Effekt av vanntemperatur på COPp

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0
Nå som disse IVLP-systemene blir vurdert for ulike renoveringsprosjekter, bør du vurdere lønnsomheten til enheten noen ganger.

Det vil si at det ikke nødvendigvis er tilfelle av et radielt varmesystem som IVLP kjører fordi COP er omvendtproporsjonal med temperaturen på vannet som skal varmes opp.

Her er en graf over korrekte målinger og effekten av temperatur på COPp.

EDIT: Legg til den nyeste versjonen av COP-telleren her. Telleren er blitt korrigert blant annet av stoffets teoretiske varmebindende evne.

vedlegg

oswald

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1
Vs: Effekt av vanntemperatur på COPp

zadah sa:
Nå som disse IVLP-systemene blir vurdert for ulike renoveringsprosjekter, bør du vurdere lønnsomheten til enheten noen ganger.

Det er ikke nødvendigvis tilfelle med et radielt varmesystem at IVLP ikke virker fordi COP er direkte proporsjonal med temperaturen på oppvarmet vann.

Her er en graf over korrekte målinger og effekten av temperatur på COPp.
Det er riktig, og selv om du var gulvvarme, vil jeg anbefale en separat brannvarsler (80-100 liter) for varmt vann, for ikke å forsøke å varme opp til 45-50c det vannet, vil kobberet bli bra og hele vil forbli i den totale økonomien. Dette kan også fungere med disse billigere sjetongene for å gi smerte hvis du prøver å gå over 50c temperaturer og coppers kollapser når strømmen går ut. Uansett vil fusk få en fremtid i omorganiseringen så lenge den riktige tingen håndteres.

A-P.K

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Var temperaturen inn eller ut av maskinen i bildet, eller er grafen som viser gjennomsnittstemperaturen i akkumulatoren? Angivelig temperaturen til akkumulatoren, dvs. kondenseringstemperaturen.

CO2-maskiner er kritiske for returstemperaturen til maskinen. Du kan se det hvis du ser på CO2-diagrammet til hs. Etter min mening er den maksimale temperaturen på vannet som kommer inn i maskinen i området 30-35 ° C, men 45, 55 eller 60 ° C kan tas ut og politimannen endres ikke mye. Dette kan oppdages ved å kjøre CO2-maskinen ved høy eller lav strømning, og den påviselige forandringen er temperaturforskjellen.

Den samme situasjonen finnes i R410 maskiner, hvor strømforbruket øker betydelig når det går over 40 ° C, noe som betyr at kondenseringstemperaturen i reservoaret også er løst her. Imidlertid vet jeg ikke hvordan disse maskinene vil reagere dersom de kjøres ved en temperaturforskjell på mer enn 5 ° C.

Hva dette da betyr - muligens at avsetningen av laderen skal fungere godt, slik at kondensasjonstemperaturen er lav nok. Det betyr også at volumet skal være nok til å varme opp varmen. Eller så justerer maskinen avkastningen i forhold til forbruket kontinuerlig og fungerer som en ekte inverter og ikke på / av-mølle.

I Zubadan kan det være at vannet blir oppvarmet til gulvene og deretter inn i reservoaret. Det beste systemet vil selvfølgelig være å kjøre gulvene kontinuerlig ved en temperaturforskjell på +5 ° C og deretter noen ganger lade laderen når det trengs. I CO2-kjøretøyet utfordres dette ved det faktum at det er vanskelig å oppnå tilstrekkelig strøm gjennom maskinens varmeveksler for å oppnå det dT ved 5 ° C.

oswald

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Du tror det er en kurve av vann som går til varmeveksleren, fordi det er den avgjørende faktoren i den saken.
Faktisk mente jeg disse R410-enhetene, men CO2-instrumentet må lykkes selv uten en separat lader når maskinen er riktig dimensjonert for forbruk og laderen er stor nok.

teukka

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

COP er direkte proporsjonal med temperaturen på vannet som skal varmes opp.

Det uttrykket forstås generelt at COP øker i forhold til temperaturen.
Jeg lurte på hvordan den tingen sa av Zadah skulle bli sagt. Det er en lineær negativ avhengighet, det vil si at COP reduseres lineært når vanntemperaturen stiger.

Derfor bør det sies at reduksjonen i COP er direkte proporsjonal med økningen i vanntemperaturen. Eller COP forverres i forhold til økningen i vanntemperaturen. Vel, det er klart fra bildet.;)

Dette er selvfølgelig det viktige punktet som ikke vil komme opp med dette konkret i fremtiden. En innendørsenhetens kjøleluft er alltid litt over 20 grader og er nok. Kjøling utføres med varmt vann, som alltid varmes opp.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Kurven på bildet viser temperaturen på vannet som forlater platedekket, dvs. det kan forstås som gjennomsnittstemperaturen til akkumulatoren, for eksempel hvis spolen i akkumulatoren fungerer som en kondensator. Sann avhengighet er omvendt, ikke direkte proporsjonal.

Jeg har også funnet at COP avhenger helt direkte i trykkforholdet, som entusiasme skrape telleren, som kan være bare noen IVLP / MLP COPpeja under forskjellige betingelser.

Telleren kan utvikles av noen. COP-verdiene av telleren er nå basert på verdiene gitt av den egen IVMLP. Men jeg har bestemt for pumpen på plass ganske mye, så telleren bør være rimelig kvalifisert til å:

oswald

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

zadah sa:
Kurven på bildet viser temperaturen på vannet som forlater platedekket, dvs. det kan forstås som gjennomsnittstemperaturen til akkumulatoren, for eksempel hvis spolen i akkumulatoren fungerer som en kondensator. Sann avhengighet er omvendt, ikke direkte proporsjonal.

Jeg har også funnet at COP avhenger helt direkte i trykkforholdet, som entusiasme skrape telleren, som kan være bare noen IVLP / MLP COPpeja under forskjellige betingelser.

Telleren kan utvikles av noen. COP-verdiene av telleren er nå basert på verdiene gitt av den egen IVMLP. Men jeg har bestemt for pumpen på plass ganske mye, så telleren bør være rimelig kvalifisert til å:
Fungerer dette når jeg legger -25 på utsiden og +65 på vannet som Sanyo går, så det kommer til 0,59 cop? Forstod jeg innstillingene riktig?

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Oswald sa:
zadah sa:

Fungerer dette når jeg legger -25 på utsiden og +65 på vannet som Sanyo går, så det kommer til 0,59 cop? Forstod jeg innstillingene riktig?
Ja, du forstod riktig, men det er R410a for pumpen og med en-trinns kompresjon, men jeg tror CO2 har samme verdier litt verre.

teukka

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jeg så noen av mine egne målinger i mitt fuskprosjekt og sa at COP-dråpen er omtrent 1 til 10 grader. I den zadahen ville det være henholdsvis 0,6 til 10 grader. Så de er i kø fordi jeg ikke har den "riktige" tullen.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tyven sa:
Jeg så noen av mine egne målinger i mitt fuskprosjekt og sa at COP-dråpen er omtrent 1 til 10 grader. I den zadahen ville det være henholdsvis 0,6 til 10 grader. Så de er i kø fordi jeg ikke har den "riktige" tullen.
Det er så mye om hvordan kontrollene forblir med stigende riggvarme ...

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jeg la merke til en feil i Cop-telleren, det vil si, jeg hadde beregnet Cop feilaktig på R410 A-trykkbordet, selv om min egen pumpe har R22 inne. Så jeg oppdaterte disken med nye ting.

Inkluderer r410a r407c r22 og r404.

Det er lett å se fra skranken, hvorfor noen produsenter bruker r404 i sine pumper ...

Wattis

Ta pumpen
Tilbakemelding Score
2

En interessant teller. Hva gjør et R744 kjølemiddel med en krøll?

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Kullsyre lagt til disken. Det forårsaket noe justering fordi tabellverdiene til Co2 løper ut til 31 grader, og utvider verdiene ved logaritmisk estimering opp til 75 grader.

Det er verdt å huske at CO2 Cop er et 2-faset arbeid som reduserer Copp. Jeg har fortsatt med begge verdiene (1-trinns og 2-trinns komprimering)

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
zadah sa:
Fine, Zadah. Saisikos fortsatt R417A: - [
Hvis du får et trykk / temperatur bord, så er det enkelt å legge til ...

Men nå legger du på den nye versjonen. Nå er systemets godhet justerbar, det vil si hvor langt systemet er ideelt fra en termisk maskin. Karakteren for din egen pumpe er 0,63, som er settpunktet. I tillegg tegner tabellen en COP-graf ved den valgte utetemperaturen.

oswald

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

zadah sa:
tommers sa:
zadah sa:

Men nå legger du på den nye versjonen. Nå er systemets godhet justerbar, det vil si hvor langt systemet er ideelt fra en termisk maskin. Karakteren for din egen pumpe er 0,63, som er settpunktet. I tillegg tegner tabellen en COP-graf ved den valgte utetemperaturen.
God og brukbar teller ;)
Men kan det være sant at CO2-kuben alltid er verre enn 410, eller så jeg ut?

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Nå kan ingen finne / finne noe, det eneste som googling har funnet er at det er tilsynelatende en erstatning for R22 og ville være 11% bedre på COP enn på R407, det vil si noen form for reklame, men sett på :( Vel, dette er ikke en katastrofe nå. Det viktigste i det solbordet er allerede sagt å være kjølemediet som er.

A-P.K

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Oswald sa:
Det er bare hvordan det skal bli - CO2 trenger mer trykk og høyere trykk (som et resultat av pumping av tap), men gjør det også mulig å få varmere vanninntak ;D Alt har en pris. Historien kan gå med CO2 og andre standarder for kjølemidler, deretter etterfulgt av disse freonbaserte og nå igjen CO2 + andre "nøytrale" R-kjølemidler. Hvorfor andre ville gå - vel, fordi de gir deg en bedre politimann eller bedre kvaliteter som kjølemiddel

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Oswald sa:
zadah sa:
tommers sa:
zadah sa:

God og brukbar teller ;)
Hvis du la merke til var det verdier for 1-trinns og 2-trinns komprimering ... Hvis CO 2 kan komprimeres med et 1-trinns kompass, vil COPpp være bedre enn andre stoffer. Men på grunn av den lave kritiske temperaturen, må materialet komprimeres i 2 trinn, noe som faller Copp ganske mye, da det er tap av to kompresjonshendelser i prosessen.

oswald

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

zadah sa:
Oswald sa:
zadah sa:
tommers sa:
zadah sa:

God og brukbar teller ;)
Hvis du la merke til var det verdier for 1-trinns og 2-trinns komprimering ... Hvis CO 2 kan komprimeres med et 1-trinns kompass, vil COPpp være bedre enn andre stoffer. Men på grunn av den lave kritiske temperaturen, må materialet komprimeres i 2 trinn, noe som faller Copp ganske mye, da det er tap av to kompresjonshendelser i prosessen.
Ja, jeg la merke til, men når du tenker på disse kjølevæskeendringene, må du kanskje gå til jakken når du begynner å beskytte naturen. Ja, dette har vært kjent, men tvunget. Selv ved høyere temperaturer har ammoniakk rytmisert tilbake til R22 og R404A, og det har vært godt gjort når det også produserer høyere temperaturer med samme effektivitet som f.eks. R404A. Dette har vært for eksempel. god i isbaner når bedre kondensatvann oppnås til samme pris, og selv kjølemediet er betydelig mindre, f.eks. 300kW plante R404A ca 60-100kg og NH3 kun ca 10kg ;)
Hvis noen ville lage en svindel der ammoniakk ville fylle og mengden ville være bare ca 300g :)
Når du spiller med den vakre telleren Zadah, blir det stadig mer sikkert at varmt vann alltid skal skutt med en separat lader. Dette er fordi det er bedre at oppvarming håndteres med en god politimann når det tar lejonens andel av husets energi, og så er kv 10c-avfyring en liten ting å gjøre selv med strøm alene. For eksempel, hvis gulvvarme er nok for en +40 akkumulator, så er det enda en god COP med CO2 som 410. Men det er litt av en annen ting med radiatoroppvarming ???

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Oswald sa:
Når du spiller med den vakre telleren Zadah, blir det stadig mer sikkert at varmt vann alltid skal skutt med en separat lader. Dette er fordi det er bedre at oppvarming håndteres med en god politimann når det tar lejonens andel av husets energi, og så er kv 10c-avfyring en liten ting å gjøre selv med strøm alene. For eksempel, hvis gulvvarme er nok for en +40 akkumulator, så er det enda en god COP med CO2 som 410. Men det er litt av en annen ting med radiatoroppvarming ???
Dette er en god grunn til å ta den lille LVV til å ta vare på den lille temperaturøkningen og best av alt, selv om VILP stopper det, vil kranen fortsatt få noe varmt vann på en eller annen måte at ingen katastrofe i familien er opprettet. LVV sikrer også at legionella ikke er til stede.

Med noen få radiatorer som skifter til en radiator med vifte, kan økonomier som ikke er utstyrt med gulvvarme også oppnå bedre COP ved å senke strømningstemperaturen.

Wattis

Ta pumpen
Tilbakemelding Score
2

Zadah, den telleren synes å gi deg altfor optimistisk COP for CO2-enheten. Vi ble målt ved COP -3 ved en temperatur på 32 ° C for utendørsenheten. COP-verdien ble målt nøyaktig 2. Ifølge telleren ville COP være nærmere tre enn to

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
tommers sa:
zadah sa:
La meg legge til et dokument som inneholder trykk / temperaturverdier for flere stoffer.

For et propanbord, se Engelsmann-enheten her:

http://glacierbay.com/ptchartpropane.asp

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
La meg legge til et dokument som inneholder trykk / temperaturverdier for flere stoffer.
Det var en liten mangel på trykk fra de mer arktiske temperaturene, men det er også nødvendig å produsere R417A for oppvarming også::) Men det kan bli iterert med en slags kurvetid, men det er nå litt på kortet og bringer ikke Excel ut av mitt favorittprogram = ikke vet ;D

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
Tilator sa:
Litt manglende arktiske temperaturtrykk, det er imidlertid nødvendig å produsere R417A, men også designet for oppvarming
Vel nå forstår jeg ikke. Bordet går fra -40 C, så det skal være nok til å begynne med;

Det samme tabellen inneholder verdier for andre nyere kjølemidler, selv om dette ikke er helt omfattende.

Hydrokarboner, mens de fortsatt er i telleren, ville få alle fluorerte preparater til å falle i sin egen klasse. Verdien av propan finnes i lenken jeg gir, men de bør først bli imponert over SI-systemet. Ta en titt på om noen verdier ble funnet for butan og isopropan.

****************************''

Vel, hvis påsken blir ganske lang, så kan disse verdiene også finnes for andre ting:

http://detector-cooling.web.cern.ch/Detector-Cooling/data/Refr.ptchart2.pdf

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
Vel nå forstår jeg ikke. Bordet går fra -40 C, så det skal være nok til å begynne med;
Jeg er ikke en kald guru, men jeg trodde, men høyre kolonne "Subcooling - Saturated Liquid Pressures" er det som trengs, og venstre side er en del av syklusen "Superheat-Saturated Damp Pressures". Jo smartere størrelsen på kroppen min. Noen ganger, hvis du hadde tid til å studere hva dummien er, kan du bedre forstå dette feltet: - [

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Må legge til stoffene i disken og se hva som kommer ...

I utgangspunktet er trykket i overhetnings- og underkjølingsseksjonene det samme med de normale substansene, men hvis stoffene stables fra flere komponenter, vil noen stoffer ha en temperaturglidning. Det er i praksis en del av komponentkomponentene i stoffet kondenserer / fordampes i forskjellige hastigheter enn andre komponenter.

Men det er mange av dem. Det vil si, bruk venstre bord som damptrykk og riktig bord som kondensasjonstrykk.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
Tilator sa:
Jeg er ikke en kald guru, men jeg trodde, men høyre kolonne "Subcooling - Saturated Liquid Pressures" er det som trengs, og venstre side er "Superheat-Saturated Damp Pressures" -delen. Jo smartere størrelsen på kroppen min. Noen ganger, hvis du hadde tid til å studere hva dummien er, kan du bedre forstå dette feltet: - [
Du har sikkert rett, men jeg har ikke de riktige tingene i bordet.

Det vil si at trykket som svarer til fordampningstemperaturen, finnes i temperaturområdet -40 til +10 ° C og trykket til kondenseringstemperaturen i området fra +10 til +65. Jeg tror disse dekker nesten alle nødvendige situasjoner i finske forhold.

Men likevel er de små tilsvarende hydrokarboner. Propan og propylen er nok de eneste levedyktige alternativene, så de vil i det minste interessere meg selv. Det er noe om koblingene jeg lenker til, men ikke veldig omfattende.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
tommers sa:
Tilator sa:
Jeg er ikke en kald guru, men jeg trodde, men høyre kolonne "Subcooling - Saturated Liquid Pressures" er det som trengs, og venstre side er "Superheat-Saturated Damp Pressures" -delen. Jo smartere størrelsen på kroppen min. Noen ganger, hvis du hadde tid til å studere hva dummien er, kan du bedre forstå dette feltet: - [

Det vil si at trykket som svarer til fordampningstemperaturen, finnes i temperaturområdet -40 til +10 ° C og trykket til kondenseringstemperaturen i området fra +10 til +65. Jeg tror disse dekker nesten alle nødvendige situasjoner i finske forhold.

Men likevel er de små tilsvarende hydrokarboner. Propan og propylen er nok de eneste levedyktige alternativene, så de vil i det minste interessere meg selv. Det er noe om koblingene jeg lenker til, men ikke veldig omfattende.
Propan finnes i refutils-programmet, som er satt inn i det på tide ... Men nå må du gå til påskegården, slik at polen rush ;)

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:

Jeg lurer på, men når verdiene er forskjellige når de ser på +10 grader. Men du har også rett :) Jeg gleder meg til hva Zadah får etter mumlen ;D På forhånd ydmyk takk.

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17

Hvordan vil det da være enklere å stille temperaturen til å bli styrt av utetemperaturen?

Jeg trodde den enkleste måten å "svindle" en slags utetemperaturføler, slik at pumpestyringen mener at den har nådd 55 grader, selv om den har 35 grader når den er -10. Deretter stiger forespørselen igjen når utetemperaturen stiger. Automatisk da.

Jeg er ikke bare ennå å finne ut hvordan du gjør det.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jeg la den nyeste versjonen av disken til første side. Inkluderer R417 og propan. I tillegg ble telleren korrigert på grunnlag av materialets termiske evne, jeg kunne ikke gjøre korreksjonen for R417 fordi dataene ikke var tilgjengelige. Denne korreksjonen påvirker mange stoffer (CO2).

Wattis

Ta pumpen
Tilbakemelding Score
2

Tilsynelatende er det fortsatt behov for liten justering for CO2, nå som jeg satte utetemperaturen til -3 og vanntemperaturen til 32, ble COP i 2-fase prosessen 0.99. Som nevnte måleresultat for disse verdiene var COP = 2.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

wattis sa:
Tilsynelatende er det fortsatt behov for liten justering for CO2, nå som jeg satte utetemperaturen til -3 og vanntemperaturen til 32, ble COP i 2-fase prosessen 0.99. Som nevnte måleresultat for disse verdiene var COP = 2.
Det vil si, Verdiene er nærmere den 1-trinns komprimeringen? Det er vanskelig å si hvordan CO2-pumpen oppfører seg, men selvsagt er tapene ikke så store som jeg forventet i 2-trinns kompurren.

A-P.K

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Kompresjonen av denne typen komprimering forsøker å redusere tapene og ikke øke dem. En annen grunn til at flere stadier av kompresjon brukes spesielt på CO2-maskiner er at temperaturene forblir innenfor noen grenser. Jeg ville se at den isotrope effektiviteten i CO2-kjøretøy er den samme som i enfase kompasser eller bedre.

CoolPack vil ha en klasse 1.7 med samme parametere, dvs. en +1 er forskjellen. Hvis dette beregner maskinens faktiske politimann ;D

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

A-P.K sunn:
Kompresjonen av denne typen komprimering forsøker å redusere tapene og ikke øke dem. En annen grunn til at flere stadier av kompresjon brukes spesielt på CO2-maskiner er at temperaturene forblir innenfor noen grenser. Jeg ville se at den isotrope effektiviteten i CO2-kjøretøy er den samme som i enfase kompasser eller bedre.

CoolPack vil ha en klasse 1.7 med samme parametere, dvs. en +1 er forskjellen. Hvis dette beregner maskinens faktiske politimann ;D
Yeah. Slik er det, det vil si, 1-trinns komprimering er bare en god ryeverdi for CO2. Jeg må fjerne den "2-trinns" komprimerings-COP

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Jeg la den nyeste versjonen av disken til første side. Inkluderer R417 og propan. I tillegg ble telleren korrigert på grunnlag av materialets termiske evne, jeg kunne ikke gjøre korreksjonen for R417 fordi dataene ikke var tilgjengelige. Denne korreksjonen påvirker mange stoffer (CO2).
Hmmm, du kan ikke lenger gi poeng til å gi en virtuell hånd å takke deg :)

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

zadah sa:
Noen å kaste, ikke propan ikke r290 og r600a igjen (stor) butan? Verdien av propan bør være nærmere r22?

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jussi sa:
zadah sa:
Noen å kaste, ikke propan ikke r290 og r600a igjen (stor) butan? Verdien av propan bør være nærmere r22?
Ja min feil, feil ting skynder, jeg burde forandre ..

Kommer opp

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Oswald sa:
Det er riktig, og selv om du var gulvvarme, vil jeg anbefale en separat brannvarsler (80-100 liter) for varmt vann, for ikke å forsøke å varme opp til 45-50c det vannet, vil kobberet bli bra og hele vil forbli i den totale økonomien. Dette kan også fungere med disse billigere sjetongene for å gi smerte hvis du prøver å gå over 50c temperaturer og coppers kollapser når strømmen går ut. Uansett vil fusk få en fremtid i omorganiseringen så lenge den riktige tingen håndteres.
Sannsynligvis et veldig klokt råd, spesielt for billige joggesko!
I et skikkelig utformet IVLP-system er nøkkelforbindelsene laderforbindelsene, brannen kan håndteres helt uten at det må bygges separate etiketter for varmt vann.
opp Bunn