør plassert på taket.
Hodesett med attraktivt kryss ...

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Resetor sa:
Her har vi tilsynelatende hatt en helt uendelig hette, det vil si bare en terning. Deretter kom djevelen opp med en spenning som gjorde at sugeren til rytteren var mer effektiv i en stund.

På et tidspunkt under oppussing av kjøkkenet ble kokeren omgjort til en hette, tilsynelatende samtidig som booster ble modernisert, og at impulsen ikke lenger påvirket driften av oppstanden.

Så, for øyeblikket er det bare en hette. Ville det være den beste måten hvis avtrekksviften var helt ute av ermet?
Varmepannen i ordets sande forstand bør aldri og burde ikke vært koblet til noe annet ventilasjonssystem (det vil si når man snakker om en viftestyrt enhet). I stedet er den veldig originale kuppelen (kanskje med en forbedret vifte) fortsatt den rette løsningen for nye installasjoner.

Avtrekksviften med eget eksosrør er litt problematisk i et moderne hus, som kan leses fra mange av skrifter i dette forumet. Problemer inkluderer kondens og drypp på komfyren, bakstasjonen og vanskeligheter med erstatningsluftarrangementer (hardvakuum og innføring av Taku's røyk inni). Av denne grunn slutter vi ofte med en blåst aktivert karbonvifte.

Den så originale boosterhetten med den opprinnelige boosteren, som er koblet til ventilasjon av bygningen, er i alle fall den mest problemfrie og kvalitetsbestandige løsningen hvis den er løst ellers (tilstrekkelig vifteffekt, erstatningsluftløsning, fettfiltrering på riktig sted, samsvarer med varmegenvinningsløsningen til helheten etc.). Problemet kan hovedsakelig være vanskeligheten med å oppnå tilstrekkelig kraft (som er løst, men kan koste).

Resetor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Upovaris egen Oltiks modernisering reagerte på ingen måte på spenningen i kjøkkenet, og jeg vet at hetten ble erstattet med en motorisert modell i forbindelse med den moderniseringen.

Så, i mitt eget tilfelle, tror jeg at Upovari etter moderniseringen av Oltik ikke gir et løft.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Aippi sa:
er det noen bestemmelse der?

I boligblokker er avtrekksviften vanligvis koblet til en ventilasjonsenhet. Noen maskiner har nå en såkalt. Skitten fjerning for hetten, og maskinen kan også styres fra hetten.

røykere

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
er det noen bestemmelse der?

I boligblokker er avtrekksviften vanligvis koblet til en ventilasjonsenhet. Noen maskiner har nå en såkalt. Skitten fjerning for hetten, og maskinen kan også styres fra hetten.
Ja, at RakMk D2 kan bli funnet. Tilsynelatende oppfyller en slik ivkone med sin egen fettsyrerute disse forskriftene.

JMJK

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Yeti sa:
Cocktailen er nå oppdatert av Oltik. Hettene er erstattet med unntak av laderen. Den største forandringen er i kontroll. Nå er maskinen bak Siemens logikk.
Dørene og mellompanelet ble malt hvit og resultatet i frontruten var lys. Vedlagt bilde.
meg
Det er mulig å få et bilde av det indre av enheten.
Itella er et år bak 110 kvadratmeter hus. Strømforbruket i året var 10400 kWh. Tid i gården hva. hökötyksestä. Den forrige innbyggeren hadde oppgradert den til moderne tider.
Det er ikke noe rom for interiøret renovert. Det er derfor du vil være interessert i å se de indre bildene.
opp Bunn