Vann-til-luft varmepumper (VILP) COP, kapasiteter og opptining

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vel, sannsynligvis med to doble spoler, er det allerede ganske bra. Jeg har bare en enkelt tråd. Den har omtrent tjue svinger, uansett hvor lavt det går. Det måtte tinnes for et par år siden, men det var kanskje grunnen til at han ble sittende fast i ventiler og ga opp. Det var ingen snubler for det, så det er nok tid til å knekke.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
En interessant kurve var på Setas styre. Fra de små hvirvlene kan det konkluderes med at det var 7 avrimninger i forrige dag. Om kvelden dro vi til røret i et par timer og dimming i henhold til vår egen meter ved 1,8 ° C for minimum omdreininger før avrimning.
* Avfrosting produsert: 3,78 kg vann
* Avrimning forbrukes: 0,81 kWh varm tilbake (gjennomsnittlig effekt 6,1 kW, beregnet fra strømmen målt av Pollu (1,65 m3/ h) og onkels egen temp. målinger)
* Avrimningstid 481 s
* Isopptining 0,35 kWh det vil si at 43% av den totale energien som ble gjenvunnet, ble avfrostet.

Så den 9. november var det rundt 6 ° C døgnet rundt. Ingen avrimning, ingen pauser, nesten minimum omdr./min. 23-25 ​​r / s (minimum 20 r / s)
-Ifølge Pollu var COP 4,1 + 6 ° C, luftfuktighet er 100%.
-CTC lover COP 5.2 skjønt @ +7 ° C, 20 rps. Selvfølgelig kommer den av med Polluni, men bare ved en temperatur på 12-15 grader Celsius, og så er besøket allerede intermittent.
Jeg forstår at kondensatportmotstanden er slått på etter programvareoppdateringen i 120 minutter fra den siste avrimingen, så den burde ikke vært slått på når det ikke var noen avrimning i det hele tatt.
Resultatet er godt i tråd med andre daglige resultater.
Ladningspumpeforbruket kan være i størrelsesorden 1 kWh / dag (kontrollfang 50%). Det kan forklare 0,14 enheter av det COP-underskuddet hvis det ikke er inkludert i fabrikkens spesifikasjoner.
At Pollu spiller en sentral rolle i disse målingene. : Hmm:

Rediger: Jeg glemte å nevne at 35 grader er pumping. Nå er også dagpumping ikke lenger i bruk når det ikke er temperaturforskjell mellom dag og natt.
Sist endret:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
COP Pollu og Defrosting.JPG

Her er hele energibalansen. Jeg la til annen strøm og olje. Olje produsert her er et estimat av den nyttige energien som genereres av kjelen, ikke mengden drivstoff, slik at oljeforbruket er noe x% høyere.

Kjelleren har vært rundt 22 ° C, garasjen ca 18 ° C og den levende gulvet 23 ° C. Ifølge noen tegning bør dette være ca 1200 m3. Sammenlignet med tidligere forbruk, er det omtrent 45.000 kWh / 12 måneder er svært lite. Kanskje kjeleffektivitet er hva det er. For resten er alt basert på måling, men andelen produsert av olje inkluderer et estimat basert på beregnet varmebehov. Det beregnede varmetilbehøret er tilpasset den smeltede korrigerte pumpede produksjonen.
Sist endret:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Et bilde som dette kom ut. Dette er basert på Pollus målte produksjon korrigert for smelting, det målte strømforbruket og fremfor alt avrimningsreduksjonen for å korrigere Pollus faktiske nettoproduksjon. Full avfrosting her betyr 21 avrimning ved 0,80 kWh / avrimning. Opptøringsbehovet beregnes skjematisk fra gjennomsnittlig daglig temperatur. Det er interessant å se at mengden ledig energi (grønne prikker) som gjenvinnes av pumpen, ikke øker betydelig under 0 ° C.

COP og Free Energy Share.JPG

I diagrammet er elektrisk kraft den gjennomsnittlige daglige effekten, den andre effekten er beregnet for pumpens kjøretid. Dette vil tillate deg å se det samme kartet hvor temperaturer det har begynt å hoste. For å forbedre lesbarheten er det i gjennomsnitt 7 dager. Det bør bemerkes at disse temperaturvariasjonene var veldig raske i vinter. Det har ikke vært en jevn 15 grader Celsius som ville ha enda noen fulle dager med kjøretid, selv om onkel er pent fortsatt ved 15 grader Celsius pumping og nok nok.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Cop bøyer til overflaten av den andre i 12-14 frost, hvor varmt er det utgående vannet da?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Okay. Jeg målte varmen som ble tatt av avfrostingen på en slik måte at jeg klarte avfrostingssyklusen i 10s og anslått effekten basert på det. Strømmen og kraften til varmeløpet jeg så på Pollus. Slik har jeg Δt-kurven og den tilsvarende effektkurven. Da vet jeg ikke hvor nøyaktig Pollu-sensorene skal reagere på det. Spesielt i begynnelsen av tining, er varmeopptaket ganske lavt en stund.

Negativt arbeid var noe lavere enn tidligere estimater.

Temperatur (° C) -7,4 / -7,6
Ladningssirkulasjonspumpe (%) 65% / 50%
Total negativ varme (kWh) -0,657 / -0,585
Tiningstid i sekunder totalt (r) 440/429
Vanninngangstid fra avfrostingsstart 190/190
Mengde avfrostingsvann (kg) 1,81 / 1,68
Avrimningseffektivitet (%) 26% / 27%

Når ladningssirkulasjonspumpen var lavere, var den tidligere syklusen også litt lavere og dermed var produksjonen lavere.

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1
Mites her tar hensyn til denne COP av avfrostningsenergi, dvs. når varmtvann til avrimning produseres selv med 2,5COP? Da er mengden kjøpsenergi som brukes til smelteverket, faktisk mindre. Så kan en slik beregning holde sant: 0.6kWh / 2.5 = 0.24kWh, og hvis dette skjer i gjennomsnitt en gang i timen i fem måneder: 0,24kWh * 24h * 30d * 5 måneder = 864kWh vil gå inn i å avfine kjøpet av elektrisitet per år.
Sist endret:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Tar det hensyn til at smelting forbruker strøm? Ikke så mye som selve pumpingen, men det krever likevel elektrisitet. På en måte kan du bruke det prinsippet for å finne ut hvilken strøm som brukes i smelteprosessen.

Jeg har lagt merke til at i den måten at smelten spiser tilbake varmen den produserer i mengden jeg har målt. Pollu (som jeg har det) teller ikke bakover, slik at sikkerhetskopiering må dømmes av meg selv. Elektrisitet måles av måleren og beregner også det naturlige forbruket under tining.

Fordi den gjenvunnet har blitt produsert av COPene under betingelsene, er det for eksempel under viktige forhold, at viktigheten av unødvendig tining er ganske liten. I motsetning til dette resulterer frostfri avriming i langt flere tap. På grunn av avfrostingstiden og varmen som tas tilbake, må maskinen løpe hardere hvis den fortsatt har nok strøm.

I onkelen produserer de som tiner i frosten svært lite vann sammenlignet med null om vinteren. Nå produserte den siste måling ved -16 ° C 0,59 kg vann, men bruker den samme mengden energi, i dette tilfellet varm, 0,62 kWh + for smelting av elektrisitet. Kun 9% av varmen ble brukt til å tine isen.

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1
Tar det hensyn til at smelting forbruker strøm? Ikke så mye som selve pumpingen, men det krever likevel elektrisitet. På en måte kan du bruke det prinsippet for å finne ut hvilken strøm som brukes i smelteprosessen.
Når jeg pumper varme, forbruker jeg omtrent 1,75 kWh i gjennomsnitt per time. Fra det når jeg beregner strømforbruket til min maskin i 5 minutter med avrimningstid, er den liten på ca 0,146kWh. Og faktisk enda mindre fordi kompressoren er mindre stresset i den omvendte syklusen og dagens forbruk er mindre. Ifølge strømvakten vil strømmen være en tredjedel mindre enn ved pumping.

0.146kWh * 24h * 30d * 5kk = 525kWh. Nå antas det at maskinen skulle gå inn i det røret i fem måneder og tine hver time. Kontinuerlig selvhenvisning vil bli sann ved -13 grader og utover. Det kan faktisk være den tre måneders perioden, og det kan også imøtekomme mildere ritt.

Man vil anta at den årlige effekten av smeltingen er noe som 864kWh + 525kWh = 1389kWh med disse 5 måneders beregningene, men i virkeligheten er den i det minste mindre enn 1000kWh. Dette er hvor bostedsstedet og maskinens nominelle effekt begynner å påvirke. Jo flere dager maskinen går 24 timer, desto mer energi bruker den til å tine.

Personlig, når jeg har en på / av maskin, kan jeg egentlig ikke ta påstanden om at inverteren tiner. Men hvis det er lavt strøm, smelter det hver time? I så fall mister det noe COP. ON / OFF kan kjøre i en halv time i full fart og flinke i den andre halvdelen, som bare vil tine hver annen time. Men her kommer oppstartsfasen og de tilhørende effektivitetstapene og muligens også vedlikeholdet av kompressoren ved elektrisk oppvarming i pausen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
5 minutter avrimningstid for strømforbruk, så det er lite ca 0,146 kWh.

0.146kWh * 24h * 30d * 5kk = 525kWh. Nå antas det at maskinen skulle gå inn i det røret i fem måneder og tine hver time. Kontinuerlig selvhenvisning vil bli sann ved -13 grader og utover. Det kan faktisk være den tre måneders perioden, og det kan også imøtekomme mildere ritt.

Man vil anta at den årlige effekten av smeltingen er noe som 864kWh + 525kWh = 1389kWh ved disse 5 måneders beregningene,

Men hvis det er lavt strøm, smelter det hver time?
Jeg har målt smeltestrømforbruket kun 0,13 kWh. Opptiningstiden er fortsatt lengre, noe som 420-440 s.
Dette er min maskin som liker å tine regelmessig. I frost oppstår avfrosting etter en times drift. Maskinen forbereder seg for avrimning ved å slippe 40 omdr./min. Forberedelse for avriming begynner først når oppvarmingstiden er full. Mellom +1 og +5 grader kan avfrostingen bevege seg, men jo nærmere den er til null, jo mer regelmessig blir det.

Uten tining vil produksjonen være umiddelbart 0,65 kWh høyere og strømforbruk 0,13 kWh lavere / syklus. Tjueen tin ser ut til å passe på dagen. Dermed er en syklus 1 time og 8,5 minutter (1,14 timer). Thaws gjør ganske mye for produksjon. Mitt beste estimat for min er ca 2400 kWh tatt tilbake per år. Strømforbruket for de 3.700 smelterene på ca 480 kWh er ikke veldig høyt. I de verste månedene bruker smelting ca 8% av bruttoproduksjonen.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Avfrosting tar sin egen, ingenting kan. Med tiden målte jeg min egen super-ultra, men husk at avfrostingen kommer hvert 45 minutter og varer 2 minutter.
Problemet med super-ultra er at når det er tint i frost, når det ikke full kraft til slutten av kvart, og deretter 30 minutter og tines. Dette spiser coppi fra denne ellers vakre maskinen.

Hvordan har du andre strømforbedringer etter tining?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Etter rotasjon av ventil halvt minutt senere måleinstrumentene som er vist i ganske stor varme / kraft puls, og deretter en fullstendig tasantuu hönkälle. Ingen styrkeinnsamling ting. Varmepulsen skyldes Nibe's operasjon, det blåser ikke en varm celle med en dampskum til glede av magpiene, men pumper cellens varmetilførsel tilbake innvendig. Utendørsenhetens vifte starter ikke før cellen har kjølt seg ned. Selvfølgelig vil noe dråpe vann fryse inn i det, men få og brå celle design vil tillate det å gjøre det uten skade.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Onkel tar noen minutter med det før det når full damp. Tross alt kan det være ganske nøyaktig til tider. På denne måten bruker smeltingen betydelig kapasitet. Avfrostingsuret begynner å løpe så snart ventilen vender. Maskinen beveger seg utrolig fort for å produsere varme etter avrimning, da varmeveksleren fra avfrosting til oppvarming tar ikke så mye som 15 sekunder, i henhold til maskinens målinger, og det inkluderer måleforsinkelsen.

Onkel starter viften mens den begynner å varme opp og blåser en sky av damp.

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1
Så en ting å merke seg er bare at varmen gjenopprettes fra varmecellen etter tining. Dette forbedrer litt situasjonen at ikke all energien som brukes til opptining går til magpiene.

Den CTC blåser umiddelbart en sky av damp inn i himmelen, men har fortsatt cellen varmere enn uteluften et øyeblikk. Det er da vanskelig å beregne hvor mye fordel det er.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
I utgangspunktet, for meg, registrerer energimåling som pumper fra en varm celle. Varmepinnene er ikke synlige fordi rundene er moderat forhøyet.

Deretter er det flere kopper av denne smelten. Også kjøring av lange omformere ved lave omdreininger vil utløse den smøremiddelcyklusen. Kanskje det er en grunn til at disse liker å rev opp etter tining eller oppstart.
1 # Ren celle erstatter avfrostningstap med bedre COP under oppvarming
2 # Avfrosting er bra for smøremiddel syklus og kompressor velvære, spesielt i kulde
3 # Avrimning er bare nødvendig når frostfri frost har blitt funnet i cellen

Så finn ut. At # 2 kan være grunnen til disse kalde tinene i kalde forhold, men det ville være best å håndtere det ved en annen teknisk tiltak. At # 1 er vanskelig å tro når onkel tiner selv om det ikke er noe å tine. ILP har en rekke logikk i opptining, og noen maskiner kan eller kanskje ikke tine hvis det ikke er behov for det.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
At # 2 kan være grunnen til disse kalde tinene i kalde forhold, men det ville være best å håndtere det ved en annen teknisk tiltak.
Det ville være veldig hyggelig å vite hva som er årsaken bak disse. At Technibel / Sanyo min tining er enda tykkere, fordi hvis fordamperen er under -18 ° C i over 20 år, er opptaksregelen oppfylt. Heldigvis er det en varmemaskettid, som er 25 minutter, hvor du ikke kan tine.

Hvis du nå alltid er god til smøring, kan maskinen spinne enda kaldere, unødvendig slår den ned ved -20C (eller -15C / -18C på grunn av feilen). Men det er ingen informasjon om hvorvidt Sanyon tør å snurre, andre jukser, og noen vil si at oljen ikke kommer ut av spyttet lenger etter frost. Så du ville ikke gå tilbake til stallen for en tur - du vet det. Men i det minste trenger behovet for tining ikke å bli en slik regel.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Det ville være veldig hyggelig å vite hva som er årsaken bak disse. At Technibel / Sanyo min tining er enda tykkere, fordi hvis fordamperen er under -18 ° C i over 20 år, er opptaksregelen oppfylt. Heldigvis er det en varmemaskettid, som er 25 minutter, hvor du ikke kan tine.

Hvis du nå alltid er god til smøring, kan maskinen spinne enda kaldere, unødvendig slår den ned ved -20C (eller -15C / -18C på grunn av feilen). Men det er ingen informasjon om hvorvidt Sanyon tør å snurre, andre jukser, og noen vil si at oljen ikke kommer ut av spyttet lenger etter frost. Så du ville ikke gå tilbake til stallen for en tur - du vet det. Men i det minste trenger behovet for tining ikke å bli en slik regel.
Hvor lenge tar maskinen din til å avrimme?

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Dessverre er det ingen data på det (målerne ligger fortsatt på musematten.). Noen ganger har jeg vært ved min side, og jeg tror ikke de varte i 400-tallet, men jeg kan ikke si det.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
I løpet av de to foregående vintrene svingte temperaturen så raskt at den ikke skikkelig danner en fullverdig kaldoperasjon. Nå er det et par dager, da det egentlig har vært om -15 grader, og onkel har blitt vridet til sin fulle og produksjonen har ikke vært i stand til å bevege seg eller bli opprettet under varmere forhold. Ja, disse VILPene gir opp i frosten, men oppvarming er fortsatt omtrent 50% billigere i direkte fremdriftsutgifter enn oppvarming med direkte strøm eller olje.

COP-effekt og fri effekt.JPG

Femten grader frost er nå ikke særlig bemerkelsesverdig her. Men i løpet av året vil kontoen bli laget med VILP i litt varmere forhold. I diagrammet velges poeng fra forskjellige temperaturområder for å danne perioder med noen få sammenhengende dager med omtrent samme gjennomsnittlige dagstemperatur. Frost dager er imidlertid enkelte dager. Bare denne sommeren fra august til i dag blir vurdert. COP-kurven er så bratt at du ikke kan få en veldig god passform til kurven. Utetemperatur refererer til gjennomsnittlig daglig temperatur.

Ifølge værmeldingen vil frosten intensivere så mye at julen fortsatt trenger en brenner.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77
Derfor bør COP-kurven være buet i henhold til behovet for tining, noe som betyr at krøllen ikke kan monteres på samme polynomial gjennom hele turen. Jeg vil også satse på at termisk utgang ikke skal kobles direkte, det bør bli en tøffel for boligen og deretter rett til kjelleren. Jeg vil si at ved 8 grader varmere kan det være noen pekere sånn. På samme måte, reduserer kraften i frostdråper peker på kurven, men den direkte forteller deg behovet for oppvarming fra veldig frost til et sted rundt 6 grader.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Frosten påvirker ikke kjelleren veldig fort, men ja, garasjen har allerede falt til 14 grader Celsius og rommet er allerede en andre grad. Så det stemmer, det er der noe underskudd er kommet fra. Denne oppvarmingen vil ikke få deg riktig med de kurvepassene. Spatelen er hovedsakelig den rette modellen som pumpen skal implementere.

sulatuskorjaus.JPG

Forresten er smelten beregnet på den måten. Dette kan være ganske bra om høsten, men i vårvær er det vanskeligere å estimere tining når det kan være kaldt om natten, selv om det i gjennomsnitt er ganske varmt. Det er noe av en nødvendighetsvurdering i innsnevringen av onkelens smale rekkevidde (+2 ... + 5).

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Smelting 23.12. kl 11:30, vann 1082 g, utetemperatur -12,7 ° C
Tap av runder begynner ............. 0 min 0 sek
Avrimingen begynner ..................................... 1 min 0 s
Vannforsyningen starter ............................. 4 min 40 s
Avrimningsendene ................................. 8 min 6 s (avrimningstid 7 min 6 s)
Livstidsløfting starter ................. 9 min 14 s
Maskinen kjører ved 90 rpm ............. 13 min 47 s

Oppvarmingsløpet like før avfrosting på 90 r / s, det vil si ved full belastning og basert på Pollu's utgang, var tilsynelatende ganske mye 10 kW, elektrisk kraft 4,7 kW => COP 2,13 på kjøretid. At Pollu's strømdisplay er ikke veldig stabil og kan være feilaktig med flere prosent, uansett hvor mye du prøver å lese.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
77
I faktisk mediermene på kurver, slik at det 'ved dreiepunktet' noen få punkter, selv komme ut av hvert stykke, det vil si Malla armer og skuldre forskjellige kurver eller rette.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Når jeg pumper varme, forbruker jeg omtrent 1,75 kWh i gjennomsnitt per time. Fra det når jeg beregner strømforbruket til min maskin i 5 minutter med avrimningstid, er den liten på ca 0,146kWh. Og faktisk enda mindre fordi kompressoren er mindre stresset i den omvendte syklusen og dagens forbruk er mindre. Ifølge strømvakten vil strømmen være en tredjedel mindre enn ved pumping.
Det er feil å tenke at energien som kreves av smeltingen, ville være direkte relatert til strømforbruket av smelteverket.

Avrimning foregår hovedsakelig av varmen som pumpen oppsamler under oppvarmingsfasen. Selv om den såkalte. smelte-COP ville være bedre enn COP-oppvarmingsfasen, slik at varmen i alle fall blir samlet inn i det varme oppvarmingsstadiet COP, og energien som brukes til opptining, fjernes fra utgangen av neste oppvarmingstrinn tidlig i syklusen.

Selvfølgelig vil kalorimetrisk måling (integrering eller summering av strømningshastighet og temperaturforskjell ved tilstrekkelig hyppige samplingsintervaller) gi det riktige resultatet innenfor nøyaktigheten av måling og kvantisering, men ellers vil jeg til og med vurdere forholdet . Også dette prinsippet kan faktisk undervurdere mengden energi som sultanen opptar, siden varmen overføres fra vannet til den avkjølte og ytre cellen, i prinsippet ved bare sirkulasjonspumpe og fremfor alt ved sin høye effektivitet.

Av denne grunn er kalorimetriske målinger som en kjellervarmer betydelig belysende (og ville være mer ønskelig når de var innlogget i forskjellige forhold og lange serier).

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Vel nå, ved en tilfeldighet var jeg ute med å snø da jeg la merke til at fansen stoppet. Utenfor -8C var det litt is i cellen (ikke mye vann kom inn), men tiden siden fansen sluttet da de startet igjen var omtrent 215s.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vel nå, ved en tilfeldighet var jeg ute med å snø da jeg la merke til at fansen stoppet.
Jeg antar at det ikke er noen bevis på det, hvor kan man se hva det gjør når som helst?
Personlig hører jeg en liten pigg i begynnelsen og slutten av avrimingen i kjele rommet, og skjermen vil også fortelle deg at maskinen kjører. Også tiden for fremtidig avrimning kan ses på Sette-kontrollpanelet. Mens du venter, kan du ta noen råd.

Ganske rask opptining hvis bare 215s tar tid!

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Jeg antar at det ikke er noen bevis på det, hvor kan man se hva det gjør når som helst?
Dessverre er det ganske dårlig noe som er tilgjengelig. Du kan lytte til lyden et øyeblikk som det gjør (ved utendørsenheten), men det ser ut til å være støyens støy, den eneste du hører.

Dømmer ved temperaturen på returvannet, smelter det med tiden.

alltid ekorn

'Lang er ødelagt, kort er lett å fortsette ...'
Tilbakemelding Score
11
Selvfølgelig er det i stor grad opp til deg å bestemme lengden på den avrimingen, men ES tar vanligvis 5-6 minutter fra det tidspunktet varmenes utgang går ned for å komme tilbake til forespørselen.

Hvis du teller antall svinger på en fireveisventil, er det vesentlig kortere, kanskje ca. 3-4 minutter.
Så ganske effektiv at avfrostingsprosessen er, og cellen er ren.

Den maksimale øyeblikkelige strømspissen som går inn i den tine, er ca. 10-11kW. Noen ganger prøver å bestemme området som ble brukt til opptining som et arealminskning, ha vært omtrent 0,5-0,7 kWh / tine.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
For onkel er den starten noe ganske fredelig. Det tar vanligvis 3 minutter før vannet begynner å bli vått. På slutten oppvarmer den cellen til håndvarme, og deretter blir kraftuttaket betydelig akselerert, og oppvarming er også litt akselerert. Men det vil aldri ta tilbake akkurat 10 kW.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Og så knekker det seg. Ut i frysende kulde, i henhold til din egen digitale og CTC måle 20 grader.
Tidligere fangst var 186 kWh / 96 kWh => COP ved 1,94 @ -16 ° C. (pumpet rundt +36 grader)

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
Om kvelden -17 og de siste løpene i 3 timer og flutter mellom timene, er det fortsatt 40 fangster, og huset er varmt. Runtime cop 1,5 - 1,7 avhengig av vanntemperatur, uten avriming. Omtrent 5 kilowatt av ulti gi ut.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ganske anstendig resultat også på Pökö. Hva har det vært i løpet av vintermånedene i den måneden messe?

Det ser ut til at i går kveldens frost vil være den eneste i desember. Som sådan var det synd at frosten syntes å være bare 2-3 timer og onkel stod nå i omtrent ti timer. Det bør være en termostat som automatisk slår brenneren på eller av. Jeg stoler ikke på onkelens kontroll fordi det kan bestemme seg for å kutte av det før kjelen er oppvarmet.

jannu93

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg så her hvor ofte avfrostingen kommer. Nå, ved -18 grader Celsius, trakk jeg en 4-timers periode uten avrimning, selv om avfrostingsuret på skjermen viste 0 timer, som skulle ha tint etter klokken. Etter opptining var utbyttet 0,2 grader høyere enn før opptining. Det kan også skyldes at vannet i akkumulatoren som ble avkjølt under avfrostingen, var kjøligere og derfor gir bedre resultater. Det vil si, etter opptining, var det ikke mye forbedring i effektiviteten, i tøft vær.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229
4h er en stor bedrift del, jeg er sjalu, jeg gjør det i 45 minutter
Sist endret:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det er det det burde være. Da vil utbyttet av tiningskondensat bli normalt. Jeg antar at det skal være en slags 3 kg på en onkel-maskin. I en slik frosttid kan du akkumulere mindre enn en halv liter, tilsvarende 10 kWh bruttoutgang. Ikke det, i hvert fall ikke i COPs interesse. Avrimning forbruker verdifull produksjons tid og tvinger med tanke på avfrostningstap. I beste tilfelle kan smelteffektiviteten være i området 40-50% for smeltende is. Effektiviteten av en liten avfrostning avfrost faller til 10%. Når det er mye is, kan avfrostingsenergien øke litt, men ikke betydelig. Det er litt av en dårlig måte å ta vare på oljesykluser hvis det er grunnlaget for klokkeoppdining, selv om maskinen fungerer bra i gjennomsnitt.

I det minste var sjampoen Nibe. Hva med det? Avrimning bør klokkes og måles for gjenvunnet, avfrostet vannutbytte og pre-besøkstid og produksjon.
Sist endret:
opp Bunn