Varmluftvarmepumper (VILP) COP, kraft og avrimning

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Vs: COP, kraft og opptining av vannluftvarmepumper (VILP)

Kjellervarmer sa:
Hvordan tømmer Pollu Hansker? Kan du redusere eller ikke?
Jo mer sannsynlig du er, men når du smelter på skjermen, leser Err når pollu mener temperaturforskjellen mellom sensorene er feil.

Jeg antar at de er en del av en slik som er i stand til å måle temperaturen av den jäähdytdysenergiakin men vanlig er ikke i stand til det, i hvert fall ikke en av dem som er hva jeg har forsøkt. Jada, det er relativt smale forskningsmateriale når vi snakker om ti enheten. Jeg prøvde noen ganger å jakte på elektroniske ting som at "to-barreled" pollua men jeg finner ikke, kanskje en hai på feil søkeord.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Så slutter Pollu gleder i oktober. Det kan imidlertid nå brukes til å kalibrere beregningen. Jeg antar at kjellerens oppvarming er nå minst når jorden har tilsynelatende oppvarmet.

Må bake gå igjen. Jeg vet ikke hvor kalibreringen for varmemotstanden har gått galt. Sammenligning av motstanden til motstanden ga et resultat som også korresponderte med effekten som ble indikert av produsenten ved +7 ° C.

Pollu måler selvfølgelig varmeproduksjonen til kjelen i praksis, og tapene på overføringsledningen går nå til toppen av Seto. Men jeg tror ikke de er veldig store.

alltid ekorn

Tilbakemelding Score
11

Tross alt, siden pollo også har nytte av tining, har det et kumulativt antall produkter fra termisk energi, men det kan ikke redusere kWh som brukes til smelting. Og hvis du ser på den øyeblikkelige strømmen / produsert kraft i forhold til inngangseffekten, så er det normalt eller noe er muligens feil.

Kanskje en investering i en ny, øyeblikkelig kraftdrevet kWh-meter fortsatt vil være et bedre referansepunkt.

Faktisk, jeg generelt vært skeptisk til de gamle mekaniske målere, i en alder da det er nok så ser vanligvis litt for briskly. Men det ville vært en snakk i fortiden, og jeg trodde du hadde sammenlignet det med en god lesning. Men den øyeblikkelige kraften når du kommer til å se det, gjør det lettere å sammenligne. Og nå er det ikke dyrt, selvfølgelig koster 3-versjonen alltid litt. Også brukt har blitt brukt.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Så slutter Pollu gleder i oktober. Det kan imidlertid nå brukes til å kalibrere beregningen. Jeg antar at kjellerens oppvarming er nå minst når jorden har tilsynelatende oppvarmet.
Vel, varmen som går inn i avfrostingen, går faktisk gjennom polluen, rett opp og ned og målt, selv om noe av det blir trukket tilbake og bortkastet utenfor huset. Også alle energiene som kompasset tar, måles. Jeg tror det kommer til å bli en ekte verden COP. På min egen tid samlet jeg dataene med spenning og deretter med programvaren jeg plukket opp perioder mellom smelteverkene for sammenligning. Hvis du vil bryte ned, kan du legge flere avstemninger i rørene som går til huset.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Kurre ekorn sa:
Faktisk, jeg generelt vært skeptisk til de gamle mekaniske målere, i en alder da det er nok så ser vanligvis litt for briskly.
I løpet av året har 73% av forbruket av elektrisitet blitt akkumulert i meteoritten til sedgen og brannmannen. De har ikke blitt sittende fast. Resten er 5291 kWh.
Forresten, fikk jeg 5,12 i juli. Ifølge Pollu ville resultatet åpenbart være litt bedre, da den andre dagen ikke førte til endring i COP målt i Pollu.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Kjellervarmer sa:
I løpet av året har 73% av forbruket av elektrisitet blitt akkumulert i meteoritten til sedgen og brannmannen. De har ikke blitt sittende fast. Resten er 5291 kWh.
Forresten, fikk jeg 5,12 i juli. Ifølge Pollu ville resultatet åpenbart være litt bedre, da den andre dagen ikke førte til endring i COP målt i Pollu.
Sannsynligvis i kø. Min egen maskin nådde i gjennomsnitt 4,3 i juli. 7-år gammel maskin vil R404-standard ytelse.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Nå som du har samlet flere timer for Pollu, kan du fortelle et mer pålitelig resultat.

Tid 144 timer
Strømforbruk 41 kWh
Utbytte 226 kWh
COP for pumping 5,5
Strømbehov 1,8 kW

Gjennomsnittlig daglig temperatur på 14 til 17 grader.

En liten dråpe kan skyldes den raffinerte kWh-lesingen, og på den annen side har temperaturen vært lavere for den første dagen. Fordi jeg bare får strømforbruk i kWh, kan jeg ikke få forskjeller om dagen i sommer, avhengig av utetemperaturen. Jeg gleder meg til å se temperaturen lovet + 7/35 ° C COP = 5.2 Ifølge Pollu. Nå som det har vært varmere, har det fortsatt kommet stilig.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her er kreftene målt i Pollu. Problemet med pollu hopper lesingen. Forsøkene har blitt gjort for å lese kraftavlesningen med god smak, selv innenfor en kilowattgaffel. Det bør være flere målepunkter.

vedlegg

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

Kjellervarmer sa:
Her er kreftene målt i Pollu. Problemet med pollu hopper lesingen. Forsøkene har blitt gjort for å lese kraftavlesningen med god smak, selv innenfor en kilowattgaffel. Det bør være flere målepunkter.
Strømavlesninger hopper fra disse punktene til de selvjusterende verktøyene, men Pollu som en enhet forsøker å overleve 6 år med et enkelt batteri og leser derfor sensorer ganske sjelden, og er nøyaktig heller statistisk enn noensinne. Mellom prøver når mange ting endres. Fremfor alt trenger forskjellen mellom varmesensorene ikke å endre mye (mye i dT pollun sensorer) når resultatet av energimultiplikatoren endres til 10% av allerede kilowatt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her, nærmere bestemt, Sets krefter ved forskjellige temperaturer med Pollu. Under nedre endemålinger har fuktigheten vært praktisk talt 100%, noe som sannsynligvis er fordelen med effekten. Ifølge produsenten er 4,9 kW @ +7 ° C oppnådd av Pollu ved høyere temperatur. Det som mangler 0,2 kW @ + 7 ° C kan forklares delvis av rørets bortkastede varme, ved kalibrering av Pollu og sannsynligvis ved egen målefeil. Temperaturen er temperaturen som vises av selve maskinen, som virker som en mild luft mens maskinen går, når luften i hele veggen avkjøles. Det er ganske lite, kanskje maks halvtrinn, og ved disse temperaturene synes måling å være sant. Rimelig bra, de synes nå å være nøtter.

Pollun makt lesing jeg har nå på den måten at jeg skriver et stykke papir, sier 10 påfølgende målinger, og resultatet er gjennomsnittet av disse. I praksis, spretter avlesningen på to sider av samme, og resultatet er gjennomsnittet av den øvre og den nedre lesing. Å bringe 20 r / s er mye lettere når situasjonen er så permanent og stabil. 50 r / s-avlesningene er kun veiledende.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Dette vil definitivt være et interessant bilde når jeg får flere poeng fra et bredere område.

Spredning kommer fra en elektrisk måleravlesning som bare er 1 kWh. I de kaldeste dagene er onkel buet for å gå ut for å gjøre noen smeltingseksperimenter. Betydningen av bladene er fortsatt ubetydelig, ettersom selv mengden varme absorbert av frosten er tilbake til ca. 1 kWh / smelte og bare en liten del av den varmen.

Gul linje viser en overliggende kopp med også vannbrannsluftforbruk, dvs. COP 2 = (Pollu produksjon + strømforbruk av brannhemmende) / (Elektrisk forbruk av hagl + brannkostnad)

Tilsynelatende vil en kort pause (ca 12 sykluser per dag) tydeligvis beskatte litt pumping. På den annen side blir det forbedret ved den daglige pumpingen, da gulvvarme gulvet og gjennomsnittlig temperaturmåling betyr at gulvvarme nesten er stengt om natten. Tilsvarende er det tider når du har flere timers skiver i løpet av dagen.

Beregnet varmetilførsel og målt pollen var forskjellig med 3% slik at Pollu akkumulerte en større lesning. Basert på avstemningen ble Elocop 5,1. På en daglig basis ga Pollu en enorm mengde mer konsistente COP-avlesninger da produksjonen kaster tungt når tuning. Nå har laget også en intern sensor, så i fremtiden vil det fungere uavhengig.

vedlegg

de er

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

Kjellervarmer sa:
Hva tenker panelet på dette? Så langt har det vært praktisk talt ingen avriming.
Jeg representerer ikke juryen, men den enkelte mening. Grafikk er ved første øyekast Ok, men hvis temperaturen er avhengig av temperaturen er Ulkolt 5oC-P 4 kW, 10 oC-3 kW, 15 oC-2,5 kW og 18 oC - ca 2 kW, oppstår spørsmålet f.eks. Ved 15 graders utetemperatur På den annen side, hvis den daglige kraften er for eksempel 2,5 kW, så er det 24h * 2,5 kW = 60 kWh daglig forbruk å være ganske høyt for LCV-forbruk.
På samme måte er utetemperaturen ved +5 ° C 4 kW gjennomsnittlig effekt / dag, noe som betyr 96 kWh daglig forbruk, nærmere bestemt energien som kreves av bygningen for oppvarming og forbruket av Lvv og videre kk ved ca. 2900 KWh. Tid vanskelig å påvirke normhuset. På den annen side har jeg ikke lest hvilken type skap som blir oppvarmet.

I hvert fall har jeg noen tvil om en faktor er igjen i den enkle COP-beregningen, dvs. her er strømmen til å ta igjen til leseren. I dette tilfellet, hvorfor kan COP-beregningen i en enkelt grafisk form vise COP = utgangsenergi / inngangsenergi / utetemperatur når begge energiene, som jeg forstår, er målt og effekten / beregningene beregnet for grafen. Så hvordan?

Har jeg forstått grafikken feil?

Smiley211006

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Ja, begge er målt, ellers ville COP ikke ha blitt mottatt. Min energi blir brukt på oppvarming av kjelleren og litt vannfading. Når du ser nøye ut, har COP2 blitt beregnet for å inkludere vannavfyringskraft.

Ikke det nå, leserens ansvar burde være mer enn noe annet. For å gjøre diagrammet mer lesbart, er ikke inngangseffekten beskrevet.

de er

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

Videre er varmen som kreves av varmveisbygningen eller behovet for Lvv-kraft, forbauset. Hvis jeg leser noen sider på riktig måte, er det andre varmegeneratorer i tillegg til VILP, slik at varmekraften som kreves av bygningen, ville være høyere enn det som vises i grafikken. Jeg må følge to kjellerbygg og behovet for kraft er klart lavere. Sikker på at sammenligneligheten alltid er?

Definisjonen av energi er effektiv i tide, og hvis tellingen er den samme, krymper den. Således kan COP-verdien beregnes ut fra utgangseffekten og inngangseffekten d.v.s.

COP = utgangsenergi [kWh] / inngangsenergi [kWh] eller som angitt ovenfor, COP = utgangseffekt [kW] / inngangseffekt [kW]. Med andre ord kan COP slås av i beregningene ved å øke utgangsenergien og strømmen eller ved å redusere inngangsenergien eller strømmen.

Jeg savnet svaret og hvor mye presisjon har transformasjonen av inngangs- og utgangsenergien i tilsvarende kraft blitt behandlet i grafikken. Som et tillegg gir bildet av meldingen 369 i forhold til bildet av den siste meldingen minst flere spørsmål til meg enn svarene. Så hvor trenger du stor kraft i sommervarmen?

Smiley211006

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Det er ikke kjøpt for ingenting. Det går å varme kjelleren. Sjelden, denne forbruksprofilen er like rimelig som jeg gjør for VILP-operasjoner, når det varme været er også nødvendig om sommeren. Først var jeg narrating da jeg brukte beregningsvarme etterspørsel. Nå har både energien som produseres ved pumping og strømmen som brukes til å produsere den blitt målt. Pollu er i røret.

Når det er så kaldt vær at maskinen skal grave, vil det være flere spørsmålstegn, da Pollu ikke kan redusere varmenergien som går inn i opptiningsprosessen som går inn i grenene. Så langt har dette problemet ikke vært.

Som sådan er resultatet ikke så bra som det kan være fra maskinens spesifikasjoner. +7 ° C COP er fortsatt lovet 5.2. I praksis har det falt under det. På høsten er den daglige temperaturvariasjonen således svært lav og luftfuktigheten høy. Ja, det er fortsatt en god måte å varme den på. Kanskje kan noen fortelle om nøyaktigheten og påliteligheten til Pollu.

tijuma

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Den lange kjeden av ondskap! Du har kanskje lagt merke til at jeg har en varm plass til et stort prosjekt som et prosjekt. Forbruk per år er ca. 75.000 kWh.

I dag var det et tilbud fra et boutique, den grunnleggende ideen var at det bare ville være en stor eller to små VILPer festet til hybridladeren. Nå, som han mener COPeja presentert i denne kjeden, er det da som faktisk juks COP is hele året når du kjører på mindre enn tre og en halv prosent, og om vinteren er det lähenpänä to og en halv (eller mindre?), Uansett hvor nytt og godt utstyr, hvis papirene leser COP 4,5 og kjør i teorien opp til -25C? Hvor mye får MLP virkeligheten hvis samlingssirkelen ikke er en flaskehals? - det foreslås at COP alltid vil være minst en av de høyeste i VILP. Starter en god (allerede bedre) COP som kommer til å verdsette hvis du snakker om 30.000 kWh oppgangsnivå nettverk av riket. € 5000 for å lage en grense på land vil komme raskt tilbake hvis MLPs COP er enda bedre enn ellers, er enhetens investering bare noen få tonn høyere. Estetikken er nå ikke regnet som euro. I installasjonsområdet er gjennomsnittstemperaturen i vintermånedene -2C, så det er sannsynligvis et vanskelig område for VILP uansett i 1/3 år.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62

knep sa:
Den lange kjeden av ondskap! Du har kanskje lagt merke til at jeg har en varm plass til et stort prosjekt som et prosjekt. Forbruk per år er ca. 75.000 kWh.
Jeg synes det er verdt å bruke litt tid på å se på MLP i stedet for VILP, eller bedre isolasjon, som kan være det mest økonomiske alternativet.

I installasjonsområdet er gjennomsnittstemperaturen i vintermånedene -2C, så det er sannsynligvis et vanskelig område for VILP uansett i 1/3 år.
Selv i Helsingfors er gjennomsnittstemperaturen i vintermånedene -2C (eller under), og derfor har VILP et godt driftsområde. Du mente nok noe annet.

tijuma

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

I dette tilfellet, når ekstra avskilt ikke fungerer bra når det er en natursteinbygning hvis overflater ikke skal endres. (selvfølgelig, for å fange opp). Bare det andre showet, med 2/3 av jordkilde-geotermisk energi og en banebrytende krets og deretter en 10kW VILP, nettopp dukket inn i posten. Men har jeg rett i det sammendraget av COP for VILP / MLP? I tilbudet om denne MLP / VILP-kombinasjonen viser følgende at målet er å lagre varmenergien til landinnsamlingskretsen til de gunstige VILPene går tom. Det vil si at MLP kjøres mellom desember og mars, og deretter med VILP vedlikehold og varmt vann. Faktisk er varmtvann beregnet for å bli laget lokalt med elektriske kjeler når det er totalt 5 applikasjoner og (varmt vann) rørstenger ville være lange.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57

Nok åpen celle og nok kraft til smelting, så det er ingen avrimning, men isfjerning og drypp i fast form. Og energi er lagret.

Varmeslangen går ikke bra fra eksosrørene ...

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her er et lite motivasjonskompleks. Pollu gir signifikant høyere utbytter i smelteområdet enn beregningsmodelleringen. På bildet er COP Pollu og strømforespørsel bruttoproduksjonen målt på Pollu, når den ikke kan redusere det varmeforbruket som forbrukes av avrimningen. Brutto COP reduseres noe lineært når temperaturen faller. På den annen side beregnes kraftforutsigelsen og realiseringen basert på estimert COP-verdi.

August ....... 1712 kWh beregnet / 1771 kWh målt på Pollu
September ..... 2417 kWh beregnet / 2326 kWh målt på Pollu
Oktober ..... 3462 kWh beregnet / 3729 kWh målt i Pollu
November.8585 kWh beregnet / 4628 kWh målt i Pollu

I varme forhold er de ganske nær en annen, men når smelteverkene kommer inn i mønstrene, tårer forskjellen. For eksempel ved en utetemperatur på 0 ° C er varmeeffekten målt av pollen allerede 6 kW når det beregnede effektbehovet kun er 5,5 kW.

Det er fortsatt veldig varmt!

vedlegg

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1

til

Jeg har denne typen test i hendene mine.

Når alt kommer til alt, er det sommertid at varmtvannsoperasjon er tidkrevende utgang = 9.11kW / 2.3kW = COP 3,96.
Dette har en utetemperatur på 15 grader. Hva er COP ved 25 grader Celsius, hvordan forbedrer det?

Oppvarmingsrommet for vaskerommene tar ganske bra Cop 10kW / 1,63kW = COP 6,13. ;D

Har du noen målinger / opplevelser fra Coppela om sommeren?

vedlegg

alltid ekorn

Tilbakemelding Score
11

Det er den øyeblikkelige copperyen i varme forhold ganske rimelig, kanskje ikke veldig bra i gjennomsnitt akkurat nå.

Men når kraftbehovet på den tiden av året er mest begrenset (normen i økonomien) så lett skjer det slik at pumpen går 1-2h / 24h og sluttiden stby.

Og energien som brukes av denne tiden, endrer vanligvis dagens politimann, mye mindre enn tallene som presenteres, dessverre.

Rediger: Det er tre somre målinger, noen laget med alt varmt vann, noen med forvarming vann. Må grave opp exel.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

jannu93 sa:
Har du noen målinger / opplevelser fra Coppela om sommeren?
De tidligere nevnte Coppelys er ikke fremmed for navnet i sitt eget COP-skjema, men i kraft av kraften, forbedrer COP selvfølgelig betydelig ettersom luften blir varmere. Figuren under viser utgangseffekten ved utetemperatur. Inngangskraft endres ikke mye.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Her er en beskrivelse av COP Pollu-utbyttene, korrigert nå for avfrosting. Avrimningskorrigeringen gjøres ved å subtrahere oppvarmingsenergiproduksjonen fra 20 kWh per dag, eller 0,83 kWh / time, hvis den daglige utetemperaturen har vært under + 5 ° C i gjennomsnitt. Oppvarmingssyklusen av sedar er på i en time og opptining den, noe som er årsaken til reparasjon av avfrosten.

Det er to punkter med oljeassistert oppvarming. Disse punktene er inkludert i COP, men ikke i varmekurvekurven, fordi de ikke ville skade det såkalte. kurve.

Dermed viser figuren kun varmen som produseres ved pumping og energien som brukes til pumping i COP-beregningen.

vedlegg

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93

Fra varmen viser 7-dagers glidende gjennomsnittlig pumping, COP og COP av hele varmeproduksjonen også forbruket av brannhemmende (gul kurve). Pumpeforbrukets strømforbruk inkluderer forbruket av kontrolleren og utendørsenheten samt resirkuleringspumpen.

Her er alt derfor basert på måling. På den annen side betyr det at under varme forhold blir det ikke tatt hensyn til varmen som blir tatt av smeltingen.

Oljestøtteoppvarming er ikke involvert her på noen måte - verken som produksjon eller som energi til bruk.

Hvis forbruket av brannhetten reduseres som energien som brukes til varmeproduksjon, vil effekten være betydelig under varme forhold, men ikke veldig høy i frost når oppvarming begynner å virke, og COP ellers vil forringes.

vedlegg

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

Til salgs CTC Ecoair 600M-serien er lovet A +++, den største 22 kW. Merk at når -22 C stopper, er oppstarten -15 C, som i Ecoair 400-serien. Foreldre startet ved -20 ° C. Er det så kaldt hvor 600-serien kjører -22 C.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Beklager, men;
Er dette en salgsmelding?
Funnene?
Barnspørsmål?

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

han sa:
Beklager, men;
Er dette en salgsmelding?
Funnene?
Barnspørsmål?
En uttalelse, et spørsmål, og hvor teknologien har utviklet seg. Vi har brukt CTC EcoAir allerede i 9 år og fortsetter å følge deres utvikling, herunder imot av interesse, fordi de holder håndtaket i fremtiden, har jeg forsøkt å være ærlig med hva jeg har skrevet. Jeg er veldig interessert i teknologi fordi jeg forstår at det er løsninger på teknologien for å kontrollere forurensningen av jorden og temperaturstigningen.
Townhouse Advice: Bedrifter hvor bilen kan kjøre på gården, med en bryter på varmeren / billadningen kan styres av elektrikeren for å lade og lade bilen.
De rette løsningene er også produktive, dvs. tilbakebetalingsperioden er kort nok, dvs. mindre enn 10 år. Vårt boligeilighet har redusert forbruket med 245 MWh / a-155 MWh / a = 90 MWh / a, det vil si at forbruket har gått ned med 155 MWh / a, som er omtrent 14000 € / a i pengeproblemer. Nesten all nedgang i forbruket er oppnådd med 3 CTCs; n Ecoair og i nær fremtid vil vi redusere forbruket av solenergi.

rema

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9

Kjellervarmer sa:
Eli Remalla har eksistert i minst 9 år og fortsatt er bra!
Vår eldste Ecoair 120 og 125 har jobbet i 8 år. De første 2 av 120 ble erstattet som en garanti etter ett års drift, med en fireventilventilfeil i hver. Vi tok da 120 og 125, noe som betyr 5 kW mer strøm. Jo større er blitt erstattet av en fireveisventil, det er sannsynlig at det var feilen da det ble levert som en garanti fordi det var en brukt og renovert person, det er tilsynelatende den samme feilen som opprinnelig kjøpt for 9 år siden. , opp til -22 ° C, det vil si at den varme gassen går til 118 ° C og stopper og avkjøles i 10 minutter og starter på nytt.
Det mindre 120 fungerte bra, men det er det samme gode effekt nær -20 ° C, og den varme gassen blir høy. Når en lekkasje ble detektert, ble lekkasjen finnes i to elementene platevarmeveksler og en kondensator rør lekkasje, ble endret til en større modell av en platevarmeveksler 125, er hensikten å få mer varme gjenvinnes ved ekstremt lave temperaturer, dvs. ikke går til kjølemodus, men genererer varme til og med tid. Den tredje, eller Ecoair 420 betjenes, ellers godt men har stoppet og nullstille alarmer A1 har startet, har vært i drift i 3 år og har en varmtvanns overopphetet, dvs ca. 60 C-ast. har vært vanntemperaturen. Programfeilen som starter bare ved -15 C når den stoppes ved -22 C.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hva er gentlemannen om denne tommelen?
Jeg prøvde å vurdere hva Seth COP kunne være, nå som det har vært over et år for Pollu. Det vil være om lag 21 dagers avrimning - når det kommer til - og typisk smelteverk synes å kreve om lag 0,8 kWh gjenvunnet varme. Min Pollu måler ikke dette varmegenoppretting. Her beregnes resultatene nå for både Pollu og estimert avrimning. Elektrisitet inkluderer ladingssykluspumpe og kontrollerforbruk, samt kondensatrørsmeltefastholdningskabel (20W, CTC styrt, selvjusterende tilbehør). Denne måneden er inkludert her som en prognose, ekstrapolert til slutten av måneden basert på begynnelsen av måneden.

Forsøk har blitt gjort her for å evaluere avriming ved "avrimning". Avrimning% refererer til den relative tiden som maskinen går med opptining. Ved temperaturer over +5 ° C kreves ingen avrimning. Når det er nødvendig med avfrost, er besøket nesten kontinuerlig, men kan omfatte nattsperre på grunn av daglig pumping hvis temperaturen er på plussiden. 100% betyr at maskinen har gjort 21 smelte på 0,8 kWh gjenvunnet varm.
COP Pollu og Defrosting.JPG
Senest redigert:

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Er de gode, men er de for gode? Fyren vil ikke bli den samme med samme merkevarekilde varmepumpe. Hvordan ble elektrisitetsforbruket målt, eller er det fortsatt en sammenligning i forhold til motstanden på tidspunktet for onkels fødsel?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg oppdaterte bildet til gårsdagens melding. Som Espejot spurte, har den nå også vannoppvarming. Vannet er bare fading, men her er også kaldt vann (unntatt kjøkkenet). Denne fading er her i produksjonen av Pollu. Inkludert som referanse er også COP inkludert strømforbruk for vanntanking. Selvfølgelig er det ikke knyttet til pumpen eller dens drift på noen måte, men hvis noen vil sammenligne med for eksempel varmen på jorden, som vanligvis også varmer vannet, så er figurene klare. Dette er basert på CTCs avfrostede varmeproduksjon.

Jeg korrigerte avfrostetiden fordi i kaldt vær, når kjelen er oppvarmet med olje, er det ikke nødvendig med avfrosting under oppvarmingsstøtten. Opprinnelig hadde det avfrostinger for kalendertiden, nå for tiden da pumpen faktisk var i drift. Jeg har også lagt til forbruk av vannbrannhett. På sommeren går pumpen bare en del av tiden, men det er ikke behov for tining. Oppvarmingstidspunktet er samlet fra elvirksomhetssiden. Når kjelen er i brann, er det så stor spalt i strømforbruket at det er lett å identifisere.

I det hele tatt er alt annet utvetydig basert på måling, men den gjenvunnede energiforbruket ved smelting er basert på et estimat. Elektrisitet har egne målere (ekte Valmet mekaniske målere), både for pumpen og brannvarsleren. Den resulterende varmen måles som brutto i Pollu. Kanskje noen vet om Polluens nøyaktighet bedre enn meg.

Avrimning er av stor betydning, men hvis det er en liten defekt i den avrimningsenergiske omberegning, er dens betydning for sluttresultatet ikke stor. På denne måten kan jeg nå kalibrere mitt eget beregningsestimat for varmebehov. Jeg vil gjerne høre synspunktene om gyldigheten av energibeskjennelsen for fordøyelsen.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Fyren vil ikke bli den samme med samme merkevarekilde varmepumpe
Hva slags temperaturer må vennen din pumpe? Selvfølgelig, varme opp til slutten av vannet. Vannoppvarming kan også gjøres på to måter, smelter først og deretter oppvarmes med en løs COP. Det vil bli en dobbel produksjon med dårlig COP hvis vannet stikker fra kaldt til varmt.

Jeg måtte se på det som ble lovet i MLP-tilbudet. Vaihtuvalauhdutteisella På på / av pumpen ble tre år beregnet som COP. Det er sannsynligvis et ganske skjematisk estimat patterilämmitykselle. Jeg sannsynligvis klart å holde temperaturen lavere og selvsagt ville jeg ha nådd geotermisk energi også tilby en litt bedre Copin.

Men det fungerer selv nå :)

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Hva slags temperaturer må vennen din pumpe? Selvfølgelig, varme opp til slutten av vannet. Vannoppvarming kan også gjøres på to måter, smelter først og deretter oppvarmes med en løs COP. Det vil bli en dobbel produksjon med dårlig COP hvis vannet stikker fra kaldt til varmt.OTE]
Hva slags temperaturer må vennen din pumpe?
Det er det, mlp-ctc gjør det ved å hælde radiatorvann og spole varmt vann. Derfor er det alltid i 40-55 graders gaffel, politiene holder seg i hjørnene av den tredje. Har de 2 personer og en liten mengde varmt vann, har de fortsatt varmtvannsbereder i sin endelige varmeovn?

Dette er hodet mitt. Min mlp gjør (hvis det gjør) 50 grader cop3 og 35 grader cop4.3 (pumper) når brønnen faller til null.
Hvilken er mer lønnsom, har den også varmt vann, eller varmes kurven oppvarmeren fra hvilken forvarmingsvannet kommer? Alt er allerede der, og varmen til varmt vann går n 3000kWh hvis det er laget av elektrisitet.

Ytre kurven betyr at vi nå har en strøm på 28 ved 7 grader, 35 ved null og -20 ved 45 grader. Disse må da testes godt hvis mlp er noen ganger oppnådd.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
I radiatorhusene er det en god ide å ha en fullfylt trippel med bakkenvarme.

Hvis for eksempel solvarme er i bruk, er det nok for forvarming av varmt vann i vintersesongen å være mer teknisk sikker og besparelsene er ganske små.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er det, mlp-ctc gjør det ved å hælde radiatorvann og spole varmt vann. Derfor er det alltid i 40-55 graders gaffel, politiene holder seg i hjørnene av den tredje. Har de 2 personer og en liten mengde varmt vann, har de fortsatt varmtvannsbereder i sin endelige varmeovn?
Kanskje det er. Det er egentlig ikke verdt det. Vannoppvarming er sannsynligvis bare ~ 10% av varmenes krav. Hvis du pumpet opp varmen, så ville strømmen bli brukt
25000 kWh @ COP4 = 6250 kWh, eller pumpet
25000 kWh @ COP3 = 8333 kWh
Forskjellen i forbruk = 2083 kWh. Det ville være nok å gå til noe oppvarming av vann, hvis det ble bleknet først i den spolen.

God damnfrakk av dammen, hvis vann får den varmen. Kanskje det er COP selv tre hvis vannforholdene pumper hele speilet.
Skal jeg også sette en spole på en dobbel ring? Ville det være mye mer effektivt? Nå er det mindre enn 30 grader dersom vannet faller litt raskere. Kanskje noe surgjøring kan være litt hjelp.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Kanskje det er. Det er egentlig ikke verdt det. Vannoppvarming er sannsynligvis bare ~ 10% av varmenes krav. Hvis du pumpet opp varmen, så ville strømmen bli brukt
25000 kWh @ COP4 = 6250 kWh, eller pumpet
25000 kWh @ COP3 = 8333 kWh
Forskjellen i forbruk = 2083 kWh. Det ville være nok å gå til noe oppvarming av vann, hvis det ble bleknet først i den spolen.

God damnfrakk av dammen, hvis vann får den varmen.
Jeg antar at det er en god spole i den. Jeg kjenner ikke sitt sjeleliv, kanskje oppstartstemperaturen måles på et punkt som alltid holder 50 grader rundt spolen?
Jeg har store doble hull i laderen, LK60 forvarming og varmen i taket på interceptor LK80 over shim. Når toppen av laderen er 40 kommer ut av dusjen 40 grader.
Kjære kjære, men hvis du vil ha nye, får jeg kelpas gammel.
opp Bunn