Effekt av vanntemperatur på COP

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0
Vs: Effekt av vanntemperatur på COP

Vedlagt er trykk-temperaturbordet for propan.

Propan synes å gi det beste resultatet ved temperaturområdet som interesserer meg mest.

Har du nok ren propan til salgs? Eller, selvfølgelig, når den brukes til disse formål, men er den til salgs som faktisk er tilgjengelig?

vedlegg

Sairaalainssi

medlem
Tilbakemelding Score
0

OCTOPUS varmepumpe til gulvvarme?

http://energiknut.com/pdf/Varmepump%20-%20Broschyr.pdf

Sairaalainssi

medlem
Tilbakemelding Score
0

Her er et dataark

Octopus Energi AB Octopus Ispinnen propan 2009-05-31.pdf

http://tropen-con.ro/documente/Brosura-Octopus.pdf

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
EDIT: La oss legge til den nyeste versjonen av COP-telleren her. Telleren er blitt korrigert blant annet av materialets teoretiske varmebindende egenskaper.
Selv da jeg prøvde å finne ut av driften av disken din og den lille, tvilte jeg på at det var den rette tingen å gjøre tross alt.

Skal ikke det bare ta hensyn til endringer i enthalpi istedenfor trykkforhold? Tross alt er mengden elektrisk energi som kreves for kompresjon, ikke proporsjonal med trykkforholdet når kompresjonen av forskjellige materialer er forskjellig. For eksempel forsterkes propanens verdier av det faktum at propanen er tungt komprimert, noe som betyr at volumet avtar mer når det komprimeres enn med mange andre kjølemidler, for eksempel fra -20 til +50. Høyere komprimerbarhet krever mye kompresjonskraft, selv om trykkendringen er rimelig liten, dvs. høyt sugetrykk og lavt sluttrykk.

Hvis jeg forstår riktig, tar entalpevirkningen hensyn til alle faktorer. Entalpien på -20 grader propan er henholdsvis 451,5 kJ / kg og 2487 kJ / m3. Etter komprimering til +50 grader er samme propan-gassvolum-enthalpi 2875 kJ, slik at kompassen blir "oppvarmet" med 2875-2487 = 388 kJ energi.

Når samme mengde propan kondenserer til en væske på +50 grader, frigjør det 1309 kJ energi. Dette gir et teoretisk COP på 3,37.

Ta deretter med kompressorkraftfaktorene og så videre.

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
zadah sa:
EDIT: La oss legge til den nyeste versjonen av COP-telleren her. Telleren er blitt korrigert blant annet av materialets teoretiske varmebindende egenskaper.
Selv da jeg prøvde å finne ut av driften av disken din og den lille, tvilte jeg på at det var den rette tingen å gjøre tross alt.
R417A og praksis er åpenbart feil, mye bedre avkastning enn statistikken. Men her med min egen kunnskap har jeg ingen anelse om hvorfor. Glemte absolutt å "annonsere" ;)
Tilbakemelding Score
0

lmfmis sa:
Så hvordan får du den enkleste fisketemperaturen for å tilpasse seg utetemperaturen?

Jeg trodde det var lettest å en eller annen måte "jukse" laderen sensoren basert på utetemperaturen, slik at pumpe kontrollenheten tror det har nådd 55 grader, selv om laderen er 35 grader når den er -10. Deretter stiger forespørselen ettersom utetemperaturen stiger. Så automatisering.

Jeg har nettopp ikke funnet ut hvordan jeg gjør det.
Du trenger ikke å lure laderen sensoren! Vi på Heat Center har en brukbar løsning på problemet ...http://lampocenter.com...
Produktet er et HVAC-hus automasjonssystem kalt LC Jazz / Lc Vision. Kort sagt, en aktiv utendørssensor er plassert for å måle utetemperaturen etterfulgt av Lc Jazz / Vision. I henhold til måleresultatet gir enheten "korrigert" data for kontroll av varmepumpen, og dermed kan akkumulatorens varme heves til fangstemperaturen (55 grader).

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
zadah sa:

Skal ikke det bare ta hensyn til endringer i enthalpi istedenfor trykkforhold? Tross alt er mengden elektrisk energi som kreves for kompresjon, ikke proporsjonal med trykkforholdet når kompresjonen av forskjellige materialer er forskjellig. For eksempel forsterkes propanens verdier av det faktum at propanen er tungt komprimert, noe som betyr at volumet avtar mer når det komprimeres enn med mange andre kjølemidler, for eksempel fra -20 til +50. Høyere komprimerbarhet krever mye kompresjonskraft, selv om trykkendringen er rimelig liten, dvs. høyt sugetrykk og lavt sluttrykk.

Hvis jeg forstår riktig, tar entalpevirkningen hensyn til alle faktorer. Entalpien på -20 grader propan er henholdsvis 451,5 kJ / kg og 2487 kJ / m3. Etter komprimering til +50 grader er samme propan-gassvolum-enthalpi 2875 kJ, slik at kompassen blir "oppvarmet" med 2875-2487 = 388 kJ energi.

Når samme mengde propan kondenserer til en væske på +50 grader, frigjør det 1309 kJ energi. Dette gir et teoretisk COP på 3,37.

Ta deretter med kompressorkraftfaktorene og så videre.
Beregning med disse endringene i enthalpi ville vært et alternativ, men jeg tror det ville vært lengre fra virkeligheten enn å beregne med trykk.
Forskjellen i entalpifunksjonene til de forskjellige kjølemidler behandles med koeffisienter.

EDIT. Den beskrivelsen av komprimerbarheten av stoffer jeg ikke forstår akkurat nå?

I virkeligheten tror jeg det viktigste trekket er at trykkforholdet, som for det meste bestemmer hva slags coppy enheten får. Fordi øke trykkforholdet faller Copp mer enn lineært.

Du kan prøve dette, for eksempel ved å klokke en økning i trykk i en vanlig komprimert kompas. Først klokker du 0-2 bar (trykkforhold 3) og deretter 0-5 bar (trykkforhold 6) og du vil legge merke til at arbeidet som utføres av hingsten i 0-5 bar ikke er dobbelt sammenlignet med 0-2 bar, men nærmere 3 ganger.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
EDIT. Den beskrivelsen av komprimerbarheten av stoffer jeg ikke forstår akkurat nå?

I virkeligheten tror jeg det viktigste trekket er at trykkforholdet, som for det meste bestemmer hva slags coppy enheten får. Fordi øke trykkforholdet faller Copp mer enn lineært.

Du kan prøve dette, for eksempel ved å klokke en økning i trykk i en vanlig komprimert kompas. Først klokker du 0-2 bar (trykkforhold 3) og deretter 0-5 bar (trykkforhold 6) og du vil legge merke til at arbeidet som utføres av hingsten i 0-5 bar ikke er dobbelt sammenlignet med 0-2 bar, men nærmere 3 ganger.
Ved kompresibilitet mener jeg at gassene 1 og 2 begge har et trykk på for eksempel 2 bar og hver har et volum på 1 liter. For å oppnå et trykk på 4 bar for begge, kan Stoff 1 kreve en volumreduksjon til en halv liter, men Stoff 2 vil kreve en volumreduksjon på 0,4 L. Således krever materialet 2 mer arbeid av komparatoren for å oppnå det samme trykket, og følgelig øker entalpien til materialet 2 mer i kompresjon.

Det vil si at entalpifremstillingen tar denne funksjonen i betraktning, mens trykkforholdet ignorerer det.

Det hele kom opp til meg da jeg begynte å sammenligne to kjølemidler i samme trykkområde.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
R417A og praksis er åpenbart feil, mye bedre avkastning enn statistikken. Men her med min egen kunnskap har jeg ingen anelse om hvorfor.
Jeg fortalte alt folket hva slags resultater du har oppnådd. På en eller annen måte antar du kanskje at du er interessert i noe annet enn vårt ;-)

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
tommers sa:
R417A og praksis er åpenbart feil, mye bedre avkastning enn statistikken. Men her med min egen kunnskap har jeg ingen anelse om hvorfor.
Jeg fortalte alt folket hva slags resultater du har oppnådd. På en eller annen måte antar du kanskje at du er interessert i noe annet enn vårt ;-)
Vel, amatøren her skyter bare amatørskader :( Jeg har fortsatt ingen automatisk overvåking, slik at forbindelsen mellom elmåleren og PCen mangler (Modbus-ledninger). Det eneste som min kommentar er basert på, er den ubesparede visjonen ;)

Nå og da beregner jeg strøminngangen og avkastningen. Det eneste jeg kan si høyt er at disse klokkene har en COP på omtrent 2,5-2,8 og så hadde null klikk litt over 2 og deretter -10 klokker hadde om lag 1,7 det faktum at de ikke har noen vitenskapelig grunnlag gjør tallene ganske verdiløse men det jeg la merke til var at den ganske konstante at COP var mest, var rundt 2. Denne nesenet gjør ingenting med COPene i den andre ringen, hvis VILP går over 3kW og ut kommer 6kW, blir testene avsluttet når det er 4-5 andre som bor i huset som ikke er interessert i COP i det hele tatt ;D Oljebrenneren ved -10 grader Celsius har begynt å løpe.

Jeg håper å ha den ekte tiden COP registrert automatisk om sommeren. Som vi alle vet, er den øyeblikkelige COP ikke hele sannheten, men med den samme statistikken begynner COP begynner å danne, som er min største drøm. Så det er fortsatt vintertid for Zadah, bare for å bevise at han var riktig og for meg :p Følelsen av rettferdighet er oftest alltid en statistisk sannhet ;) Jeg beklager Tilator at vi må vente til neste vinter.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
Jeg beklager Tilator at vi må vente til neste vinter.
Det er ingen grunn til å være lei meg. Få mer tid ved å få en ny kalender.

Er det Deron DE-23W / C som du opplever? Hvis ja, kjenner du spesifikkene til enheten?

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
zadah sa:

Ved kompresibilitet mener jeg at gassene 1 og 2 begge har et trykk på for eksempel 2 bar og hver har et volum på 1 liter. For å oppnå et trykk på 4 bar for begge, kan Stoff 1 kreve en volumreduksjon til en halv liter, men Stoff 2 vil kreve en volumreduksjon på 0,4 L. Således krever materialet 2 mer arbeid av komparatoren for å oppnå det samme trykket, og følgelig øker entalpien til materialet 2 mer i kompresjon.

Det vil si at entalpifremstillingen tar denne funksjonen i betraktning, mens trykkforholdet ignorerer det.

Det hele kom opp til meg da jeg begynte å sammenligne to kjølemidler i samme trykkområde.
Ja, det er forskjeller i kompresjonsprosessene med kjølemidler, men forskjellene er veldig små ... Her er en liten sammenligning mellom kompresjonsprosessene (lossless kompresjon):

R410;
5-15 bar 30.829 kJ / kg smertehud 3
5-30 bar 51.369 kJ / kg smertehud 6
1.666 "painesuhdeluku"

R22:
5-15 bar 27.355 kJ / kg
5-30 bar 45.869 kJ / kg
1.677 "painesuhdeluku"

R404A
5-15 bar 21.975 kJ / kg
5-30 bar 34.891 kJ / kg
1,58 "painesuhdeluku"

R502
5-15 bar 19,697 kJ / kg
5-30 bar 31.820 kJ / kg
1.615 "painesuhdeluku"

Når man sammenligner disse trykkforholdene, kan det ses at økt trykkforhold fra 3 til 6, uavhengig av materialet, forbruker omtrent 1,6 ganger energien til kjølemediet, slik at alle materialer er innenfor 10% av energieffektiviteten til kompresjonsprosessen.

Her päästtän til det faktum at i praksis effektiviteten til varmepumpen mest påvirket av kompressortrykkforhold, som jeg käuyttänyt teller.

Økning av trykkforholdet forårsaker mange ugunstige fenomener, for eksempel forringelse av kompresjonseffektivitet og økning i mengden igjen av elektromotoren. Det vil si at økningen i trykkforholdet gjentas på mange punkter.

På grunn av dette brukte jeg ikke entalpiske endringer på telleren min fordi de er for langt fra virkeligheten. Forskjellene mellom kjølemidler er faktisk tatt i betraktning av koeffisienter. Jo høyere koeffisienten er, jo bedre varmekapasitet per kilo.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Ja, det er forskjeller i kompresjonsprosessene med kjølemidler, men forskjellene er veldig små ... Her er en liten sammenligning mellom kompresjonsprosessene (lossless kompresjon):

R410;
1.666 "painesuhdeluku"
Ja ja, men la oss sammenligne R290, propan.

Mitt eget bord er ikke nok til et trykk på 30 bar, men for en trykkendring på 5 til 15 bar er endring av entalpier 41 kJ / kg.

Det nyttige temperaturområdet for propan er ganske bra og ser på mange måter bedre ut enn de faktiske kjølemidler, men i en ting forsvinner det tydeligvis for dem. Som helhet er det så mange forskjellige faktorer fra viskositeten at det er ganske umulig, eller i det minste arbeidskrevende, å vurdere dem alle.

Basert på beregningene jeg har gjort så langt, antar jeg at å legge til noen prosent propan til R410 kan øke mengden av "superheat" på bekostning av et lite strømbrudd.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
zadah sa:

R410;
1.666 "painesuhdeluku"
Ja ja, men la oss sammenligne R290, propan.

Mitt eget bord er ikke nok til et trykk på 30 bar, men for en trykkendring på 5 til 15 bar er endring av entalpier 41 kJ / kg.

Det nyttige temperaturområdet for propan er ganske bra og ser på mange måter bedre ut enn de faktiske kjølemidler, men i en ting forsvinner det tydeligvis for dem. Som helhet er det så mange forskjellige faktorer fra viskositeten at det er ganske umulig, eller i det minste arbeidskrevende, å vurdere dem alle.

Basert på beregningene jeg har gjort så langt, antar jeg at å legge til noen prosent propan til R410 kan øke mengden av "superheat" på bekostning av et lite strømbrudd.
Her propan direkte beregnet av refutility:
5-15 bar 51,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg
1.613 smertehud

dvs. å øke vektforholdet er noe billigere med propan enn f.eks. R4a, men fortsatt av samme rekkefølge som for eksempel r502. Så propan er ikke så fantastisk i dette henseende. Det eneste jeg ser i propan er at det binder energi relativt mye i forhold til andre stoffer. Men som du kan se fra min teller, i virkeligheten, blir fordelene med propan spist av sin "gjæring" ved høyere trykkforhold enn andre materialer, slik som r410A ...

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Ja, jeg syntes ikke å fikse de propan-trykkdiagrammerne, men det var butan der ute. Nå skal det være en oppdatert versjon på hjemmesiden ... Ser litt bedre ut :)

Og propan ser ut til å kjøre ved lavere trykkforhold enn R410A, så det ser ganske bra ut ...

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Her propan direkte beregnet av refutility:
5-15 bar 51,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg
1.613 smertehud

dvs. å øke vektforholdet er noe billigere med propan enn f.eks. R4a, men fortsatt av samme rekkefølge som for eksempel r502. Så propan er ikke så fantastisk i dette henseende. Det eneste jeg ser i propan er at det binder energi relativt mye i forhold til andre stoffer. Men som du kan se fra min teller, i virkeligheten, blir fordelene med propan spist av sin "gjæring" ved høyere trykkforhold enn andre materialer, slik som r410A ...
Disse absoluttverdiene er avgjørende for kompressorens energibehov, ikke så mye forholdet mellom dem.

Det vil si at en trykkendring på 5 til 15 bar med propan krever 51,07 kJ / kg eller 0,014 kWh energi per kg propan ved hjelp av dine egne figurer. Tilsvarende krever 1 kg R410A-gass ved 5 bar 0,008 kWh energi for å øke sitt trykk til 15 bar.

Det vil si, disse absolutte tallene er på utgiftssiden. Hvor mye strøm er nødvendig for å øke trykket i kompasset. Tilsvarende skal innløpssiden beregnes, det vil si hvor mye energi er oppnådd fra gassene ved 15 bar ved kondensering.

På den annen side, selvfølgelig, bør sammenligningen også gjøres ved ekvivalente temperaturer og ikke på trykk som regnearksystemet.

La meg prøve å si det samme med andre ord:

Hvis det var to kjølemidler, en med tallene i ditt eksempel:

5-15 bar 51,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg

og en annen

5-15 bar 71,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg

begge kjølemidler ville være like gode i denne forbindelse med et fordampningstrykk på 5 bar og et kondensasjonstrykk på 30 bar. Dette er til tross for at trykkforholdet du har presentert, klart er forskjellig for stoffene.

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
tommers sa:
Jeg beklager Tilator at vi må vente til neste vinter.
Det er ingen grunn til å være lei meg. Få mer tid ved å få en ny kalender.

Er det Deron DE-23W / C som du opplever? Hvis ja, kjenner du spesifikkene til enheten?
Jeg tok et bilde av navneplaten. Hva annet kunne du ha ønsket å vite? At 2,3kW inntakskraft ville trolig bli til stede hvis enheten fikk lov til å løpe inn i 10 grader Celsius, men jeg har ikke gjort det lille. +37 grader Celsius gir 3kW inngangseffekt og +47 grader Celsius genererer allerede nesten 3,6kW ...

vedlegg

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:

5-15 bar 51,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg

og en annen

5-15 bar 71,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg

begge kjølemidler ville være like gode i denne forbindelse med et fordampningstrykk på 5 bar og et kondensasjonstrykk på 30 bar. Dette er til tross for at trykkforholdet du har presentert, klart er forskjellig for stoffene.
Ja, de ville, men det lavere stoffforholdet ville være mye lavere, noe som ville bety at når trykkforholdet øker ville det passere egenskaper over den øvre substansen ... hvis stoffets varmeoverføringsegenskaper var høyere ... Jeg forstår "kompressibilitet" har ingen signifikant effekt på kompressoren.

Poenget mitt var at dobling av trykkforholdet, uansett substans, krever omtrent 1,6 ganger mer arbeid. Resultatet er at COP av prosessen er meget bestemt av trykkforholdet i virkeligheten. Så, som jeg ser i min korrigerte teller, får propan et lavere trykkforhold enn R410A under normale forhold, noe som resulterer i en bedre prosess effektivitet, da telleren ser ut som ...

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Tilator sa:

5-15 bar 51,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg

og en annen

5-15 bar 71,07 kj / kg
5-30 bar 82.363 kj / kg

Ja, de ville, men det lavere stoffforholdet ville være mye lavere, noe som ville bety at når trykkforholdet øker ville det passere egenskaper over den øvre substansen ... hvis stoffets varmeoverføringsegenskaper var høyere ... Jeg forstår "kompressibilitet" har ingen signifikant effekt på kompressoren.
Komprimering er tross alt sentral for kompressoren. Det handler om volumendring, og volumendring krever arbeid.

Jo mindre volumet av gass som må komprimeres for å nå ønsket temperatur, jo mer strøm fra strømnettet er nødvendig.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
Jeg tok et bilde av navneplaten. Hva annet kunne du ha ønsket å vite? At 2,3kW inntakskraft ville trolig bli til stede hvis enheten fikk lov til å løpe inn i 10 grader Celsius, men jeg har ikke gjort det lille. +37 grader Celsius gir 3kW inngangseffekt og +47 grader Celsius genererer allerede nesten 3,6kW ...
Vet du hva et utvidelsesmedlem kan være?

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
tommers sa:
Vet du hva et utvidelsesmedlem kan være?
Um, mener du ekspansjonsventil? Jeg kunne ta et bilde av tarmene. Noen kinesere var det i det minste i sin merkevare. Så er det den svarte pinnen, størrelsen på to knytnæve, som også er kinesisk, eller mener du det? For lenge siden trodde jeg det var ny teknologi inni, men det var en kapillær der. Beklager når jeg er så trangt i den teknikken, fortsatt ... Ikke bare tid til å finne ideen om å lese en god bok, for ikke å kunne delta i Zadah og solsamtaler, og en viss hjelper ikke mye, men det ville gjøre tingene enklere ... så jeg ville være veldig takknemlig hvis du kunne komme med en grov kommentar til kinesisk Wonder.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
Komprimering er tross alt sentral for kompressoren. Det handler om volumendring, og volumendring krever arbeid.

Jo mindre volumet av gass som må komprimeres for å nå ønsket temperatur, jo mer strøm fra strømnettet er nødvendig.
Ja, men når det kjølemediet produserer et trykkforhold på ca 1,6, så spiller det ingen rolle ...

Det eneste som skiller kjølemediet fra hverandre er deres evne til å transportere energi i forhold til kompresjonsarbeidet og også trykkforholdet til kjølemediet. forholdene må oppfylles. Som du selv sa tidligere, er propan en god substans. Dette skyldes at trykkforholdet forblir lavt og at energien er godt transportert med stoffet.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Tilator sa:

Ja, men når det kjølemediet produserer et trykkforhold på ca 1,6, så spiller det ingen rolle ...
La meg ta opp dette på en ny måte:

Hvis stoff 1 krever 1 kWh energi for en trykkendring på 5-> 15 bar og stoff 2 krever 2 kWh.

Hvis de tilsvarende tallene for en trykkendring på 5-30 bar er 2kWh og 4kWh, er de to trykkforholdene du nevner to, men stoffet 1 komprimeres med halvparten med mindre energi og er bedre i denne forbindelse.

zadah sa:
Som du selv sa tidligere, er propan en god substans. Dette skyldes at trykkforholdet forblir lavt
Ja, propan er et snygg stoff, men av en annen grunn. Det er, i kompresjonsfasen, mister det ganske mye energi for mange andre kjølemidler, men andre ting kompenserer for denne svakheten.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
... men en kapillær ble en gang funnet der.
Vel, men det er der du forteller meg rett.

tommers sa:
Hvis jeg kan snap bilder, vil jeg være veldig takknemlig hvis du har en grov kommentar til kinesisk Wonder.
Selvfølgelig, kom bare med bilder.

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
tommers sa:
... men en kapillær ble en gang funnet der.
Vel, men det er der du forteller meg rett.

tommers sa:
Hvis jeg kan snap bilder, vil jeg være veldig takknemlig hvis du har en grov kommentar til kinesisk Wonder.
Selvfølgelig, kom bare med bilder.
Åh, jeg sa til deg::)

Det var noen bilder der, åpning av de store sidene ville vise de andre delene. kapillær- og enhetslabel og ville få bedre bilder uansett, men akkurat nå slipper jeg dusinvis av skruer for gleden av mine naboer, men for en dag siden legger jeg bildene i kjeden min så jeg vil ikke bli forstyrret av denne veldig interessante andre samtalen ;) Takk på forhånd for din innsats!

/foorumi/index.php?topic=4532.msg61411#msg61411

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
Det var noen bilder der,
Flott ting, og igjen, det er mer til det punktet at enheten din er et ett-trinns kompass. Det ville også ha gått til oss da vi ikke måtte rustle med en trefasestrøm, selv om det ikke ville produsere et uopprettelig problem nå.

På den annen side vil enheten være for stor til våre behov, så på et tidspunkt kan du gjøre det bedre med en mindre enhet.

kjernekraft

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
tommers sa:
Det var noen bilder der,
Flott ting, og igjen, det er mer til det punktet at enheten din er et ett-trinns kompass. Det ville også ha gått til oss da vi ikke måtte rustle med en trefasestrøm, selv om det ikke ville produsere et uopprettelig problem nå.

På den annen side vil enheten være for stor til våre behov, så på et tidspunkt kan du gjøre det bedre med en mindre enhet.
På den annen side har den enfasede forsyningen på den annen side produsert flere problemer eller ingen problemer, men omorganiseringer. Det kan ikke være noen lys på det stadiet. Ovenpå lysene er fortsatt, og på den annen side, hyggelig å ha en visuell effekt når VILP hvisker. Det er en ganske jævlig bra ting for strømforsyningen.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
zadah sa:
Tilator sa:

La meg ta opp dette på en ny måte:

Hvis stoff 1 krever 1 kWh energi for en trykkendring på 5-> 15 bar og stoff 2 krever 2 kWh.

Hvis de tilsvarende tallene for en trykkendring på 5-30 bar er 2kWh og 4kWh, er de to trykkforholdene du nevner to, men stoffet 1 komprimeres med halvparten med mindre energi og er bedre i denne forbindelse.

zadah sa:
Som du selv sa tidligere, er propan en god substans. Dette skyldes at trykkforholdet forblir lavt
Ja, propan er et snygg stoff, men av en annen grunn. Det er, i kompresjonsfasen, mister det ganske mye energi for mange andre kjølemidler, men andre ting kompenserer for denne svakheten.
Ja, men når mengden energi som kreves ved kompresjon, spiller ingen rolle i praksis, så lenge trykkforholdet jeg beskriver, forblir det samme, og hvis mengden energi som brukes i komprimeringen i forhold til energien vi får, er god.

Jeg tror du stirrer for mye på disse energi- / kg-tallene. Tross alt har de nesten ingen mening ... Enheten er dimensjonert for kald / varmemakt basis. Når den nødvendige effekten er bestemt, tas en kompressor som passer for hvert kjølemiddel. En propan med et lavere fortrengningsvolum er tilstrekkelig for propan, litt større for R410A, og enda større for R404A.

For eksempel, hvis du tror du trenger 5 kilowatt kaldt kraft, vil du ikke ta en kompresjons sylinder av samme størrelse for R410A og propan ... Så poenget mitt er at dersom mengden energi / kg mot trykk som brukes i kompresjon, oppfører seg rimelig likt med alle materialer (Som de oppfører seg, fordobler trykkforholdet 1,6 ganger energien som kreves)

Jeg håper følgende bilde illustrerer dette:

vedlegg

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Ja, men når mengden energi som kreves ved kompresjon, spiller ingen rolle i praksis, så lenge trykkforholdet jeg beskriver, forblir det samme, og hvis mengden energi som brukes i komprimeringen i forhold til energien vi får, er god.

Jeg tror du stirrer for mye på disse energi- / kg-tallene. Tross alt har de nesten ingen mening ... Enheten er dimensjonert for kald / varmemakt basis. Når den nødvendige effekten er bestemt, tas en kompressor som passer for hvert kjølemiddel. En propan med et lavere fortrengningsvolum er tilstrekkelig for propan, litt større for R410A, og enda større for R404A.

For eksempel, hvis du tror du trenger 5 kilowatt kaldt kraft, vil du ikke ta en kompresjons sylinder av samme størrelse for R410A og propan ... Så poenget mitt er at dersom mengden energi / kg mot trykk som brukes i kompresjon, oppfører seg rimelig likt med alle materialer (Som de oppfører seg, fordobler trykkforholdet 1,6 ganger energien som kreves)

Aksje. For min del stirrer jeg ikke for mye på energi / kg-tallene fordi de bare forteller alt om sluttresultatet. Kompresjonsfasen av energibehovet / kg forteller utgiftssiden av den kondenserende trykk og overføring av energi / kg forklarer fordelene.

Det vil si, at trykkhodeens energibehov forteller hvor stort regningen "Ivo" sender, og energifrisen forteller hvor fornøyd mamma er med badtemperaturen. Hvor mye massestrøm, volumstrøm, trykkforhold eller kompresjonsslagvolum dette oppnår er et problem i denne sammenhengen. Selvfølgelig har alt sin egen betydning for helheten, men bare kjølemediet sammenlignes med hele bordet. Ved å bruke tallet for entalpifrekvens oppnås resultatet ved enkel tilsetning og subtraksjon uten noen substansspesifikke korreksjonsfaktorer.

I kompresjonssylindervolumet vil du ved et uhell sette propan og R410 i feil retning. Det vil si, propanhuden krever en større størrelse og R410A mindre for å oppnå samme ytelse.

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

tommers sa:
På den annen side har den enfasede forsyningen på den annen side produsert flere problemer eller ingen problemer, men omorganiseringer. Det kan ikke være noen lys på det stadiet. Ovenpå lysene er fortsatt, og på den annen side, hyggelig å ha en visuell effekt når VILP hvisker. Det er en ganske jævlig bra ting for strømforsyningen.
Vel ja, du har det helt riktig i den forbindelse. En mynt har alltid minst to sider.

For noen uker siden sprengte jeg en sikring og en sikringsbase, selvfølgelig, med et par enheter slått på samtidig, men tilsynelatende var den virkelige årsaken til problemet enten en sikring som var for løs eller ellers dårlig.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Tilator sa:
zadah sa:

Aksje. For min del stirrer jeg ikke for mye på energi / kg-tallene fordi de bare forteller alt om sluttresultatet. Kompresjonsfasen av energibehovet / kg forteller utgiftssiden av den kondenserende trykk og overføring av energi / kg forklarer fordelene.

Det vil si, at trykkhodeens energibehov forteller hvor stort regningen "Ivo" sender, og energifrisen forteller hvor fornøyd mamma er med badtemperaturen. Hvor mye massestrøm, volumstrøm, trykkforhold eller kompresjonsslagvolum dette oppnår er et problem i denne sammenhengen. Selvfølgelig har alt sin egen betydning for helheten, men bare kjølemediet sammenlignes med hele bordet. Ved å bruke tallet for entalpifrekvens oppnås resultatet ved enkel tilsetning og subtraksjon uten noen substansspesifikke korreksjonsfaktorer.
Vel, for eksempel i den 5 kilowatt R410A vs propan eksempel:

R410A bruker 1,158 kJ kompressorkraft per sekund

Propan har en tilsvarende figur på 1.082 kJ ... Så mindre, selv om kompresjonsenergien per kg er mye høyere ...

Vel, da kan man se på trykkforholdene:

R410: 3525

Propan: 3,390

Og for å gå tilbake til telleren, hvorfor bruker jeg ikke entalpier. Entalier ignorerer trykkforholdene som påvirker systemets effektivitet i virkeligheten.

Hvis trykkforholdet øker, reduseres kompresjonseffektiviteten og den elektriske motoreffektiviteten ...

Det vil si, for eksempel i tilfelle av R410A 3.525, kan kompresjonseffektiviteten være 0,78 og motoren 0,8

Når trykkforholdet er redusert til 3,39 for propan, kan kompresjonseffektiviteten øke til 0,8, for eksempel og til 0,81 for en elektrisk motor.

Disse kan da brukes til å beregne total effektivitet:

R410A 0,78 x 0,8 = 0,624

propan 0,8 x 0,81 = 0,684, 10% forskjell

Tilator sa:
I kompresjonssylindervolumet vil du ved et uhell sette propan og R410 i feil retning. Det vil si, propanhuden krever en større størrelse og R410A mindre for å oppnå samme ytelse.
Yep gikk feil vei. Jeg var så rask til å dømme spillet fra massestrømmer, men propan ekspanderer ganske mye ...

Tilator

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Hvis trykkforholdet øker, reduseres kompresjonseffektiviteten
I det hele tatt blir det høyere absoluttrykket av R410, så vel som trykkforskjellen mellom fordamperen og kondensatoren, et problem raskere.

R410 er garantert billigere for kjøperen, når høyt trykk betyr lavere volumstrøm og dermed mindre kaliber (les billigere) rør for samme utgang, men til slutt kan spillene vise seg å være en billigere løsning.

Å gå fra en ting til en annen, om enn dårlig egnet til denne kjeden, bare for oppvarming, kan rørene virke å være for store for linjen. Piping når dimensjonert for kjøling, er det større gassrøret på kompassens sugekant og skal være av tilstrekkelig størrelse for å sikre lav strømningsmotstand.

I varmeapplikasjoner blir gassrøret utsatt for så mye høyere trykk med hvilket som helst kjølemiddel at selv et mindre rør vil gi tilstrekkelig kraft. Dette kan også ses ved å se på størrelsen på trykkrøret fra kompressoren. Det er da det vanligvis er overraskende lite.

CO22

medlem
Tilbakemelding Score
0

Stor kjede, takk!

Hvordan skal systemets godhetskoeffisient tolkes, dvs. hvilke faktorer påvirker det? For eksempel, når Sanyo CO2 smelter om 1/3 av sitt liv ved temperaturer under + 4C, er ytelseskoeffisienten ved temperaturer under + 4C opp til ~ 0,67 minus alle andre svakheter i prosessen, ikke sant? På den annen side, ved temperaturer over + 4C er det ingen tining og godheten er sikkert bedre.

En liten sammenligning med Sanyo CO2-markedsføringsmateriell (også vedlagt):

Utendørs vann merket COP Zadah Excel COP
+ 20C + 35C 3,75 3,73
-15C + 35C 3.1 1.4
-20C + 35C 1,81 1,18

CO2-selgeren vil si at forskjellene skyldes at Sanyo CO-faktoren er nær 1,0, ikke 0,63 som Zadahs. Men å få en COP på -15C 3.1 når vanntemperaturen er + 35C ville kreve en faktor på 1,4, noe som trolig er umulig.

Hvis du forsøker å holde vanntemperaturen ved 50 ° C, vil COP bryte jevn med CO ved -15 ° C, dvs. under -15 ° C, vil COP være mindre enn 1. Hvis vanntemperaturen ved 70 ° C er COP under 1 når utetemperaturen er under + 2 ° C. Dette er empirisk helt i tråd med min erfaring, det vil si at Sanyo CO2 har et år COOP på ca 1,3 og under mange omstendigheter ligger under 1,0 med COP. Tilbakebetalingsperioden er over 15 år, men nesten ingen enhet vil fungere for tre.

vedlegg

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17

Varmleverandøren sa:
Du trenger ikke å lure laderen sensoren! Vi på Heat Center har en brukbar løsning på problemet ...http://lampocenter.com...
Produktet er et HVAC-hus automasjonssystem kalt LC Jazz / Lc Vision. Kort sagt, en aktiv utendørssensor er plassert for å måle utetemperaturen etterfulgt av Lc Jazz / Vision. I henhold til måleresultatet gir enheten "korrigert" data for kontroll av varmepumpen, og dermed kan akkumulatorens varme heves til fangstemperaturen (55 grader).
Sett litt prisinformasjon. Anslaget kan være et passel.

Slettet ubrukelig [/ sitat] / tørst

Joppe112

"I dag er ILPpi av huset det beste stedet å sørge - muahh!"
Tilbakemelding Score
0

Denne disken fortjener en permanent plass på vår side. :kul:

kvast

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg har en Ultimate 9000e og 2000l lader med en varm gasspole for en liten ereksjon fra midten av akkumulatoren og en væskelinje fra spolen for tilsetning av en plateveksler (fordi jeg ikke kondenserer nok) som sirkulerer bunnen av akkumulatoren (veldig kul). Er ikke den kondensasjonstemperaturen temperaturen på vannet som forlater platevarmeveksleren, selv om den varme gasspolen oppvarmer toppen av akkumulatoren? Tanken er å bygge vannsirkulasjonen (termostatisk shunt eller noe) slik at 35C vann alltid kommer ut av platevarmeveksleren. Kan jeg da sette kondensasjonstemperaturen til ca. 35C?

Det kom fremdeles til meg at det ikke ville være verdt for oss å gjøre det første varmtvannsforvarming på bunnen av akkumulatoren, slik at det ville avkjøle vannet som ble brukt til å avkjøle platevarmeveksleren. Selvfølgelig må du legge til din egen spole, men i det nye systemet kan det tas hensyn til i byggfasen. Sauna på kvelden kjøling bør være ordentlig riktig.

V70 TDI

4 fans
Tilbakemelding Score
0

Gjeldende tråd å lese.

Men en ting forblir for å bli diskutert om CO2 i kjøretøyet.
som er bedre.
Kjør ved lav strømning og 30 ° C, for eksempel.
Eller med høyere strømning, for eksempel en temperaturforskjell på 15 grader.
Forutsatt at den innkommende energien er den samme i begge deler.

Wattis

Ta pumpen
Tilbakemelding Score
2

V70-TDI sa:
Men en ting forblir for å bli diskutert om CO2 i kjøretøyet.
som er bedre.
Kjør ved lav strømning og 30 ° C, for eksempel.
Eller med høyere strømning, for eksempel en temperaturforskjell på 15 grader.
Forutsatt at den innkommende energien er den samme i begge deler.
Når det ikke er separat varmtvannsoverheter i pannen, føles det bedre å kjøre ved lavt strøm og høyt dt. Ellers vil motstandene brukes til å varme ikke bare varmtvann, men også varmesystemet vann.

En lavere dt ville ellers forbedre COP dramatisk.

V70 TDI

4 fans
Tilbakemelding Score
0

Det er bare litt av en følelse av det. Den eneste ideen var det som ville slippe gass temperaturen i varmeveksleren mer. Eller er det et spørsmål om ingen praktisk betydning.

A-P.K

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Jo kaldere du kommer tilbake på flyet, desto bedre. dT skal være fornuftig - for eksempel 15/45 eller 30 ° C.
opp Bunn